به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

11 چیز که (احتمالا) در مورد آرسنال نمی‌دانید!لیگ قهرمانان
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ دوشنبه، ۳ اسفند ۱۳۹۴ (۹:۴۶) (۱,۳۰۰ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


از ریشه‌های تیم، تا رقابت دیرینه با تاتنهام و مصاف‌های پیشین با بارسا؛ نکات جالبی در مورد تیم شمال لندنی، که به زودی در لیگ قهرمانان، میزبان کاتالان‌ها خواهد بود.

دیداری هیجان انگیز از دور یک هشتم پایانی رقابت‌های لیگ قهرمانان، بین دو تیم آرسنال و بارسا در راه است، و در زیر، به نکات جالبی که احتمالا در مورد توپچی‌ها نمی‌دانید، اشاره خواهیم داشت.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

نخستین توپچی‌ها

باشگاه آرسنال، در سال 1886 توسط کارگران انبار مهمات (arsenal) سلطنتی، واقع در وولویچ تأسیس شد. نام، و لقب تیم (توپچی ها) نیز از روی همین نکته برداشته شده است. جالب است بدانید که در اوایل قرن بیستم، یک باشگاه در بارسلونا، به نام "باشگاه فوتبال آرسنال" تأسیس شد، که اگرچه ربطی به تیم انگلیسی نداشت، نامش را از یک انبار مهمات محلی گرفته بود.

سقوط به دسته پایین‌تر

بر خلاف برخی ادعاها، تیمی وجود ندارد که هرگز از بالاترین سطح فوتبال انگلیس، سقوط نکرده باشد. آرسنال در سال 1913، در رده آخر جدول رده‌بندی قرار گرفت و به دسته پایین‌تر سقوط کرد. اما پس از بازگشت در سال 1919 به دسته اول، هیچگاه به دسته پایین‌تر سقوط نکرد؛ که بیشترین مدت در بین تیم‌های انگلیسی است.

بازگشت با رأی‌گیری!

بعد از چهار سال وقفه به دلیل جنگ جهانی اول، آرسنال در حالی در سال 1919 به لیگ دسته اول انگلیس بازگشت که لیگ دسته دوم را با عنوان پنجم به پایان رسانده بود. در آن نقطه، تحت شرایطی که ظاهرا چندان هم قابل دفاع نبوده است، در یک رأی‌گیری آرسنال جلوتر از تیم‌های دیگر، از جمله تاتنهام هاتسپر، به لیگ دسته اول صعود کرد. گفته می‌شود این اتفاق، یکی از مهمترین دلایل مشکلات هواداران دو تیم است.

نخستین پخش تلویزیونی

دیداری بین تیم نخست آرسنال و تیم دوم این باشگاه، در سپتامبر 1937 برگزار شد، که آن بازی، نخستین دیداری است که مستقیما از تلویزیون پخش شد.

و حتی فیلم!

فیلم‌های بسیار کمی هستند که تا به حال در مورد فوتبال ساخته شده‌اند، اما یکی از آن‌ها، "معمای ورزشگاه آرسنال" است که در سال 1939 ساخته شد. این فیلم، داستان یک قتل مشکوک در ورزشگاه هایبوری را روایت می‌کند، و چندین بازیکن و اعضای کادر فنی آرسنال در آن زمان نیز، در این فیلم حضور دارند. ظاهرا، و در کمال تعجب این فیلم، فیلم خوبی است!

اولین مصاف

نخستین دیدار دو تیم آرسنال و بارسلونا، یک دیدار دوستانه در سال 1973 بوده است، یکی از چند دیداری که بارسا برای به دست آوردن مبلغ انتقال یوهان کرویف، برگزار کرده بود. بارسا آن دیدار را با گل خوانیتو، 1-0 به سود خود به پایان رساند. دو تیم همان فصل یک بار دیگر، و این بار در دیداری نمادین و به افتخار اسطوره آرسنال، جرج همیلتون، به مصاف هم رفتند. بارسا آن دیدار را هم با نتیجه 1-3 در هایبوری، پیروز شد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

گلزنی انریکه!

بارسا هیچگاه در یک دیدار رسمی، در هایبوری بازی نکرد. دو تیم در فصل 1999/00 در دور گروهی لیگ قهرمانان همگروه بودند، اما آرسنال در آن فصل، دیدارهای خانگی‌اش را در ومبلی برگزار می‌کرد، و پس از آن بود که به ورزشگاه جدیدی نقل مکان کردند. نخستین گل رسمی بارسا مقابل آرسنال، در دیدار رفت دو تیم در همان فصل در نیوکمپ (1-1) به ثمر رسید، و زننده آن، کسی نبود جز لوییز انریکه مارتینز!

حضور بلند مدت

آرسن ونگر، که نخستین مربی غیر انگلیسی قهرمانِ لیگ برتر (در سال 1998) محسوب می‌شود، در بین مربیان حال حاضر تیم‌های چهار دسته برتر فوتبال انگلیس، رکورد دار بیشترین حضور مداوم در یک تیم است. او در حال حاضر بیستمین سال حضورش در باشگاه را تجربه می‌کند. اما می‌دانستید که یک شهاب آسمانی وجود دارد که نامش را از روی آرسن ونگر برداشته اند؟ درست است، و نامش 33179 Arsènewenger می‌باشد.

بالاتر از تاتنهام

روز تاترینگهامِ مقدس، روزی است که هواداران آرسنال، تمدید شدن مدت زمانی که تاتنهام نمی‌تواند در پایان فصل در جدول لیگ برتر بالاتر از آرسنال قرار بگیرد را، جشن می‌گیرند. جالب اینجاست که این عنوان در سال 2002 به وجود آمد، اما تاتنهام از سال 1995 نتوانسته است فصل را در رتبه‌ای بالاتر از آرسنال به پایان ببرد. اگرچه در این فصل، دو تیم در حال حاضر در امتیاز 51 برابرند، و احتمال دارد که این رکورد و این روز، از بین برود.

هواداران مشهور

آرسنال هواداران معروف بسیاری دارد که از آن جمله می‌توان به شخص ملکه الیزابت دوم اشاره کرد. همچنین آلن دیویس، یکی از اعضای اصلی برنامه QI در شبکه BBC از طرفداران این تیم است. او تنها یک بار در این برنامه حضور نداشت، و آن یک بار هم در سال 2006 بود، که او به پاریس رفته بود تا دیدار دو تیم آرسنال و بارسلونا را در فینال لیگ قهرمانان اروپا، تماشا کند.

زنده باد هانری!

دیوید اُلری، رکورد دار بیشترین بازی برای آرسنال، با 722 بازی (از سال 1975 تا 1993) است، اما بهترین گلزن تاریخ این تیم، هانری است که 226 گل برای این تیم (و البته 36 گل برای بارسا!) به ثمر رسانده است. جالب است بدانید که مرد فرانسوی در هیچ یک از فینال‌های مهم، برای تیم‌هایش گلزنی نکرد.
ارزش: ۱۰.۰۰ (۲ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
0760404298
پاسخ به: 11 چیز که (احتمالا) در مورد آرسنال نمی دانید!
من یکم از ارسنال میترسم داره خوب کار میکنه اما هرچی باشه از بهترین تیم دنیا نمیتونه ببره


سه‌شنبه، ۴ اسفند ۱۳۹۴ (۱۴:۱۷)
 
fcb.catalan.hamed
پاسخ به: 11 چیز که (احتمالا) در مورد آرسنال نمی دانید!
به امید پیروزی
زنده باد بارسا


دوشنبه، ۳ اسفند ۱۳۹۴ (۲۳:۲۴)
 
messi-.10
پاسخ به: 11 چیز که (احتمالا) در مورد آرسنال نمی دانید!
حریف دست و پا بسته ای نیست


دوشنبه، ۳ اسفند ۱۳۹۴ (۱۹:۵۳)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: 11 چیز که (احتمالا) در مورد آرسنال نمی دانید!
از تفکرات ونگر و جوونگراییش خوشم میاد
سالهاست که تو آرسناله و به همین خاطر دوسش دارم و براش آرزوی موفقیت میکنم
صد حیف که همیشه با بارسا روبرو میشه


دوشنبه، ۳ اسفند ۱۳۹۴ (۱۷:۵۵)
 
akbarimatin17
پاسخ به: 11 چیز که (احتمالا) در مورد آرسنال نمی دانید!
ارسنال تیم خوبیه ولی تو بازیای مهم کاری از پیش نمیبره.


دوشنبه، ۳ اسفند ۱۳۹۴ (۱۷:۲۰)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: 11 چیز که (احتمالا) در مورد آرسنال نمی دانید!
آرسنال تیم خوبیه از این منظر که ضد فوتبال بازی نمی کنه! اما قطعا قدرت ایستادگی جلوی این بارسای فوق العاده رو نداره.


دوشنبه، ۳ اسفند ۱۳۹۴ (۱۵:۵۳)
 
heroes
پاسخ به: 11 چیز که (احتمالا) در مورد آرسنال نمی دانید!
آرسنال تیم دوست داشتنی هست


دوشنبه، ۳ اسفند ۱۳۹۴ (۱۴:۵۷)
 
Sentimental.Girl
پاسخ به: 11 چیز که (احتمالا) در مورد آرسنال نمی دانید!
من از آرسنال یکم میترسم

عجیبه ما هر فصل باید تو اولین مرحله حذفی CL بخوریم به آرسنال و منچستر سیتی و این تیما بعد رئال بخوره به شالکه و رم و... که البته از پس اونام رئال بزور بر میاد


دوشنبه، ۳ اسفند ۱۳۹۴ (۱۲:۳۲)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۳۷ کاربر آنلاین است. (۲۴ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۳۷

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!