به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

کرویف: «تماشای پنالتی مسی برایم هیجان انگیز بود!»مصاحبه
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ پنج‌شنبه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ (۱۷:۲۰) (۹۸۴ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: Grup14
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


اسطور هلندی باشگاه اذعان داشت که هیجان زیادی پس از دیدن پنالتی مسی به او دست داد، و اینکه انتقادها در مورد حرکت او را درک نمی‌کند.

کرویف تمام نشدنی، در گفتگو با El Periódico در مورد داستان ایده پنالتی غیر مستقیمش، و همینطور پنالتی غیر مستقیم مسی، به صحبت پرداخت.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

بیش از 33 سال از روزی که کرویف یکی از تصاویر دیدنی دنیای فوتبال را رقم زد، می‌گذرد: «یک روز در تمرینات به یسپر اولسن گفتم که در یک بازی که 2-0 پیش بودیم، این کار را انجام می‌دهیم. او یک چپ پا بود، و چپ پاها همواره می‌توانند کارهای این چنینی انجام دهند. آن‌ها متفاوتند و یک چیز خاص درشان وجود دارد. در ابتدا از من پرسید که آیا دیوانه شده‌ام، اما کمی بعد موافقت کرد و به من گفت: "بیا انجامش بدهیم!". آن روز را به خوبی به یاد دارم».

مدت زمان زیادی از آن روز و آن دیدار می‌گذرد، اما کرویف به طور دقیق اتفاقات را به خاطر دارد: «5-0 از هلموند پیش بودیم که ضربه پنالتی نصیبمان شد. من توپ را روی نقطه پنالتی کاشتم و دورخیز کردم. سپس به سمت توپ برگشتم و وانمود کردم می‌خواهم جای توپ را برای ضربه، تنظیم کنم. آنگاه یک پاس کوتاه برای اولسن فرستادم، و او بلافاصله وارد محوطه شد و توپ را به من بازگرداند، و من دروازه خالی را باز کردم». وقتی کرویف به این ایده فکر کرد و تصمیم به اجرایش گرفت، نمی‌دانست که پیش از او، بازیکنانی به نام‌های ریک کوپن و آندره پیترز در سال 1958 این کار را انجام داده‌اند، و نامشان را به عنوان نخستین افرادی که در یک دیدار رسمی دست به این کار زدند، ثبت کرده‌اند.

فیلم آن صحنه نشان می‌دهد که بازیکنان هلموند به حدی متعجب شده بودند که حتی نمی‌دانستند چه اتفاقی افتاده است. کرویف می‌گوید: «همه بهت زده بودند. داور پیش من آمد و پرسید آیا این حرکت قانونی بوده است، و من گفتم البته که قانونی است. چرا باید کاری که قانونی نیست را انجام دهم؟! توپ را رو به جلو فرستادم و اولسن هم هنگام زدن ضربه خارج از محوطه بود. بعد از آن، مردم، خبرنگاران، مطبوعات، همه در مورد این حرکت، و این که آیا گل قبول بوده یا نه، صحبت می‌کردند».

کرویف، در مورد یکشنبه شب و اینکه حرکت مسی او را به گذشته‌ها برد و از اینکه این حرکت در نیوکمپ انجام شده است، تا چه اندازه خوشحال است، گفت: «از آنچه مسی انجام داد، بسیار هیجان زده شدم. نمی‌دانم او پنالتی را از تلویزیون دیده یا نه، اما اگر یک نفر باشد که بتواند چنین حرکتی را، این گونه به اجرا در بیاورد، اوست. خیلی زود متوجه شدم که مردم در مورد پنالتی من حرف می‌زنند. بسیار جذاب است که بعد از این همه مدت، به یاد آورده می‌شوید. بسیار زیباست... اینها چیزهاییست که فوتبال به شما باز می‌گرداند».

33 سال قبل، هیچ کس فکر نکرد که این حرکت، بی‌احترامی به حریف بوده است، اما پنالتی مسی، این بحث‌ها را مطرح کرد: «چگونه می‌تواند بی‌احترامی باشد؟! آن روزها این مسئله به ذهن هیچکس خطور هم نکرد! بی‌معنی است. ما در مورد فوتبال حرف می‌زنیم، یک چیز سرگرم کننده و متفاوت. فوتبال در همین مورد است: سرگرمی! این یک بازی است. و کاری که مسی انجام می‌دهد، لذت بردن در داخل زمین، و سرگرم کردن هواداران است. و با در نظر گرفتن بازی فوق‌العاده‌ای که سلتا انجام داد، چگونه این می‌تواند بی‌احترامی باشد؟ براوو یکی از بهترین بازیکنان زمین بود و دو یا سه گل را گرفت و پیش از رسیدن به پانزده دقیقه پایانی، بارسا لحظات سختی را در مقابل سلتا داشت. وقتی حریفتان تا به این اندازه خوب بازی می‌کند، این دیگر بی‌احترامی نیست».
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
heroes
پاسخ به: کرویف: «تماشای پنالتی مسی برایم هیجان انگیز بود!»
انشالله دوباره سلامتیت را دوباره بدست بیاری


دوشنبه، ۳ اسفند ۱۳۹۴ (۱۵:۰۲)
 
سوداگر
پاسخ به: کرویف: «تماشای پنالتی مسی برایم هیجان انگیز بود!»
مکتب زنده اس این کرایف ...امیدوارم هرچه سریعتربهبودیش روکسب کنه ان شاالله....معنای فوتباله خدایی


شنبه، ۱ اسفند ۱۳۹۴ (۱۳:۴۸)
 
fcb.catalan.hamed
پاسخ به: کرویف: «تماشای پنالتی مسی برایم هیجان انگیز بود!»
اسطوره به تمام معنا


پنج‌شنبه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ (۱۹:۳۱)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: کرویف: «تماشای پنالتی مسی برایم هیجان انگیز بود!»
خداکنه هر چه زودتر از این بیماری خلاص بشه


پنج‌شنبه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ (۱۹:۱۹)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: کرویف: «تماشای پنالتی مسی برایم هیجان انگیز بود!»
امیدوارم هرچه زودتر خبر بهبودی کامل این اسطوره تکرار نشدنی رو بشنویم. خالق سبک بی همتای بارسا.


پنج‌شنبه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ (۱۷:۱۰)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۷۰ کاربر آنلاین است. (۷ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۷۰

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!