به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

300؛ اما مسی چیزی بیش از این گل هاست!آبی و اناری‌ها
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ پنج‌شنبه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ (۱۲:۲۰) (۱,۵۴۸ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت گل
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


مرد آرژانتینی، شب گذشته به یک رکورد بزرگ دیگر دست یافت و با دو گلش در دیدار مقابل خیخون، خود را 300 گله کرد، اما گلزنی، تنها یکی از قابلیت‌هایی است که این بازیکن 28 ساله در خود دارد.

یک بازی دیگر، و یک نمایش برجسته دیگر برای مسی. در حالی که تنها چند روز از حرکت جالب توجهش روی ضربه پنالتی مقابل سلتاویگو می‌گذشت، مسی با دو گلی که در دیدار مقابل خیخون به ثمر رساند، از مرز سیصد گل در لالیگا گذشت، اما این تعداد گل، تنها بخشی از داستان توانایی‌های بهترین بازیکن دنیا را، می‌گویند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

داستان جادوهای مسی در بارسا، به سال 2005 و دیدار مقابل آلباسته باز می‌گردد، جایی که روی پاسی که از رونالدینیو دریافت کرده بود، با یک چیپ زیبا، گل اول خود برای بارسا را به ثمر رساند. در آن زمان، رونالدینیو، بت هواداران بارسا بود، و مسی کودکی نوپا در نیوکمپ.

رونالدینیو در آن زمان گفت: «روزی او بهترین بازیکن دنیا می‌شود». و چند فصل بعد، مرد برزیلی دید که پیش بینی‌هایش دقیق از آب در آمده، آن هم در مورد کسی که روزی حرفه‌ای بودن را به او می‌آموخت.

حالا، و پس از گذشت یک دهه، لئو سیصد گل به آن گل اضافه کرده و در رده‌بندی برترین گلزنان تاریخ لیگا، در رده نخست قرار دارد. نفر دوم این لیست، تلمو زارا، اسطوره بیلبائو است که چیزی بیشتر از نیم قرن این رکورد را در اختیار داشت، و حالا مسی 50 گل از او بیشتر به ثمر رسانده است. کریستیانو رونالدو، با 55 گل کمتر، در رده سوم قرار دارد، و با 31 سال سن، به نظر نمی‌رسد بتواند خطری برای جایگاه مسی 28 ساله باشد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

و مسی، که از شانس سیصد گله شدنش در لالیگا، در بازی ابتدای هفته مقابل سلتا، با پنالتی غیر مستقیمش که به سوارز پاس داد، صرف نظر کرد، در دیدار دیشب نیز از هت تریک چشم پوشید و اجازه داد که سوارز ضربه پنالتی را بزند، هر چند که مرد اروگوئه‌ای، این ضربه را از دست داد.

تنها چند دقیقه بعد اما، سوارز روی حرکت دیدنی و ضربه فوق‌العاده پای چپش، گل سوم بارسا را به ثمر رساند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

اما مسی سیصدمین گل خودش را در ابتدای بازی، روی حرکت در عرض و ضربه زمینی و دقیقش به گوشه دروازه، به ثمر ساند. و برای رسیدن به 301، تنها پنج دقیقه فرصت لازم داشت. نائب رئیس اقتصادی باشگاه بارسلونا می‌گوید: «گل نخست مسی در بازی دیشب، از آن گل‌هایی بود که تنها خود او می‌تواند به ثمر برساند».

این صحبت‌ها در مورد مسی، بسیار زیادند. پپ گواردیولا معتقد بود که توصیف مسی غیر ممکن است و تنها می‌توان بازی او را تماشا کرد. زیرا در هنگام توصیف او، ناگهان می‌بینید که صفت مناسبی پیدا نمی‌کنید که دقیقا حق مطلب را در مورد نمایش‌های فوق‌العاده‌اش، ادا کند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

احتمالا مسی تصمیم دارد این حجم از افتخارات و نمایش‌های برجسته‌اش را تا سال‌های زیادی ادامه دهد. و البته در طول این سال‌ها، مطمئنا به 26 جامی که تا به اینجا به همراه بارسا کسب کرده است، اضافه خواهد کرد.

و همینطور گل‌های بسیار زیادی نیز در انتظار اوست. تا به حال 301 گل در لیگا، و 439 گل برای بارسا در همه رقابت‌ها به ثمر رسانده است، و تا به اینجای فصل 2015/16، اندوخته گل‌های او، 27 است - که با وجود گذراندن تقریبا دو ماه خارج از زمین، به دلیل مصدومیت، آمار خوبی محسوب می‌شود. حتی بدون این گل‌ها، چیزهای بسیار زیادی وجود دارد که می‌توان در بازی مسی از آن‌ها لذت برد - و خوشبختانه هنوز چند سالی برای لذت بردن از او، وقت باقی است.
ارزش: ۱۰.۰۰ (۱ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
سوداگر
پاسخ به: 300؛ اما مسی چیزی بیش از این گل هاست!
نقل قول
مسی چیزی بیش از این گل هاست!

این تیترخودش جوابه


شنبه، ۱ اسفند ۱۳۹۴ (۱۳:۵۶)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: 300؛ اما مسی چیزی بیش از این گل هاست!
این پسر از همه نظر عالیه


پنج‌شنبه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ (۱۶:۲۰)
 
akbarimatin17
پاسخ به: 300؛ اما مسی چیزی بیش از این گل هاست!
چقدر خوبه که مسی اینقدر به بارسا وفاداره و به تیم دیگه ای نمیره.


پنج‌شنبه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ (۱۵:۰۸)
 
fcb.catalan.hamed
پاسخ به: 300؛ اما مسی چیزی بیش از این گل هاست!
بله از هت تریک میگذره تا به هم تیمی خودش کمک کرده باشه . ارزش و انسانیت بالای این مرد بزرگ


پنج‌شنبه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ (۱۵:۰۶)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: 300؛ اما مسی چیزی بیش از این گل هاست!
در اختیار داشتن برترین آمارهای گلزنی، اونم در حالی که گل زدن تنها تخصص و حتی اصلی ترین تخصص مسی نیست، و به عنوان موتور محرک تیم، هدف اولش خلق موقعیت برای سایر بازیکنا و تیمه، چیزی فراتر از خارق العاده است!


پنج‌شنبه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ (۱۴:۱۰)
 
Heavenly.Girl
پاسخ به: 300؛ اما مسی چیزی بیش از این گل هاست!
مرد همه کاره بارسا


پنج‌شنبه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ (۱۲:۴۸)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۴۷ کاربر آنلاین است. (۲۱ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۴۷

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!