به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

حال یک فینال جام حذفی دیگر در انتظار بارسا!جام حذفی
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ پنج‌شنبه، ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ (۱۶:۰۰) (۹۱۷ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


این ششمین فینالی (جام حذفی) است که بارسا طی شش سال به آن صعود می‌کند و در این بین 3 بار نیز موفق به کسب عنوان قهرمانی این رقابت‌ها شده است.

اف سی بارسلونا طی سال‌های اخیر عملکرد باشکوه و بی‌نظیری را در مجموعه رقابت‌های جام حذفی اسپانیا از خود به نمایش گذاشته است. بارسا پس از برگزاری بازی‌ای تشریفاتی، در دور برگشت مرحله نیمه نهایی مقابل والنسیا، حال خود را در فینال این رقابت‌ها می‌بیند و شانس این را دارد که برای 27امین بار این جام را بالای سر ببرد. این شش فینال طی هشت سال اخیر رقم خورده که سه تای آنها نیز به کسب جام قهرمانی ختم شده است؛ سال‌های 2009، 2012 و 2015.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

طوفان در فینال

بارسا در فصل 2008/09، تحت هدایت پپ گواردیولا به فینال جام حذفی راه یافت و در ورزشگاه مستایا به تقابل با اتلتیک بیلبائو پرداخت. با وجود اینکه اولین گل آن دیدار وارد دروازه کاتالان‌ها شده بود، اما نهایتاً با نتیجه 4 بر 1 باسکی‌ها را مغلوب خود ساختند. پس از غیبتی یک ساله، آنها یک بار دیگر در فصل 2010/11 مجددا در ورزشگاه مستایا در فینال این رقابت‌ها حاضر شدند اما با نتیجه 1-0 از رئال مادرید شکست خوردند و از کسب عنوان قهرمانی عاجز ماندند.

اما دومین قهرمانی آبی اناری‌ها در این رقابت‌ها در فصل 2011/12، مقابل اتلتیک بیلبائو و در ورزشگاه ویسنته کالدرون شکل گرفت. در آن بازی پدرو دو گل و مسی یک گل به ثمر رساندند تا پپ بتواند با کسب پیروزی 3-0 یک قهرمانی دیگر را نیز به همراه این تیم جشن بگیرد.

آخرین باری که کاتالان‌ها طی هشت سال مذکور، نتوانستند در فینال جام حذفی حضور یابند به فصل 2012/13 باز می‌گردد. درست مانند سری قبل؛ آنها پس از یک سال تاخیر مجددا به فینال بازگشتند؛ مجددا در ورزشگاه مستایا مقابل رئال مادرید قرار گرفتند و مجددا از این تیم شکست خوردند.

کاتالان‌ها در فصل 2014/15 تحت هدایت سرمربی فعلی خود، لوئیز انریکه، پنجمین فینال در هفت سال را رقم زدند و برای سومین بار مقابل باسکی‌ها قرار گرفتند. بارسا در آن دیدار با دو گل از لئو مسی و یک گل از نیمار، با نتیجه 3 بر 1 این حریف دیرینه خود را در نیوکمپ شکست داد.

گلزنی مسی = قهرمانی

نکته قابل توجهی که وجود دارد این است که هر بار ملی‌پوش آرژانتینی کاتالان‌ها در فینال جام حذفی اسپانیا گلزنی کرده است، بارسا این جام ارزشمند را بدست آورده است؛ سه گل در فصل 2008/09، یک گل در فصل 2011/12 و دو گل در فصل 2014/15، هر سه بار مقابل اتلتیک بیلبائو!
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Lucho.The.Great
پاسخ به: حال یک فینال جام حذفی دیگر در انتظار بارسا!
به امید گلزنی مسی و به امید قهرمانی دوباره!


پنج‌شنبه، ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ (۱۹:۳۳)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: حال یک فینال جام حذفی دیگر در انتظار بارسا!
جام واسه خودمونه به سویا بگید خودشونو خسته نکنن


پنج‌شنبه، ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ (۱۷:۳۷)
 
9VECTOR9
پاسخ به: حال یک فینال جام حذفی دیگر در انتظار بارسا!
اولین فینال اولین جام تضمین شده!


پنج‌شنبه، ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ (۱۶:۴۸)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۴۴ کاربر آنلاین است. (۲۳ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۱
مهمان: ۱۴۳

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!