به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

لوانته - بارسا: تمرکز بر قورباغه‌ها!آنالیز فنی
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ شنبه، ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ (۱۵:۰۰) (۹۰۰ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: Weloba
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


یکشنبه رأس ساعت 14:30 به وقت ایران، بارسا میهمان تیم بیستم جدول خواهد بود، تا جایگاه نخستش را تثبیت کند؛ نبرد بهترین و بدترین!

روی کاغذ، این آسان‌ترین بازی بارسا، بین بازی‌هایی است که تا پایان فصل باید انجام بدهند. بازی مقابل تیم قعرنشین جدول، تنها چند روز پس از نابود کردن والنسیا در نیمه نهایی جام حذفی، خصوصا وقتی هیچ مصدوم و محروم خاصی در ترکیب وجود ندارد، بیشتر به یک دیدار بچه گانه می‌ماند. اما اگر همه چیز اینقدر آسان بود، اصلا بازی انجام نمی‌شد! اگرچه لوانته به شدت در منطقه سقوط دست و پا می‌زند و در وضع بسیار بغرنج تری از همسایه‌اش، والنسیا - که شدیدا اوضاع پیچیده‌ای دارد، به سر می‌برد، همچنان تیم خطرناکی است و در دیدار مقابل بارسا، چیزی جز سه امتیاز، برای از دست دادن ندارد. در زیر به بررسی این تیم، در آستانه تقابلش با بارسا می‌پردازیم.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

نقطه نظر آماری!

تاریخچه تقابل لوانته با بارسا، دلیل حضور تقریبا همیشگی این تیم در دسته‌های پایین‌تر، قدمت چندانی ندارد، اما آنقدری هست که بتوان نتیجه‌گیری کرد: بارسا به سختی - اگر نگوییم هرگز! - به لوانته می‌بازد، چه در نیوکمپ و چه در ورزشگاه حریف. در زیر برخی نکات آماری جالب از دو تیم را مشاهده می‌کنید:

فرم دو تیم در لیگ (پنج بازی اخیر)

بارسا: تساوی (مقابل اسپانیول، 0-0، 2 ژانویه) / پیروزی (مقابل گرانادا، 4-0، 9 ژانویه) / پیروزی (مقابل بیلبائو، 6-0، 17 ژانویه) / پیروزی (مقابل مالاگا، 1-2، 23 ژانویه) / پیروزی (مقابل اتلتیکو مادرید، 2-1، 30 ژانویه)؛ [DWWWW]

لوانته: باخت (مقابل اتلتیکو مادرید، 1-0، 2 ژانویه) / پیروزی (مقابل رایووایکانو، 2-1، 9 ژانویه) / باخت (مقابل سلتاویگو، 4-3، 16 ژانویه) / پیروزی (مقابل لاس پالماس، 3-2، 25 ژانویه) / باخت (مقابل سویا، 3-1، 31 ژانویه)؛ [LWLWL]

تقابل‌های دو تیم در زمین لوانته (از سال 2007)

7 بازی در مجموع (6 دیدار در لیگ و یک دیدار در جام حذفی): 5 پیروزی، 2 تساوی، 21 گل زده و 5 گل خورده برای بارسا.

21 سپتامبر 2014: لوانته 0-5 بارسا
22 ژانویه 2014: لوانته 1-4 بارسا (جام حذفی)
19 ژانویه 2014: لوانته 1-1 بارسا
25 نوامبر 2012: لوانته 0-4 بارسا
14 آوریل 2012: لوانته 1-2 بارسا
11 می‌2011: لوانته 1-1 بارسا
29 سپتامبر 2007: لوانته 1-4 بارسا

اگرچه بارسا اکثر دیدارهایش در زمین لوانته را به راحتی برده است، مشاهده می‌شود که آبی و اناری‌ها تنها در 2 بازی از 7 بازی اخیرشان در این ورزشگاه، موفق به بسته نگه داشتن دروازه‌شان شده‌اند. پس باید مراقب قدرت تهاجمی لوانته باشند.

بازیکنان خوب لوانته

با وجود حضورشان در رتبه انتهایی جدول، لوانته بازیکنان‌های با استعدادی در ترکیب خود دارد که می‌توانند به صورت بالقوه برای پیکه و هر بازیکنی که در کنارش در مرکز دفاع قرار می‌گیرد، خطرناک باشند. در زیر به بررسی این بازیکنان می‌پردازیم.

دیورسون

دیورسون در دیدار هفته گذشته مقابل لوانته، به دلیل محرومیت حضور نداشت، تا هم‌تیمی‌هایش شکست 3-1 در سانچز پیزخوان را از گامیرو و یارانش بپذیرند. مرد برزیلی در مقابل بارسا حاضر خواهد بود و امیدوار است نمایش خارق العاده چند هفته گذشته‌اش مقابل لاس پالماس را تکرار کند. در این دیدار دو تیم انتهای جدولی که لوانته چاره‌ای جز پیروزی نداشت، او یک گل به ثمر رساند و یک پاس گل نیز برای زوج خودش در خط حمله، خوزه لوییز مورالس فراهم کرد. سپس بیش از آنچه باید هیجان زده شد، و در دقیقه 93 بازی کارت زرد دوم را دریافت کرد و از زمین اخراج شد. با به ثمر رساندن 7 گل در 18 مسابقه، او در حال حاضر خطرناک‌ترین مهره لوانته است.

لوکا اوربان

او شدیدا به دنبال حضور در ترکیب لوانته است. لوکا اوربان که در لیست مازاد والنسیایی قرار گرفت که در حال حاضر به سختی می‌تواند یک پیروزی در لیگ بدست بیاورد، تلاش می‌کند در ترکیب لوانته قرار بگیرد. تخصص این بازیکن چپ پا که در پست دفاع چپ توپ می‌زد، حرکت از جناح خود و ارسال سانتر‌های دقیق به داخل محوطه جریمه است. با وجود اینکه یک ماه از آخرین حضور او در ترکیب این تیم می‌گذرد، او انگیزه‌های فراوانی برای حضور مقابل بزرگترین حریف تیمش در طول فصل، یعنی بارسا، دارد. آخرین تقابل او با بارسا مربوط به زمان حضورش در والنسیا است، که او در آن دیدار به دلیل مصدومیت غایب بود.

خوزه لوییز مورالس

او تعداد گل کمتری نسبت به دیورسون، زوجش در خط حمله به ثمر رسانده است، اما فرم خوبش را با زدن دو گل در پیروزی تیمش مقابل لاس پالماس اثبات کرد. او همچنین نقشی کلیدی در چهار بازی اخیر تیمش داشته است: یک گل مقابل رایووایکانو، یک گل و یک پاس گل مقابل سلتاویگو، دو گل مقابل لاس پالماس و یک پاس گل روی تنها گل تیمش مقابل سویا. پس، مراقب مورالس باشید!

نابیل گیلاس

بازیکن دیگری که به صورت قرضی از باشگاهی بزرگتر آمده است: نابیل گیلاس، که او نیز به شدت به دنبال حضور در ترکیب و گلزنی است. بعد از گذراندن یک نیم فصل نا امید کننده در پورتو، ملی‌پوش الجزایری تصمیم به تغییر موقعیتش گرفت و به فقولی، هم‌تیمی‌اش در تیم ملی، در شهر والنسیا پیوست، با این تفاوت که او برای لوانته توپ می‌زند. با فیزیک مناسب و تکنیک نسبتا بالایش، او به یک نقطه قوت برای هم‌تیمی‌هایش بدل شده است، که به این بازیکن بلند قامت برای جنگیدن با مدافعان میانی بارسا، نیاز شدید دارند.

جوزپه روسی

مهاجم ایتالیایی لیاقت توضیحات بیشتری دارد. او که در طول همین پنجره نقل و انتقالاتی به لوانته پیوست، چشمان هواداران این تیم را، که نمی‌توانند باور کنند تیمشان مهاجمی کلاس اول را به خدمت گرفته است، خیس اشک کرد. او که در سال‌های اخیر، با مصدومیت‌های فراوانی دست و پنجه نرم می‌کرد، خاطرات خوبی از اسپانیا، در روزهایی که به عنوان بازیکن ویارئال می‌درخشید، دارد. اگرچه حضورش در ایتالیا چندان دلچسب نبود و او در سه سال تنها 41 بازی انجام داد.

با این وجود، او در طول این 41 بازی 19 گل به ثمر رساند، که تنها نتیجه‌اش برای او، حسرت بیشتر از اینکه توانایی فیزیکی برای حضور در دیدارهای سری آ و لیگ اروپا را ندارد، بود. او در فصل 2014/15، حتی یک بار هم به میدان نرفت؛ ابتدا به دلیل مصدومیتش از ناحیه لگامنت زانو که 234 روز او را دور از میادین نگه داشت، و سپس به دلیل مصدومیت ماهیچه‌ای، درست پیش از اینکه بتواند شرایط بازی کردن را پیدا کند. و سپس به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو، دو ماه پایانی فصل را هم از دست داد؛ اگرچه این نخستین بار نبود که او با چنین مصدومیتی روبرو می‌شد، و پیش از پیوستنش به فیورنتیا، در آخرین فصل حضورش در ویارئال، چند بازی پایانی تیمش را به همین دلیل از دست داده بود.

انتقال قرضی‌اش به لوانته، برای او مانند یک شروع تازه است، خصوصا وقتی چنین خوشامدگویی گرمی از سوی هواداران لوانته دریافت کرد. او که احتمالا بهترین بازیکن تیمش محسوب می‌شود، امیدهای لوانته را برای فرار از منطقه سقوط، به طرز قابل توجهی افزایش داده است.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
سوداگر
پاسخ به: لوانته - بارسا: تمرکز بر قورباغه ها!
نقل قول
بفرمایید کباب قورباغه.

به نظرم سوپ قورباغه بهتره


شنبه، ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ (۲۲:۵۴)
 
fcb.catalan.hamed
پاسخ به: لوانته - بارسا: تمرکز بر قورباغه ها!
خيلي جالبه ما چهارشنبه حذفي بازي كرديم اما بازيمون با رئال تو يك روز هست و حتي بايد تو ساعت زودتري هم بازي رو برگزار كنيم
خدا قوت آقاي تاباس و دوستان


شنبه، ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ (۲۰:۲۱)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: لوانته - بارسا: تمرکز بر قورباغه ها!
شنبه نه یکشنبه...
از این تیم های ضعیف هر چی بگی بر میاد
نباید دست کم بگیریمش و برای تفاضل گل هم شده پر گل ببریم


شنبه، ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ (۱۷:۵۰)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: لوانته - بارسا: تمرکز بر قورباغه ها!
بفرمایید کباب قورباغه.


شنبه، ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ (۱۷:۳۹)
 
messi-.10
پاسخ به: لوانته - بارسا: تمرکز بر قورباغه ها!
چاره ای جزء بردن نداریم


شنبه، ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ (۱۶:۴۹)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۴۲ کاربر آنلاین است. (۲۳ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۴۲

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!