به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

لوئیز انریکه vs گری نویل!جام حذفی
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ سه‌شنبه، ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ (۱۶:۳۰) (۸۲۶ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


بارسلونا و والنسیا چهارشنبه شب، در چارچوب رقابت‌های جام حذفی اسپانیا در ورزشگاه نیوکمپ به مصاف یکدیگر خواهند رفت. از این رو نگاهی می‌اندازیم به کارنامه فوتبالی مربیان دو تیم و به مقایسه عملکرد آنها می‌پردازیم.

لوئیز انریکه و گری نویل ویژگی‌های مشترک زیادی با یکدیگر دارند؛ هردو آنها در دوران بازیگری تیم خود را به سوی موفقیت‌های ارزشمندی هدایت کردند، حال به روشی سنجیده کار می‌کنند و به خوبی با فوتبال مدرن آشنایی دارند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

این دو سرمربی موفق، تنها یک بار به عنوان بازیکن با یکدیگر مواجه شده‌اند؛ 16 سپتامبر سال 1998 در ورزشگاه اولدترافورد در دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان. لوئیز انریکه در آن دیدار گل تساوی بخش بازی را در دقیقه 70 وارد دروازه منچستر یونایتد کرد تا بازی با نتیجه 3-3 به سرانجام برسد.

رکوردهایی برابر

هردو این بازیکنان در 400 بازی در چارچوب رقابت‌های لیگ حضور یافتند. لوئیز انریکه این 400 بازی را برای تیم‌های اسپورتینگ خیخون، رئال مادرید و بارسلونا به نمایش گذاشت (207 تای آنها در جمع آبی اناری پوشان شکل گرفت) و گری نویل در دوران بازی خود تنها برای یک باشگاه توپ زد، او هر 400 تای این بازی‌ها را برای منچستر یونایتد به نمایش گذاشت.

لوئیز انریکه، این مهاجم ماهر، مجموعا در 558 بازی برای باشگاه‌های فوق الذکر حضور یافت و 144 گل به ثمر رساند. گری نویل که برخلاف همتای آستوریایی خود در پست دفاع بازی می‌کرد نیز در 602 بازی برای تنها باشگاه خود حضور یافت و 7 گل به ثمر رساند.

سرمربی فعلی بارسا، طی روزهایی که به عنوان بازیکن در دنیای فوتبال شناخته می‌شد، 3 بار لالیگا را فتح کرد. او یک بار در سال 1995 به همراه رئال مادرید و دو بار در سال‌های 1998 و 1999 به عنوان یک آبی اناری پوش، این جام قهرمانی را بالای سر برد.

لوئیز انریکه یک بار دیگر نیز در جمع کاتالان‌ها به عنوان قهرمان لالیگا شناخته شد، اما این بار به عنوان سرمربی! در فصل گذشته او به همراه تیم بی‌رقیبش، علاوه بر کسب عناوین قهرمانی در رقابت‌های جام حذفی و لیگ قهرمانان، به این جایزه معتبر اسپانیایی هم دست یافت.

سرمربی والنسیا اما هشت بار در بین سالهای 1996 و 2009 با منچستر یونایتد قهرمان لیگ برتر شد. او همچنین سه بار در جام حذفی انگلستان به قهرمانی رسید و این در حالی است که لوئیز انریکه سه بار جام حذفی اسپانیا را بالای سر برد (همانطور که در بالا ذکر شد یک بار نیز به عنوان سرمربی به این جام دست یافت).

موفقیت در اروپا و فراتر از آن

لوچو در دوران بازیگری، به همراه بارسا سوپر جام یوفا و جام برندگان اروپا را به دست آورد. همتای انگلیسی او نیز دو بار لیگ قهرمانان اروپا را فتح کرد؛ یک بار در سال 1999 (فینال آن سال در ورزشگاه نیوکمپ و بین تیم‌های منچستر یونایتد و بایرن مونیخ برگزار شد) و بار دوم در سال 2008.

اگرچه انریکه به عنوان یک بازیکن، موفق به قهرمانی در اروپا نشده است، اما فصل گذشته، اون به عنوان یک مربی، و با پیروزی مقابل یوونتوس در برلین، این افتخار را بدست آورد.
ارزش: ۱۰.۰۰ (۲ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: لوئیز انریکه vs گری نویل!
دوران بازیگری با مربیگری زمین تا آسمون فرق میکنه
نویل درسته بازیکن خوبی بوده اما دلیل بر خوب بودن تو مربیگری نیست


سه‌شنبه، ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ (۱۹:۲۴)
 
akbarimatin17
پاسخ به: لوئیز انریکه vs گری نویل!
دوتا مربی خوش تیپ با دو کارنامه متفاوت.


سه‌شنبه، ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ (۱۸:۱۴)
 
مهر
پاسخ به: لوئیز انریکه vs گری نویل!
As a player the famous trophy eluded Luis Enrique but as a coach he put that right in 2015 with Barça’s famous victory over Juventus in Berlin.
لطفا ترجمه خط آخر رو درست کنید. و اینکه لوییزانریکه یکی از بهترین بازیکنای بارسلونا و تیم ملی اسپانیا بوده ... الان همین یه خط ترجمه اشتباه رو میدونید چقد کپی پیست کردن؟
بعنوان یک بازیکن انریکه نتونست جام قهرمانان رو بدست بیاره ولی بعنوان یک مربی فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد


سه‌شنبه، ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ (۱۷:۵۱)
 
fcb.catalan.hamed
پاسخ به: لوئیز انریکه vs گری نویل!
فردا وقته انتقامه


سه‌شنبه، ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ (۱۷:۴۹)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: لوئیز انریکه vs گری نویل!
نویل فقط از اسم منچستر جام گرفت، و گرنه چیزی جز یه سوتی تمام عیار نبود! قابل قیاس نیست با لوچوی بی نظیر و اون بازیهای فوق العاده ش.


سه‌شنبه، ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ (۱۷:۰۴)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۴۱ کاربر آنلاین است. (۱۰ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۴۱

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!