به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

چرا سوارز بیش از هر بازیکنی در بارسا پیشرفت کرده است؟آنالیز فنی
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ شنبه، ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ (۱۹:۳۰) (۱,۳۶۳ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: بلیچر ریپورت
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


در پایان فصل 2014/15، هنگامی که بارسلونا به همت لوئیز انریکه و البته مثلث جادویی خود، موفق شد سه گانه را تصاحب کند، کمتر کسی توانست اثبات کند که لوئیز سوارز فصل خوبی را پشت سر نگذاشته است.

با وجود اینکه این مرد اروگوئه‌ای، برخلاف دو ضلع دیگر این مثلث، اولین فصل حضور در نیوکمپ را تجربه می‌کرد اما همچون یک کاتالیزور به کسب این سه جام (لالیگا، جام حذفی و لیگ قهرمانان) سرعت بخشید.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

به یاد داریم که در ال کلاسیکوی برگشت فصل گذشته در ماه مارس، این سوارز بود که با عبور از دیوار دفاعی تیم حریف و سپس غلبه بر دروازه بان آنها، ایکر کاسیاس، قفل دروازه آنها را باز کرد و دومین گل کاتالان‌ها را به ثمر رساند. همچنین این سوارز بود که هر دو گل بارسا را در مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، وارد دروازه منچستر سیتی کرد تا نقش مهمی در صعود تیمش به مرحله بعدی این رقابت‌ها داشته باشد و نهایتا در پیروزی 3-1 آبی اناری پوشان برابر یوونتوس در فینال همین رقابت‌ها نیز گلزنی کرد.

در عین حال با عملکردی که سوارز در این فصل از رقابت‌ها از خود به نمایش گذاشت، مسلم است که این بازیکن بیش از هر بازیکن دیگری در جمع آبی اناری پوشان بارسلون پیشرفت کرده است.

این را هم نباید فراموش کرد که شماره 9 بارسا در فصل گذشته یک دوره طولانی را با سختی پشت سر گذاشت، دوره‌ای که برای هر بازیکنی طاقت فرسا است؛ او به خاطر گاز گرفتن جورجیو کیه لینی در جام جهانی 2014، تا اواخر ماه اکتبر همان سال از سوی فیفا، به طور کلی از بازی کردن محروم شده بود.

این آبی اناری پوش اروگوئه‌ای، در حالی برای اولین بار پیراهن بارسا را در ال کلاسیکو - دور رفت - بر تن کرد که متأسفانه نتیجه آن دیدار به شکست 3-1 شاگردان انریکه انجامید. شایان ذکر است که تضعیف روحیه آبی اناری پوشان در آن ال کلاسیکو به یک شکست دیگر ختم شد؛ بارسا 0-1 سلتاویگو!

کانون هواداران بارسلونا در ایران

اما بعد از آن سوارز باید رو در روی یکی از باشگاه‌های سابق خود قرار می‌گرفت؛ آژاکس آمستردام. سوارز در آن دیدار عملکرد نسبتا قابل قبولی داشت اما همچنان به تلاش خود برای بهتر شدن از لحاظ آمادگی جسمانی و رسیدن به فرم مطلوب ادامه می‌داد. او در دو دیدار بعدی بارسا مقابل آلمریا و سویا نیز حضور یافت.

لوئیز سوارز، این مهاجم مستعد، اولین گل خود را نیز در پیروزی 4-0 برابر آپوئل به ثمر رساند و گل‌های بعدی او در مصاف با تیم‌های پاریس سنت ژرمن، کوردوبا و الچه حاصل شدند.

آمار سه گل در 12 بازی برای هیچ مهاجمی، خصوصا مهاجمانی که در بارسا توپ می‌زنند، مناسب نیست؛ اما تنها دستاورد سوارز طی این چند بازی همین بود. سوارز تنها به کمی فرصت نیاز داشت تا خود را به هواداران تشنه آبی و اناری اثبات کند که این اتفاق در حالی رخ داد که در ژانویه 2015 برابر اتلتیکو مادرید ایستاد و تازه همه چیز برای او و بارسلونا آغاز شد.

او تلاش می‌کرد و روز به روز در سمت راست خط حمله انریکه پیشرفت می‌کرد، گاها جای خود را با مسی تعویض می‌کرد و کم کم به بازیکن سودمندی تبدیل شد. در پایان فصل نیز رکورد 25 گل در 43 بازی را به نام خود ثبت کرد.

... و سرانجام سوارز واقعی ظهور می‌کند!

در فصل 2015/16 اما همه چیز تغییر می‌کند و ما شاهد سوارز دیگری هستیم؛ بدون شک و با افتخار می‌گوییم که شاهد سوارز دیگری هستیم. او در این فصل نه تنها متناوبا پیشرفت می‌کند بلکه به یکی از کلیدی‌ترین مهره‌های سرمربی خود بدل شده است، این چیزی است که خود انریکه نیز بارها بدان اعتراف کرده است. سوارز اکنون مسئولیت بزرگی را عهده دار می‌باشد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

گلهای او امتیازات ارزشمند و جام‌های زیادی را برای بارسا به ارمغان آورده است. او در پیروزی 5-4 مقابل سویا در فینال سوپر جام اروپا گلزنی کرد و در ژاپن پنج تا از 6 گلی که بارسا را خود به تنهایی به ثمر رساند و آبی اناری‌ها را قهرمان جهان کرد؛ به همین دلیل است که بدون تردید او را یکی از موثرترین بازیکنان باشگاه می‌نامیم.

سوارز همچنین تنها گل بارسا در مصاف با رم (لیگ قهرمانان اروپا) را نیز به ثمر رساند. وقتی که لیونل مسی در دقایق ابتدایی مصاف با لاس پالماس مصدوم شد، این سوارز بود که یک تنه تیم را پیش برد، جای خالی او را پر کرد و هر دو گل کاتالان‌ها را وارد دروازه حریف کرد - بارسا 2-1 لاس پالماس. اکنون او و نیمار در جدول گلزنان لالیگا با یکدیگر رقابت نزدیکی دارند.

سوارز در تقابل با ایبار نیز هت تریک کرد و پیروزی 3-1 را برای آبی اناری پوشان به ارمغان آورد، در بازی با ختافه او زننده گل اول بازی بود. علاوه بر دیدار رم، در تساوی 1-1 با والنسیا نیز تنها گل بارسا را او به ثمر رساند و در ال کلاسیکو رفت این فصل (رئال مادرید0-4 بارسا) دابل کرد. بازی‌ای که به وضوح میزان پیشرفت او را در این باشگاه نشان می‌دهد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

شنبه همین هفته بود که با گذشتن از خوزه ماریا خمینز و اوبلاک گلی بی‌نظیر را وارد دروازه اتلتیکو مادرید کرد و سه امتیاز ارزشمند را نصیب تیم خود کرد تا بارسا با یک بازی کمتر صدر نشین فعلی لالیگا باشد - بارسا 2-1 اتلتیکو مادرید؛ گلزنان لئو مسی و لوئیز سوارز.

اما چهارشنبه شب، بار دیگر سوارز در نیوکمپ طوفان به پا کرد و در جشنواره گل بارسا مقابل والنسیا، 4 گل از 7 گل را به ثمر رساند، تا به همراه مسی، مرد نخست این دیدار لقب بگیرد. بارسا با این پیروزی تا حد زیادی صعود خود را به فینال رقابت‌های جام حذفی، قطعی کرد.

او تا اینجای فصل 35 گل با پیراهن بارسا به ثمر رسانده است که مسلما نوید بخش رکوردی بسیار بهتری نسبت به فصل گذشته را می‌دهد.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
shakib10
پاسخ به: چرا سوارز بیش از هر بازیکنی در بارسا پیشرفت کرده است؟
اگر همیشه پاس سخت بندازن براش بهتره تا اسون ولله همیشه هم گل میشه:)


یکشنبه، ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ (۱۲:۳۳)
 
akbarimatin17
پاسخ به: چرا سوارز بیش از هر بازیکنی در بارسا پیشرفت کرده است؟
واقعا بازیکن فوق العاده ایه . بهترین خرید تاریخ بارسا.


شنبه، ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ (۲۳:۱۴)
 
سوداگر
پاسخ به: چرا سوارز بیش از هر بازیکنی در بارسا پیشرفت کرده است؟
امیدوارم همین طورادامه بده وپیشرفت کنه


شنبه، ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ (۲۲:۴۵)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: چرا سوارز بیش از هر بازیکنی در بارسا پیشرفت کرده است؟
انصافا انگیزش بالاست و امیدوارم همین روند ادامه داشته باشه
سیری ناپذیر باشه


شنبه، ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ (۲۱:۴۲)
 
fcb.catalan.hamed
پاسخ به: چرا سوارز بیش از هر بازیکنی در بارسا پیشرفت کرده است؟
بي نظيره
البته فكر كنم ٣٥ گل زده نه ٣٣ گل


شنبه، ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ (۲۰:۲۵)
 
9VECTOR9
پاسخ به: چرا سوارز بیش از هر بازیکنی در بارسا پیشرفت کرده است؟
سوارز اونقدر کیفتش بالاست که به تنهایی کافیه برای تخریب تیم حریف!
بدون شک در کنار رونالدینیو بهترین خرید تاریخ بارساس!


شنبه، ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ (۲۰:۰۹)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: چرا سوارز بیش از هر بازیکنی در بارسا پیشرفت کرده است؟
یادمه پارسال اوایل که کمتر گل می زد، هر بار از انریکه می پرسیدن، می گفت صبر کنید، گلهای سوارز شروع خواهند شد!

البته هنوزم پاسها و موقعیتهای ساده رو خراب می کنه و رو اعصاب میره. ولی انصافا متخصص گلهای سخته. کفش پای چپش ارزش بیشتری داره تا گل خالی زن رقت انگیز!


شنبه، ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ (۱۹:۴۱)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۶۱ کاربر آنلاین است. (۱۸ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۶۱

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!