به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

سوارز، در راه تبدیل شدن به بهترین خرید تاریخ باشگاه!آنالیز فنی
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ دوشنبه، ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ (۲۱:۰۰) (۹۸۹ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: ESPN
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


حتی بدبین‌ترین هوداران فوتبال در سراسر دنیا هم به سختی می‌توانند شانس خوب بارسا برای تکرار سه گانه‌اش را، بعد از پیروزی روز شنبه این تیم مقابل اتلتیکو، انکار کنند.

کاتالان‌ها یک تیم ضعیف را شکست ندادند، بلکه این بهترین خط دفاع اروپا بود که در مقابل آن‌ها شکست را پذیرفت. اتلتیکو در 22 بازی خود در این فصل از رقابت‌های لالیگا، تنها ده گل خورده، که چهارتای آن‌ها، یعنی 40% از مجموع گل‌های خورده این تیم در این فصل را، از بارسا دریافت کرده است. در حالی که باقی حریف‌های این تیم در هر رقابتی، کاری بسیار سخت برای شکست دادن اتلتیکو دارند، شاگردان انریکه به این کار عادت کرده‌اند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران
سوارز در 32 بازی در این فصل، 31 گل به ثمر رسانده است

همین دو فصل پیش بود که اتلتیکو مادرید، مراتب نرسیدن دست بارسا به دو جام مهم فصل را ترتیب داد. آمار آبی و اناری‌ها مقابل حریف مادریدی در سال 2013/14 به معنای واقعی کلمه افتضاح بوده است. آن‌ها در 6 رویارویی با این تیم در آن فصل، پنج تساوی و یک شکست بدست آوردند. حال و در آماری کاملا متفاوت، بارسا در شش بازی اخیر خود مقابل اتلتیکو، شش پیروزی بدست آورده است.

بخش بسیار مهمی از این تفاوت را، لوییز سوارز رقم زده است. او در پنج حضورش مقابل اتلتیکو، همواره کابوس مدافعین، و البته هواداران این تیم بوده است. اگرچه محسوس‌ترین تأثیرات او بر بازی‌های بارسا مقابل اتلتیکو، دو گل و سه پاس گلی است که در طول این پنج بازی به نام خود ثبت کرده، اما مشکلاتی که او برای آن‌ها به وجود آورد، فراتر از حرکاتش در نزدیکی دروازه حریف است.

سوارز با تحریکات پیاپی مدافعین اتلتیکو توسط قدرت بدنی و دوندگی بی‌امانش، آن‌ها را مجبور به بازی در زمین خودشان، و در نهایت ارتکاب اشتباهاتی می‌کند که در صورت عدم وجود چنین تحریکاتی، به هیچ وجه مرتکب نمی‌شدند. او در واقع ذره‌ای از استایل اتلتیکوی سیمونه را، به ظرافت بارسا اضافه کرده است.

پس از خوابیدن گرد و خاکی که بارسا شنبه عصر در نیوکمپ برپا کرد، سیمونه با حسرت گفت: «سوارز بارسا را به توانایی‌هایی تجهیز کرده که آن‌ها پیش از او نداشتند».

این احتمالا اتفاقی نیست که تیم‌هایی که روزی تنها پلن‌شان مقابل بارسا عقب نشستن و تنگ کردن فضا برای بارسا بود، حالا احساس می‌کنند که باید به فکر پلن‌های جایگزین، و تغییر روش‌های پرس و یارگیری خود باشند. اگرچه برخی از آن تاکتیک‌های آنتی-سوارز جواب هم داده‌اند، اما به نظر می‌رسد با به ثمر رساندن 31 گل در 32 بازیِ این فصل، کنترل او تقریبا غیر ممکن است.

این 31 گل شامل دبل مقابل رئال مادرید، گل برتری مقابل اتلتیکو، و 6 گل در 6 بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان می‌باشد. حریفان در هر مقیاس و اندازه‌ای، کم قدرت و پر قدرت، در مقابل او قرار گرفته‌اند، اما در پایان همگی دروازه خود را باز شده دیدند.

او در حالی که نیمی از فصل باقی مانده، آمار 31 گل خود برای لیورپول در فصل 2013/14 را تکرار کرده، و هدفش رسیدن به رکورد بهترین فصل دوران ورزشی‌اش، 49 گل در فصل 2009/10 به همراه آژاکس است. بازی او در فضاهای کوچک، در مقایسه با فصل اول حضورش در نیوکمپ، بسیار پیشرفت داشته است.

یک نکته شوم در مورد فصل بهتر سوارز نسبت به نخستین فصل حضورش در بارسا، خصوصا قابل توجه تیم‌هایی که امیدوارند بارسا را در اروپا متوقف کنند، وجود دارد. دو بار قبلی که کاتالان‌ها تلاش کردند از عنوان قهرمانی خود در اروپا دفاع کنند، آن‌ها به شدت در خط حمله خود تضعیف شدند. به جای پر کردن جای خالی ساموئل اتو'و پس از قهرمانی در سال 2009، زلاتان در بدترین زمان ممکن، تیم را در بهار 2010 ترک کرد، و پای شکسته داوید ویا در مسابقات جام جهانی باشگاه‌ها، به این معنا بود که او به طور کلی لیگ قهرمانان 2011/12 را از دست داده است.

اما این بار، بارسا مهاجمی دارد که پس از یک فصل کمک به این تیم در مسیر کسب قهرمانی اروپا، در فصل جاری حتی نقشی پررنگ‌تر در موفقیت‌های تیمش داشته است. این نکته می‌تواند به آن‌ها کمک کند که متفاوت‌تر شوند و به چیزی که هیچ تیم دیگری در لیگ قهرمانان اروپا به آن دست نیافته است، دست یابند: دفاع از عنوان قهرمانی در اروپا!

اگر سوارز بتواند به آن‌ها در مسیر رسیدن به تنها خواسته‌شان به عنوان باشگاه، به تکرار قهرمانی در اروپا، کمک کند، قرار ندادن او در کنار بازیکنانی امثال رونالدینیو، به عنوان تأثیر گذار‌ترین خرید‌های تاریخ باشگاه، غیر ممکن خواهد بود.

حتی اگر چنین اتفاقی نیفتد، تأثیرش تا به همینجا نیز بسیار عمیق بوده است. با متقاعد شدن مسی به انتقال به سمت راست خط حمله، سوارز ظاهرا موفق شده است که پست شماره 9، که در تاکتیک‌های بارسا گم شده بود را، احیا کند، و نه تنها استایل بازی تیم نخست را بهبود بخشیده است، که به صورت بالقوه به الگویی برای مهاجمین جوان بارسا در تیم‌های پایه تبدیل شده است.

این تأثیر بالقوه بدین معناست که لاماسیا راه ساده تری برای تولید مهاجمانی که از پرورش آن‌ها در دوران "9 کاذب" عاجز بود، در پیش دارد. قهرمانی برای حال، و احتمالا قهرمانی برای آینده. حتی 81 میلیون هم، می‌ارزد!
ارزش: ۹.۰۰ (۲ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: سوارز، در راه تبدیل شدن به بهترین خرید تاریخ باشگاه!
واقعا اگه اراده کنه میترکونه


سه‌شنبه، ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ (۱۹:۱۵)
 
سوداگر
پاسخ به: سوارز، در راه تبدیل شدن به بهترین خرید تاریخ باشگاه!
سوارزتواناییهایی فراترازاینهاروداره


سه‌شنبه، ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ (۱۵:۳۲)
 
hadimoghadam
پاسخ به: سوارز، در راه تبدیل شدن به بهترین خرید تاریخ باشگاه!
خرید نیمار و سوارز و راکیتیچ اینها همه از نشانه های بی‌لیاقتی مدیریت باشگاه هست.!!!! بعضی ها درخواست دارند که از زوج پینتو و والدز در دروازه و کرکیچ و پدرو. بهمراه مسی بهترین خط حمله تاریخ رو باید الان داشتیم!!!!!!!!!!همیشه و همه جا باشگاه از بازیکن و اسطوره و.....مهمتره


سه‌شنبه، ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ (۱۱:۵۰)
 
fcb.catalan.hamed
پاسخ به: سوارز، در راه تبدیل شدن به بهترین خرید تاریخ باشگاه!
تو همين مدت كم اسطوره شده
با تعصب و غيرت بازي ميكنه و هميشه در مواقع سخت حضور داشته


سه‌شنبه، ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ (۰:۲۴)
 
BRAIN
پاسخ به: سوارز، در راه تبدیل شدن به بهترین خرید تاریخ باشگاه!
فصل پیش پاری سن ژرمن رو یک تنه حذف کرد.متخصص توپ های مرده هست.دید خوبی هم داره.


دوشنبه، ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ (۲۲:۵۹)
 
saeid~barca
پاسخ به: سوارز، در راه تبدیل شدن به بهترین خرید تاریخ باشگاه!
بارسا به یه بازیکن چهارچوب شناس احتیاج داشت ، امیدوارم همین طور تو اوج بمونه


دوشنبه، ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ (۲۱:۵۶)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: سوارز، در راه تبدیل شدن به بهترین خرید تاریخ باشگاه!
استاد زدن غیر ممکن گلها و خراب کردن گلهای رونالدویی (گل خالی).


دوشنبه، ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ (۲۱:۴۵)
 
9VECTOR9
پاسخ به: سوارز، در راه تبدیل شدن به بهترین خرید تاریخ باشگاه!
با وجود بی لیاقت بودن بارتومئو ، خریدن بهترین مهاجم جهان در نوع خودش عجیب بود!


دوشنبه، ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ (۲۱:۲۹)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۸۳ کاربر آنلاین است. (۲۵ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۸۳

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!