به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

پی چی چی؛ بازی تاج و تخت!آنالیز فنی
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ پنج‌شنبه، ۸ بهمن ۱۳۹۴ (۲۳:۰۰) (۱,۵۹۰ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: Weloba
مترجمین: سید سجاد زرگرنتاج - غلامحسین صبوری / FCBarcelona.ir


حتی اگر بر تمامی هفت اقلیم پادشاهی نمی‌کنید، ممکن است یک تاج پادشاهی نصیبتان شود. فرقی نمی‌کند که یک مهاجم با استعداد باشید، یا یک وینگر فرصت طلب، و یا حتی یک متخصص پنالتی. همه عناصر هجومی آرزو دارند که جزئی از افسانه پی چی چی باشند.

افسانه‌ای که حدود یک قرن پیش آغاز شد؛ زمانی که فوتبال بسیار بی‌اهمیت بود. ورزش جدیدی که جهان به سختی آن را می‌شناخت. در قلب کشور باسک، و به طور دقیق‌تر، در بیلبائو، کسی که این سنت را بنیان نهاد، چشم به جهان گشود. رافائل مورنو آرانزادی هیچ وجه تشابهی با کریستیانو رونالدو نداشت. او بیشتر به یک بازیکن آماتور شبیه بود که عاشق سیگارهایش بود و به ندرت تمرین می‌کرد. با این حال، او یکی از بهترین بازیکنانی است که تا به حال در سن مامس، ورزشگاه خانگی اتلتیک بیلبائو، قدم نهاده‌اند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

او به همراه این باشگاه باسکی، چهار بار کوپا دل ری را فتح کرد، اما هیچگاه موفق به کسب عنوان قهرمانی لیگ نشد - دلیلش ساده بود: در آن زمان، فوتبال در آغاز راهش بود و لیگ داخلی منظمی در کشورها وجود نداشت. بین سال‌های 1911 تا 1921، "پی چی چی" ضمن کسب افتخار برای باشگاهش، هواداران تیمش را نیز سرگرم می‌کرد. رابطه او با اتلتیک بیلبائو بسیار خاص است، به طوری که او نخستین فردی است که در سن مامس، که در سال 1913 آماده بهره برداری شد، گلزنی کرد. اگرچه به دلیل غیر رسمی بودنِ اکثر بازی‌هایش با پیراهن بیلبائو، تعداد گل‌هایی که به ثمر رسانده، مشخص نیست، آرانزادی همواره پس از مرگش به علت تیفوس در سال 1922، و در حالی که تنها 29 سال داشت، به عنوان یک اسطوره برای شهر و تیمش، باقی ماند.

چیزی که مردم از او به یاد دارند، نه پایان دوران بازیگری‌اش است، که طی آن نمایش‌هایش افت واضحی داشت، و نه دوران کوتاه داوری‌اش - او یک دیدار در سن مامس را سوت زد؛ بلکه توانایی منحصر بفرد او در گلزنی ست که در یادها نقش بسته است. مارکا، یکی از اصلی‌ترین روزنامه‌های اسپانیا، عنوان جایزه‌اش برای بهترین گلزن فصل لالیگا را، از روی لقب او برداشته است: پی چی چی! اولین بازیکنی که موفق به کسب این عنوان شد، یک باسکی دیگر بود: تلمو زارا، در سال 1953 و باز هم به همراه اتلتیک بیلبائو! 63 سال بعد، افسانه دوباره به زندگی بازگشته است، و این چیزی است که نظر ما را به خود جلب می‌کند.

مدت زمان نسبتا زیادی، این عنوان بین دو غول لالیگا، مسی و رونالدو، دست به دست شد. از سال 2010، فرد دیگری دستش به این عنوان نرسیده است. مسی، رونالدو، مسی، مسی، رونالدو و رونالدو، به ترتیب طی این سال‌ها این عنوان را به دست آورده‌اند، و جایگاه سوم به بعد را برای دیگر بازیکنان کنار گذاشتند، به خصوص وقتی فصل را با تعداد 41، 45 و حتی 50 گل به پایان رساندند. آخرین انسانی که موفق شده این عنوان را بدست بیاورد، دیگو فورلان بوده است و آن هم در سال 2009 که در اتلتیکو توپ می‌زد.

امسال اما، داستان می‌تواند طور دیگری رقم بخورد. اگر لئو و کریستیانو - در حالی که چندان دور از ذهن هم نیست - تصمیم نگیرند که در هر بازی دو یا سه گل به ثمر برسانند، یک جنگ واقعی بین چند بازیکن برای کسب این عنوان وجود دارد. آن گزینه‌ها، این‌ها هستند، و به ترتیب جایگاه فعلی‌شان در جدول گلزنان، در زیر آمده‌اند:

لوییز سوارز، بارسا - 18 گل (یک پنالتی)

کانون هواداران بارسلونا در ایران

فصل گذشته، تمام اشتیاقش بازی کردن بود. این فصل، تمام اشتیاق او کشتن رقابت است؛ نیمی از رقابت حداقل، زیرا دو هم‌تیمی طلایی او نیز درست به اندازه خودش، مرگبار هستند. او این فصل، در حالی که نیمی از فصل گذشته است، کمی از دیگران پیشی گرفته است. به نظر می‌آید دیگر از تنبیه حریفان با دندانش‌هایش (!) خسته شده است، و این بار دروازه آن‌ها را به عنوان قربانی مورد علاقه‌اش انتخاب کرده است. فرم او در این فصل، حکایتی مانند فصل آخر او در لیورپول، جایی که در پایان به عنوان بهترین بازیکن فصل جزیره انتخاب شد، دارد؛ چیزی که نشان می‌دهد لوییز سوارز، با روحیه جنگندگی به دنیا آمده است. او قطعا به این زودی‌ها تسلیم نخواهد شد.

کریم بنزما، رئال مادرید - 17 گل (1 پنالتی)

کانون هواداران بارسلونا در ایران

او می‌تواند به اولین بازیکن فرانسوی تبدیل شود که عنوان پی چی چی را به دست آورده است. البته حضور او در لیست 23 نفره فرانسه برای حضور در یورو 2016 می‌تواند تصمیم سختی برای دشام و فدراسیون فرانسه باشد. بنزما که زندگی خارج از میدانش چندان نمی‌تواند الگوی مناسبی برای سایرین باشد، نیرویی گرانبها در خطر حمله رئال مادرید است. رونالدو و بیل در این باره می‌توانند شهادت دهند. کریم نشان می‌دهد که می‌تواند گلزنی کند. هیچ کس در این باره شک ندارد.

نیمار، بارسلونا - 16 گل (3 پنالتی)

کانون هواداران بارسلونا در ایران

این اعجوبه برزیلی مدام در حال رشد است. وی در غیاب مسی پیشرفت چشمگیری داشت. نیماری که به رتبه سوم توپ طلا 2015 دست یافت، به گفته خودِ شاه لئو، برنده آینده این جایزه معتبر است. این بازیکن برزیلی نه تنها در سمت چپ تحرکات بسیاری دارد، بلکه از قدرت تمام کنندگی بالایی نیز برخورد دار است که از آن جمله می‌توان به گل او در فینال لیگ قهرمانان اروپا اشاره کرد که امید‌های بانوی پیر را کاملاً بر باد داد. او در آستانه تبدیل شدن به یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ است. کسب پی چی چی، می‌تواند در این راه به او کمک کند.

کریستیانو رونالدو، رئال مادرید - 16 گل (4 پنالتی)

کانون هواداران بارسلونا در ایران

او 25 درصد از گلهایش را از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده است. این حقیقت است، اما پس از سه بار به دست آوردن این جایزه (دوبار با تعداد گل‌های 41 و 48)، اندکی توهین آمیز است که توانایی‌های او در تمام کنندگی را تنها به دوئل 11 متری او با دروازه بان خلاصه کنیم. او خطرناک‌ترین اسلحه مادرید و نزدیک‌ترین تعقیب کننده مسی است. کریستیانو سه توپ طلا را تنها به کمک گلزنی‌هایش به دست آورده و اگرچه که او سه گل با صدرنشین این لیست (سوارز) فاصله دارد، اما همچنان یکی از جدی‌ترین نامزد‌های کسب جایزه پی چی چی است.

بوراخا باستون، ایبار - 14 گل (2 پنالتی)

کانون هواداران بارسلونا در ایران

اکثر تیم‌ها در زمان آغاز لالیگا، آشنائی چندانی با ایبار نداشتند. اما این‌ها همه متلعق به گذشته‌اند. به لطف سبک پر شور و عملکرد فوق‌العاده در نیم فصل اول لالیگا، باسکی‌ها همه را شگفت زده کرده‌اند. دلیل اصلی عملکرد فوق‌العاده ایبار تا به این جای فصل، روند گلزنی ادامه دار بوراخا باستون بوده که در دو بازی اخیر این تیم برابر گرانادا و بیلبائو، دو دبل کرده است. این بازیکن 23 ساله، ممکن است در آینده دیگر فرصتی برای حضور در چنین جایگاهی از جدول گلزنان نصیبش نشود، اما چه دلیلی وجود دارد که این روند شگفت آور خود را تا انتهای فصل ادامه ندهد؟

نامزد‌های افتخاری:

گرث بیل، رئال مادرید - 12 گل (0 پنالتی)

بیل ممکن است شرایط سختی بابت به شراکت گذاشتن قرار‌گیری در کانون توجهات با کریستیانو رونالدو داشته باشد، اما او همچنان در جناح راست خطرناک ظاهر می‌شود. به عنوان سومین ضلع مثلث BBC، این بازیکن ولزی تاکنون در 15 بازی 13 گل به ثمر رسانده است. وی که در حال حاضر مصدوم است، تنها می‌تواند توسط استعداد مثال زدنی‌اش در مصدوم شدن متوقف شود. در غیر این صورت، او خیلی خوب می‌تواند خود را به جمع سه گلزن برتر لالیگا برساند. صبر کنید و ببینید ...

آنتوان گریزمن، اتلتیکو مادرید - 12 گل (0 پنالتی)

این بازیکن فرانسوی در زمان ورودش به مادرید در سال 2014، کیفیت جدیدی به ترکیب سیمئونه اضافه کرده است. او خیلی زود به نیروی تهاجمی اصلی در شاهکاری جمعی و کارامد تبدیل شد. با توجه به 22 گل زده در 37 بازی فصل قبلش و 12 گل زده در 22 بازی این فصلش تا کنون، گریزمن اکنون می‌تواند رویای کسب عنوان پی چی چی را در سر بپروراند. به خصوص اگر بتواند به آمار خوب گلزنی اخیر خود (3 گل در 3 بازی) ادامه دهد.

لئو مسی، بارسلونا - 11 گل (2 پنالتی)

خلاصه بگوییم: او سال گذشته برای پنجمین بار صاحب توپ طلا شد (رکوردی دست نیافتنی) و به همراه سوارز و نیمار موفق به کسب 5 گانه شدند. حتی اگر او 11 گل در 15 بازی (از دست دادن چند بازی به دلیل مصدومیت) به ثمر رسانده باشد، این نابغه قابلیت به ثمر رساندن 30 گل در نیم فصل دوم را دارد. او تا این اندازه قدرتمند است. سال 2016 نیز برای او بسیار عالی آغاز شده و او موفق به به ثمر رساندن 5 گل در 4 بازی شده است؛ آماری که به استاندارد‌های او نزدیک‌تر است. پسر طلایی را از یاد نبرید ...
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Lucho.The.Great
پاسخ به: پی چی چی؛ بازی تاج و تخت!
اگر تخت شاهی مدتی توسط جافری برثیون حرومزاده (پنالدو) اشغال شد اما سرانجام به شاه واقعی بر می گرده.


جمعه، ۹ بهمن ۱۳۹۴ (۱۷:۴۳)
 
سوداگر
پاسخ به: پی چی چی؛ بازی تاج و تخت!
ان شاالله مسی اول وسوارزیانیماردوم وسوم بشن تادمغ بعضیها کز بره


جمعه، ۹ بهمن ۱۳۹۴ (۱۵:۱۵)
 
messi-.10
پاسخ به: پی چی چی؛ بازی تاج و تخت!
مسی سخته که برسه شاید سوارز و نیمار و از رئال هم کریم و کریس بیشتر شانس داشته باشن


جمعه، ۹ بهمن ۱۳۹۴ (۱۲:۳۳)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: پی چی چی؛ بازی تاج و تخت!
این بار هم بازیکنی از کاتالان موفق خواهد بود


جمعه، ۹ بهمن ۱۳۹۴ (۱۱:۱۲)
 
Nima.Kanani
پاسخ به: پی چی چی؛ بازی تاج و تخت!
اول بگم که متنتون عالی بود.
امیدوارم ام اس ان 3 نفر اول باشن چون واقعا فرقی نمیکنه کدومشون باشن، همشون دوست داشتنین
ViscA BarcA
ViscA CataloniA


جمعه، ۹ بهمن ۱۳۹۴ (۱۰:۳۰)
 
hadimoghadam
پاسخ به: پی چی چی؛ بازی تاج و تخت!
احتمالا بازم بین مسی و رونالدو و البته مسی و نیمار خواهد بود


جمعه، ۹ بهمن ۱۳۹۴ (۱:۰۵)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۳۰ کاربر آنلاین است. (۲۳ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۳۰

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!