به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

فناوری خط دروازه، همه جا جز اسپانیا!آنالیز فنی
فرستنده امین سبحانی در تاريخ سه‌شنبه، ۶ بهمن ۱۳۹۴ (۱۲:۲۷) (۷۰۱ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی فیفا
مترجم: امین سبحانی/ FCBarcelona.ir


فناوری خط دروازه بار دیگر توسط یوفا به کار گرفته خواهد شد. این سامانه در رقابتهای یورو 2016 و همچنین مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا اعمال خواهد شد.

از سال 2012 که فناوری خط دروازه توسط فدراسیون بین الملی فوتبال (FIFA) به رسمیت شناخته شد، این پدیده تاکنون در رقابتهای مختلفی اعم از جام جهانی مردان، جام جهانی بانوان، جام کنفدراسیون‌ها و نیز جام جهانی باشگاه‌ها با موفقیت به ایفای نقش پرداخته است. این تکنولوژی همچنین پذیرای جام حذفی انگلیس و آلمان به همراه لیگ برتر (انگلیس)، لیگ 1 (فرانسه)، بوندسلیگا (آلمان)، سری آ (ایتالیا) و چندین بازی در لیگ هلند بوده است.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

جوناس اریکسون، داور اهل کشور سوئد که سابقه قضاوت در جام جهانی 2014 برزیل را هم در کارنامه دارد و یکی از بهترین داوران اروپا شناخته می‌شود، خود را طرفدار سرسخت این فناوری می‌داند، اما تا قبل از استفاده از آن در رقابتهای فیفا نسبت به این پدیده دو دل بوده است. او در این باره می‌گوید: «باید اقرار کنم در ابتدا کمی نسبت به این فناوری تردید داشتم. این که چگونه کار می‌کند و آیا می‌توان به آن اعتماد کرد؟ اما پس از آزمون در اولین رقابتی که قضاوت آن بر عهده من بود، احساس کردم پاسخ تمام پرسش‌هایم را گرفته‌ام. در واقع اطلاعاتی که از این سیستم به دست می‌آیند، سریع، دقیق و قابل اعتماد هستند».

او در ادامه اظهار می‌دارد: «مطمئن هستم تمام دست اندرکاران، بازیکنان و هواداران از پیاده‌سازی آن در رقابتهای اروپایی استقبال خواهند کرد؛ این فناوری در ورزشگاه‌ها و رقابتهای بیشتری یافت خواهد شد و دیگر شاهد بحث‌های اخیر پیرامون عبور توپ از خط دروازه نخواهیم بود».

پذیرش فناوری خط دروازه توسط لیگ‌ها و رقابتهای مختلف، از نظر یوهانس هولزمولر - رئیس نوآوری فیفا - نیز رضایت بخش بوده است. تیم تحت هدایت هولزمولر به بررسی بازخوردهای آزمون جامع در خصوص این فناوری در قالب «برنامه کیفیت فیفا» پرداخته است و به زودی خبر تایید نهایی آن به گوش خواهد رسید.

هولزمولر در رابطه با این فناوری می‌گوید: «فناوری خط دروازه در چهار قاره جهان به کار گرفته شده است و می‌توان به وضوح فواید آن را که شامل حمایت از داوران و کمک رسانی به آنها در کنار منافعی که برای تیم‌ها و هواداران دارد، مشاهده کرد. بازخورد امروز فیفا را می‌توان گامی مهم در راستای پذیرش این فناوری در فوتبال قلمداد کرد».

فناوری روز به روز پیشرفت می‌کند. اکتبر سال 2013 بود که هیئت بین المللی فوتبال تصمیم به ارتقای فناوری خط دروازه در شرایطی که همه شاهد کاهش قیمت‌ها از سال 2012 بودند، گرفت. در حال حاضر هشت کشور به صورت رسمی مجهز به این فناوری می‌باشند، سه شرکت در حال همکاری با فیفا هستند و چهار موسسه نیز وظیفه آزمون آن را بر عهده دارند. فدراسیون بین المللی فوتبال در راستای برنامه کیفیت خود، به صدور مجوز و اجرای فناوری خط دروازه برای انجمن‌های عضو که خواهان استفاده از آن هستند، ادامه می‌دهد تا بتواند این فناوری را توسعه بخشد.

حال سوال اینجاست: چرا این فناوری هنوز در لالیگا به کار گرفته نشده است؟
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
سوداگر
پاسخ به: فناوری خط دروازه، همه جا جز اسپانیا!
به نظرم چوب خشک بگذارن ازاین داوریها بهتردرمیارن بازی رو


چهارشنبه، ۷ بهمن ۱۳۹۴ (۱۹:۵۹)
 
neymar__jr
پاسخ به: فناوری خط دروازه، همه جا جز اسپانیا!
یکی میشه بیاد پیام خصوصی بگه چطوری عکس آواتارو عوض میکنن


چهارشنبه، ۷ بهمن ۱۳۹۴ (۱۶:۰۶)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: فناوری خط دروازه، همه جا جز اسپانیا!
آخه اونوقت واسه فدراسیون فوتبال اسپانیا سخت میشه...


سه‌شنبه، ۶ بهمن ۱۳۹۴ (۱۸:۲۲)
 
BRAIN
پاسخ به: فناوری خط دروازه، همه جا جز اسپانیا!
نقل قول
باید اقرار کنم در ابتدا کمی نسبت به این فناوری تردید داشتم. این که چگونه کار می کند و آیا می توان به آن اعتماد کرد؟

عجب اظهار نظر بچگانه ای واقعا!


سه‌شنبه، ۶ بهمن ۱۳۹۴ (۱۸:۱۶)
 
shakib10
پاسخ به: فناوری خط دروازه، همه جا جز اسپانیا!
کم کم داورارو جمع میکنن هههه


سه‌شنبه، ۶ بهمن ۱۳۹۴ (۱۳:۱۴)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: فناوری خط دروازه، همه جا جز اسپانیا!
به قدری داوری ها تو اسپانیا دقیقه که نیازی به تکنولوژی نیست!


سه‌شنبه، ۶ بهمن ۱۳۹۴ (۱۲:۳۴)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۸۸ کاربر آنلاین است. (۵ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۸۸

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!