به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

آیا مسی تاریخ‌سازی خواهد کرد؟!افتخارات
فرستنده امین سبحانی در تاريخ دوشنبه، ۲۱ دی ۱۳۹۴ (۱۴:۴۱) (۹۹۶ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: امین سبحانی / FCBarcelona.ir


لئو مسی و نیمار – دو آبی و اناری پوشی که به عنوان نامزدهای نهایی کسب عنوان توپ طلا معرفی شده‌اند – امروز در مراسم گالا در زوریخ شرکت خواهند کرد.

ستاره آرژانتینی به دنبال تجربه این افتخار برای پنجمین بار است؛ حال آنکه نیمار رویای نخستین توپ طلای کارنامه حرفه‌ای‌اش را در سر می‌پروراند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

همه نگاه‌ها به زویخ معطوف شده است. امشب ساعت 17:30 به وقت اروپای مرکزی (ساعت 20:00 به وقت ایران)، سوییس میزبان مراسم اهدای توپ طلای فیفا در سال 2015 خواهد بود. مسی و نیمار، دو نماینده بارسا در این مراسم هستند. این دو بازیکن دوشنبه با پروازی خود را به زویخ رسانده و در انتظار خارج شدن نام خود از پاکت مخصوص این مراسم خواهند بود. مسی اکنون برای نهمین سال متوالی در لیست سه نامزد نهایی کسب این عنوان قرار گرفته است. او نامش را در این زمینه بیشتر از هر بازیکن دیگری در تاریخ فوتبال ماندگار کرده است.

فوق ستاره کاتالانها برای پنجمین توپ طلای خود خیز برداشته است. در واقع مسی تنها بازیکنی است که در کل ادوار بیشتر از سه بار موفق به دریافت این جایزه شده است. از دیگر نفراتی که سه بار توپ طلا را به خانه برده‌اند می‌توان به یوهان کرایف، میشل پلاتینی، مارکو فن باستن و کریستیانو رونالدو اشاره کرد. پنج بازیکن دیگر نیز هر یک دو بار از این عنوان سهم برده‌اند.

سال 2013 بود که مسی به طرز شگفت آوری برای چهارمین بار پیاپی موفق به کسب این عنوان شد و اکنون در اندیشه افزایش فاصله خود با دیگران است.

هم‌تیمی لیونل مسی اما برای نخستین بار این عرصه را تجربه می‌کند. نیمار در کنار مسی و کریستیانو رونالدو – برنده دو دوره قبلی – برای کسب عنوان بهترین بازیکن جهان در سال 2015 می‌جنگد. مسی و رونالدو بی‌رقیب هفت سال پیاپی این عنوان را به تسخیر خود درآورده‌اند که امسال این عدد می‌تواند به هشت نیز ارتقا یابد.

سفر آبی و اناری‌ها به سوییس برای ظهر روز دوشنبه در نظر گرفته شده است. جوزپ ماریو بارتمئو به همراه جوردی مستره، خاویر بورداس، آلبرت سولر و روبرت فرناندز، در کنار مسی و نیمار در این سفر خواهند بود. به علاوه دو بازیکن سابق بارسا و برنده توپ طلا - هیسترو استویچکوف و لوییس سوارز میرامونتس – نیز در این مراسم به نمایندگان باشگاه ملحق خواهند شد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

تیم منتخب فیفا و سایر جوایز

اف سی بارسلونا در کنار توپ طلا نمایندگان دیگری را نیز در رقابت برای کسب سایر عناوین راهی این مراسم کرده است. از میان 55 بازیکن نامزد حضور در ترکیب تیم منتخب سال از سوی فیفا، 10 بازیکن بارسا نیز به چشم می‌خورند که عبارتند از: دنی آلوز، جرارد پیکه، خاویر ماسکرانو و جوردی آلبا به عنوان مدافع؛ آندرس اینیستا، سرجیو بوسکتس و ایوان راکیتیچ در پست هافبک و لئو مسی، نیمار و سوارز به عنوان مهاجم.

همچنین لوییس انریکه در کنار پپ گواردیولا – سرمربی سابق بارسا و کنونی بایرن مونیخ – و جورج سامپائولی – سرمربی تیم ملی شیلی – نامزدهای نهایی کسب جایزه بهترین مربی سال را تشکیل می‌دهند.

مسی نه تنها برای به دست آوردن توپ طلا گام برداشته است، بلکه نامزد دریافت جایزه پوشکاش نیز می‌باشد. او به خاطر گل فوق‌العاده‌اش به بیلبائو در فینال جام حذفی یکی از سه بازیکن انتخاب شده برای دریافت این عنوان می‌باشد و در این راه با نفراتی همچون الساندرو فلورنزی از رم و وندل لیرا برزیلی رقابت می‌کند.

پیگیری اخبار مراسم

سایت رسمی فیفا، گزارش لحظه به لحظه‌ای از این مراسم ارائه می‌کند که در این صفحه قابل مشاهده است. همچنان با آغاز مراسم، پوشش تصویری زنده آن در سایت فیفا قابل دسترسی خواهد بود.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
fatipbarca
پاسخ به: آیا مسی تاریخ سازی خواهد کرد؟!
بزرگی مسی فراتر از توپ طلا و همه ی جوایز فردیه.اگه عدالت تو فیفا برقرار الان این ششمین یا هفتمین توپ طلای مسی کبیر بود چون رونالدو فقط لیاقت همراهی مسی رو تا دم پله ها داره.


دوشنبه، ۲۱ دی ۱۳۹۴ (۱۸:۰۴)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: آیا مسی تاریخ سازی خواهد کرد؟!
این کارا واس لئو دیگه عادی شده


دوشنبه، ۲۱ دی ۱۳۹۴ (۱۸:۰۲)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: آیا مسی تاریخ سازی خواهد کرد؟!
مسی با پنجمین توپ طلا، از یه منظر دیگه تو تاریخ جاودانه خواهد شد. گرچه به امید خدا ششمی و هفتمی رو هم می گیره و بعد یه چند تایی هم به نیمار میده.

پنالدو هم امسال آخرین سالیه که افتخار تشویق مسی رو داره.


دوشنبه، ۲۱ دی ۱۳۹۴ (۱۵:۲۳)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۳۱۶ کاربر آنلاین است. (۱۲ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۳۱۶

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!