به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

پیش بازی؛ بارسلونا vs اسپانیولجام حذفی
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ چهارشنبه، ۱۶ دی ۱۳۹۴ (۱۸:۱۳) (۹۵۷ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


شاگردان لوئیز انریکه در دور رفت مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های جام حذفی اسپانیا به مصاف رقیب همشهری خود خواهند رفت.

جالب است بدانید بارسا و اسپانیول در سال جدید میلادی طی تنها 11 روز، سه بار برابر یکدیگر قرار می‌گیرند که تقابل امشب این دو تیم، دومینِ این بازی‌ها خواهد بود. مصاف شنبه شب کاتالان‌ها در ورزشگاه کرنلا ال-پرات با نتیجه 0-0 به پایان رسید که سرمربی آبی اناری پوشان آن را نتیجه‌ای عادلانه خواند. ساعت 23:00 امشب اما این دربی حساس به ورزشگاه نیوکمپ انتقال خواهد یافت و دو تیم کاتالونیایی در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی اسپانیا به تقابل با یکدیگر خواهند پرداخت.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

آبی و اناری‌ها روز سه شنبه برای آخرین بار پیش از مصاف با حریف همشهری خود به تمرین پرداختند. این بازی امشاب ساعت 23:00 در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی اسپانیا در ورزشگاه نیوکمپ برگزار می‌گردد.

سرجی روبرتو به علت مصدومیت خفیفی که برایش رخ داده است، این بازی را از دست داد و نتوانست در لیست 18 نفره لوئیز انریکه برای مصاف نیوکمپ جای گیرد. نکته خوشحال کننده، حضور الکسیس ویدال و آردا توران در این لیست است. این دو بازیکن که به علت محرومیت بارسا اجازه نداشتند تا ژانویه 2016 این تیم را همراهی کنند اکنون شماره‌های خود را دریافت کردند. لیست کامل بدین شرح است:

تراشتگن، ماسیپ، پیکه، راکیتیچ، سرجیو، دنی آلوز، آردا توران، آندرس اینیستا، سوارز، مسی، نیمار، ماسکرانو، بارترا، منیر، جوردی آلبا، و الکسیس ویدال، ورمالن و متیو.

کنستانتین گالکا، مربی تیم اسپانیول نیز لیستی 19 نفره را بری رویارویی با بارسلونا منتشر کرده است. آبی اناری پوش سابق این تیم ویکتور سانچز، مدافع آربیلا و هافبک کاناس به دلیل مصدومیت این بازی را از دست دادند. سیانی و ممدو به تیم بازگشتند اما روبیر کوریا نیز نمی‌تواند بازی کند.

نظرات مربیان

«باید کار را در مرحله رفت تمام کنیم» ؛ این رویکردی بود که لوئیز انریکه در مصاحبه سه شنبه خود، برای بازی در برابر اسپانیول، از شاگردانش درخواست کرد. با توجه به اینکه آردا توران و الکسیس ویدال پیراهن‌های خود را دریافت کردند، این سرمربی آستوریایی اذعان داشت: «آرادا توران و الکس ویدال شانس بازی برای دقایقی در برابر اسپانیول را دارند».

پس از اخراج سرجیو گونزالس از مربیگری اسپانیول در ماه دسامبر، این کنستانتین گالکا بود که به عنوان جانشین او منصوب شد. او نیز همانند همتای آستوریایی خود پیش از مصاف با حریف همشهری در مصاحبه‌ای حاضر شد. پس از تساوی بدون گلی که این مربی رومانیایی در لیگ، برابر بارسا بدست آورد، اظهار داشت: «بارسلونا در این بازی بهتر از دفعه قبل ظاهر خواهد شد و قطعا به دنبال گلزنی و کسب پیروزی خواهد بود؛ این بازی حتی از بازی پیش نیز دشوارتر است. ما باید با بهترین تیم جهان رودررو شویم و برای افتخار آفرینی باید با بازیکنان خوبی که در اختیار داریم، پیروز شویم».

فرم دو تیم

بارسلونا با تساوی صفر بر صفری که در هفته هجدهم لالیگا بدست آورد، به اتلتیکو مادرید اجازه داد تا با دو امتیاز بیشتر صدر جدول را در اختیار بگیرد. هر چند که آبی اناری‌ها یک بازی کمتر از سایر تیم‌های این جدول برگزار کرده‌اند. تیم لوئیز انریکه، قهرمان فعلی جام حذفی اسپانیا، 10 بازی از 11 بازی اخیر خود را با کسب برد به پایان رسانده است.

پاراکیت‌ها در بین چهار بازی اخیری که گالکا هدایت آنها را بر عهده داشت، دو پیروزی، یک تساوی و یک باخت بدست آوردند. اولین این بازی‌ها در جام حذفی اسپانیا مقابل لوانته شکل گرفت که با نتیجه 2-1 به پیروزی رسیدند و در مجموع با برتری 3-2 به دور بعد راه یافتند. آنها در آخرین بازی خود نیز یک تساوی 0-0 برابر بارسلونا بدست آوردند.

تاریخچه

اکنون انریکه و گالکا تقریبا یک موقعیت مشابه دارند؛ هر دو آنها هدایت تیم‌هایی را بر عهده دارند که قبلا ستارگان آن‌ها بودند. دو باشگاه بارسلونی تاکنون 17 بار در رقابت‌های جام حذفی اسپانیا برابر یکدیگر قرار گرفتند و آخرین فینالی که مقابل یکدیگر برگزار کردند نیز به سال 1957 باز می‌گردد، جایی که بارسا با نتیجه 1-0 پیروز میدان شد.

پوشش تلویزیونی

دربی کاتالونیا امشب ساعت 23:00 (به وقت ایران ) به صورت زنده از طریق شبکه سه سیما پخش خواهد شد.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
malechauvinistman
پاسخ به: پیش بازی؛ بارسلونا vs اسپانیول
امشب بايد انتقام بگيريم!


چهارشنبه، ۱۶ دی ۱۳۹۴ (۲۱:۰۸)
 
BRAIN
پاسخ به: پیش بازی؛ بارسلونا vs اسپانیول
به امید موفقیت در هر دو بازی.


چهارشنبه، ۱۶ دی ۱۳۹۴ (۱۹:۲۱)
 
hadimoghadam
پاسخ به: پیش بازی؛ بارسلونا vs اسپانیول
چیزی نمونده فقط 4ساعت


چهارشنبه، ۱۶ دی ۱۳۹۴ (۱۸:۵۰)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: پیش بازی؛ بارسلونا vs اسپانیول
امشب باید ببریم


چهارشنبه، ۱۶ دی ۱۳۹۴ (۱۸:۴۱)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۴۵ کاربر آنلاین است. (۱۹ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۴۵

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!