به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

پیش بازی: اسپانیول vs بارسالالیگا
فرستنده امین سبحانی در تاريخ شنبه، ۱۲ دی ۱۳۹۴ (۱۴:۳۰) (۱,۰۵۱ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: امین سبحانی/ FCBarcelona.ir


آبی و اناری‌ها در حالی امشب مقابل اسپانیول قرار می‌گیرند که این دیدار یکی از سه دربی آنها در نیمه اول ماه ژانویه محسوب می‌شود.

بارسا در فاصله یازده روز سه بار باید برابر اسپانیول بازی کند که دیدار امشب یکی از آنها خواهد بود. پس از آن کاتالانها به ترتیب در روزهای ششم و سیزدهم ماه، بار دیگر جام حذفی را در تقابل با همشهری خود کلید خواهند زد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

بارسایی‌ها در آغازین روز سال جدید، آخرین تمرین خود را قبل از این دیدار انجام دادند. در این بین خبر خوب برای هواداران بهبودی داگلاس می‌باشد؛ بازیکنی که در دیدار برابر ویانوونس آسیب دید و مدتی از ترکیب تیم دور بود. با این تفاسیر در حال حاضر تنها مصدوم تیم رافینیا می‌باشد.

در آن سوی میدان نیز اسپانیول می‌تواند شاهد بازگشت ملی‌پوش سنگالی خود به نام پاپاکولی دایوپ پس از سپری کردن دوران محرومیت خود به ترکیب تیم باشد. از مصدومان این تیم هم باید به زوج ویکتور سانچز و خوزه کاناس در خط میانی اشاره کرد. این دو یار ارزشمند کاتالان نشین‌ها در بازی اواسط هفته برابر سویا دچار آسیب دیدگی شدند و تقریبا یک ماه خانه نشینی را به جان خریدند.

نظرات مربیان

لوییس انریکه در کنفرانس خبری پیش از بازی، همتای خود در اسپانیول - کنستانتین گالسا - را مورد تمجید قرار داد و گفت: «من او را به خوبی می‌شناسم و تمایلش به ارائه فوتبال زیبا را دوست دارم. می‌توان به راحتی دید که او امضای خود را بر پای اسپانیول ثبت کرده است. آنها قطعا حریف سرسختی خواهند بود و زیر نظر سرجیو گونزالس آموخته‌اند که هنگام از دست دادن توپ فشار زیادی را بر حریف اعمال کنند واکنون این کار را خیلی خوب و سریع انجام می‌دهند».

کونستانتین گالسا پس از قهرمانی با استیوآ در لیگ رومانی و همچنین فتح دو جام با این تیم، به اسپانیول پیوست و اکنون یک ماه می‌باشد که هدایت این تیم را بر عهده گرفته است. او در خصوص دیدار با بارسا اذعان داشت: «این بازی برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و بی‌صبرانه منتظر آغاز آن هستیم. می‌دانیم باید برابر بهترین تیم جهان صف آرایی کنیم؛ آنها این را ثابت کرده‌اند. اما می‌خواهیم به دروازه آنها نزدیک شویم و به خلق موقعیت بپردازیم. اگر موفق به این کار شویم، می‌توانیم بازی را به سود خود به پایان برسانیم».

نکات مهم

بارسا سال 2015 را به شکلی باور نکردنی و با کسب پنج جام از شش جام معتبر موجود و در حالی که در آخرین بازی چهار گل را وارد دروازه بتیس کرد، به پایان برد. آنها اکنون سه ماه است که شکست نخورده‌اند، با یک بازی کمتر در صدر جدول لالیگا قرار دارند و با ثبت رکورد 180 گل زده در یک سال میلادی، تاریخ ساز شدند.
اسپانیول اما از 3 اکتبر تاکنون در خانه متحمل شکست نشده و از چهار بازی، هشت امتیاز به حساب خود واریز کرده است. آنها هر اندازه در خانه خوب عمل می‌کنند، در بیرون از خانه اما نتیجه‌ای معکوس به دست می‌آورند. در واقع شکست 2-0 آنها برابر سویا در روز چهارشنبه، پنجمین باخت پیاپی این تیم در خارج از خانه را رقم زد. اسپانیول اکنون با 20 امتیاز از 17 مسابقه، در جایگاه سیزدهم جدول رده‌بندی لیگ قرار گرفته است.

تاریخچه

هیچ رقابتی را در تاریخ فوتبال اسپانیا نمی‌یابید که قدمتی همچون دربی کاتالونیا داشته باشد. نخستین تقابل این دو تیم در تاریخ 23 دسامبر 1900 میلادی شکل گرفت که با نتیجه 0-0 به پایان رسید. در آن روز بارسا برابر تیمی متوقف شد که در اصل - همان طور که از نام این باشگاه پیداست - توسط دانشجویان اسپانیایی بنا نهاده شد.

تیم دوم ایالت کاتالونیا اما همواره زیر سایه آبی و اناری‌ها بوده است. در واقع بارسا این حریف را بیش از هر تیمی در تاریخ لالیگا (93 بار) شکست داده است. آنها از ژانویه 2007 تاکنون هیچ گاه نتوانسته‌اند سه امتیاز کامل را در خانه از بارسا بگیرند. لازم به ذکر است که دوازده دیدار قبلی این دو تیم تماما به نفع بارسایی‌ها بوده و تنها دو تساوی باعث تخصیص امتیاز به اسپانیول بوده است.

پوشش تلویزیونی

دربی کاتالونیا امشب ساعت 18:30 به وقت ایران به صورت زنده از طریق شبکه ورزش سیما پخش خواهد شد.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: پیش بازی: اسپانیول vs بارسا
به امید پیروزی در دیدارهای آتی


شنبه، ۱۲ دی ۱۳۹۴ (۲۱:۲۳)
 
alika
پاسخ به: پیش بازی: اسپانیول VS بارسا
دیگه احمقایی که تو ایالت کاتالونیا باشن و طرفدار تیم در پیتی مثل اسپانیول بشن بیشتر ازا ین ازشون انتظار نمیره، داور امشب که یه آشغال واقعیه حتما باید پای بازیکن بشکنه تا کارت زرد بده، بازیکنای اسپانیول که فقط از فوتبال زدنشو یاد گرفتن این گزارشگر احمقم میگه اسپانیول داره منطقی بازی میکنه آخه بیشعور تیمی که هر 3 دقیقه یه خطا میکنه داره منطقی بازی میکنه یا فوتبال و با کشتی کج اشتباه گرفته


شنبه، ۱۲ دی ۱۳۹۴ (۱۹:۲۵)
 
malechauvinistman
پاسخ به: پیش بازی: اسپانیول VS بارسا
سلام! اين اسپانيول آشغال جلو رئال و رونالدو اونجوري بازي ميكنن و جلو ما اينجوري! امروز با هو كردن پيكه فهميدم كه واقعاً اسپانيوليها آشغال و رئالي هستن! خداكنه پرگل ببريم تا لهشون كنيم!!!


شنبه، ۱۲ دی ۱۳۹۴ (۱۸:۴۸)
 
abouzarlionel
پاسخ به: پیش بازی: اسپانیول VS بارسا
نقل قول
آردا توران میتونه بازی کنه امشب ، کسی میدونه توی لیست 18 نفره هست یا خیر ؟؟؟

سلام دوست عزیز
آردا توران و الکس ویدال به دلیل این که اسم آن ها در فدراسیون فوتبال اسپانیا ثبت نشده و کارت بازی ندارن و از اون جایی که به دلیل تعطیلات کریمس فدراسیون بسته بود-امشب به میدان نمیروند و حتی جز لیست 18 نفره هم نیستند.
به امید خدا بازی بعد میتونن به میدان برورند


شنبه، ۱۲ دی ۱۳۹۴ (۱۷:۱۹)
 
onlypuyol
پاسخ به: پیش بازی: اسپانیول VS بارسا
آردا توران میتونه بازی کنه امشب ، کسی میدونه توی لیست 18 نفره هست یا خیر ؟؟؟


شنبه، ۱۲ دی ۱۳۹۴ (۱۷:۰۴)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۰۰ کاربر آنلاین است. (۱۳ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۰۰

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!