به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

تنها بازیکنانی که سه بار قهرمان جام جهانی باشگاه‌ها شده‌اند!افتخارات
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ سه‌شنبه، ۱ دی ۱۳۹۴ (۲۳:۰۰) (۱,۰۰۵ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


یکشنبه هفته‌ای که رو به پایان است بارسلونا برای سومین بار خود را فاتح رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان خواند که در این میان پنج تن از بازیکنان این تیم در کسب هر سه قهرمانی سهیم بودند.

پیروزی بارسلونا برابر ریورپلاته در فینال جام باشگاه‌های جهان، نمونه دیگری از سلطه این باشگاه در صحنه‌های بین المللی بود. در حال حاضر آبی اناری پوشان مفتخر به کسب سه جام ارزشمند در سطح جهانی هستند: پیروزی در سال 2009 در ابوظبی مقابل استودیانتس، پیروزی در یوکوهاما در سال 2011 مقابل سانتوس و آخرین پیروزی، مجددا در یوکوهاما، مقابل حریف آرژانتینی؛ که پنج نفر از اعضای تیم فعلی در هر سه آن‌ها حضور داشته‌اند: جرارد پیکه، آندرس اینیستا، دنی آلوز، سرخیو بوسکتس و لئو مسی؛ شاهکاری باشکوه و البته بی‌سابقه!

کانون هواداران بارسلونا در ایران

البته که لئو مسی، مانند همیشه، با گلزنی‌های بی‌نظیر خود نقش مهمی در این سه فینال ایفا کرده است. در مصاف با استودیانتس در سال 2009 بود که گل معروف و به یادماندنی خود را در وقت اضافه وارد دروازه آرژانتینی‌ها کرد و پیروزی 2-1 را برای کاتالان‌ها به ارمغان آورد. در پیروزی 4-0 برابر سانتوس در سال 2011 نیز، مسی نه تنها یکبار بلکه دوبار موفق به گلزنی شد. نهایتا امسال در فینال یوکوهاما، پیراهن شماره 10 بارسا، اولین گل بازی را به ثمر رساند و ادامه کار را برای هم‌تیمی‌های خود هموار ساخت.

در حال حاضر مسی با پنج گل، رهبر رنکینگ این تورنومنت می‌باشد - به همراه همتای اروگوئه‌ای خود لوئیس سوارز و سزار دلگادو، بازیکن سابق مونتری.

سهم پیکه، بوسکتس، اینیستا و آلوز در این موفقیت‌ها نیز کمتر این افسانه آرژانتینی نبوده است. هر چهار تای آن‌ها در تمام فینال‌های ذکر شده از ابتدا حضور داشتند؛ به استثنا اینیستا در سال 2009 مقابل استودیانتس. این هافبک خلاق برای اولین بار در تقابل با آتلانته مکزیک، در مرحله نیمه نهایی، بازی‌ای که سرجیو بوسکتس در آن گلزنی کرد، برای بارسا در این رقابت‌ها حاضر شد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران
ارزش: ۱۰.۰۰ (۱ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: تنها بازیکنانی که سه بار قهرمان جام جهانی باشگاه ها شده اند!
اینها تنها گوشه چشمی از بارساست


چهارشنبه، ۲ دی ۱۳۹۴ (۱۹:۱۴)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۴۴ کاربر آنلاین است. (۱۸ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۴۴

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!