به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

فینال جام باشگاه‌های جهان؛ آیا می‌دانستید؟!جام جهانی باشگاه‌ها
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ یکشنبه، ۲۹ آذر ۱۳۹۴ (۱۲:۴۵) (۷۷۵ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


در ادامه به 10 نکته قابل توجه درباره مصاف بارسلونا و ریورپلاته در این فینال حساس، که ساعاتی دیگر در ورزشگاه بین الملللی یوکوهاما برگزار خواهد شد، اشاره می‌کنیم.

آبی اناری پوشان ساعت 14:00 (به وقت ایران) بعد از ظهر امروز، برای کسب سومین قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان (که سومین قهرمانی طی شش سال اخیر نیز هست) به نبرد با ریورپلاته خواهند شتافت. کاتالان‌ها تنها فرصتی را که برای کسب عنوان قهرمانی در جام بین قاره‌ای، در سال 1992، داشتند از دست داده و در اولین فینالی که در سری جدید این رقابت‌ها (جام باشگاه‌های جهان)، در سال 2006، به آن راه یافتند نیز شکست خوردند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

لئو مسی، آندرس اینیستا، سرخیو بوسکتس، جرارد پیکه و دنی آلوز پنج آبی اناری پوش حاضر در تیم فعلی هستند که در کسب پیروزی در فینال سال‌های 2009 و 2011 نیز سهیم بودند.

کورینتیانس (2000 و 2012) و بارسلونا (2009 و 2011) تنها تیم‌هایی هستند که طی 11 فینالی که در تورنمنت بین المللی جام باشگاه‌های جهان برگزار شده است، 2 بار به عنوان قهرمان شناخته شده‌اند؛ این در حالی است که سایر تیم‌ها حداکثر یک بار به این عنوان دست یافتند.

براوو، آلبا، راکیتیچ، سرجی روبرتو، سوارز، منیر، ساندرو و سمپر هشت آبی اناری پوشی هستند که پنج شنبه گذشته، در برد دلچسب 3-0 برابر گوانگژو، برای اولین بار بازی در جام باشگاه‌های جهان را تجربه کردند.

ریورپلاته با غلبه بر بارسا می‌تواند برای اولین بار روی سکوی قهرمانی جام باشگاه‌های جهان قرار گیرد. شایان ذکر است که آن‌ها در سال 1986 با شکست استوا بخارست خود را قهرمان جام بین قاره‌ای برشمردند.

یازده بازیکن پیراهن هر دو تیم بارسا و ریور پلاته را، که یکشنبه در فینال جام جهانی باشگاه‌ها با یکدیگر رویارو خواهند شد بر تن کرده‌اند. خاویر ماسکرانو، هافبک فعلی بارسلونا، از سال 2000 تا 2005 در بوئنوس آیرس (پایتخت آرژانتین) توپ می‌زد و خاویر ساویولا نیز - که بین سال‌های 1998 الی 2001 برای ریورپلاته بازی می‌کرد - از 2001 الی 2004 و 2006 الی 2007 در نیوکمپ حضور داشت - بین سال‌های 2004 تا 2006 به طور قرضی برای موناکو و سپس سویا بازی کرد.

لوئیز سوارز با سه گلی که در مرحله نیمه نهایی وارد دروازه گوانگژو کرد، به اولین هت تریک کننده در جام باشگاه‌های جهان تبدیل شد. در واقع پیش از او، تنها پله بزرگ، آن هم در جام بین قاره‌ای (سال 1962) این کار را انجام داده بود.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

4-0 پر گل‌ترین پیروزی است که در بازی‌های جام باشگاه‌های جهان رقم خورده است. بارسا تاکنون سه بار به این نتیجه دست یافته است؛ بار اول در مرحله نیمه نهایی سال 2006 مقابل باشگاه آمریکا، بار دوم مجددا در مرحله نیمه نهایی سال 2001 مقابل السد و بار سوم در فینال همان سال مقابل سانتوس!

قضاوت این دیدار را علیرضا فغانی از ایران بر عهده خواهد داشت. او از سال 2008 به عنوان داور بین المللی فیفا شناخته شد. یکی از مهم‌ترین داوری‌های او در سال 2015 در دبدار نهایی جام ملت‌های آسیا، بین تیم‌های کره جنوبی و استرالیا، رقم خورد.

اگر بارسا بتواند بر حریف آرژانتینی خود در این دیدار غلبه کند، اینیستا (کاپیتان اول تیم) باید جامی به وزن 5-2 کیلوگرم، به طول آن 50 سانتی مند و به قطر 20 سانتی متر را بالای سر ببرد.
ارزش: ۱۰.۰۰ (۱ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: فینال جام باشگاه های جهان؛ آیا می دانستید؟!
تبریک به تو آقای گل جهان


یکشنبه، ۲۹ آذر ۱۳۹۴ (۲۰:۱۰)
 
BRAIN
پاسخ به: فینال جام باشگاه های جهان؛ آیا می دانستید؟!
قهرمانی و تبدیل شدن به پر افتخارترین تیم این تورنومنت چیزیه که ما می خوایم.


یکشنبه، ۲۹ آذر ۱۳۹۴ (۱۲:۵۰)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۵۷ کاربر آنلاین است. (۲۳ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۵۷

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!