به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

پیش بازی؛ بایر لورکوزن vs بارسالیگ قهرمانان
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ چهارشنبه، ۱۸ آذر ۱۳۹۴ (۱۳:۳۰) (۷۵۵ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


بارسا در حالی به آلمان سفر کرده تا در آخرین دیدار مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان حضور یابد، که پیش از این صعودش به عنوان تیم نخست به مرحله بعد را مسجل کرده است.

بارسا در حال حاضر به عنوان صدر نشین گروه E صعود خود را به دور بعدی رقابت‌های لیگ قهرمانان قطعی کرده است، اما همچنان یک دیدار دیگر در این مرحله برای آن‌ها باقی مانده است: دیدار مقابل بایر لورکوزن در خانه حریف. بارسا در بازی گذشته صعود خود را برای دوازدهمین بار پیاپی به مرحله حذفی لیگ قهرمانان جشن گرفت، در حالی که نماینده آلمان در بازی امشب به دنبال صعود به جمع 16 تیم برتر، برای سومین بار پیاپی است. آن‌ها برای صعود، نیاز به شکست قهرمان فعلی اروپا دارند، ضمن اینکه باید امیدوار باشند رم در دیدار خانگی مقابل باته بوریسف، امتیاز از دست بدهد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

انریکه روز دوشنبه لیست بازیکنانی که به همراه تیم به آلمان سفر خواهند کرد را اعلام کرد که بر طبق آن، اینیستا و پیکه استراحت خواهند کرد؛ همچنین غایبان دیگر این لیست، مصدومین فعلی تیم، جرمی متئو، سرجی روبرتو، داگلاس و رافینیا بودند.

سرجی سمپر، خوان کامارا، گامبائو و ویلفرد کاپتوم، بازیکنان تیم ب بودند که شانس حضور در لیست را پیدا کردند. این لیست، از این قرار است: تراشتگن، براوو، ماسیپ، راکیتیچ، بوسکتس، دنی آلوز، سوارز، مسی، نیمار، ماسکرانو، مونیر، جوردی آلبا، ساندرو، آدریانو، فرمالن، سمپر، گامبائو، کامارا و کاپتوم.

اما خبر بد برای بارسا در تمرینات عصر دیروز در زمین تمرینی لورکوزن این بود که مهاجم آماده این تیم، نیمار دچار مصدومیتی از ناحیه کشاله ران چپ خود شده و احتمال حضور او در دیدار امشب، بسیار پایین است.

از طرف دیگر، راجر اسمیت برای بازی مقابل بارسا، تین یدوای، مدافع بیست ساله خود که مدتهاست مصدوم است، را در اختیار نخواهد داشت. همچنین هافبک این تیم، لارس بندر به دلیل انجام عملی روی زانوی خود، تا ژانویه قادر به همراهی تیمش نخواهد بود. اگرچه خاویر هرناندز، که سابقه حضور در تیم‌های منچستر یونایتد و رئال مادرید را دارد، و در فرم فوق‌العاده به سر می‌برد، به طوری که در 10 بازی اخیر 11 گل به ثمر رسانده است، در ترکیب این تیم قرار خواهد گرفت.

نقطه نظر مربیان

سرمربی بارسا در کنفرانس خبری پیش از بازی مقابل لورکوزن حاضر شد و گفت: «این شانس به ما داده شده تا در یک بازی سطح بالا حضور پیدا کنیم. نیاز نیست در مورد نتیجه نگران باشیم، اما یقینا به دنبال انجام یک بازی خوب و کسب پیروزی خواهیم بود. من به این دیدار، به عنوان یک شانس بزرگ نگاه می‌کنم».

راجر اسمیت، سرمربی لورکوزن نیز در کنفرانس خبری حاضر شد و گفت که از سختی روبرو شدن با تیمی مانند بارسا کاملا آگاه است: «بارسلونا فرم فوق‌العاده‌ای دارد. با حضور دوباره مسی، آن‌ها حتی قوی‌تر از قبل هم شده‌اند - هر چه باشد، او بهترین بازیکن دنیاست. هیچ راهی برای انکار او وجود ندارد».

فرم دو تیم

تساوی ابتدای هفته بارسا مقابل والنسیا در مستایا، پایانی بود بر هشت برد پیاپی آن‌ها در همه رقابت‌ها. گلی که سوارز در مستایا به ثمر رساند، دوازدهمین گل او در هشت دیدار اخیر با پیراهن بارسا بود؛ نکته‌ای که کاملا نشانگر فرم فوق‌العاده مهاجم اروگوئه‌ای است. اما باخت شنبه لورکوزن مقابل هرتابرلین، سومین شکست آن‌ها در پنج بازی اخیرشان در بوندس لیگا بود. شاگردان راجر اسمیت در هفت بازی اخیر خود تنها یک پیروزی بدست آورده‌اند و در ده بازی گذشته، تنها یک بار موفق به کلین شیت شده‌اند. آخرین برد آن‌ها در اروپا نیز مربوط به دور اول بازی‌های گروه E می‌شود؛ جایی که آن‌ها در اواسط سپتامبر، با نتیجه 4-1 باته را در خانه شکست دادند.

تاریخچه

آخرین دیدار این دو تیم در تاریخ 29 سپتامبر در نیوکمپ برگزار شد، جایی که شاگردان انریکه در حالی که نیمه نخست را با گل مدافع یونانی لورکوزن، با شکست به رختکن رفتند، با دو گل سرجی روبرتو و لوییز سوارز در ده دقیقه پایانی، بازی را با پیروزی 2-1 به اتمام رساندند. آن پیروزی ششمین پیروزی پیاپی بارسا مقابل لورکوزن بود؛ این نوار، از نوامبر 2002 آغاز شده است. در مجموع چهار بازی انجام شده بین دو تیم در ورزشگاه بای آرنا، میزبان تنها یک بار و آن هم با نتیجه 2-1 موفق به شکست حریف اسپانیایی خود شد. تک گل کاتالان‌ها در آن دیدار را، انریکه، سرمربی فعلی این تیم به ثمر رسانده بود.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: پیش بازی؛ بایر لورکوزن vs بارسا
به امید موفقیت


چهارشنبه، ۱۸ آذر ۱۳۹۴ (۱۹:۱۱)
 
saeed2014
پاسخ به: پیش بازی؛ بایر لورکوزن vs بارسا
ايشالا امشب پاره ميكنه مسي همشون رو


چهارشنبه، ۱۸ آذر ۱۳۹۴ (۱۶:۰۰)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: پیش بازی؛ بایر لورکوزن VS بارسا
نقل قول
سلام بر هم،، راستش این سوال رو از مدیریت سایت هم پرسیدم ؛اینکه چطور میتونم بازیهای قدیمی بارسا رو بصورت کامل بگیرم مثلا از سال 1990به بعد

سلام

فکر نمی کنم جز تک و توک بازیهای ممکن، قابل دستیابی باشه.


چهارشنبه، ۱۸ آذر ۱۳۹۴ (۱۴:۰۸)
 
hadimoghadam
پاسخ به: پیش بازی؛ بایر لورکوزن VS بارسا
سلام بر هم،، راستش این سوال رو از مدیریت سایت هم پرسیدم ؛اینکه چطور میتونم بازیهای قدیمی بارسا رو بصورت کامل بگیرم مثلا از سال 1990به بعد


چهارشنبه، ۱۸ آذر ۱۳۹۴ (۱۳:۴۱)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۰۱ کاربر آنلاین است. (۳۰ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۰۱

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!