به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

بررسی؛ اتحاد MSN برای نابودیِ سوسیداد!آنالیز فنی
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ یکشنبه، ۸ آذر ۱۳۹۴ (۲۳:۰۰) (۱,۱۰۴ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: توتال بارسا
مترجم: حامد رنجبر / FCBarcelona.ir


برای سومین بار، طی هشت روز گذشته، هواداران بارسا از اینکه شاهد چنین نسلی از فوتبالِ بارسا بوده‌اند، احساس خوشبختی کردند. تیم لوییز انریکه در سه بازی اخیر خود 14 گل به ثمر رسانده، که 11 گل آنها توسط مثلثی که بدون شک بهترین مهره‌های هجومی دنیا هستند، به ثمر رسید. دیشب رئال سوسیداد خود را در برابر بارسلونای آتشین تسلیم کرد، و تا پیش از پیروزی امشب رئال مقابل ایبار، اختلاف این دو تیم، به 9 امتیاز رسیده بود.

اوزبیو، مربی سابق بارسا پس از جدایی دیوید مویس از سوسیداد، به همراه این تیم به بارسا بازگشت. اما این بازگشت، آن گونه که تصور می‌کرد، خوشحال کننده نبود. سوسیداد با توجه به بازی‌های قبلی بارسلونا با رئال مادرید و رم، تصمیم گرفت با انجام پرس از جلو، مانع حضور بارسا در نزدیکی‌های دروازه خود شود، غافل از اینکه دادن چنین فضایی به مسی، نیمار و سوارز در حکم یک خودکشیِ فوتبالی است!

کانون هواداران بارسلونا در ایران

با ارسال زمینی دنی آلوز از جناح راست برای نیمار که درون محوطه جریمه بود، گل اول بازی به ثمر رسید. نیمار با پای غیر تخصصی خودش توپ را به تور دروازه کوبید و بارسلونا را جلو انداخت. قبل از این ارسال، اینیگو مارتینز بر روی سوارز خطایی مرتکب شد، اما نیمار سریعا خود را به محوطه رساند و توپ ارسالی را قطع و به گل اول بارسا، تبدیل کرد.

تلاش زیاد سوسیداد در دور نگه داشتن بارسلونا از دروازه‌شان تا حدودی موفقیت آمیز بود، اما آن‌ها موفق نشدند از ایجاد موقعیت‌های پی در پی گلزنیِ بارسا، جلوگیری کنند. اینیستا با یک ارسال بلند از میانه زمین راکیتیچ را در موقعیت گلزنی قرار داد که به اشتباه از طرف داور آفساید اعلام شد. نام اینیستا تقریبا به لیست گلزنان اضافه شده بود اگر توپ ارسالی توسط سوارز را به تیر دروازه نکوبانده بود. بازی برای بارسلونا بسیار ساده بود و آنها هیچ مشکلی برای شکستن دفاع سوسیداد نداشتند.

دقایقی قبل از پایان نیمه اول، ارسال استادانه دنی آلوز، از بالای سر مسی و نیمار عبور کرد و سوارز با یک قیچی گل دوم بارسا را به ثمر رساند؛ این گل درست همانند گل فصل گذشته سوارز به لوانته بود.

در نیمه دوم شاهد اتفاقات جالب زیادی نبودیم. بارسلونا پیروزی خود را حفظ کرده بود و این در حالی بود که سوسیداد برای عبور از سد پیکه و ماسکرانو تلاش میکرد. در نیمه دوم، نیمار و سوارز تلاش میکردند تا مسی را در موقعیت گلزنی قرار دهند تا اسم او نیز به فهرست گلزنان اضافه شود. بالاخره در دقایق پایانی بازی، نیمار و سوارز توانستند مسی را در موقعیت گلزنی قرار دهند و مسی به راحتی گل سوم را برای بارسا به ثمر رساند.

علاوه بر درخشش همیشگی مسی و سوارز و نیمار، چند نقطه مثبت دیگر در بازی وجود داشت. عملکرد تماشایی دنی آلوز بعد از دو فصل نه چندان درخشان گذشته‌اش همه را متحیر کرد. تا به حال در این فصل این بازیکن برزیلی نتوانسته خود را سازگار نشان داده و سطح خودش را حفظ کند، اما عملکرد فوق‌العاده او بعد از ال کلاسیکو نشانه خوبی میتواند باشد.

در این بازی، آلوز در سمت راست بارسلونا بسیار پر کار بود و روی ارسال او بود که قفل بازی باز شد، و این نکته یادآور این است که او می‌تواند چه نقش کلیدی و مهمی برای بارسا در حملات ایفا کند. اگر آلوز همین گونه به روند خوب خود ادامه بدهد، دیگر جایی برای بازی کردن الکسیس ویدال در ترکیب این تیم نخواهد گذاشت.

نکته قابل توجه دیگر عملکرد مناسب کلودیو براوو در بازی‌سازی در خط دفاعی بود. سوسیداد در ابتدای بازی بارسلونا را به شدت تحت فشار خود قرار داده بود، که این دروازه بان شیلیایی هر دفعه با آرامش خاصی با آنها کنار می‌آمد. اما میتوان گفت عملکرد مارک آندره تراشتگن از جنبه بازی‌سازی از براوو بهتر است. او همانند نویر آلمانی با خونسردی و آرامش بازی‌سازی را انجام میدهد و بدین ترتیب کمک بزرگی برای بارسا به شمار می‌آید. اما این واضح است که براوو از زمانی که به باشگاه کاتالان پیوست، تلاش بر این داشته که بازیش با بارسا تطبیق دهد. در حال حاضر که او تلاش می‌کند تا تنها نقطه ضعف خود را تقویت کند و این موضوع رقابتش را با ترا شتگن شدیدتر کرده است.

بازیکنان هم اکنون به آمادگی قبلی خودشان رسیدند. نیمار تلاش می‌کند که به یک بازیکن خطرناک و خاص تبدیل شود و به دنبال کسب جوایز است. پیکه، سرخیو بوسکتس و اینیستا با راهنمایی‌های لوییز انریکه به آمادگی قبلی خودشان رسیدند. جوردی آلبا و سوارز نیز دارند به نقطه اوج خود دسترسی پیدا می‌کنند. به طور کلی بارسلونا بار دیگر دارد به یک تیم شکست ناپذیر تبدیل می‌شود.

سخت است با دیدن این بازی فوق‌العاده از این تیم هیجان زده نشد، با اینکه رئال مادرید در اوایل فصل 2015/2014 ، 22 بازی را با برد در پرونده خود ثبت کرد و درنهایت فصل را بدون هیچ جامی تمام کرد. اینکه بارسا بتواند همین روند رو به رشد خود را در نیم فصل دوم ادامه دهد، مشخص نیست، اما به نظر می‌رسد در حال حاضر، نمی‌شود محدودیتی برای این تیم مشخص کرد.
ارزش: ۱۰.۰۰ (۳ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
6+5=11
پاسخ به: بررسی؛ اتحاد MSN برای نابودیِ سوسیداد!
MSN


چهارشنبه، ۱۶ دی ۱۳۹۴ (۷:۵۳)
 
behnoush1360
پاسخ به: بررسی؛ اتحاد MSN برای نابودیِ سوسیداد!
به نظر من انگیزه مهمترین چیز برای در اوج نگه داشتن بارسلوناست
با عطش کسب افتخارات و جامهای گوناگون رئ در بارسا و بازیکنان حفظ کرد
پیش به سوی سومین سه گانه


سه‌شنبه، ۱۰ آذر ۱۳۹۴ (۱۱:۲۱)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: بررسی؛ اتحاد MSN برای نابودیِ سوسیداد!
به امید موفقیت


دوشنبه، ۹ آذر ۱۳۹۴ (۱۹:۳۹)
 
eeeee
پاسخ به: بررسی؛ اتحاد MSN برای نابودیِ سوسیداد!
عالیه دیگه نزدیکه که بازیکنای جدید بیان اگه بیان عالی تر میشیم


دوشنبه، ۹ آذر ۱۳۹۴ (۱۳:۳۶)
 
armitaemami
پاسخ به: بررسی؛ اتحاد MSN برای نابودیِ سوسیداد!
وااااااقعا حیف شد


دوشنبه، ۹ آذر ۱۳۹۴ (۱۳:۲۱)
 
BRAIN
پاسخ به: بررسی؛ اتحاد MSN برای نابودیِ سوسیداد!
حیف اون ضربه از اینیستا که گل نشد.ولی نیمه اول به مراتب بهتر بودن.


دوشنبه، ۹ آذر ۱۳۹۴ (۱۲:۰۹)
 
PIQUE3
پاسخ به: بررسی؛ اتحاد MSN برای نابودیِ سوسیداد!
اول تشکر از آقا حامد بابت ترجمه خوب و روان متن
دوم اینکه بنظر من اونایی که میگن بازی با پای تراشتگن بهتر از براوو هست واقعا اشتباه میکنن
کاملا مشخصه اصن براوو بازی با پاش خیلی بهتره و روی توپ خونسرد تره



دوشنبه، ۹ آذر ۱۳۹۴ (۸:۰۲)
 
***Leo.Messi***
پاسخ به: بررسی؛ اتحاد MSN برای نابودیِ سوسیداد!
منم از این میترسم که بلایی که پارسال سر رئال اومد امسالم سر ما بیاد و بعد کریسمس افت کنیم
تنها امیدم به مدیریت درست انریکه و اضافه شدن بازیکن های جدیده


دوشنبه، ۹ آذر ۱۳۹۴ (۷:۱۳)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۸۲ کاربر آنلاین است. (۱۶ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۸۲

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!