به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

بررسی ال کلاسیکوی تاریخی از دریچه اعداد و ارقام! آبی و اناری‌ها
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ دوشنبه، ۲ آذر ۱۳۹۴ (۱۲:۲۰) (۱,۱۱۱ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


بی تردید می‌توان گفت که عملکرد شاگردان لوئیز انریکه در برنابئو در هر جنبه‌ای کامل و بی‌نقص بود؛ عملکردی تحسین برانگیز و نمایشی فوق‌العاده!

اف سی بارسلونا اولین ال کلاسیکوی فصل 2015/16 که در برنابئو برگزار شد را با ارائه عملکردی جذاب و تماشایی با پیروزی به پایان رساند. سوارز با دو گل، نیمار و اینیستا هر کدام با یک گل، سرجی روبرتو با رونمایی از بالاترین سطح بازی خود و کلودیو براوو با مهار تمام موقعیت‌هایی که بازیکنان حریف روی دروازه‌اش اعمال می‌کردند و ثبت کلین شیتی دیگر در کارنامه خود هر یک به نحوی در کسب این سه امتیاز ارزشمند سهیم بودند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

هافبک مستعد آبی اناری پوش از لحظه‌ای که داور در سوت خود دمید و آغاز بازی را اعلام کرد، با رویکردی بلند پروازانه و صحیح تیم را هدایت کرد. اینیستا علاوه بر گلزنی، توانست شرایط گلزنی را برای یار دیگر خود مهیا کند؛ او پاس گلی با دقت بسیار بالا (96 درصد) برای نیمار ارسال کرد. همچنین تک گلی که به ثمر رساند اولین گلی بود که بعد از پیروزی خاطره انگیز 4-3 (در فصل 2013/14) در این ورزشگاه وارد دروازه پایتخت نشینان کرد. این گل آنقدر زیبا و خیره کننده بود که حتی هواداران حریف نیز ایستاده به تشویق او پرداختند.

طی سه سال گذشته، شنبه شب دومین باری بود که آبی اناری پوشان موفق شدند تا چهار بار دروازه رئال مادرید را در برنابئو بگشایند. شاید باور نکردنی به نظر برسد، اما طی هشت دیدار اخیر این دو تیم، بارسا پنج برد و تنها دو شکست بدست آورد و با اینکه 22 گل به ثمر رساند تنها 12 گل وارد دروازه‌اش شد.

از سال 1929 تا به حال که بارسا و رئال برای اولین بار در بازی‌های لالیگایی برابر یکدیگر قرار گرفتند، 213 بار در تمام رقابت‌ها یکدیگر را ملاقات کرده‌اند. درست است که با بررسی تمام نتایجی که طی این سال‌ها بین این دو تیم شکل گرفت برتری نسبی رئال را در می‌یابیم اما عملکرد شگفت انگیزی که بارسا طی دهه اخیر به نمایش گذاشته است این ضعف را جبران می‌کند. از ال کلاسیکوی آن سال تا کنون بارسا 67 برد، رئال 71 برد بدست آوردند و مجموعا 32 تساوی حاصل شد.

یکی دیگر از دلایلی که باعث می‌شود این مصاف تا سال‌ها در ذهن بارسا دوستان باقی بماند این است که عملکرد این تیم در اعداد واقعا قابل توجه است: 69 تکل موفق، مجموعا 675 پاس که از این تعداد 539 پاس صحیح بوده است، این بدان معناست که میزان دقت بارسا در این بازی چیزی حدود 88 درصد بوده است.


تا پیش از به ثمر رسیدن گل اول سوارز، کاتالان‌ها 24 بار در حالی بار توپ را بین خود رد و بدل کردند که سفید پوشان مادریدی نتوانستند حتی یک بار هم آن را لمس کنند. شیرین کاری‌ای که شاید هیچ تیمی قادر به انجام آن نباشد به جز رئال مادرید!

کانون هواداران بارسلونا در ایران

بارسلونا در عقب زمین نیز خیلی خوب کار کرد. پنجمین کلین شیت این تیم در حالی بدست آمد که سوت‌های انتقادی علیه پیکه تاثیر منفی بر عملکرد تیم می‌گذاشت. پیکه، آلوز، آلبا و متیو - بعد از خروج ماسکرانو - چهار مدافعی بودند که تا حد زیادی از نفوذ بازیکنان حریف به سمت دروازه براوو جلوگیری کردند. جوردی آلبا همچنین با 75 پاس پرچم دار پاسور‌های تیم در تقابل شنبه شب بود.


کلودیو براوو یک بار دیگر برای 90 دقیقه به طور کامل دروازه خود را بسته نگاه داشت و اجازه نداد کوچکترین خطری دروازه‌اش را تهدید کند تا یک بار دیگر مهارت خود را به جهانیان اثبات کرده باشد. شاگردان رافا بنیتز به هر طریقی که میتوانستد حملات خود را آغاز می‌کردند اما باز هم به در بسته می‌خوردند. براوو تقریبا 7 موقعیت را خنثی کرد که از خطرناک‌ترین آن‌ها می‌توان به موقعیت‌هایی اشاره کرد که رونالدو، بنزما و واران آن‌ها را ایجاد کردند. براوو 28 پاس صحیح نیز ارسال کرد.
ارزش: ۱۰.۰۰ (۱ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
kamiba
پاسخ به: بررسی ال کلاسیکوی تاریخی از دریچه اعداد و ارقام!
درود به شرف بارسایی ها


سه‌شنبه، ۳ آذر ۱۳۹۴ (۱۲:۱۱)
 
6+5=11
پاسخ به: بررسی ال کلاسیکوی تاریخی از دریچه اعداد و ارقام!
همه جوره بارسا سر تر بوده ..


سه‌شنبه، ۳ آذر ۱۳۹۴ (۵:۴۱)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: بررسی ال کلاسیکوی تاریخی از دریچه اعداد و ارقام!
توتال فوتبال تکامل یافته لوئیز انریکه.


دوشنبه، ۲ آذر ۱۳۹۴ (۱۳:۰۷)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۵۸ کاربر آنلاین است. (۱۱ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۵۸

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!