به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

از رونالدینیو تا اینیستا: یک دهه تسلط بر برنابئو! ال کلاسیکو
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ دوشنبه، ۲ آذر ۱۳۹۴ (۱۰:۰۰) (۱,۵۴۱ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


چه شیرین است تشویق از سوی هواداران تیم حریف در ورزشگاه حریف! تشویق‌هایی که شنبه شب، در طول پیروزی 4-0 بارسلونا بر رئال مادرید در پایتخت اسپانیا، برای عملکرد درخشان و تحسین برانگیز کاپیتان محبوب کاتالان‌ها نواخته می‌شد یاد آورد همان نواهای شور انگیزی است که رونالدینیو معروف ده سال پیش در همین ورزشگاه و از سوی همین تماشاچیان دریافت کرده بود.

درست ده سال پیش بود که ستاره برزیلی بارسا بخاطر عملکرد ماهرانه، استادانه و خلاقانه خود مورد تشویق برخی هواداران مادریدی قرار گرفت و آندرس اینیستا نیز شنبه شب، در ال کلاسیکوی رفت فصل 2015/16 لالیگا، همین تشویق‌های گرم و پرشور را دریافت کرد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

19 نوامبر سال 2005 بود که اعجوبه برزیلی تاریخ بارسلونا توانست در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو با تکنیکی انفرادی دروازه رئال را بگشاید و با دو گل تماشایی پیروزی 3-0 را برای بارسایی‌ها رقم بزند؛ حال باری دیگر در 21 نوامبر سال 2015 آندرس اینیستا با یک گل زیبا و یک پاس گل در کسب برد شیرین و تاریخی 4-0 کاتالان‌ها - در همان ورزشگاه - سهیم بود. شایان ذکر است آبی اناری پوشان از آن سال (2005) تا به امروز 8 برد، 3 تساوی و 6 شکست در این زمین کسب کردند؛ این یعنی تسلط ده ساله بارسا بر برنابئو!

در آن بازی عملکرد رونالدینیو آنچنان درخشان و خیره کننده بود که حتی اولین بازی لیونل مسی در ال کلاسیکو و گلزنی ساموئل اتوئو نیز چندان مورد توجه قرار نگرفت. صدای تشویق‌های پر شور و گوش نوازی که هواداران مادریدی بعد از جای‌گیری گل دوم او - رونالدینیو - در دروازه تیم محبوب خودشان بلند شد در یاد بسیاری از بلوگرانایی‌ها برای همیشه ماندگار شد.

تاریخ تکرار می‌شود!

درست 10 سال پس از اتمام آن بازی هیجان انگیز، مجددا هواداران مادریدی شکست را پذیرفتند و به پا خاستند تا ایستاده استعداد انکار ناشدنی و شگفت انگیز یکی دیگر از آبی اناری پوشان را تحسین کنند؛ این بار اینیستا! حال شاگردان انریکه توانستند با غلبه بر سفید پوشان مادرید در هفته دوازدهم لالیگا، در شرایطی جایگاه خود را در صدر جدول این لیگ تثبیت کنند که 6 امتیاز بیش از صدرنشینان سابق این جدول در اختیار دارند.

این هافبک خلاق اسپانیایی نه تنها یک پاس برای نیمار مهیا کرد تا آن را به گل تبدیل کند بلکه زمانی که آبی‌ اناری‌ها با نتیجه 2-0 پیش بودند، با یک گل دیدنی تیم خود را یک گل دیگر پیش انداخت و حساب کار را 3-0 کرد.

یک دهه تسلط بر برنابئو: افتخاری دیگر در کارنامه درخشان آبی اناری پوشان!

پیروزی‌های شیرین و دلچسب 6-2 سال 2009 در لالیگا، 2-0 سال 2011 در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان و 4-3 سال 2014 در لالیگا از معروف‌ترین برد‌هایی بودند که بارسا طی این 10 سال در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو کسب کرد. همانطور که در بالا اشاره کردیم کاتالان‌ها از سال 2005 تا 2015 طی 17 بازی 8 برد، 3 تساوی و 6 شکست بدست آوردند: لالیگا (10)، کوپا دل ری (3)، سوپر جام اسپانیا (2) و لیگ قهرمانان (1) .
ارزش: ۱۰.۰۰ (۱ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
kamiba
پاسخ به: از رونالدینیو تا اینیستا: یک دهه تسلط بر برنابئو!
یادش بخیر رونالدینیو


سه‌شنبه، ۳ آذر ۱۳۹۴ (۱۲:۰۶)
 
6+5=11
پاسخ به: از رونالدینیو تا اینیستا: یک دهه تسلط بر برنابئو!
یک دهه تسلط بر برنابئو
لایک


سه‌شنبه، ۳ آذر ۱۳۹۴ (۵:۴۰)
 
ali-fcb_2012
پاسخ به: از رونالدینیو تا اینیستا: یک دهه تسلط بر برنابئو!
دقیقا صحنه گل رونالدینیو یادم میاد ! چه الکی الکی با بارسا بزرگ شدیم !


دوشنبه، ۲ آذر ۱۳۹۴ (۲۲:۱۳)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: از رونالدینیو تا اینیستا: یک دهه تسلط بر برنابئو!
روزگاری بود که بارسا خواب تساوی در برنابئو رو هم نمی دید! و امروز یک دهه است که این ورزشگاه، زمین تمرینی بارساست! درود بر تمام آبی و اناری هایی که برای این دستاورد بزرگ زحمت کشیدن!


دوشنبه، ۲ آذر ۱۳۹۴ (۱۳:۱۳)
 
iman_khatar
پاسخ به: از رونالدینیو تا اینیستا: یک دهه تسلط بر برنابئو!
بله دقیقا اگر فقط ترجمه هست که باید دقیقا عین خود مطلب روترجمه کرد اگر نه که منبع رو عوض کنید


دوشنبه، ۲ آذر ۱۳۹۴ (۱۰:۴۰)
 
mostafa169
پاسخ به: از رونالدینیو تا اینیستا: یک دهه تسلط بر برنابئو!
هیچ کجای خبر اصلی در سایت باشگاه نوشته نشده " تا رئالی ها با سرافکندگی هر چه تمامتر و تحقیری وصف ناشدنی به رختکن بروند" لطفا امانت رو رعایت کنید
ضمنا نیمه دو صفر تموم شد رئالی ها چه جوری سه صفر رفتن رختکن!؟


دوشنبه، ۲ آذر ۱۳۹۴ (۱۰:۱۵)
 
najieman
پاسخ به: از رونالدینیو تا اینیستا: یک دهه تسلط بر برنابئو!
رونالدينيو ; جاودانه بي تكرار...


دوشنبه، ۲ آذر ۱۳۹۴ (۱۰:۱۴)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۶۶ کاربر آنلاین است. (۱۳ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۶۶

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!