به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

کسب بردی شیرین با درخشش براوو! آبی و اناری‌ها
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ دوشنبه، ۲ آذر ۱۳۹۴ (۱۰:۴۳) (۱,۳۱۷ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منیع: بلیچرریپورت
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


شاید تا پیش از آغاز مصاف حساس و سرنوشت ساز ال کلاسیکو، سنگربان شیلیایی آبی اناری پوشان هرگز فکر نمی‌کرد که روز بعد از این بازی نام خود را در تیتر مقالات بسیاری از نویسندگان و کارشناسان فوتبال مشاهده کند.

به لطف عملکرد حیرت انگیز زوج طلایی (سوارز و نیمار) و کاپیتان افسانه‌ای بارسلونا بود که این تیم توانست پیروزی خود را تا پایان نیمه اول بازی با سفید پوشان مادریدی مسجل کند و نیمه دوم را با خیالی آسوده و بدون اضطراب شروع کند. شایان ذکر است که شاگردان انریکه این نتیجه شگفت انگیز در حالی بدست آوردند که بازیکن کلیدی خود، لیونل مسی را از ابتدا در اختیار نداشتند!

کانون هواداران بارسلونا در ایران

گره‌ای کور که به دست براوو گشوده شد!

با تمام این اوصاف، دو شب گذشته کسی که بیش از هر بازیکنی قابلیت و شایستگی خود را به همگان - از جمله لوئیز انریکه - اثبات کرد، کلودیو براوو بود. بی‌شک این مرد شیلیایی بارسا در بهترین فرم ممکن خود قرار داشت. او همچنین موفق شد تا برای اولین بار در ال کلاسیکو کلین شیت کند؛ کاری دشوار اما شدنی!

واکنش دیدنی او روی ضربه سر رونالدو که از فاصله بسیار نزدیکی زده شد، نسلها نقل محافل فوتبالی خواهد بود. بی‌شک این یک سیو در سطح جهانی بود.

همچنین نباید شیرجه تمام قد او روی ضربه محکم خامس رودریگز یا تک به تکش با رونالدو را فراموش کنیم. البته این‌ها بخشی از توانایی‌هایی بود که براوو شب گذشته از خود به نمایش گذاشت. حداقل 5 مهار دیدنی دیگر وجود داشتند که صورت نگرفتن هر یک از آن‌ها می‌توانست نتیجه بازی را به کلی تغییر دهد.

کاتالان‌ها بعد از پنج سال یک بار دیگر حریف سنتی خود را در برابر دیدگان هوادارانش تحقیر کردند. نکته جالب توجه اینجاست که تفاضل گل در هر دو این بازی‌ها یکسان بود؛ 6-2 و 4-0! هر چند اگر جرارد پیکه قربانی تجربه کم مونیر ال حدادی نمی‌شد، یک گل دیگر نیز وارد دروازه رئالی‌ها شده بود و اکنون نتیجه کمی متفاوت‌تر رقم خورده بود!

سوت‌های انتقادی مادریدی‌ها علیه پیکه؛ داستانی تکراری اما بی‌اهمیت!

صداهای ناهنجاری که بعد از هر بار لمس توپ برای پیکه نواخته میشد از نکات منفی و ناراحت کننده برای هواداران باشگاه بارسلونا در این دیدار بود. اما برای خود پیکه کوچکترین اهمیتی نداشت. کسب این سه امتیاز و تثبیت صدر نشینی در جدول لالیگا - با دو تفاضل گل بیشتر از رئال مادرید - بود که برای خود او و سایر اعضای باشگاه ارزشمند بود؛ سه امتیازی که حتی می‌تواند نوید بخش قهرمانی در این فصل - از رقابت‌های لالیگا - نیز باشد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

براوو براوو!

با اتمام دوران سخت مصدومیت کلودیو براوو و بازگشت او به جمع کاتالان‌ها، فرصت حضور در بازی‌های لیگ از همتای آلمانی او گرفته شد. با بررسی مصاحباتی که مارک آندره تراشتگن تاکنون با کانال TV3 داشته است در می‌یابیم که این سنگربان آلمانی علی رغم ناراضی بودن از وضعیت کنونی‌اش، آن را پذیرفته است: «من از حمایت هواداران خوشحالم. با هم‌تیمی‌هایم کار می‌کنم اما از نقشی که در حال حاضر در تیم دارم ناراضی‌ام. این درست است که سرمربی در رقابت‌های لیگ قهرمانان و جام حذفی از من استفاده می‌کند اما من می‌خواهم در لیگا نیز بازی کنم. اگر چه این آسان نخواهد بود، چرا که براوو خیلی خوب کار می‌کند».

قطعا این دروازه بان جوان و آلمانی نیز با تماشای هر یک از بازی‌های هم پستی شیلیایی خود به او ایمان می‌آورد و برتری او را نسبت به خود اذعان می‌کند. دروازه بارسا طی 7 بازی اخیر 6 بار بسته ماند و این آمار کاملا با دورانی که تراشتگن در دروازه بارسا می‌ایستاد در تضاد است. البته نمی‌توان از این تفاوت به عنوان ضعف تراشتگن یاد کرد بلکه این نشان دهنده شایستگی و برتری براوو است!

کسب پیروزی 4-0 در این ال کلاسیکو انتقام شیرینی بود که آبی اناری پوشان از مادریدی‌ها به سبب شکست 3-1 فصل گذشته در همین ورزشگاه (سانتیاگو برنابئو) گرفتند. شاید به یاد داشته باشید که در آن دیدار برتری قطعی از آن بارسا بود و شایستگی برد را نیز داشت، اما سرانجام این رئال بود که پیروز شد. در این ال کلاسیکو اما رئال عملکرد پر نقصی ارائه داد که علت اصلی آن به گفته رافا بنیتز، سرمربی کنونی این تیم، ریشه در پلن و ترکیب نادرست خود او داشت.

مصدومیت و خاطره تلخ ماسکرانو از ال کلاسیکو!

در دقایق ابتدایی بازی بود که خاویر ماسکرانو دچار کشیدگی ماهیچه‌ای شد و متاسفانه نتوانست به بازی ادامه دهد. طبق آخرین گزارشات باشگاه نظر قطعی در مورد حضور او در مصاف اروپایی سه شنبه شب برابر آ.اس رم نداده است و همچنان مردد است. اما برای بازی هفته سیزدهم لالیگا برابر رئال سوسیداد به طور کامل بهبودی خود را بدست می‌آورد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

لوئیز انریکه در دقیقه 26 بازی مجبور شد تا جرمی متئو را به جای خاویر ماسکرانو به میدان بفرستد. این آبی اناری پوش فرانسوی - تقریبا - عملکردی از خود به نمایش گذاشت که بارسا به آن نیاز داشت، با این حال نتواست همانند کلودیو براوو، با وجود سوت‌های اذیت کننده‌ای که علیه هم‌تیمی‌اش (پیکه) نواخته میشد آرامش خود را حفظ کند و در بهترین فرم خود باشد!

و در پایان...

این ال کلاسیکو هم به پایان رسید. 90 دقیقه شور و هیجان وجود جمیعت کثیری از فوتبال دوستان جهان را در بر گرفت، بلوگرانایی‌ها چهار بار صحنه گل دیدند و به وجد آمدند و رئالی‌ها ... . البته گروه سومی هم در بین تماشاچیان بودند که بی‌طرف به مشاهده بازی پرداختند و تنها از نحوه بازی لذت بردند - البته بهتر است بگوییم از بازی بارسا لذت بردند!

در حال حاضر شاگردان لوئیز انریکه با 6 امتیاز بیشتر از شاگردان رافا بنیتز صدر جدول لالیگا را تصاحب کرده‌اند - بارسا 30 امتیاز رئال 24 امتیاز.
ارزش: ۹.۰۰ (۱ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
kamiba
پاسخ به: کسب بردی شیرین با درخشش براوو!
زنده باد براوو
زنده باد بارسا


سه‌شنبه، ۳ آذر ۱۳۹۴ (۱۲:۰۶)
 
6+5=11
پاسخ به: کسب بردی شیرین با درخشش براوو!
دقیقا


سه‌شنبه، ۳ آذر ۱۳۹۴ (۵:۴۰)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: کسب بردی شیرین با درخشش براوو!
انصافا براوو فراتر از حد انتظار ظاهر شده بود. اول فصل کسی فکر نمی کرد بتونه اینطور دروازه بارسا رو بیمه و جای خالی والدس رو پر کنه!


دوشنبه، ۲ آذر ۱۳۹۴ (۱۳:۱۰)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۵۸ کاربر آنلاین است. (۲۷ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۵۸

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!