به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

آنالیز ال کلاسیکو: آندرس اینیستا؛ رهبر ارکستر سمفونی شنیدنی بارسا!آنالیز فنی
فرستنده ابوالفضل رستگار در تاريخ یکشنبه، ۱ آذر ۱۳۹۴ (۱۳:۴۰) (۱,۰۴۱ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: Grup14
مترجم: ابوالفضل رستگار / FCBarcelona.ir


مادرید ترکیب را 4-4-2 شروع کرد! بنیتز با بیشترین پتانسیل ممکن تیم را راهی میدان کرده بود. چیدمان بازیکنان به گونه‌ای بود که خبری از عنصری تدافعی در خط هافبک نبود! بیل و خامس دو بال مادرید بودند و بنزما و رونالدو در خط حمله قرار داشتند. البته شاید نکته مهم این ترکیب، استفاده از کروس و مودریچ به صورت همزمان در خط هافبک این تیم بود. زوجی که بیشتر توانایی را در گردش توپ دارند، نه باز پس‌گیری آن یا حتی خراب کردن بازی تیم مقابل.

آن سوی میدان انریکه کاری را انجام داد که درست بود! او درباره سلامت مسی ریسک نکرد و لئو بازی را از روی نیمکت شروع کرد. اما جایگزین او در ترکیب، یک مهاجم نبود! انریکه روبرتو را در کنار راکیتیچ قرار داد، جایی که این دو علاوه بر بازی‌سازی و هماهنگی خیلی خوب، تاثیر بسزایی در خنثی کردن حملات سریع مارسلو داشتند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

حملات مادرید، گلزنی سوارز!

پس از چند دقیقه حمله توسط تیم مادریدی، بارسا نبض بازی را در دست گرفت. دقیقه 10 بازی پس از ارسال حدود 36 پاس، روبرتو توپ را به قلب خط دفاع مادرید آورد و با ارسال پاسی دقیق آن هم درست در موقع اشتباه راموس در آفساید‌گیری سوارز را در موقعیت گلزنی قرار داد! سوارز اما به گونه‌ای به توپ ضربه زد که گویی در تمرینات تیم در حال انجام کارهای نمایشی است! یک گل تاکتیکی، زیبا و هوشمندانه بارسا را خیلی زود پیش انداخت!

نکته جالبه این اتفاق، سردر گمی بازیکنان رئال مادرید بود! بارسایی‌ها به خوبی می‌دانستند که قرار است که چه بکنند، آنها در بازپس‌گیری توپ سریع و در خلق موقعیت صبور بودند! فضایی که خط هافبک تیم رئال مادرید در اختیار اینیستا قرار داده بود، باعث افزایش خلاقیت در بازیسازی تیم شد؛ همان چیزی که در نبود مسی نیاز بارسا است.

ترکیب رئال مادرید به گونه‌ای بود که قرار بود فشار از جلو باعث شود توپ‌ها به خوبی به هافبک‌های تیم نرسد! اما این اتفاق هیچوقت رخ نداد. بارسا با رهبری اینیستا به خوبی می‌توانست نبض بازی را در دست گیرد. البته عملکرد خوب این تیم صرفا در خط هافبک نبود، بوسکتس، پیکه و ماسچرانو در خط دفاع نیز عملکرد خوبی داشتند و مانع از ایجاد موقعیت برای مهاجمین مادریدی می‌شدند. این دفاع تیمی به قدری موفق بود که مصدومیت ماسچرانو نیز اصلا به چشم نیامد.

تیم مادریدی نه تنها در فشار به بازیکنان بارسا موفق نبود بلکه خود قربانی این حربه هوشمندانه انریکه شد. گل دوم بارسا دقیقا از همین تاکتیک به ثمر رسید، راکتیتیچ توپی را که از اشتباه مدافعین رئال به او رسیده بود، به خط حمله بارسا رساند و اینیستا با یک پاس به موقع، نیمار را در موقعیت به ثمر رساندن گل دوم قرار داد.

نیمه دوم هیچ چیز تغییر نکرد

تعویض‌های بنیتز هیچ تاثیری در جریان بازی نداشت، حضور کارواخ و ایسکو هم کمکی به خط هافبک آشفته مادرید نکرد! اما بارسا در این سوی میدان همچنان فشار بر دروازه کیلور ناواس را حفظ کرد. گل سوم بارسا نیز مانند گل اول، حاصل یک پاسکاری دقیق و منظم بود. ارسال پاس‌ها از آلبا شروع شد و به پاس پشت پای نیمار ختم شد، این بار بازیکنی که توپ را وارد دروازه رئال مادرید کرد، آندرس اینیستا بود، بازیکنی که پیش از این در امر بازی‌سازی، توقف ناپذیر نشان می‌داد.

مسی پس از دو ماه مصدومیت بالاخره به میادین باز گشت و به جای راکیتیچ وارد زمین شد، حضور مسی در ترکیب بارسا باعث شد انریکه با خیالی راحت و بدون ترس از افت عملکرد خط هافبک اینیستا را با مونیر تعویض کند! نبض بازی همچنان در دستان بارسا بود و فشار بر دروازه کیلور ناواس ادامه داشت.

گل چهارم بازی توسط سوارز به ثمر رسید، او توپ پشت مدافعین را به خوبی کنترل کرد و با یک ضربه چیپ دروازه ناواس را برای چهارمین بار گشود. در شبی که آبی و اناری‌ها موقعیت‌های متعددی را از دست دادند، با نتیجه 4-0 فاتح این بازی سخت و دلچسب بودند.

درخشش بارسا در شب اشتباهات بی‌پایان مادرید

انریکه با بازیکن جوانی مانند روبرتو کاری در خط هافبک بارسا کرد که بنیتز با بازیکنانی مانند کروس، خامس، مودریچ و بیل نتوانست انجام دهد، تلاش برای اعمال فشار به بارسا هرگز موفق نبود و درست در نقطه مقابل، بارسایی‌ها به خوبی خط هافبک تیم رئال مادرید را از کار انداخته بودند. خط هافبک بارسا مانند یک گروه ارکستر به رهبری اینیستا زیبا و لذت بخش عمل کردند! به امید شنیدن دوباره این صدای شیرین!
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
6+5=11
پاسخ به: آنالیز ال کلاسیکو: آندرس اینیستا؛ رهبر ارکستر سمفونی شنیدنی...
اینیستا؛ رهبر ارکستر سمفونی شنیدنی بارسا


سه‌شنبه، ۳ آذر ۱۳۹۴ (۵:۲۹)
 
LionMessi
پاسخ به: آنالیز ال کلاسیکو: آندرس اینیستا؛ رهبر ارکستر سمفونی شنیدنی...
منیر الحدادی : روی اعصاب پیکه (2 از 5)

این فصل با رفتن پدرو از بارسلونا و مصدومیت مسی بیشتر از همیشه فرصت بازی پیدا کرد اما نتوانسته همانند سرخی روبرتو بازیکنی نشان دهد که لوئیز انریکه او را از ابتدا در ترکیب بازی همچون ال کلاسیکو قرار دهد. منیر که به جای کاپیتان اینیستا وارد زمین شده بود تا پایان مسابقه صاحب دو فرصت گلزنی فوق‌العاده شد که یکی از آنها را فقط او می‌توانست از بین بازیکنان بارسلونا به بیرون بزند. توپی که نیمار دقیقه 89 به محوطه و مقابل دروازه ناواس فرستاد به طرف منیر و پیکه حرکت می‌کرد که بازیکن جوان بارسلونا زودتر از مدافع باتجربه‌شان توپ را زد که هیچ حاصلی در پی نداشت تا پیکه به شدت از او ناراحت شود.




واقعا پدرو انقدر بد بود


یکشنبه، ۱ آذر ۱۳۹۴ (۱۵:۱۷)
 
PIQUE3
پاسخ به: آنالیز ال کلاسیکو: آندرس اینیستا؛ رهبر ارکستر سمفونی شنیدنی...
اینقدر روبرتو و اینیستا توی زمین چرخیدن که تماشگرا حتی سرشون گیچ میرفت
روبرتو کم کم داره لایق این میشه که شماره 6 بارسا بشه
انریکه هم که واقعا باز نشون داد چقد نبوغ تاکتیکی داره
واقعا تیم چقد پلن های متنوع داره

بارسا تیمیه که کاپیتانش توی خونه دشمن دیرینش موقع تعویض توسط هواداران تیم حریف ایستاده تشویق میشه


یکشنبه، ۱ آذر ۱۳۹۴ (۱۴:۵۳)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: آنالیز ال کلاسیکو: آندرس اینیستا؛ رهبر ارکستر سمفونی شنیدنی...
یک شطرنج فوق العاده از لوچوی بزرگ که بازم نبوغ خودش رو نشون داد!

وقتی مسی مصدوم شد و تیم 2 باخت داشت تو 10 هفته اول و خیل مصدوما تیم رو واقعا زخمی کرده بودن، کی فکر می کرد با 6 امتیاز اختلاف صدر جدول باشیم و رئال رو تو خونه ش تحقیر کنیم؟

درود بر لوچوی استثنایی!


یکشنبه، ۱ آذر ۱۳۹۴ (۱۴:۰۵)
 
barca_barca_yavar
پاسخ به: آنالیز ال کلاسیکو: آندرس اینیستا؛ رهبر ارکستر سمفونی شنیدنی...
تبریییییک به همه دوستای بارسایی گلم... واقعا این پیروزی به تنمون چسبید... واسه یبار با خیال راحت الکلاسیکو رو نگاه کردم.... ولی از حق نگذریم این مونیر و بدیم بره خیلی خوب میشه


یکشنبه، ۱ آذر ۱۳۹۴ (۱۴:۰۵)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۷۶ کاربر آنلاین است. (۱۵ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۷۶

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!