به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

پیش بازی؛ رئال مادرید vs بارساال کلاسیکو
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ شنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۴ (۱۲:۳۰) (۸۶۳ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


از ساعت 20:45 شنبه (به وقت ایران)، سانتیاگو برنابئو میزبان جدید‌ترین نسخه ال کلاسیکو خواهد بود. جایی که دو تا از بهترین تیم‌های دنیا، جذاب‌ترین مسابقه فصل اروپا را برگزار می‌کنند و بارسا در صورت پیروزی می‌تواند از 6 امتیاز اختلاف با حریف اصلی خود در لیگ، بهره مند شود.

لفظ "کلاسیکو" از زبان لاتین گرفته شده و به دیداری مستقیم بین بزرگترین تیم‌های یک منطقه و یا یک لیگ، اشاره می‌کند. این عبارت در اروپا به دیدار میان بزرگترین باشگاه‌های لالیگا، بارسا و رئال، اطلاق می‌شود؛ گرچه این دو تیم بزرگترین تیم‌های دنیا نیز محسوب می‌شوند. دیدار رئال مادرید مقابل بارسا یک بازی معمولی نیست؛ این بازی‌ای است که کل یک کشور را دچار وقفه می‌کند، و میلیون‌ها تماشاچی را از نقاط مختلف دنیا در پای گیرنده‌هایشان میخکوب نگه می‌دارد. از ساعت 20:45 امشب، کل دنیا نگاهشان را به سانتیاگو برنابئو خواهند دوخت تا بازی‌ای را تماشا کنند که هیچگاه خالی از لحظات غم انگیز، هیجان انگیز، شاد و از این دست احساسات ناب، نبوده است.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

اخبار دو تیم

سوالی که این روزها همه را درگیر خودش کرده، این است: لیونل مسی! بهترین بازیکن دنیا تقریبا دو ماه به خاطر مشکلی که برای زانویش پیش آمده بود، از میادین دور بوده است، اما این هفته به صورت عادی تمرین کرد و اعلام شد که آمادگی کامل دارد. اما این آمادگی به این معناست که او از ابتدا در ترکیب قرار دارد یا بازی را از روی نیمکت آغاز خواهد کرد؟ به نظر می‌رسد خود انریکه هم در این مورد اطمینان نداشته باشد و همه چیز حدود یک ساعت پیش از شروع بازی، مشخص خواهد شد. در هر صورت این خبر خوبی برای بارسا است و خبر خوب دیگر هم اینکه راکیتیچ ریکاوری مناسب را بعد از مصدومیت انجام داده است و به همراه تیم سفر خواهد کرد.

در مادرید به نظر می‌رسد همه چیز برای ال کلاسیکو سر جای خودش قرار دارد، و روز جمعه آن‌ها با ترکیب کامل خود تمرین کردند. کریم بنزما پس از یک ماه غیبت به دلیل مشکلات همسترینگش به تیم بازگشته، کیلور ناواس بعد از دو بازی غیبت آماده حضور در ترکیب اصلی است، گرت بیل اصرار دارد که ساق پایش مشکلی ندارد و می‌تواند در این دیدار بازی کند، و اگرچه سرخیو راموس در دیدار مقابل سویا از ناحیه کتف آسیب دید، اما به خاطر ال کلاسیکو عمل جراحی خود را به تاخیر انداخته و قصد دارد با وجود درد در این دیدار حاضر شود.

نقطه نظر مربیان

مطابق انتظار، سرمربی بارسا، لوییز انریکه، داشتن هر گونه اضطراب و نگرانی از این دیدار و حواشی آن را رد کرد: «مردم عادت دارند که در فوتبال بزرگ نمایی کنند. فکر نمی‌کنم این دیدار هر نتیجه‌ای را هم که در بر داشته باشد، تکلیف قهرمانی را مشخص کند. مثل همیشه به مصاف این دیدار می‌رویم، اما وقتی شما با تیم بزرگی مثل رئال بازی می‌کنید، اوضاع کمی متفاوت خواهد بود».

در مادرید، رافا بنیتز با اطمینان خاصی از این بازی سخن می‌گفت: «ما در خانه و در حضور هوادارانمان بازی می‌کنیم و این مسئله شانس ما را بیشتر می‌کند. ما تلاش می‌کنیم با ارائه یک بازی هجومی پیروز شویم، فرقی نمی‌کند که حریف ما چه کسی باشد. خیلی به مسائل حریفمان توجه نداریم و تلاش می‌کنیم مسائل مربوط به تیم خودمان را مورد توجه قرار دهیم».

فرم دو تیم

بعد از باخت به سویا، بارسا تا رتبه چهارم جدول نزول کرد، اما پس از آن، آن‌ها به خود آمدند و با کسب 4 پیروزی پیاپی، 13 گل زده و تنها 3 گل خورده، دوباره خود را به صدر جدول لیگ رساندند.

روز بعد از شکست بارسا در سانچز پیزخوان، رئال در دربی مادرید مقابل اتلتیکو به تساوی 1-1 رسید. پس از افتِ ویارئال، پدیده روزهای نخست لیگ، رئال خود را به صدر جدول رساند، در حالی که با بارسا هم امتیاز بود و این صدرنشینی تنها به واسطه تفاضل گل بهتر به مادریدی‌ها رسیده بود. اما بعد از کسب سه پیروزی، آن‌ها هم در سانچز پیزخوان متحمل شکست شدند تا این بارسا باشد که با سه امتیاز بیشتر از حریف، پا به ال کلاسیکو می‌گذارد.

تاریخچه

تاریخچه؟! خیلی سخت است که بتوان دو تیمی را پیدا کرد که تاریخچه‌ای بیشتر از دو تیم بارسا و رئال داشته باشند. در زمینه دربی‌ها و حریفان سنتی، دیدار این دو تیم، جذاب‌ترین و معروف ترینِ آن هاست. و در مادرید دلیل کافی برای نگرانی وجود دارد، زیرا در قرن جدید و در همه رقابت‌ها، تعداد پیروزی‌های بارسا در سانتیاگو برنابئو، به اندازه پیروزی‌های رئال در این ورزشگاه است (هشت پیروزی)؛ این هشت پیروزی شامل دو پیروزی که اینیستا در ابتدای هفته به عنوان خاطره انگیز‌ترین پیروزی‌هایش در ال کلاسیکو از آن‌ها یاد کرد؛ پیروزی شگفت انگیز 2-6 در میِ 2009، و پیروزی 3-0 که دقیقا یک سال و یک روز پیش در حالی رقم خورد که نمایش خارق العاده رونالدینیو، هواداران مادریدی را مجاب کرد که به تشویق او بپردازند.

اما فصل گذشته، بارسا با وجود گلی که نیمار در دقیقه چهارم به ثمر رساند و این تیم را پیش انداخت، سه بار توسط رونالدو، پپه و بنزما دروازه‌اش را باز شده دید تا رئال مادرید این بازی را با پیروزی 3-1 به پایان برساند.

پخش تلویزیونی

این دیدار رأس ساعت 20:45 آغاز خواهد شد و شما می‌توانید آن را به طور مستقیم از شبکه سوم سیما مشاهده نمایید.
ارزش: ۱۰.۰۰ (۱ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
6+5=11
پاسخ به: پیش بازی؛ رئال مادرید vs بارسا
میبریم


سه‌شنبه، ۳ آذر ۱۳۹۴ (۴:۵۰)
 
87122287
پاسخ به: پیش بازی؛ رئال مادرید vs بارسا
به امید برد بارسا و گلزنی مسی


شنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۴ (۱۹:۳۳)
 
Patrick
پاسخ به: پیش بازی؛ رئال مادرید vs بارسا
ایشالله امشب برد *۶۸* بارسلونا را در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو مادرید کسب خواهیم کرد. و چه چیزی با طعم شیرین پیروزی و با درخشش *MSN* در ورزشگاه مادریدی ها در خاک مادرید. خدایا به امید تو. مرد کوچک ولی خیلی بزرگ لیونل مسی.


شنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۴ (۱۸:۳۰)
 
Wimps
پاسخ به: پیش بازی؛ رئال مادرید vs بارسا
به امید پیروزی
زنده باد بارسلونا




شنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۴ (۱۳:۰۵)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: پیش بازی؛ رئال مادرید VS بارسا
به امید یه پیروزی دلچسب.


شنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۴ (۱۲:۳۶)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۴۹ کاربر آنلاین است. (۱۴ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۴۹

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!