به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

احتمال بازگشت مسی؛ کابوس مادریدی‌ها به حقیقت می‌پیوندد؟ال کلاسیکو
فرستنده علی صبوری در تاريخ جمعه، ۲۹ آبان ۱۳۹۴ (۱۱:۱۳) (۱,۸۳۶ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: Grup 14
مترجم: غلامحسین صبوری / FCBarcelona.ir


لیونل مسی رکوردهای بی‌نقصی را در ال کلاسیکو‌ها از خود بر جا گذاشته و روز شنبه تلاش می‌کند تا فصلی جدیدی از آنها را رقم بزند.

باز هم همان روز معروف سال فرا رسید؛ روزی که 600 میلیون نفر در سرتاسر جهان به تماشای ال کلاسیکو، یکی از بزرگترین رخدادهای ورزشی جهان می‌نشینند. در این بین با توجه به اتفاقات اخیر پاریس و لغو شدن بازی هلند و آلمان به دلیل بمب‌گذاری احتمالی، اقدامات امنیتی پیرامون این بازی نیز افزایش یافته است.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

اگرچه این موضوع مهم نیز، بزرگترین اتفاق ال کلاسیکو امسال محسوب نمی‌شود و تنها یک مرد و اینکه آیا او به بازی خواهد رسید تا مانند همیشه در برنابئو ایجاد رعب و وحشت کند یا خیر، حرف اول و آخر را می‌زند!

مطبوعات اسپانیایی از همان روزی که مسی دچار پارگی رباط جانبی در زانوی چپ خود شد، بر این باور بودند که او در تقویم خود این روز را برای بازگشتش به میادین علامت زده است. هوادارن بارسلونا نیز برای بازگشت مسی، روز شماری می‌کردند و این هفته، پس از گذشت 52 روز و در فاصله دو روز مانده به ال کلاسیکو، آنها به مقصود خود رسیدند. مسی بار دیگر به تمرینات گروهی برگشته و طبق گزارشات در اولین بازی تمرینی خود، 2 گل به ثمر رسانده و 1 پاس گل نیز ارسال کرده است.

آیا او به بازی می‌رسد؟ در این باره هنوز شبهاتی وجود دارد، اما آنچه هیچ شبهه‌ای در آن دیده نمی‌شود، تمایل مسی به بازی کردن در این دیدار است. ما نیز به هیچ وجه نمی‌توانیم او را سرزنش کنیم، چراکه او همواره بازی در مقابل رئال مادرید را دوست داشته و برنابئو را به زمین شخصی خود تبدیل کرده است.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

قاتل برنابئو!

لئو مسی با 21 گل در 30 بازی، گلزن‌ترین بازیکن تاریخ ال کلاسیکو محسوب شده و میانگین 0.70 گل زده در هر بازی را در مقابل رئال مادرید از خود برجا گذاشته است. حتی آمار پاس گلهای او نیز به هیچ وجه بد به نظر نمی‌رسد: 13 پاس گل در 30 بازی و میانگین 0.43 پاس گل در هر بازی.

آمار نشان داده است که مسی همواره مرد بازی‌های بزرگ بوده است و دیدار مقابل رئال مادرید نیز یکی از بزرگترین دیدارهای جهان فوتبال است. همانگونه که در گراف بالا مشاهده می‌کنید، دیدار مقابل رئال مادرید به هیچ وجه بر میانگین کلی مسی تاثیری ندارد و میانگین 1.13 گل و پاس گل در هر بازی او مقابل رئال مادرید، تفاوت چندانی با میانگین 1.17 گل و پاس گلش در هر بازی به همراه بارسلونا ندارد.

این گراف همچنین نشان می‌دهد که آمار مسی از لحاظ تکرار گلزنی و ارسال پاس گل در مقابل رئال مادرید، کم و بیش شبیه آمار کلی او به همراه بارسلونا و در مقابل سایر تیمهاست. نکته جالب توجه این آمار، تعداد پاس گل ارسالی بیشتر مسی در ال کلاسیکو هاست. درصد بازی‌هایی که مسی در آنها یک یا تعداد بیشتری پاس گل ارسال کرده در مقابل رئال مادرید 40 درصد و در مقابل سایر تیمها 26.6 درصد می‌باشد.

در رابطه با کیفیت گل و پاس گلها نیز به نظر می‌رسد که مسی همواره برنامه ویژه‌ای برای الکلاسیکوها دارد؛ از آنجا که او آمار گلزنی پس از دریبل دو بازیکن یا بیشتر، گلزنی پس از ارسال پاس ماقبل پاس گل و گلزنی از رو ضربات آزاد بالاتری در مقابل رئال مادرید نسبت به سایر تیمها دارد.

در این بین، برای مسی تفاوت چندانی ندارد که ال کلاسیکو در خانه برگزار شود یا خیر. در حقیقت، به جرات می‌توان گفت که او از گلزنی در برنابئو لذت بیشتری نسبت به نیوکمپ می‌برد. مسی در برنابئو همواره رئال مادرید را نقره داغ کرده و از مجموع 21 گل خود در ال کلاسیکو، 12 گل در برئابئو و 9 گل در نیوکمپ به ثمر رسانده و از مجموع 13 پاس گل، 8 تای آنها را در خارج از خانه و 5 تای آنها را در خانه ارسال کرده است.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

و مانند همیشه برای مسی، موضوع گلزنی تنها به تعداد گلهای او ختم نمی‌شود و نحوه به ثمر رساندن گلها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. این بازیکن افسانه‌ای، زمانی که تنها 19 سال سن داشت و پیراهن شماره 19 را نیز بر تن می‌کرد، در اولین ال کلاسیکو کارنامه ورزشی‌اش، در جریان تساوی 3-3 مقابل حریف نترس آن روزهای تیمش، هت تریک کرد. این تنها دیداری بود که مسی در آن هتریک کرد و بارسلونا به پیروزی نرسید.

در آن بازی، او هتریک خود را پس از دریافت پاسی از سوی رونالدینیو و دریبل کردن چهار بازیکن مادریدی، با ضربه فوق‌العاده پای چپ خود تکمیل کرد. گزارشگر آن بازی به حدی هیجان زده شده بود که گفت: «این بازی است که در آینده از آن به عنوان بازی لیونل مسی یاد می‌شود. با تنها 19 سال سن، در ال کلاسیکو هتریک می‌کند».

اغلب گلهای مسی در ال کلاسیکو، از درون محوطه جریمه به ثمر رسیده‌اند. همچنین، او دو بار از روی ضربه ایستگاهی، دوبار پس از دریبل دو بازیکن یا بیشتر و دو بار پس از دریبل یک بازیکن دروازه رئال مادرید را باز کرده است.

21 گل مسی در ال کلاسیکو



بسیاری از عملکردهای مسی در الکلاسیکو‌ها، نقش تعیین کننده‌ای در تعیین سرنوشت قهرمان لالیگا ایفا کرده‌اند؛ درست همانند 2 گل و 1 پاس گلی که او در جریان نابودسازی رئال در برنابئو با نتیجه 6-2 به نام خود ثبت کرد؛ نتیجه‌ای که قهرمانی بارسا در فصل 2008/09 را تا حد زیادی تثبیت نمود. در آن بازی، مسی در دقیقه 17 بازی پاس گلی را برای تیری آنری فراهم کرد تا بارسا گل زود هنگام هیگوائین برای رئال در دقایق ابتدایی بازی را خیلی زود پاسخ دهد.

گل دوم این نابغه آرژانتینی و پنجم بارسلونا در آن بازی، هم از لحاظ سادگی و هم از لحاظ تحقیر حریف فوق‌العاده بود. در جریان این گل، مسی یک و دویی را با ژاوی در گوشه محوطه جریمه انجام داد و سپس در حالت تک به تک، از نزدیک محوطه شش قدم به سادگی هر چه تمام‌تر توپ را به زاویه موافق کاسیاس شلیک کرد.

و البته که چه کسی سوپر گل او در نیمه نهایی لیگ قهرمانان 2011 که پس از دریبل چهار بازیکن رئال به ثمر رسید را فراموش می‌کند؟ او هر دو گل خود در آن بازی را در 15 دقیقه پایانی بازی به ثمر رساند تا بارسا، رئال را در یک بازی جنجالی با نتیجه 2-0 ببرد. مسی گل اول خود را به کمک پاس زیبای آفلای به ثمر رساند، اما گل دوم او فقط و فقط به نام مسی امضا شده بود. او از میانه میدان توپ را از بوسکتس دریافت کرد، از سد چهار مدافع حریف به زیبایی گذشت و در آستانه ورود به محوطه شش قدم با پای راست توپ را به تور دروازه ایکر کاسیاس چسباند.

یاور کوچک بارسلونا!

مسی را به واسطه سوپر گلهایش می‌شناسند، اما انسان حتی با دیدن پاس گلهای او نیز دهانش باز می‌ماند. او 13 پاس گل در مقابل رئال مادرید ارسال کرده و بیشتر آنها به گونه‌ای ارسال شده که بهترین مدافعین جهان فوتبال را به تمسخر گرفته است. در گراف زیر می‌توانید محل ارسال این پاس گلها را مشاهده کنید. لازم ذکر است که بیشتر این پاسها به صورت عمودی ارسال شده‌اند که این نشان دهنده دید بالای این بازیکن است.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

نمونه این پاسهای عمودی را می‌توانیم در الکلاسیکوهای رفت و برگشت جام حذفی فصل 2011/12 مشاهده کنیم؛ جایی که مسی دو پاس گل استثنایی برای آبیدال و پدرو فراهم کرد. در جریان ارسال پاس گل برای آبیدال، مسی دریبل زنی خود را در نیمه سمت راست زمین رئال آغاز کرده و تمرکز مدافعین این تیم را به خود جلب کرد، سپس با پاسی میلیمتری آبیدال را در سمت چپ خط دفاعی حریف تک به تک کرده و مدافعین حریف را سوپرایز کرد.

13 پاس گل مسی در ال کلاسیکو



در جریان ارسال پاس گل برای پدرو نیز، او از میانه میدان دریبل زنی خود را آغاز کرد و در حالی که سه مدافع مادریدی به دنبال او بودند و سه مدافع به در جلوی او، به زیبایی توپ را از بین آربلوا و پپه عبور داد و پدرو را در نزدیکی‌های قوس محوطه جریمه تک به تک کرد. در هر دو پاس گل، مسی با دریبل زنی توجه مدافعین حریف را به سمت خود جلب کرد تا هم‌تیمی خود را در موقعیتی ایده آل صاحب توپ کند.

تاثیر گذار در هر شرایط

مسی برای اثر‌گذاری در بازی، نیاز به گلزنی ندارد. تنها حضور او در میدان به دلیل ابزارهایی که برای مهار او نیاز است، باعث عدم ثبات تیم حریف می‌شود. در فصل 2010/11 مسی در جریان پیروزی تحقیر کننده 5-0 بارسا مقابل رئال در نیوکمپ، به عنوان برترین بازیکن میدان انتخاب شد. او اینکار را بدون گلزنی و با ارسال 2 پاس گل پس از تکه پاره کردن دفاع حریف انجام داد.

در آن شب، مسی در همه جا حضور داشت: نوک حمله، مرکز، راست. او پاس گل اول خود را پس از تصاحب توپ در سمت راست و عبور از دو مدافع حریف، برای ویا فراهم کرد تا گل سوم بارسا در آن بازی بیاد ماندنی به ثمر برسد. او همچنین آمار پاس گلهای خود در آن بازی را با ارسال پاس گل دیگری از میانه میدان برای داوید ویا، دو برابر کرد.

گراف زیر نشان می‌دهد که به استثنای افت کوچکی در سالهای 2012 و 2013، عملکرد مسی در مقابل رئال مادرید در سرتاسر کارنامه ورزشی‌اش ثابت بوده است. و اکنون با توجه به مصدومیت اخیرش، می‌توانیم اشتیاق او برای بازگشت به میادین را حس کنیم. آخر چه موقعیتی از این مناسب‌تر: برنابئو، طعمه مورد علاقه و در محضر تمامی فوتبالدوستان جهان!

کانون هواداران بارسلونا در ایران

ال کلاسیکو به خودی خود بازی بسیار بزرگی است. اما آنچه این بازی را بیش از پیش دیدنی‌تر می‌کند این است که مسی بار دیگر نمایشی از خود ارائه دهد که سالها و حتی نسلها درباره آن صحبت کنند.

روز شنبه، 600 میلیون نفر در سرتاسر جهان با نفسهایی در سینه حبس به تماشای ال کلاسیکو می‌نشینند تا شاید بار دیگر شانس به آنها رو کند و بتوانند جادوی مرد آرژانتینی بارسا را تماشا کنند.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
6+5=11
پاسخ به: احتمال بازگشت مسی؛ کابوس مادریدی ها به حقیقت می پیوندد؟
کابوس مادریدی ها


سه‌شنبه، ۳ آذر ۱۳۹۴ (۴:۱۹)
 
ali-fcb_2012
پاسخ به: احتمال بازگشت مسی؛ کابوس مادریدی ها به حقیقت می پیوندد؟
خوشمان آمد ! راضیم ازت !
نقل قول
هی میایی بهش تیکه میندازی... هعی سلطان (پنالتی) شب میاد در خونمون گریه و زاری میکنه که اینا همش مسخرم میکنن منم مجبور میشم با کفش و شورت و ساق پا و جوراب و... طلایی راضیش کنم بره خونه تازه آخرشم وسط خیابون که داره میره یه نعره هم میزنه



شنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۴ (۰:۱۱)
 
PIQUE3
پاسخ به: احتمال بازگشت مسی؛ کابوس مادریدی ها به حقیقت می پیوندد؟
نقل قول
انصافا و بدون تعصب، با تماشای جادوی مسی، اولین چیزی که به ذهن آدم میاد اینه که چه شوخی مضحکی کردن عده ای رسانه با تاریخ فوتبال، با مقایسه کردن بهترین بازیکن تاریخ با بازیکنی که نهایت بزرگیش آمار ثبت گلهای بی کیفیت و مسخره بود!

اینجانب مدیر تیم رئال از کوچک کردن بازیکن تیمم در رسانه ها از شما شکایت می ورزم

هی میایی بهش تیکه میندازی... هعی سلطان (پنالتی) شب میاد در خونمون گریه و زاری میکنه که اینا همش مسخرم میکنن منم مجبور میشم با کفش و شورت و ساق پا و جوراب و... طلایی راضیش کنم بره خونه تازه آخرشم وسط خیابون که داره میره یه نعره هم میزنه


جمعه، ۲۹ آبان ۱۳۹۴ (۱۶:۴۵)
 
shakib10
پاسخ به: احتمال بازگشت مسی؛ کابوس مادریدی ها به حقیقت می پیوندد؟
نقل قول
انصافا و بدون تعصب، با تماشای جادوی مسی، اولین چیزی که به ذهن آدم میاد اینه که چه شوخی مضحکی کردن عده ای رسانه با تاریخ فوتبال، با مقایسه کردن بهترین بازیکن تاریخ با بازیکنی که نهایت بزرگیش آمار ثبت گلهای بی کیفیت و مسخره بود!
هربار این جمله باید تکرارشه نمیشه اصلا


جمعه، ۲۹ آبان ۱۳۹۴ (۱۳:۴۳)
 
BRAIN
پاسخ به: احتمال بازگشت مسی؛ کابوس مادریدی ها به حقیقت می پیوندد؟
نقل قول
و البته که چه کسی سوپر گل او در نیمه نهایی لیگ قهرمانان 2011 که پس از دریبل چهار بازیکن رئال به ثمر رسید را فراموش می کند؟


عجب گلی بود انصافا واقعا حیرت آور بود.


جمعه، ۲۹ آبان ۱۳۹۴ (۱۳:۰۸)
 
del-barca
پاسخ به: احتمال بازگشت مسی؛ کابوس مادریدی ها به حقیقت می پیوندد؟
به نظرم مسی رو فقط با خودش میشه مقایسه کرد و تنها بازیکنایی که تو تاریخ فوتبال به لیو نزدیک هستن پله و مارادونا هستن.
ایشالله فردا هم زمینه ساز برد بارسا میشه.


جمعه، ۲۹ آبان ۱۳۹۴ (۱۲:۵۲)
 
9VECTOR9
پاسخ به: احتمال بازگشت مسی؛ کابوس مادریدی ها به حقیقت می پیوندد؟
همه میگن 1 روز تا الکلاسیکو... اما من میگم یک روز تا بازگشت بهترین بازیکن تاریخ..


جمعه، ۲۹ آبان ۱۳۹۴ (۱۲:۰۲)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: احتمال بازگشت مسی؛ کابوس مادریدی ها به حقیقت می پیوندد؟
انصافا و بدون تعصب، با تماشای جادوی مسی، اولین چیزی که به ذهن آدم میاد اینه که چه شوخی مضحکی کردن عده ای رسانه با تاریخ فوتبال، با مقایسه کردن بهترین بازیکن تاریخ با بازیکنی که نهایت بزرگیش آمار ثبت گلهای بی کیفیت و مسخره بود!


جمعه، ۲۹ آبان ۱۳۹۴ (۱۱:۳۲)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۱۴ کاربر آنلاین است. (۲۴ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۱۴

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!