به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

لئو مسی و خاویر ماسکرانو: 10 سال با یکدیگرآبی و اناری‌ها
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ شنبه، ۲۳ آبان ۱۳۹۴ (۱۹:۰۶) (۱,۰۴۷ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


اولین باری که این دو بازیکن در کنار یکدیگر و در یک تیم قرار گرفتند، به دیدار دوستانه بین المللی‌ای بازمی گردد که در سال 2005 و در سوئیس برگزار شد. از آن روز به بعد، این دو به عوامل کلیدی موفقیت‌های بزرگ تیم ملی آرژانتین و نیز باشگاه بارسلونا تبدیل شدند.

همانطور که می‌دانید لئو مسی و خاویر ماسکرانو تنها بازیکنان آرژانتینی بارسلونا هستند. این دو همواره ثابت کرده‌اند چه در زمین بازی و چه خارج از آن، دوستی نزدیک و ناگسستنی دارند که از 10 سال پیش تاکنون برقرار بوده است. ماسکرانو از سن لورنزو و مسی از روزاریو فوتبال را آغاز کردند، دو شهر واقع در استان سانتا فه که تنها 30 کیلومتر با یکدیگر فاصله دارند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

اما در نوامبر سال 2005 و در سوئیس بود که برای اولین بار به همراه یکدیگر در تیم ملی آرژانتین قرار گرفتند. ماسکرانو در آخرین مصاحبه‌ای که با مجله بارسا داشت، آن روز را اینگونه به یاد می‌آورد: «[سپس سرمربی خوزه] پکرمن، با وجود اینکه دوران مصدومیت خود را سپری می‌کردم، مرا برای بازی مقابل انگلیس فراخواند و لئو نیز چند ماه پیش از آن اولین بازی ملی خود را - مقابل مجارستان - تجربه کرده بود». آرژانتین در حالی که خود را برای جام جهانی 2006 آلمان آماده می‌کرد، طی یک دیدار دوستانه، در بازی‌ای که نه لیونل مسی در آن حضور داشت (به دلیل محرومیت؛ در اوت سال 2005 که اولین بازی ملی‌اش را برابر مجارستان انجام می‌داد، ناخواسته با آرنج خود به مدافع حریف ضربه زد و متاسفانه با یک کارت قرمز اخراج شد) و نه ماسکرانو (به دلیل مصدومیت)، با نتیجه 3-2 مغلوب انگلیس شد.

در آن زمان ماسکرانو برای کورینتیانس بازی می‌کرد. همچنین یک سالی می‌شد که مسی از لاماسیا به تیم اصل بارسلونا ملحق شده و با پیراهن شماره 30 این باشگاه شروع به درخشیدن کرده بود. هر چند که تا مدت‌ها پس از پیوستن نسخه لاماسیایی مسی به تیم اصلی، در محافل لیگ، بحث درستی یا نادرستی امضا این قرارداد ادامه داشت.

14 جام و بیش از 300 بازی

اکنون 10 سال از اولین بازی رو در روی مسی و ماسکرانو در سوئیس می‌گذرد و طی این مدت، این دو زوج شگفت انگیز جام‌های بسیاری را با کمک همدیگر بالای سر بردند؛ مسی کاپیتان تیم آرژانتین و ماسکرانو دست راست اوست! آن‌ها علاوه بر اینکه موفق به کسب مدال طلای بازی‌های المپیک 2008 چین شدند، به فینال جام جهانی 2014 برزیل و جام ملت‌های آمریکای جنوبی (کوپا آمریکا) 2015 رسیدند. آن‌ها از فصل 2010/11 طعم همکاری در بارسا را چشیدند و تا کنون 13 جام به همراه این تیم نیز کسب کردند.

با ریزنگری در آمار تنها به یک نتیجه خواهید رسید؛ ارتباط و همکاری عمیق این دو بازیکن! مسی و خاویر ماسکرانو در کنار همدیگر 219 بازی رسمی برای بارسا و 88 بازی برای آرژانتین به نمایش گذاشته‌اند. جالب است بدانید این دو مرد آرژانتینی در بین 23 بازی - ملی - گذشته تنها یک شکست آن هم در فینال جام جهانی 2014 مقابل آلمان کسب کردند - فینال کوپا آمریکا با نتیجه 0-0 به پایان رسید و بازی به پنالتی کشیده شد: شیلی 4-1 آرژانتین.

مسی و ماسکرانو؛ در کنار هم برای تیم ملی
 جام جهانیکوپا آمریکابازیهای حذفیبازیهای دوستانهمجموع
پیروزی109132052
تساوی267621
شکست215715
مجموع1416253388
ارزش: ۱۰.۰۰ (۱ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
6+5=11
پاسخ به: لئو مسی و خاویر ماسکرانو: 10 سال با یکدیگر



سه‌شنبه، ۳ آذر ۱۳۹۴ (۳:۵۹)
 
armitaemami
پاسخ به: لئو مسی و خاویر ماسکرانو: 10 سال با یکدیگر
به امید سال های بیشتر کنار بهترین ها


یکشنبه، ۲۴ آبان ۱۳۹۴ (۱۳:۲۰)
 
shakib10
پاسخ به: لئو مسی و خاویر ماسکرانو: 10 سال با یکدیگر
حیف از دو فینال حیف


یکشنبه، ۲۴ آبان ۱۳۹۴ (۸:۵۰)
 
ehsan1025
پاسخ به: لئو مسی و خاویر ماسکرانو: 10 سال با یکدیگر
امیدوارم سال بعد در جشن 100 سالگی کوپا آمریکا قهرمان بشن
و البته 2018 روسیه با هم دیگه جام جهانی رو فتح کنن


یکشنبه، ۲۴ آبان ۱۳۹۴ (۱:۲۵)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۸۴ کاربر آنلاین است. (۴۳ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۸۴

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!