به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

لوئیز سوارز؛ فراتر از یک مهاجم!آبی و اناری‌ها
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ پنج‌شنبه، ۷ آبان ۱۳۹۴ (۱۴:۰۰) (۸۶۷ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


این مهاجم اروگوئه‌ای بارسا، با عملکرد خوب خود در این فصل از رقابت‌ها یک بار دیگر اثبات کرد که یکی از کلیدی‌ترین مهره‌های لوئیز انریکه می‌باشد. او تا اینجای فصل بیش از هر بازیکن دیگری در میدان حضور داشته و - مانند همیشه - نه تنها در گلزنی، بلکه در پیشرفت تیم نیز موثر واقع شده است.

کمتر از دو سال پیش بود که لوئیز سوارز آنفیلد را ترک کرد و به نیوکمپ آمد. شاید بتوان اظهار کرد که در جمع قرمز‌ها عملکرد راضی کننده‌ای داشت، اما یقینا بازی در بارسا بود که او را به یک ستاره جهانی تبدیل کرد! تنها افتخار فردی که این بازیکن در لیورپول به آن رسید، کسب کفش طلای اروپا بود.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

یکی از بدشانسی‌هایی که سوارز پیش از ورود به باشگاه بارسلونا آورد، محرومیتی بود که فیفا در پی یکی از بازی‌های جام جهانی 2014 برزیل برای او در نظر گرفت. همین باعث شد تا این مرد اروگوئه‌ای چهار ماه از میادین فوتبال دور بماند و دیر‌تر از موعد مقرر به جمع نیمار و مسی در خط حمله بارسا، بپیوندد.

با این حال این سه آبی اناری پوش (مسی، نیمار و سوارز) در فصل گذشته مجموعا 122 گل به ثمر رساندند؛ که در این میان 25 گل سهم لوئیز سوارز بود (16 گل در لالیگا، 2 گل در جام حذفی اسپانیا و 7 گل در لیگ قهرمانان اروپا). و در این فصل از رقابت‌ها نیز 10 گل به ثمر رساند (7 گل در لالیگا، 2 گل در لیگ قهرمانان اروپا و یک گل در سوپر کاپ اسپانیا). البته شایان ذکر است که او علاوه بر 25 گلی که طی این مدت وارد دروازه حریفان بارسا کرد، 25 پاس گل نیز ارسال کرده است.

لوئیز سوارز - تقریبا - دارای تمام مهارت‌هایی است که یک سرمربی از یک مهاجم انتظار دارد. او می‌تواند به بهترین شکل ممکن بازی را پیش ببرد، گردش توپ را در زمین خودی نگه دارد، در صورت نیاز به عنوان یک مدافع عمل کند، به خوبی بازی را بخواند، بازی‌سازی و ایجاد موقعیت کند و ... . همچنین یکی دیگر از ویژگی‌های بارز لوئیز سوارز - بر خلاف بعضی از بازیکنان - خود خواه نبودن او است؛ هیچ گاه پیش نیامده که او نزدیک به دروازه توپ را در اختیار داشته باشد و با اینکه سایر هم‌تیمی‌هایش در موقعیت‌های بهتری قرار داشته باشند، خود آن را به سمت چارچوب دروازه شوت کند.

لوئیز سوارز همچنین طی حضور یک سال و نیمه خود در جمع کاتالان‌ها، بیشترین شوتزنی را نسبت به سایر هم‌تیمی‌هایش (در رقابت‌های لالیگا و لیگ قهرمانان) داشته است. حقیقتا در این امر از نیمار و مسی نیز پیشی گرفته است. شایان ذکر است اغلب مهاجمینی که لوئیز انریکه پرورش می‌دهد در ایجاد فشار، ارسال پاس‌های دقیق و دربیل‌های سرعتی موفق هستند.

ایجاد موقعیت گلزنی

سوارز بازیکنی است که روش بدست آوردن توپ را خیلی خوب می‌داند و به راحتی می‌تواند آن در محوطه جریمه به گردش درآورد، این برای بازیکنانی که در اطراف او حضور دارند، فرصت مناسبی است تا آن را به گل تبدیل کنند.

لوئیز سوارز علاوه بر اینکه در امر گلزنی همواره مصمم و موفق بوده، در ارسال پاس گل نیز عملکرد قابل توجهی داشته است. در فصل گذشته مجموعا 21 پاس گل (14 پاس در لالیگا، 3 پاس در لیگ قهرمانان و 4 پاس در جام حذفی اسپانیا) و در این فصل نیز 4 پاس گل ارسال کرده است (2 پاس در لالیگا، یک پاس در سوپر کاپ اسپانیا و یک پاس در سوپر کاپ اروپا). در زیر به بررسی دقیق این آمار می‌پردازیم.

16 پاس گل در لالیگا: 8 پاس به مسی، 5 پاس به نیمار، یک پاس به آلبا، یک پاس به راکیتیچ و یک پاس به پدرو
4 پاس گل در جام حذفی اسپانیا: 3 پاس به نیمار و یک پاس به مسی
3 پاس گل در لیگ قهرمانان: 2 پاس به نیمار و یک پاس به مسی
1 پاس گل در سوپر کاپ اسپانیا: یک پاس به مسی
1 پاس گل در سوپر کاپ اروپا: یک پاس به رافینیا

همانطور که میدانید در حال حاضر خط حمله مسی - نیمار - سوارز (بعد از سه گانه‌ای که در فصل گذشته کسب کردند) در سراسر جهان به شهرت رسیده است. یکی از ارزشمند‌ترین ویژگی‌هایی که سوارز و دو یار همیشگی او دارند این است که تنها به گلزنی فکر نمیکنند و کمک به تیم، تحت هر شرایطی، برای آنها در اولویت قراردارد. سوارز یک مهاجم معمولی نیست، او واقعا متفاوت و خاص است و همواره اذعان داشته که از حضور در بارسلونا لذت می‌برد.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
6+5=11
پاسخ به: لوئیز سوارز؛ فراتر از یک مهاجم!
ال پیستولرو


سه‌شنبه، ۱۹ آبان ۱۳۹۴ (۳:۲۰)
 
fcb.catalan.hamed
پاسخ به: لوئیز سوارز؛ فراتر از یک مهاجم!
یکی از عواملی که الان مسی و نیمار راحت تر کار می کنن وجود لوییز سوارز هست .
تو این زمان نشون داده واقعا که خودخواه نیست و به مسی و نیمار کمک کرده
واقعا خرید خوبی بود


پنج‌شنبه، ۷ آبان ۱۳۹۴ (۱۵:۱۰)
 
shakib10
پاسخ به: لوئیز سوارز؛ فراتر از یک مهاجم!
25تاپاس گل تا اینجا کولاکه.ازهمون اولین بازیش پاس گلاش شروع شد امار عالیست


پنج‌شنبه، ۷ آبان ۱۳۹۴ (۱۵:۰۰)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: لوئیز سوارز؛ فراتر از یک مهاجم!
امیدوارم فرم خوب خودشو حفظ کنه!


پنج‌شنبه، ۷ آبان ۱۳۹۴ (۱۴:۳۴)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۳۸ کاربر آنلاین است. (۸ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۳۸

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!