به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

گذشت 11 سال از اولین بازی لالیگایی لئو مسی برای بارسلونا!اسطوره‌ها
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ شنبه، ۲۵ مهر ۱۳۹۴ (۹:۰۰) (۷۷۰ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


یازده سال پیش در چنین روزی شاهد اولین بازی رسمی این بازیکن آرژانتینی برای بارسلونا بودیم؛ جولیانو بلتی یکی از قدیمی‌ترین هم‌تیمی‌های او در آن دوران و دیوید گارسیا رقیب آن دوران او، چنین روزی را به یاد دارند!

در تاریخ 16 اکتبر سال 2004 لئو مسی اولین بازی لالیگایی خود را برای بارسا به نمایش گذاشت. در آن بازی شاگردان فرانک ریکارد - با تک گلی که دکو به ثمر رساند - در شهرآورد بارسلون (مقابل اسپانیول) به پیروزی 1-0 دست یافتند. این سرمربی هلندی طعم اولین بازی لیگ را در حالی به بازیکن 17 ساله آرژانتینی خود چشاند که تنها 8 دقیقه از دربی باقی مانده بود. جولیانو بلتی و دیوید گارسیا - دو تن از افرادی که در آن بازی حضور داشتند - آن روز را کاملا به یاد دارند و بار‌ها از آن سخن گفتنه‌اند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

جولیانو بلتی: او پله این نسل است!

«با اینکه مسی در آن روز فرصت محدودی برای اثبات خود داشت، اما توانست نمایش اجمالی از آنچه ما در تمرینات از او دیده بودیم نشان دهد. لئو بازیکن متفاوتی بین سایر جوانان نسل خودش بود. هم‌تیمی‌های او چه در تیم B و چه در تیم زیر 19 سال باشگاه کم روحیه و ترسو بودند، اما او اینگونه نبود! مسی علی رغم جوان بودن، بازیکن سرسخت و با کیفیتی بود». مصدومیت مسی در مرحله دوم لیگ قهرمانان فصل 2005/06 اروپا مقابل چلسی، باعث شد تا از همراهی بارسا در قهرمانی آن سال این رقابت‌ها در پاریس باز بماند؛ با این حال لیونل مسی طی این 11 سال به اغلب عناوین قهرمانی دست یافته است. بلتی: «هر سال می‌خواست که بهتر باشد، او همیشه بیشتر می‌خواست». جولیانو بلتی، این هافبک برزیلی همچنین اذعان دارد: «لیونل مسی "پله" نسل من است!».

دیوید گارسیا: بهتر بود که او را یارگیری کنند تا رونالدینیو یا اتوئو!

دیوید گارسیا در تمام 90 دقیقه آن دیدار به عنوان مدافع چپ اسپانیول بازی کرد. او به یاد می‌آورد: «مسی به میدان آمد و در جناحی که ریکارد پیش از آمدن او تعیین کرده بود بازی کرد. ما حریف خود را به خوبی آنالیز کرده بودیم و عملکرد او (مسی) را نیز در بارسا B دیده بودیم. اولین برداشت همه ما از بازی او این بود که بازیکن متفاوتی است؛ قاطع و قادر به گلزنی! بعد از ورود مسی به زمین من تشخیص دادم که باید بیش از بازیکنان معروف با تجربه‌ای چون رونالدینیو و اتوئو، او را یارگیری کنیم». با درک چنین انعکاس‌هایی، غیر معمول به نظر می‌رسد که در حال حاضر کسی بتوان آینده لئو مسی را پیش بینی کند؛ حتی اولین کسی که او را کشف کرد. گارسیا به عنوان نتیجه نهایی حرف‌هایش گفت: «اگر او بزرگترین نبود، من هرگز تصور نمی‌کردم که او می‌تواند به بزرگترین بازیکن تمام ادوار تبدیل شود».
ارزش: ۱۰.۰۰ (۱ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
6+5=11
پاسخ به: گذشت 11 سال از اولین بازی لالیگایی لئو مسی برای بارسلونا!
11 سال عشق


جمعه، ۱ آبان ۱۳۹۴ (۲۳:۰۹)
 
سوداگر
پاسخ به: گذشت 11 سال از اولین بازی لالیگایی لئو مسی برای بارسلونا!
شد11سال وهنوز هم جاداره افتخارآفرینیهاش


یکشنبه، ۲۶ مهر ۱۳۹۴ (۱:۳۶)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: گذشت 11 سال از اولین بازی لالیگایی لئو مسی برای بارسلونا!
درود بر ریکارد بزرگ بابت این کشف تاریخی.


شنبه، ۲۵ مهر ۱۳۹۴ (۱۰:۲۱)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۳۶ کاربر آنلاین است. (۲۲ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۳۶

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!