به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

پیش بازی؛ بارسا VS بایر لورکوزنلیگ قهرمانان
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ سه‌شنبه، ۷ مهر ۱۳۹۴ (۱۹:۰۰) (۷۲۴ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


کاتالان‌ها نخستین دیدار خانگی خود را در لیگ قهرمانان امسال در مقابل بایر لورکوزنی انجام خواهند داد که در حال حاضر و با توجه به پیروزی 4-1 مقابل باته بوریسف در هفته نخست، صدرنشین گروه E است.

مدافع عنوان قهرمانی پس از تساوی هفته نخست خود در ورزشگاه المپیکو در مقابل رم، در پی کسب نخستین پیروزی خود در رقابت‌های این فصل اروپاست. مانع آن‌ها در این راه، بایر لورکوزنی است که در هفته نخست با پیروزی 4-1 مقابل باته بوریسف به صدر جدول رسید.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

آبی و اناری‌ها آخرین تمرین خود را برای رویارویی امشب با حریف آلمانی، دوشنبه در کمپ خوان گمپر انجام دادند. این بازی نخستین دیدار فصل است که لئو مسی، به دلیل مصدومیتی که در پیروزی خانگی ابتدای هفته مقابل لاس پالماس به آن دچار شد، در آن تیم را همراهی نخواهد کرد. برای مسی دوران نقاهتی هفت تا هشت هفته‌ای پیش بینی شده است.

لوییز انریکه علاوه بر مسی، مصدومانی از جمله رافینیا، آدریانو، فرمالن و براوو را در تیم خود می‌بیند. اما خبر خوب برای بارسایی‌ها، آمادگی صد در صدیِ جوردی آلبا، و حضور او در لیست 18 نفره‌ای که امروز صبح اعلام شد، می‌باشد.

راجر اشمیت، سرمربی شالکه نیز مانند همتای اسپانیایی خود غایبانی در تیم خود دارد که شامل دو مدافع مصدوم آن‌ها، عمر توپراک و تین یدوای هستند. خرید تابستانی آن‌ها و ستاره تیم ملی شیلی در مسیر قهرمانی این تیم در کوپا آمریکا نیز به دلیل مصدومیتی که در تمرینات برایش اتفاق افتاد، در این بازی غایب خواهد بود. همچنین روبرتو هیلبرت، مدافع لورکوزن که به دلیل مصدومیت 3 هفته از ترکیب تیمش خارج بود، در لیست 18 نفره تیم قرار گرفت و به بارسلونا آمد.

نقطه نظر مربیان

لوییز انریکه پیش از تمرین روز دوشنبه در کنفرانسی که مبحث اصلی آن غیبت لیونل مسی بود، شرکت کرد. مربی از واژه غیر قابل جایگزین برای مسی استفاده کرد اما تأکید داشت که غیبت بهترین بازیکنشان، انگیزه‌ای مصاعف برای پیروزی به آن‌ها خواهد داد. او لورکوزن را تیمی متفاوت از سایر تیم‌های آلمانی دانست و تأکید کرد که تمام تلاش خود را برای کسب سه امتیاز خانگی انجام خواهند داد.

همتای آلمانی او، راجر اشمیت نیز روز دوشنبه در کنفرانسی شرکت کرد و راهکارش برای مقابله با قهرمان اروپا را اینگونه توصیف کرد: «باید پرس سنگین و ضد حمله را در دستور کار خود قرار دهیم. اگر گلی به ثمر برسانیم، شانس اینکه چیزی از این بازی به دست بیاوریم، وجود دارد».

فرم دو تیم

آبی و اناری‌ها اولین باخت فصل خود مقابل سلتاویگو را با پیروزی ابتدای هفته خود مقابل لاس پالماس پاسخ دادند. لوییز سوارز در این دیدار برای ششمین بار از زمان پیوستنش به بارسا دبل کرد تا این تیم را با یک امتیاز اختلاف نسبت به ویارئال صدرنشین در رتبه دوم قرار دهد.

لورکوزن نیز با یک پیروزی به مصاف بارسا خواهد رفت. این تیم در ابتدای هفته با پیروزی قاطع خود در زمین وردربرمن با نتیجه 0-3، با ثبت چهارمین پیروزی خود در هفته هفتم، به رتبه پنجم جدول بوندسلیگا رسید.

تاریخچه

دیدار امشب، نهمین دیدار دو تیم در رقابت‌های اروپایی خواهد بود. بارسا با 5 برد، 1 تساوی و 2 باخت در هشت مسابقه، تیم برتر مصاف‌های دو تیم بوده است. در آخرین مصاف دو تیم، لئو مسی موفق شد به نخستین بازیکنی در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شود که در یک مسابقه پنج گل به ثمر می‌رساند. پیروزی 7-1 بارسا مقابل لورکوزن در نوکمپ (در مجموع 10-2)، به این تیم جواز حضور در مرحله 1/8 پایانی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا فصل 2011/12 را داد.

در اکتبر 2001 و در چارچوب مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، دو تیم به مصاف هم رفتند که در پیروزی 2-1 آبی اناری‌ها، لوییز انریکه، سرمربی فعلی این تیم موفق به گلزنی شد. آخرین پیروزی لورکوزن برابر بارسا به سال 1988 باز می‌گرد؛ جایی که آلمانی‌ها با پیروزی 1-0 مقابل بارسا به مرحله نیمه نهایی جام اروپا راه یافتند. در آن فصل لورکوزن در فینال با اسپانیول روبرو شد و پس از تساوی 3-3 در جریان بازی، در ضربات پنالتی موفق به شکست حریف اسپانیایی خود شد تا به تنها جام اروپایی تاریخ خود برسد.

پخش زنده

این دیدار، رأس ساعت 22:15 امشب ( سه شنبه) به وقت ایران از شبکه سوم سیما پخش خواهد شد.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
سوداگر
پاسخ به: پیش بازی؛ بارسا VS بایر لورکوزن
سوارزتوی یک لحظه قابلیتهای خودش رونشون می ده


دوشنبه، ۱۳ مهر ۱۳۹۴ (۱:۳۲)
 
6+5=11
پاسخ به: پیش بازی؛ بارسا VS بایر لورکوزن
عجب عکسی ایول


جمعه، ۱۰ مهر ۱۳۹۴ (۲:۵۷)
 
MMJ81
پاسخ به: پیش بازی؛ بارسا VS بایر لورکوزن
به امید خدا برنده میشیم....


سه‌شنبه، ۷ مهر ۱۳۹۴ (۲۱:۲۰)
 
kamiba
پاسخ به: پیش بازی؛ بارسا VS بایر لورکوزن
به امید پیروزی


سه‌شنبه، ۷ مهر ۱۳۹۴ (۲۰:۰۴)
 
fcb.catalan.hamed
پاسخ به: پیش بازی؛ بارسا VS بایر لورکوزن
محکوم به برد هستیم
به یاری خدا می ریم برای برد
ویسکا بارسا


سه‌شنبه، ۷ مهر ۱۳۹۴ (۱۹:۴۳)
 
87122287
پاسخ به: پیش بازی؛ بارسا VS بایر لورکوزن
امشب امیدوارم با درخشش سوارز بارسا پرگل ببره


سه‌شنبه، ۷ مهر ۱۳۹۴ (۱۹:۴۰)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۰۶ کاربر آنلاین است. (۲۲ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۰۶

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!