به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

پیش بازی رم VS بارسلونالیگ قهرمانان
فرستنده امین سبحانی در تاريخ چهارشنبه، ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ (۲۰:۳۰) (۶۱۸ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: امین سبحانی / FCBarcelona.ir


قهرمانان فصل گذشته لیگ قهرمانان برای دفاع از این عنوان راهی رم شده‌اند تا ساعت 23:15 امشب در ورزشگاه المپیک این شهر - جایی که فینال 2009 را در آن برگزار کردند - با نماینده ایتالیا رو در رو شوند.

102 روز از نبرد هیجان انگیز با یوونتوس در فینال گذشته است؛ اکنون کاتالانها بار دیگر پا به عرصه لیگ قهرمانان، نسخه 2015/16 می‌گذارند تا دیدار نخست خود را برابر نماینده‌ای دیگر از ایتالیا برگزار کنند. آوردگاه این بار ورزشگاه المپیک است؛ جایی که شش سال پیش محل تقابل بارسلونا و منچستربونایتد به شمار می‌رفت که در نهایت با برتری 2 بر صفر و کسب سومین جام بارسایی‌ها همراه بود.


اخبار دو تیم

لوییس انریکه در جریان تمرین روز دوشنبه، نام 20 بازیکن اعزامی به رم را اعلام کرد. نکته جالب توجه حضور سه بازمانده از نبرد سال 2009 در این لیست - جرارد پیکه، لئو مسی و آندرس اینیستا – و غیبت دنی آلوز می‌باشد.

از دیگر غایبان دیدار امشب می‌توان به داگلاس، توماس فرمالن و کلودیو براوو اشاره کرد. الکس ویدال و آردا توران نیز تا ژانویه 2016 از حضور در میادین محروم‌اند. لیست کامل بازیکنان تیم از این قرار است: تراشتگن، پیکه، راکیتیچ، سرجیو، اینیستا، سوارز، مسی، نیمار، رافینیا، ماسکرانو، بارترا، مونیر، جوردی آلبا، ساندرو، سرجی روبرتو، آدریانو، متیو، ماسیپ، گومبائو و خوزه سوارز.

رودی گارسیا، سرمربی رمی‌ها نیز 20 نفر برگزیده خود را برای دیدار افتتاحیه فراخوانده است. در این لیست نام دو آبی و اناری پوش سابق، ایاگو فالکوئه و سیدو کیتا نیز به چشم می‌خورد. گارسیا دو مدافع خود، آنتونیو رودیگر و لئاندرو کاستان را هم با وجود شک و تردید در مورد آماده بودنشان به خدمت گرفته است. با این حال این مربی، میرالم پیانیچ را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت. به علاوه، کوین استروتمن نیز همچنان به ریکاوری خود پس از صدمه جدی به ناحیه زانو مشغول است.

نقطه نظرات مربیان

لوییس انریکه روز گذشته در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی حاضر شد و درباره این دیدار گفت: «نمی توان بازی خوان گمپر را دیداری اساسی تلقی کرد، چون پیش فصل به شمار می‌رود. رم از آن زمان تاکنون بازیکنانی را به خدمت گرفته است. تکرار یک جام نه تنها استرس زا نیست، بلکه محرکی شگفت انگیز برای هواداران و تیم است».

رودی گارسیا، سرمربی فرانسوی رم نیز در ادامه از آمادگی شاگردانش برای انجام وظیفه در مقابل بارسلونا خبر داد: «هدف، کسب نتیجه‌ای رضایت بخش است. می‌توانیم به شیوه‌های متفاوتی بازی کنیم. ما آماده‌ایم».

نکات مهم

بارسا در آغازین روزهای ما آگوست با برتری 3-0 برابر این تیم در جام خوان گمپر این عنوان را از آن خود کرد. پس از آن دیدار، رم با شروعی خوب در سری آ توانست بر یوونتوس مدعی غلبه کرده و از سه دیدار نخستین فصل، هفت امتیاز کسب کند. آنها این هفته موفق شدند فروزینون را با حساب 2 بر 0 شکست داده و در رتبه پنجم جدول قرار گیرند.

شاگردان انریکه اما با ثبت رکورد 100 درصد پیروزی از سه دیدار خود، به تنهایی در صدر جدول بیست تیمی لالیگا یکه تازی می‌کنند. آخرین مصاف آنها در لیگ نیز به پیروزی 2-1 در کالدرون برمی گردد. آبی و اناری‌ها تاکنون از نه امتیاز ممکن، نه امتیاز کسب کرده‌اند و میان خود و مادرید رده دومی تفاضلی دو امتیازی ایجاد کرده‌اند؛ آنها همچنین عنوان قهرمانی سوپر جام اروپا را هم با خود یدک می‌کشند.

تاریخچه

دو تیم سالهاست در قالب دیدارهایی دوستانه به مصاف یکدیگر می‌روند. آخرین تقابل آنها نیز به رقابت در جام خوان گمپر بازمی گردد. با این حال دو تیم تاکنون دو بار در لیگ قهرمانان رو در روی یکدیگر قرار گرفته‌اند (بدون احتساب بازی چهارشنبه شب).

لیگ قهرمانان فصل 2001/02، مرحله گروهی دور دوم، رم 3-0 بارسلونا؛ ورزشگاه المپیک. کاتالانها گرچه در آن دیدار شکست خورده بودند، اما تساوی 1-1 در نوکمپ به صعود آنها کمک کرد ولی برای رمی‌ها حاصلی بر جا نگذاشت تا با حذف از آن گروه از دور رقابتها کنار بروند. در هر دو دیدار آن زمان، لوییس انریکه و فرانچسکو توتی در ترکیب اولیه تیم جای داشتند.

پخش زنده

این دیدار راس ساعت 23:15 به وقت ایران از طریق شبکه سه سیما به طور مستقیم پخش خواهد شد.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
6+5=11
پاسخ به: پیش بازی رم VS بارسلونا
برنده ایم


یکشنبه، ۵ مهر ۱۳۹۴ (۵:۳۸)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۷۱ کاربر آنلاین است. (۱۰ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۷۱

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!