به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

بیستمین گل لیونل مسی مقابل اتلتیکو مادریدلالیگا
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ سه‌شنبه، ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ (۹:۳۰) (۸۸۴ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


شعبده باز آرژانتینی بارسلونا، در حالی پیروزی دلچسب مقابل قرمز و سفید پوشان مادریدی را برای هم‌تیمی‌هایش رقم زد که بیستمین گل لالیگایی خود را نیز وارد دروازه اتلتیکو مادرید کرد.

آبی اناری پوشان به لطف گل‌های دقایق 55 و 77 لیونل مسی و زوج شگفت انگیز او، نیمار با نتیجه 2 بر 1 اتلتیکو مادرید را در ویسنته کالدرون مغلوب خود ساختند.


در ادامه به بررسی آمار و ارقام حائز اهمیتی که در پیروزی بارسا در پایتخت اسپانیا بدست آمد، می‌پردازیم.

1- مسی طبق عادت، باز هم مقابل اتلتیکو مادرید گلزنی کرد. این ستاره آرژانتینی در نیمه دوم بازی به جای ایوان راکیتیچ وارد زمین شد و در دقیقه 77 گل پیروزی کاتالان‌ها را به ثمر رساند. با این گل، اکنون لیونل مسی مقابل این باشگاه مادریدی 20 بار - طی 19 بازی لیگ - گلزنی کرده است. در سوی دیگر نیز سویا تیمی است که این اعجوبه آبی اناری پوش، 19 بار دروازه‌اش را گشوده است.

2- در میان بازیکنان فعلی بارسا، نیمار تنها بازیکنی است که در چهار رقابت رسمی برابر اتلتیکو مادرید گلزنی کرده است؛ دو گل در جام حذفی اسپانیا، دو گل در لالیگا، یک گل در لیگ قهرمانان و یک گل در سوپر کاپ اسپانیا. گل ضربه آزاد بی‌نظیری که این مهاجم برزیلی شنبه شب در ویستنه کالدرون به ثمر رساند، باعث شد تا زمین این ورزشگاه به زمینی تبدیل شد که او بیش از هر جای دیگری در آن گلزنی کرده است - چهار گل لالیگایی.

3- مارک آندره تراشتگن اولین بازی خود را در لیگ با پیراهن بارسا انجام داد و تبدیل به پنجاه و چهارمین دروازبانی شد که در تاریخ باشگاه، در یک بازی داخلی در دروازه بارسا می‌ایستد. این دروازبان آلمانی 28 پاس با میزان موفقیت 82.1 درصد ارسال کرد.


4- بارسا با این پیروزی رکورد 11 بازی بدون شکست برابر اتلتیکو مادرید را کسب کرد - نه برد و دو تساوی - بهترین عملکرد کاتالان‌ها در طول تاریخ باشگاه در مصاف با روجیبلانکوس‌ها.

5- این پنجمین تقابلی بود که دیگو پابلو سیمئونه و لوئیز انریکه مارتینز به عنوان سرمربیان دو تیم (بارسا و اتلتیکو) در لالیگا به مصاف یکدیگر می‌رفتند؛ طی این پنج بازی سرمربی آرژانتینی تنها دو بار توانست رقیب آستوریایی خود را شکست دهد و آن هم زمانی بود که او هدایت سلتا ویگو را بر عهده داشت. همچنین در فصل قبل که بارسا تحت هدایت لوچو قرار داشت چهار بار - دو بار در لیگا و دو بار در لیگ قهرمانان - به تقابل با اتلتیکویی رفت که سیمئونه سرمربی آن بود، در هیچ یک از چهار بازی شکست نخورد و در نتیجه برد شنبه شب در کالدرون پنجمین بردی بود که به همراه کاتالان‌ها مقابل این تیم بدست آورد.

6- آبی اناری پوشان در 17 بازی اخیر لالیگایی خود حتی یک بار هم شکست نخوردند (15 تای آن‌ها با پیروزی و 2 تای آن‌ها با تساوی به پایان رسید). شاگردان انریکه در 12 بازی اخیر لالیگایی خود نیز 11 برد و 1 تساوی کسب کردند.

7- رافینیا در دومین بازی خود در این فصل 90 دقیقه را به طور کامل در زمین حضور داشت. این بازیکن برزیلی پیش از ورود مسی به زمین در سمت راست خط حمله این تیم بازی می‌کرد.


8- با وجود اینکه نام لوئیز سوارز در لیست گلزنان پیروزی شنبه شب به چشم نمی‌خورد اما نقش مهم و تاثیر‌گذاری در این بازی ایفا کرد؛ این مهاجم اروگوئه‌ای با پاس گلی که در این دیدار برای مسی ارسال کرد سومین پاس گل خود را در شش بازی فصل جدید ثبت نمود.

9- سرجی روبرتو 23 ساله با 73 پاس که 89 در صد آن‌ها صحیح بودند و چالش بسیار عالی که در اواخر بازی برای کاراسکو فراهم کرد، نقش به سزایی در این برد داشت.

10- آخرین شکست بارسا بعد از اتمام اردوهای بین المللی در سال 2010 مقابل تیم هرکولس رقم خورد. پیروزی 2-1 مقابل اتلتیکو مادرید چهاردهمین باری بود که طی شش فصل گذشته بازیکنان بعد از بازگشت از تیم‌های ملی خود به پیروزی دست یافتند.
ارزش: ۱۰.۰۰ (۱ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
6+5=11
پاسخ به: بیستمین گل لیونل مسی مقابل اتلتیکو مادرید
پادشاه ..


یکشنبه، ۵ مهر ۱۳۹۴ (۵:۴۵)
 
kamiba
پاسخ به: بیستمین گل لیونل مسی مقابل اتلتیکو مادرید
زنده با مسی


سه‌شنبه، ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ (۲۲:۰۳)
 
armitaemami
پاسخ به: بیستمین گل لیونل مسی مقابل اتلتیکو مادرید
مسی فراتر از شعبده باز هست.
تبریک میگم به همگی


سه‌شنبه، ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ (۱۶:۳۱)
 
سوداگر
پاسخ به: بیستمین گل لیونل مسی مقابل اتلتیکو مادرید
بسی فراوان خوشحالم


سه‌شنبه، ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ (۱۳:۵۵)
 
abolfazl44
پاسخ به: بیستمین گل لیونل مسی مقابل اتلتیکو مادرید
اي جان ببين تحركووو


سه‌شنبه، ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ (۱۱:۳۵)
 
shakib10
پاسخ به: بیستمین گل لیونل مسی مقابل اتلتیکو مادرید
گریس رو تو اون عکس اخریه در نظر بگیرید خط دروازه پیکسل سوزونده تو عکس


سه‌شنبه، ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ (۱۰:۰۶)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۹۳ کاربر آنلاین است. (۷ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۹۳

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!