به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

پیروزی ارزشمندی که سخت بدست آمد!لالیگا
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ دوشنبه، ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ (۸:۴۳) (۹۵۰ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: بلیچر ریپورن
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


اولین تقابل حساس فصل 2015/16 لالیگا دوشب گذشته در ورزشگاه ویسنته کالدرون رقم خورد که در آن دیدار بارسلونا به مصاف اتلتیکو مادرید رفت و هر چند سخت، اما موفق شد تا این تیم پایتخت نشین را 2 بر 1 مغلوب خود سازد.

اولین گل این دیدار را فرناندو تورس برای قرمز و سفید پوشان مادریدی به ثمر رساند، اما هنوز پنج دقیقه هم از خوشحالی هم‌تیمی‌هایش نگذشته بود که نیمار (همچون مهارت مسی) با یک ضربه ایستگاهی بازی را به تساوی کشاند. لیونل مسی نیز در دقیقه 77 این دیدار گل دوم بلوگرانایی‌ها را وارد دروازه اتلتیکویی‌ها کرد و در واقع او بود که این پیروزی را برای هم‌تیمی‌های خود به ارمغان آورد؛ اما این به آن معنا نیست که سر نوشت بارسلونا به حضور این ستاره آرژانتینی بستگی دارد، بارسا دارای بازیکنان دیگری هم هست که هر کدام دارای ویژگی‌های خاص خود می‌باشند و می‌توانند در صورت نبود مسی جای او را - شاید نه کاملا اما تقریبا - پر کنند.


البته نمی‌توان این مطلب را هم نادیده گرفت که لئو مسی یکی از مهم‌ترین مهره‌هایی است که لوئیز انریکه می‌تواند در بازی‌های مهمی چون این بازی - که ممکن است تاثیر زیادی در قهرمانی یا عدم قهرمانی تیم در پایان فصل داشته باشد - روی او حساب زیادی باز کند. اتلتیکو نیز با عملکردی که در طول این بازی از خود به نمایش گذاشت، نشان داد که حریف فوق‌العاده سرسختی است.

نیمکت نشینان

ظاهرا مصدومیت‌ها امسال هم گریبان گیر بازیکنان بارسا است؛ هنوز به نیمه فصل نرسیده‌ایم که بارسا نزدیک به پنج نیروی مصدوم دارد. محرومیت چهار جلسه‌ای پیکه در بازی برگشت سوپر جام اسپانیا مقابل اتلتیک بیلبائو - که تنها یک جلسه از آن باقی مانده - نیز گواه بر بدشانسی‌هایی است که بارسا باید در این فصل هم با آن کنار بیاید. فصل گذشته همین مصدومیت‌ها، محرومیت‌ها و حتی قضاوت‌های نادرستی که (به ضرر بارسا) می‌شد مزاحمت‌هایی برای پیشرفت این تیم در پیش داشت، اما از آن جا که همواره حق به حقدار خواهد رسید هیچ یک از این موارد نتوانست لذت کسب سه گانه را از این تیم بگیرد. ترکیب اولیه لوئیز انریکه در این مصاف با نیمکت نشینی هفت تن از بازیکنان مستعد این تیم شکل گرفت. یک دروازه بان، سه مدافع، دو مهاجم جوان این گروه از بازیکنان تیم را تشکیل میدادند (لیونل مسی نیز در نیمه دوم به بازی آمد). کلودیو براوو بر خلاف حضور همیشگی او در تقابل‌های لالیگا در فصل قبل در این بازی حساس به علت مصدومیت عضله سولئوس ساق پای چپش نتوانست کاتالان‌ها را همراهی کند. داگلاس و آلوز نیز به علت مصدومیت از غایبان این دیدار بودند. آردا توران و الکسیس ویدال به دلیل محرومیت چی که فیفا برای بارسا در نظر گرفته تا ژانویه سال آینده نمی‌توانند برای آبی اناری‌ها توپ زنی کنند. خبر تاسف آور و نگران کننده‌ای که در دقیقه 27 مصاف کالدرون رخ داد، مصدومیت فرمایلن بود که احتمالا او را تا سه هفته از میادین دور می‌کند.

غلبه بر اتلتیکو مادرید

بارسلونا در نیمه اول بازی موقعیت‌های گلزنی زیادی ایجاد کرد و قطعا باید پیش از حریف خود گلزنی می‌کرد. حتی ایوان راکیتیچ یک موقعیت تقریبا حتمی را به وجود آورد که جان اوبلاک آن را مهار کرد. متاسفانه شانس بد بارسایی‌ها نیز مانع برتری زود‌تر آن‌ها شد؛ متئو لاهوز داور این دیدار سه صحنه کاملا واضح خطای هند، که مسلما آبی اناری پوشان را به پنالتی می‌رساند را نادیده گرفت و صدای هواداران این تیم را بلند کرد. با توجه به شرایط فوق می‌توان به این نتیجه رسید که تنها ناجی همیشگی کاتالان‌ها است که می‌تواند آن‌ها را از این مشکل رهایی بخشد.

به هر شکلی بود، شاگردان انریکه توانستند امتیازات سه بازی ابتدایی لیگ را به طور کامل تصاحب کنند و خود را با نه امتیاز صدر نشین فعلی جدول رده‌بندی لالیگا کنند. در سوی دیگر نیز رقیب دیرینه بلوگرانایی‌ها، رئال مادرید با بازیکنانی چون کاسمیرو، ایسکو، دنی کارواخال و په په مقابل اسپانیول صف آرایی کرد در نهایت با نتیجه 6-0 این تیم را شکست داد. این برد در حالی نصیب رئالی‌ها شد که پنج گل آن توسط کریستیانو رونالدو، مهاجم پرتغالی این تیم و یک گل آن توسط کریم بنزمابه ثمر رسید. اف سی بارسلونا، رئال مادرید و اتلتیکو مادرید سه رقیب سر سخت و همیشگی یکدیگرند که نتایج بازی‌هایشان برای بسیاری از فوتبال دوستان حائز اهمیت است. در حال حاضر بارسا با 9 امتیاز صدر نشین است و رئال با 7 امتیاز پشت سر این تیم قرار دارد، اما اتلتیکو با شش امتیاز در رده پنجم جدول لالیگا ایستاده است.

قطعا بارسلونا بازی به بازی بهتر خواهد شد، این تیم در فصل گذشته نشان داد که توانایی این را دارد که برابر تمام تیم‌ها عملکرد خوب و کامل خود را به اجرا بگذارد و در اکثر بازی‌ها به نتیجه مطلوب و قابل قبولی دست یابد.
ارزش: ۱۰.۰۰ (۲ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
6+5=11
پاسخ به: پیروزی ارزشمندی که سخت بدست آمد!
دقیقا


چهارشنبه، ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ (۶:۵۵)
 
kamiba
پاسخ به: پیروزی ارزشمندی که سخت بدست آمد!
و این باعث شد که خیلی بچسبه به بارسایی ها


سه‌شنبه، ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ (۲۱:۵۹)
 
سوداگر
پاسخ به: پیروزی ارزشمندی که سخت بدست آمد!
نقل قول
محرومیت چهار جلسه ای پیکه در بازی برگشت سوپر جام اسپانیا مقابل اتلتیک بیلبائو - که تنها یک جلسه از آن باقی مانده - نیز گواه بر بدشانسی هایی است

میگم پیکه برای CLکه مشکل نداره درسته؟؟؟؟
امیدوارم هرچه زودتربه شرایط ایده آلمون برگردیم ومشکل کم گل زدنمون هم برطرف بشه ان شاالله


سه‌شنبه، ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ (۱:۳۰)
 
ehsan1025
پاسخ به: پیروزی ارزشمندی که سخت بدست آمد!



سه‌شنبه، ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ (۱:۰۸)
 
messi-.10
پاسخ به: پیروزی ارزشمندی که سخت بدست آمد!
باید رم رو پر گل شکست بدیم با هنرنمایی مسی


دوشنبه، ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ (۱۲:۰۵)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۷۵ کاربر آنلاین است. (۵ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۷۵

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!