به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

سوپرکاپ اروپا؛ تاریخچهآبی و اناری‌ها
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ یکشنبه، ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ (۹:۳۰) (۱,۷۱۹ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


بارسلونا چهار مرتبه موفق به بردن این جام شده است و از این لحاظ پس از میلان، در رده دوم قرار دارد.

اولین دوره سوپرکاپ اسپانیا، در 16 ژانویه 1973 بود، جایی که قهرمان اروپا آژاکس، به مصاف قهرمان جام برندگان اروپا، گلاسکو رنجرز رفت. آژاکس که ترکیبی پر از ستاره‌هایی مانند یوهان کرویف و یوهان نیکنز در اختیار داشت، در بازی رفت با حساب 3-1 به پیروزی رسید. در بازی برگشت و در هلند نیز، آژاکس بار دیگر و این بار با نتیجه 3-2 حریف اسکاتلندی خود را شکست داد و جام را از آنِ خود کرد.


با وجود اینکه این اولین دیدار بین قهرمان جام اروپا و قهرمان جام برندگان اروپا محسوب می‌شود، اما این بازی از دیدگاه فیفا به رسمیت شناخته نشده است. به این دلیل که گلاسکو رنجرز پیش از این و در فینال جام برندگان در سال 1972، به دلیل رفتار تماشاگرانش به مدت یک سال از هر گونه رقابت اروپایی محروم شده بود. بنابراین اولین سوپرکاپ رسمی اروپا، بین دو تیم میلان و آژاکس برگزار شد که این بار نیز آژاکس با پیروزی 6-1 در مجموع دو بازی، جام را به خانه برد.

بین سال‌های 1974 و 1999، سوپرکاپ بین قهرمان جام اروپا (و سپس در فرمت جدیدش، قهرمان لیگ قهرمانان اروپا) و قهرمان جام برندگان اروپا (که دیگر وجود ندارد) برگزار می‌شد. بعد از منحل شدن رقابت‌های جام برندگان، این بازی بین قهرمان‌های لیگ قهرمانان اروپا، و لیگ اروپا برگزار می‌شود.


این رقابت‌ها از ابتدا تا سال 1997، به صورت دو بازی رفت و برگشت انجام می‌شد، اما از آن سال تا سال 2012، این فینال به صورت تک بازی در ورزشگاه استید لویی دوم، در موناکو برگزار می‌شد. جایی که بارسا دو بار در سال‌های 2009 و 2011 این جام را تحت هدایت گواردیولا به دست آورد.

بارسا، در آستانه رسیدن به صدر

تا به این جا، بارسا چهار بار موفق به کسب این جام شده است، جایی که میلان با پنج قهرمانی رکورد دار است. آبی و اناری‌ها فرصت رسیدن به باشگاه ایتالیایی را در 11 آگوست دارند، جایی که باید برای کسب سوپرکاپ اروپا، مقابل سویا صف آرایی کنند.

باشگاه‌های اسپانیایی با 11 قهرمانی در مجموع، بیشترین تعداد جام را در اختیار دارند. در مجموع 39 فینال، قهرمانان اروپا 20 پیروزی، و قهرمانان جام برندگان (و سپس لیگ اروپا) 19 پیروزی به دست آورده‌اند.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
6+5=11
پاسخ به: سوپرکاپ اروپا؛ تاریخچه
به امید پنجمین قهرمانی


چهارشنبه، ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ (۴:۳۸)
 
M5E2H4D2I
پاسخ به: سوپرکاپ اروپا؛ تاریخچه
ردیفه
می دونم


دوشنبه، ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ (۱۴:۴۲)
 
سوداگر
پاسخ به: سوپرکاپ اروپا؛ تاریخچه
ان شاالله می بریم وبه میلان می رسیم وخیلی زودهم میلان روجامی گذاریم


دوشنبه، ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ (۱۴:۲۰)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: سوپرکاپ اروپا؛ تاریخچه
به امید پنجمین قهرمانی.


دوشنبه، ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ (۰:۰۴)
 
kamiba
پاسخ به: سوپرکاپ اروپا؛ تاریخچه
حتما بارسا قهرمان خواهد شد.


یکشنبه، ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ (۲۳:۴۲)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۲۴ کاربر آنلاین است. (۲۸ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۲۴

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!