به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

پیش بازی؛ بارسلونا vs چلسیبارسلونا
فرستنده رضا خانجانی در تاريخ چهارشنبه، ۷ مرداد ۱۳۹۴ (۱:۲۲) (۹۳۶ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: رضا خانجانی / FCBarcelona.ir


آخرین آزمون کاتالان‌ها پیش از بازگشت به اروپا، رویارویی با شاگردان مورینیو است که فصل پیش عنوان قهرمانی لیگ جزیره را از آن خود کردند.

فدکس فیلد، خانه لیگ فوتبال ملی سرخ پوستان واشنگتن محل برگزاری سومین بازی دوستانه پیش فصل 2015/16 بارسلونا می‌باشد. این بازی روز سه شنبه 28 جولای، راس ساعت 20 به وقت محلی (آمریکا) آغاز می‌شود. انتظار می‌رود برای بازی قهرمان فعلی اروپا با قهرمان لیگ جزیره و رقیب دیرینه‌اش در این رقابت‌ها، ظرفیت 74 هزار نفری استادیوم محل برگزاری تکمیل شود.


اخبار دو تیم

بارسا با 24 بازیکن از زمان سفر به سواحل شرقی، در دانشگاه آمریکایی در واشنگتن دی سی تمرینات خود را دنبال کرده است، که از این میان 21 بازیکن از تیم اصلی به این تورنمنت فراخوانده شدند: تراشتگن، ماسیپ، پیکه، راکیتیچ، سرخیو بوسکتس، پدرو، اینیستا، لوئیز سوارز، رافینیا، بارترا، داگلاس، جوردی آلبا، سرخی روبرتو، آدریانو، فرمائلن، متیو، آردا توران، ویدال، ساندرو، منیر و هالیلویچ. همچنین سه بازیکن از بارسا ب (خوزه سوارز، سمپر و گامبائو) در این رقابت‌ها قرار دارند. 5 بازیکن بارسلونا (براوو، مسی، ماسکرانو، آلوز و نیمار) که در کوپا آمریکای شیلی حضور داشتند، با توجه به حضور در تعطیلات در این تورنمنت حضور ندارند.

آردا توران و الکس ویدال با توجه به محرومیت فیفا قادر به همراهی تیم در این بازی نیستند و حضور رافینیا به خاطر آسیب دیدگی از ناحیه کمر در هاله‌ای از ابهام قرار دارد؛ اما با توجه به عدم محدودیت در انجام تعویض، احتمالا بخش عمده‌ای از بازیکنان فرصت بازی خواهند داشت.

فالکائو و کوادرادو (کلمبیا) و ویلیان (برزیل) سه بازیکن چلسی در کوپا آمریکا، به این تیم ملحق شده‌اند و پس از این که در بازی قبلی چلسی فرصت چندانی برای بازی پیدا نکردند، انتظار می‌رود مقابل کاتالان‌ها نقش برجسته تری داشته باشند.

نظرات سرمربیان

لوئیز انریکه، سرمربی بارسلونا اذعان داشت که بابت شکست مقابل منچستر یونایتد نگران نیست و خاطر نشان کرد که هر چند حضور در این رقابت‌ها لذت بخش است: «این بازی‌ها به کامل شدن روند آمادگی ما برای شروع رسمی فصل جدید کمک می‌کنند». اما نتایج این بازی‌ها برای او نسبتا بی‌اهمیت هستند.

خوزه مورینیو، سرمربی چلسی که در زمان حضورش در بارسا دستیار بابی رابسون بود، با اظهار رضایتمندی از بازی قبلی گفت: «بازی مقابل پاریس بسیار خوب بود و بازی با بارسا می‌تواند چالش بهتری باشد». او ضمن صحبت درباره پایه‌های تیم در مونترال کانادا گفت: «من درباره جنبه‌های تاکتیکی و نتایج این بازی‌ها نگران نیستم. تنها نگرانی من بابت آمادگی برای حضور در رقابت‌های سخت لیگ جزیره می‌باشد. مشخصا کسی شکست را حتی در تمرینات نیز دوست ندارد اما اگر ما فقط به دنبال پیروزی بودیم، حریفانی را انتخاب می‌کردیم که به سادگی بتوانیم شکستشان دهیم».

بررسی

بارسلونا این رقابت‌ها را با پیروزی 2-1 و با گل‌های لوئیز سوارز و سرخی روربرتو مقابل لوس آنجلس گلکسی آغاز کرد اما دومین بازی آن‌ها در خاک آمریکا با شکست 3-1 مقابل منچستر یونایتد به پایان رسید. تنها گل بارسا به زیبایی توسط رافینیا به ثمر رسید. آن‌ها آخرین دیدار خود در این رقابت‌ها را مقابل فیورنتینا روز یکشنبه انجام خواهند داد و پس از آن روز چهارشنبه مورخه 8 آگوست با آس رم دیگر تیم ایتالیایی در بازی خوان گمپر رو به رو خواهند شد. این مسابقه اولین بازی فصل جدید بارسا در نیوکمپ خواهد بود.

چلسی در اولین بازی با نتیجه 4-2 مقابل نیویورک ردبولز مغلوب شد. لوئیک رمی و ادن هازارد گل‌های چلسی را به ثمر رساندند. سپس مقابل پاری سن ژرمن در استادیوم شارلوت با نتیجه 1-1 متوقف شدند. بعد از این که زلاتان مهاجم سابق بارسا، فرانسوی‌ها را یک گل پیش انداخت، ویکتور موزس بازی را برای چلسی به تساوی کشاند. با توجه به قوانین این رقابت‌ها، در بازی‌هایی که با نتیجه مساوی به پایان می‌رسند، ضربات پنالتی برنده بازی را تعیین می‌کند و آبی‌های لندن در نهایت در پنالتی موفق به پیروزی شدند. تنها چهار روز پس از بازی با بارسلونا، آبی پوشان چلسی در جام خیریه به مصاف آرسنال می‌روند. پس از پشت سر گذاشتن یک بازی دوستانه در اواسط هفته، آن‌ها برای دفاع از عنوان قهرمانی خود روز 8 آگوست در هفته اول رقابت‌ها با سوانزی سیتی بازی خواهند کرد.

تاریخچه

این دو حریف دیرینه لیگ قهرمانان، از زمان شروع قرن جدید، این رویارویی را به یكی از رقابت‌های پرطرفدار برون مرزی تبدیل كرده‌اند. در سال 2000، بارسا در یک بازی خاطره انگیز در مجموع 6-4 پیروز شد اما پنج سال بعد، این چلسی بود که در مجموع 5-4 صعود کرد

بارسا فصل بعد انتقام خود را گرفت و به لطف گل زده در خانه حریف به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد و در نیمه نهایی سال 2009 نیز اتفاقی مشابه افتاد؛ جایی که آندرس اینیستا گلی فراموش نشدنی را در استمفوردبریج به ثمر رساند. این دو تیم سال 2012 نیز در نیمه نهایی به یکدیگر بر خوردند. چلسی در مجموع 2-3 پیروز شد و با شکست بایرن مونیخ در فینال توانست اولین قهرمانی اروپا را به کلکسیون افتخاراتش اضافه کند.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
6+5=11
پاسخ به: پیش بازی؛ بارسلونا vs چلسی
جانم عکس


جمعه، ۹ مرداد ۱۳۹۴ (۱:۳۹)
 
shakib10
پاسخ به: پیش بازی؛ بارسلونا vs چلسی
نقل قول
به خاک مالیدن پوز مورینیو ملعون حتی تو یه بازی دوستانه هم لذت بخشه! هیچ وقت خوشحالی حیوان گونه ش در نیوکمپ یا آب بستنش به زمین استمفوردبریج و خیلی حرکات غیر انسانی دیگه ش رو از یاد نمی برم!
یادمه یه بازی بود مارو حذف کزدن نمیدونم با ریال بود یا اینتر اومد وسط زمین یه نگاه با تکبری میکرد به تماشاچیا


چهارشنبه، ۷ مرداد ۱۳۹۴ (۱۰:۱۸)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: پیش بازی؛ بارسلونا vs چلسی
به خاک مالیدن پوز مورینیو ملعون حتی تو یه بازی دوستانه هم لذت بخشه! هیچ وقت خوشحالی حیوان گونه ش در نیوکمپ یا آب بستنش به زمین استمفوردبریج و خیلی حرکات غیر انسانی دیگه ش رو از یاد نمی برم!


چهارشنبه، ۷ مرداد ۱۳۹۴ (۱:۲۷)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۶۸ کاربر آنلاین است. (۹ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۶۸

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!