به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

چه چیزهایی بین بارسلونا و تکرار قهرمانی اروپا قرار دارند؟آنالیز فنی
فرستنده مهبد كاظمي در تاريخ جمعه، ۲ مرداد ۱۳۹۴ (۲۱:۳۰) (۱,۳۲۶ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: بلیچر ریپورت
مترجم: مهبد کاظمی / FCBarcelona.ir


شروع پیش فصل در اروپا، منجر به ظاهر شدن یک "امید" شده است: امید تیم‌های اروپایی برای در افتادن به عنوان قهرمانی اروپای بارسا، و امید نوکمپ برای اولین تکرار قهرمانی رقابت‌ها.

آبی و اناری‌ها فصل گذشته سه گانه را بدست آوردند، بهترین تیم اروپا لقب گرفتند و یکی از اصلی‌ترین مدعیان قهرمانی برای فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا هستند.


در این مقاله به پنج نکته اساسی که میان بارسلونا و تکرار قهرمانی‌اش در اروپا ایستاده‌اند، خواهیم پرداخت.

1. قدرت‌های اروپا


تیم‌هایی مانند بایرن مونیخ و رئال مادرید مطمئنا این فصل با قدرت بیشتری باز خواهند گشت تا اجازه قهرمانی دوباره به بارسا را ندهند. البته قابل ذكر است كه هیچ یک از تیم‌ها هنوز بازیكن بزرگی در نقل و انتقالات جذب نكرده‌اند، اما هر دو در تلاش برای تقویت تیم خود هستند.

دیگر تهدید برای بارسا در این فصل، می‌تواند منچستریونایتد همیشه مدعی باشد که پس از دو سال به این رقابت‌ها باز خواهد گشت. منچستر در نقل و انتقالات بسیار فعال بوده و بازیكنان بزرگی مانند شواین اشتایگر، ممفیس دیپای جوان و مورگان اشنایدرلین جذب کرده است. همچنین چلسی مورینیو تیم بسیار جوان و خوبی، با بازیکنانی مانند ادن هازارد، اسکار و ویلیان است که همچنان جای پیشرفت دارند. البته آنان همچنان به تقویت تیم خود ادامه می‌دهند و وینگربارسا، پدرو یکی از اهداف آن‌ها به شمار می‌رود.

بارسا نیز از جذب بازیكن تا ژانویه محروم است و با وجود این محرومیت، بازیكنان جذب شده این تیم مانند ویدال و توران نمیتوانند آن‌ها را تا پیش از ژانویه همراهی كنند.

2. انگیزه بازیکنان


برخی بازیكنان بارسا مانند اینیستا و مسی نیازی به تشویق ندارند؛ آن‌ها مادرزادی برنده هستند! کسانی که بارها و بارها در لیگ قهرمانان اروپا و دیگر رقابت‌ها عنوان قهرمانی را بدست آورده‌اند. این نکته‌ای بسیار مثبت است و همانطور که از آن‌ها انتظار می‌رود، نقشی کلیدی در فصل پیش رو ایفا خواهند کرد.

اما نکته قابل توجه، تشنگی موفقیت برای نیمار و لوییز سوارزی ست که در حال حاضر از پشت سر گذاشتن فصلی رویایی و به دست آوردن عناوینی که تا کنون هیچگاه در طول زندگیشان تجربه‌اش نکرده بودند، لذت می‌برند.

نیمار پس از کسب سه گانه در گفتگو با اسپورت، پیامی هیجان انگیز برای هواداران بارسا داشت: «فصل فوق‌العاده‌ای را پشت سر گذاشتیم، یک چیز اعجاب انگیز! اما من همیشه بیشتر می‌خواهم. من هیچگاه راضی نمی‌شوم و به انگیزه خود برای بردنِ لیگ‌ها، لیگ قهرمانان‌ها و جام حذفی‌های بیشتر ادامه می‌دهم. هواداران می‌توانند آسوده خاطر باشند، زیرا این پیروزی‌ها برای ما کافی نیست».

با وجود اینکه نمی‌توان حرف‌های نیمار را نادیده گرفت، آرامش ذهنیِ ناشی از بردن عناوین و رفع تشنگی قهرمانی، می‌تواند از قدرت و صلابت بارسا بکاهد.

3. تاریخ!


بارسا در دهه اخیر بر اروپا سلطه‌ای غیر قابل انکار داشته است و در 10 فصل، 4 عنوان قهرمانی اروپا را بدست آورده است. اما قهرمانی در دو فصل پیاپی، نه تنها برای بارسا، بلکه برای هر تیمی غیر ممکن به نظر می‌رسد.

در واقع آخرین باری که تیمی توانسته از عنوان قهرمانی خود در اروپا دفاع کند، به سال 1990 بر می‌گردد و در آن زمان نیز رقابت‌ها به فرمت جدید خود (لیگ قهرمانان اروپا) در نیامده بود و با فرمت قدیمی (لیگ اروپا) برگزار می‌شد. میلانِ ساکی، تیمی بود که در سال 1989 با شکست استوابخارست، و سال بعد از آن، با شکست بنفیکا از قهرمانی خود در اروپا دفاع کرد.

اگرچه تاریخ نمی‌تواند تأثیری مستقیم بر عملکرد بازیکنان و تیم‌ها بگذارد، اما آمار نشان می‌دهد که این هم می‌تواند یک مانع باشد.

4. آنتی تاکتیک‌ها


دنیا تماشا کرد که بارسا چگونه با استفاده از سبک ضد حمله ایِ انریکه، یوونتوس را شکست داد، و حالا هر تیمی در اروپا تلاش خواهد کرد تا بتواند یک آنتی تاکتیک برای این سبک پیدا کند. آبی و اناری‌ها با این قهرمانی‌ها خود را به هدف شماره یک حریفانشان تبدیل کردند و حالا هر تیمی که مقابل آن‌ها قرار بگیرد، با انگیزه‌ای مضاعف، صراحتاً به دنبال متوقف کردن، و حتی شکست دادن آن هاست.

سمپائولی مربی تیم ملی شیلی در كوپا امسال توانست مسی را به خوبی مهار كند اما باید اشاره كرد كه مسی در بارسا نقش و پست متفاوتی دارد. متوقف كردن مسی سوال بزرگ و پیچیده‌ای است كه هنوز بعد از گذشت سال‌ها هیچكس راه حل ثابتی برای آن پیدا نکرده است، البته می‌توان به چلسی اشاره کرد، تیمی که مسی هنوز موفق به گلزنی مقابل این تیم نشده است.

به هرحال، تلاش برای توقف بارسا و مسی ادامه خواهد داشت، شاید موفق نشوند، اما وقتی همه تیم‌ها برای یک هدف (توقف بارسا) تلاش کنند، اوضاع می‌تواند برای قهرمان اروپا پیچیده شود.

5. خستگی


فصل گذشته را می‌توان فصل طولانی و خسته كننده‌ای برای بازیكنان بارسا به حساب آورد. بسیاری از بازیكنان این تیم، تابستان گذشته در جام جهانی 2014 به همراه تیم ملی كشورشان حاضر بودند، و سپس پا به فصلی گذاشتند که در نهایت به همه فینال‌های ممکن آن رسیدند. بعضی از بازیكنان مانند مسی و نیمار و ماسكرانو، پس از پایان فصل در کوپا آمریکا حاضر شدند که به معنای یک تابستان دیگر، بدون استراحت برای آن‌ها است.

آن‌ها همچنین در تابستان آینده باید در کوپا آمریکایی که به مناسبت صدمین سالگرد فدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی برگزار می‌شود، شرکت کنند. رقابت‌هایی که تقریبا با جام ملت‌های اروپا در فرانسه، همزمان خواهد بود.

در این میان، آبی و اناری‌ها فصلی جدید پیش روی خود دارند که اگر بتوانند نمایشی مانند فصل گذشته از خود نشان دهند و به همه فینال‌های ممکن برسند، در مجموع 65 بازی انجام خواهند داد که به گفته اسپورت، این تعداد بازی، بیشترین تعداد بازی برای یک تیم باشگاهی در طول یک فصل خواهد بود. رکورد قبلی 64 بازی بوده است که بارسا در فصل 2011/12 به آن رسید.

مسئله حائز اهمیت دیگر، جام جهانی باشگاه‌ها در ژاپن است؛ بعد از اینکه رئال مادرید زمستان گذشته پای به این رقابت‌ها گذاشت، نوار شکست ناپذیری‌شان شکسته شد و تا پایان فصل نتوانستند به فرم ابتدای فصل خود باز گردند. مسافرت‌ها و مسابقات زیاد، بازیکنان را بسیار دچار خستگی می‌کند و این می‌تواند یک مانع دیگر برای بارسلونا در مسیر تکرار قهرمانی‌اش در اروپا باشد.
ارزش: ۱۰.۰۰ (۱ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
6+5=11
پاسخ به: چه چیزهایی بین بارسلونا و تکرار قهرمانی اروپا قرار دارند؟
هیچی


جمعه، ۹ مرداد ۱۳۹۴ (۱:۴۹)
 
hadistoota
پاسخ به: چه چیزهایی بین بارسلونا و تکرار قهرمانی اروپا قرار دارند؟
به گروه بارسلونا در تلگرام بپیوندید...
مشاهده لینک


دوشنبه، ۵ مرداد ۱۳۹۴ (۲۱:۰۹)
 
BRAIN
پاسخ به: چه چیزهایی بین بارسلونا و تکرار قهرمانی اروپا قرار دارند؟
با مسی همه چی ممکنه! مسی وضعیتش خوب باشه هیچ تیمی جلودارمون نیست.


شنبه، ۳ مرداد ۱۳۹۴ (۱۵:۵۸)
 
kamiba
پاسخ به: چه چیزهایی بین بارسلونا و تکرار قهرمانی اروپا قرار دارند؟
این بارسا پتانسیل حفظ عناوین رو داره


جمعه، ۲ مرداد ۱۳۹۴ (۱۹:۵۵)
 
armitaemami
پاسخ به: چه چیزهایی بین بارسلونا و تکرار قهرمانی اروپا قرار دارند؟
هیچی ما شیریم و هیچی جلو دار ما نیست


جمعه، ۲ مرداد ۱۳۹۴ (۱۸:۱۶)
 
PIQUE3
پاسخ به: چه چیزهایی بین بارسلونا و تکرار قهرمانی اروپا قرار دارند؟
به نظرم انگیزه از همش مهمتره...


جمعه، ۲ مرداد ۱۳۹۴ (۱۵:۱۹)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۶۴ کاربر آنلاین است. (۱۲ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۶۴

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!