به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

آردا توران چه ویژگی‌هایی به خط میانی بارسا اضافه می‌کند؟آنالیز فنی
فرستنده علی صبوری در تاريخ چهارشنبه، ۲۴ تیر ۱۳۹۴ (۸:۰۰) (۱,۹۱۵ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: Grup14
مترجم: غلامحسین صبوری/ FCBarcelona.ir


همه شاهد بوده‌ایم که آردا توران در دوران حضور 4 ساله خود در اتلتیکو مادرید، نقش کلیدی در این تیم ایفا می‌کرد. او بازیکنی است که در خط میانی اتلتیکو در کنار بازیکنانی همچون کوکه، گابی، سوارز، تیاگو، ریباس، تورس و گارسیا بازی کرده است، در حالی که خط میانی تیم سیمئونه همواره به واسطه سرسختی، شجاعت و خشونتش شناخته می‌شد. این موارد به نوعی به برند اتلتیکو تبدیل شده و در میان چنین خط میانی، تنها یک بازیکن با قابلیتهای فنی باور نکردنی خود بیش از سایرین می‌درخشید و آن کسی نبود جز آردا توران.

توران کسی بود که به کمک قابلیت دریبلینگ بالای خود می‌توانست به راحتی دو، سه یا حتی چهار بازیکن را از پیش رو بردارد. همچنین قابلیت کنترل توپ بالایش به وی اجازه می‌داد تا در فضاهای تنگ صاحب توپ شده و در حالی که چندین بازیکن حریف وی را احاطه کرده‌اند، توپ را از دست ندهد. اگر بخواهیم از دید مثبت به قضیه نگاه کنیم، او به نوعی مرد عجیب غریب خط میانی اتلتیکو بود. او به همراه خود خلاقیتی داشت که سیمئونه به کمک آن توانست خروجی تهاجمی به تیمش اضافه کند که در نهایت باعث بهتر شدن اتلتیکئو در جنبه‌های فنی شد.


آردا در سن 28 سالگی، جدیدترین عضو ترکیب بارسلوناست. اکنون او در اطراف خود بازیکنانی همچون بوسکتس، راکیتیچ، اینیستا، رافینیا و مسی (در مواقعی که شماره 10 افسانه‌ای یک خط عقب‌تر می‌آید) را مشاهده می‌کند که خود سناریو کاملاً متفاوتی نسبت به آنچه وی در ویسنته کالدرون تجربه می‌کرد است. او در بارسا قادر است تا با شش تن از فنی‌ترین بازیکنان دنیا یعنی بوسکتس، اینیستا، آلوس، مسی، آلبا و نیمار یک-دو کند. او می‌تواند به جای دویدن به دنبال توپ، با آن بدود؛ موضوعی که وی از این بابت نفس راحتی خواهد کشید.

اما او در کجای سیستم بارسلونا قرار خواهد گرفت؟ پاسخ به این سوال آسان است: پست اینیستا. این هافبک ترک تبار همواره عمیقاً به تحسین بازیکن اسپانیایی پرداخته و کسی است که همانند اینیستا می‌توانند هر مدافعی که بخواهد را دریبل بزند. هیچکدام از این دو سریعترین بازیکنان درون زمین نیستند، اما به لطف قابلیت دریبلینگ خود می‌توانند از سد هر مدافعی که بخواهند، عبور کنند.

اگر از این منظر به قضیه نگاه کنیم، آردا در بسیاری از بازیها می‌تواند جای اینیستا را در زمین پر کند، در حالی که بارسلونا با چنین انتقالی به هیچ وجه کیفیت خود را از دست نداده است. اینیستا دیگر جوانی 24 ساله نیست. او اکنون 31 سال سن دارد و به واسطه نقشش در خط میانی بارسلونا، برخوردهای سختی با بازیکنان حریف دارد. از این رو، لوییز انریکه نیز قطعاً دقایق حضور اینیستا در فصلی که بارسلونا برای شش عنوان قهرمانی متفاوت می‌جنگد را سهمیه‌بندی خواهد کرد. بنابراین، به هیچ وجه دور از ذهن نیست که در بسیاری از بازیها شاهد حضور بوسکتس، راکیتیچ و آردا در خط هافبک بارسا باشیم.

اگر بارسلونا با تیمی مواجه شود که آنها را از بالا پرس می‌کند، آردا بازیکنی است که می‌تواند در چنین شرایطی کمک بسیاری کند؛ از آنجا که وی می‌تواند عقب آمده و در شکسته شدن پرس حریف موثر باشد. توران بازیکنی است که می‌تواند در زمین بارسا صاحب توپ شده و پس از عبور از یک یا دو بازیکن، توپ را به یکی از اضلاع MSN برساند، تا شاهد یکی از ضدحملات ویران کننده این مثلث جادویی باشیم. در زمان حضور وی در اتلتیکو، بارها و بارها شاهد چنین مواردی بوده‌ایم.

ویژگی دیگری که این هافبک به خط میانی بارسا اضافه می‌کند، قابلیت وی در شکست دفاع تیمهایی است که جلوی آبی و اناری پوشان اتوبوس پارک می‌کنند. آردا بازیکنی که به خوبی با کارهای فوق‌العاده فردی یا تیمی می‌تواند توپ را در محوطه جریمه به گردش در آورده و به شکسته شدن دفاع حریف کمک کند. بدون شک، تلاشهای توران در کنار مسی، نیمار، سوارز و اینیستا برای شکستن دفاعهای اتوبوسی جذاب و دیدنی خواهد بود.

سیستم مورد علاقه سیمئونه 4-4-2 بود و آردا علاقه داشت تا در گوشه‌های چنین آرایشی فعالیت کند؛ بنابراین تعدادی عقیده دارند که وی نمی‌تواند با نقش مرکزی خود در سیستم 4-3-3 بارسا کنار بیاید. اگرچه باید به خاطر داشته باشیم که بازیکنی با چنین قابلیتهای فردی، به راحتی می‌تواند خود را با شرایط جدید تطبیق دهد. همچنین آردا در بسیاری از بازیهای اتلتیکو با گذشت زمان بازی به میانه میدان متمایل می‌شد و یک وینگر کامل نبود که سرتاسر بازی به خط کناری چسبیده باشد. در واقع، چنین موضوعی به هیچ وجه نمی‌تواند مشکل ساز باشد.

و آخرین موردی که به اندازه موارد قبل اهمیت دارد این است که آردا همانند راکیتیچ، همراه با خود انسجام دفاعی را می‌آورد که هنگامی که سه مهاجم بارسا بالا هستند، تا حد زیادی به دفاع بارسلونا کمک می‌کند. او بازیکنی است که در صورت لزوم می‌تواند سرعت بازی را بالا یا پایین بیاورد. تمامی این موراد حکایات از این دارند که بارسلونا بازیکنی فوق‌العاده را جذب کرده که می‌تواند به خوبی با سایر نوابغ خط میانی این تیم هماهنگ شده و در وظایف دفاعی به راکیتیچ کمک کند؛ موضوعی که در نهایت به سود MSN خواهد شد.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Sidarta
پاسخ به: آردا توران چه ویژگی هایی به خط میانی بارسا اضافه می کند؟
امیدوارم به بازیکن مفیدی تبدیل بشه
با اومدنش بوسکتس باید خودشو جمع و جور کنه ببینیم میتونه مثل قبل شل بازی کنه !!!!


یکشنبه، ۲۸ تیر ۱۳۹۴ (۹:۲۰)
 
6+5=11
پاسخ به: آردا توران چه ویژگی هایی به خط میانی بارسا اضافه می کند؟
جنگندگی و غیرت زیاد


شنبه، ۲۷ تیر ۱۳۹۴ (۱۸:۳۶)
 
ravi_2011
پاسخ به: آردا توران چه ویژگی هایی به خط میانی بارسا اضافه می کند؟
با این اوصاف به آقای گلی لئو خیلی امیدوارم!


جمعه، ۲۶ تیر ۱۳۹۴ (۱۷:۲۴)
 
kamiba
پاسخ به: آردا توران چه ویژگی هایی به خط میانی بارسا اضافه می کند؟
من بهش خیلی امیدوارم


چهارشنبه، ۲۴ تیر ۱۳۹۴ (۱۸:۲۹)
 
shakib10
پاسخ به: آردا توران چه ویژگی هایی به خط میانی بارسا اضافه می کند؟
خوبیش اینه دیگه مسی حاضر نیست جور خط هافبک رو بکشه و مبره همون نقطه ای که باید باشه


چهارشنبه، ۲۴ تیر ۱۳۹۴ (۱۱:۱۵)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۶۴ کاربر آنلاین است. (۲۰ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۶۴

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!