به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

رافینیا؛ بازیکن فراموش شده‌ای که آینده از آنِ اوستآنالیز فنی
فرستنده رضا خانجانی در تاريخ سه‌شنبه، ۱۶ تیر ۱۳۹۴ (۱۷:۰۱) (۱,۴۰۳ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: بلیچر ریپورت
مترجم: رضا خانجانی / FCBarcelona.ir


رافینیا آلکانترا نمی‌تواند به خاطر این تفکر که دوران حضور او در بارسلونا شرایطی بسیار مشابه با برادر بزرگترش تیاگو دارد، سرزنش شود. برادر بزرگتر بارسا را به مقصد بایرن مونیخِ تحت هدایت گواردیولا ترک کرد تا مقدار زمان بازی‌ای که فکر می‌کرد لیاقتش را دارد، بدست بیاورد.

مطمئنا رافینیا تحت تاثیر نمایش خوبش در این فصل قرار گرفته است، اما حقیقتا فرصت کافی به او داده نشد تا درخشش او به طور منظم تداوم داشته باشد. طبق گزارش سایت هواسکورد، او 30 بازی برای بارسا به میدان رفت و اکثرا به عنوان یار تعویضی به کار گرفته شد. این بازیکن جوان در فصل 2014/15 تنها در پنج مورد 90 دقیقه کامل در زمین حضور داشت. در 16 بازی، او کمتر از 25 دقیقه در زمین حاضر بود. در این زمان کوتاه، هیچ بازیکن جوانی نمی‌تواند توانایی‌های خود را به سرمربی یا باشگاه خود اثبات کند.


با این وجود، بسیار بعید به نظر می‌رسد که او در باشگاه وضعیتی مشابه تیاگو پیدا کند و به این منظور، احتمالا بیشتر شاهد حضور او در زمین خواهیم بود. برای یک بازیکن 22 ساله زمان و فضای زیادی برای پیشرفت و رشد در بالاترین سطح وجود دارد. با توجه به پیشرفت‌هایی که در بازی او صورت گرفته، بهتر است که او به همین روند ادامه دهد. ممکن است آسیب دیدگی یکی از هافبک‌های تیم شانس بازی برای او ایجاد کند یا با خرید یک هافیک جدید شاهد سورپرایز از سوی انریکه باشیم. به هر حال روند ثابت پیشرفت او در فصلی که می‌تواند نقطه عطفی برای او باشد، ادامه پیدا خواهد کرد.

نقاط قوت او، قدرت دریبل زنی و پاس دهی، با توانایی‌های دفاعی خوبش ترکیب شده و او را تبدیل به یک بازیکن آینده دار کرده است. بنا به اعلام سایت squawka وی در طول فصل گذشته تقریبا تعداد 800 پاس با دقت خیره کننده 92% را به ثبت رساند.

67% بازیهایی که او در زمین حضور داشت با پیروزی به پایان رسید؛ اگرچه این آمار کمی گمراه کننده است، چرا که با توجه به تعداد کم بازی‌هایش، این آمار او را حتی بالاتر از لیونل مسی، نیمار و لوئیز سوارز قرار می‌دهد.

آمار 48% تکل صحیح نشان می‌دهد که بارسا هافبک همه جانبه دیگری در اختیار دارد که می‌تواند در ارتباط بین فاز هجومی و دفاعی بسیار عالی عمل کند. تنها دو کارت زرد و یک کارت قرمز نشان از پیشرفت رکورد انضباطی او دارد؛ مسئله‌ای که در گذشته برای وی مشکل ساز شده بود.

ساشین کاندرا در سایت Outside of the Boot گزارش می‌دهد: «این بازیکن با توانایی کار با توپ انکار نشدنی، با موتوری که به نظر می‌رسد متوقف شدنی نیست، با قدرت تطبیق پذیری‌اش و با حس اشتیاق برای پیدا کردن زمان و شرایط مناسب برای پاس دهی، بهترین‌های فوتبال را نیز به حسادت وا می‌دارد». کاندرا در ادامه می‌گوید که رافینیا محصول سنتی لاماسیا نیست به این معنی که توانایی او بر مبنای مالکیت توپ قرار ندارد. در برخی موارد، این دقیقا همان چیزی است که او را از دیگران متمایز می‌کند؛ زیرا بازیکنان بسیاری در بارسا هستند که بازی آنها بر مبنال تملک توپ قرار دارد.

رافینیا تبدیل به یک نوع بازیکن پویا و محرک در خط میانی خواهد شد که به قلب خط دفاعی هجوم می‌برد و آنها را خنثی می‌کند. از دیگر نقاط قوت او می‌توان به چشم انداز و دید وسیع او در زمین و توانایی اداره بازی اشاره کرد.

قدرت بدنی بالای او نیز به او کمک می‌کند تا راه خود را برای عبور از حریفان هموار کند. حریفانی که با توجه به این قابلیت او، نه می‌توانند توپ را از او پس بگیرند، نه می‌توانند او را متوقف کنند. اصلا چرا باید به خرج کردن 90 میلیون یورو برای بازیکنی که مشابهش را در نیمکت خود داریم، فکر کنیم؟

حال، نوبت درخشش رافینیاست!
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
6+5=11
پاسخ به: رافینیا؛ بازیکن فراموش شده ای که آینده از آنِ اوست
لایک


شنبه، ۲۷ تیر ۱۳۹۴ (۱۹:۰۶)
 
Sidarta
پاسخ به: رافینیا؛ بازیکن فراموش شده ای که آینده از آنِ اوست
من که خیلی دوسش دارم
شاید اگه بهش بازی بدن بتونه خودشو ثابت کنه


پنج‌شنبه، ۱۸ تیر ۱۳۹۴ (۲۰:۱۶)
 
ehsan1381
پاسخ به: رافینیا؛ بازیکن فراموش شده ای که آینده از آنِ اوست
واقعا بازیکن با استعدادی هست باید قدرشو دانست


پنج‌شنبه، ۱۸ تیر ۱۳۹۴ (۱۵:۴۸)
 
iniesta.reza
پاسخ به: رافینیا؛ بازیکن فراموش شده ای که آینده از آنِ اوست
با استعداد بودن تو هر حرکت این بازیکن به وضوح معلومه و داد میزنه که اگه بهش فرصت بازی برسه چه استعداد بالایی داره درست مثل برادرش که بخاطر بی کفایتی مدیران بارسا مفت و مسلم به بایرن تقدیم شد


چهارشنبه، ۱۷ تیر ۱۳۹۴ (۲۰:۲۶)
 
ElMaestro6
پاسخ به: رافینیا؛ بازیکن فراموش شده ای که آینده از آنِ اوست
اون داداش ک پوچ از آب در اومد واسمون خیلی امید دارم ب این یکی


چهارشنبه، ۱۷ تیر ۱۳۹۴ (۱۶:۰۹)
 
rewdvuujds
پاسخ به: رافینیا؛ بازیکن فراموش شده ای که آینده از آنِ اوست
کاش فرصت میدادنش


چهارشنبه، ۱۷ تیر ۱۳۹۴ (۱۶:۰۰)
 
parsafcb
پاسخ به: رافینیا؛ بازیکن فراموش شده ای که آینده از آنِ اوست
آقا کسی میدونه کی قراره شماره ی کاپیتانو بپوشه؟


چهارشنبه، ۱۷ تیر ۱۳۹۴ (۱۱:۳۹)
 
parsafcb
پاسخ به: رافینیا؛ بازیکن فراموش شده ای که آینده از آنِ اوست
نقل قول
مطمئنا رافینیا تحت تاثیر نمایش خوبش در این فصل قرار گرفته است، اما حقیقتا فرصت کافی به او داده نشد تا درخشش او به طور منظم تداوم داشته باشد. طبق گزارش سایت هواسکورد، او 30 بازی برای بارسا به میدان رفت و اکثرا به عنوان یار تعویضی به کار گرفته شد. این بازیکن جوان در فصل 2014/15 تنها در پنج مورد 90 دقیقه کامل در زمین حضور داشت. در 16 بازی، او کمتر از 25 دقیقه در زمین حاضر بود. در این زمان کوتاه، هیچ بازیکن جوانی نمی تواند توانایی های خود را به سرمربی یا باشگاه خود اثبات کند.

قبول ندارم ، به عنوان یه بازیکن جوان انریکه خیلی هم زیاد بهش بازی داد ؛ اکثر بازی های لیگ راکتیچ رو میوورد بیرون و میومد بجاش دیگه ، بقیه بازیا هم جلو تیمای قوی بوده و نمیشد ریسکشو کرد ؛ مثلا فصل آخر گواردیولا بارسا تو بازی برگشت با چلسی تو نیوکمپ (بازی به اون حساسی ) از کوئنکا فیکس بازی گرفت ! یا در بازی برگشت الکلاسیکو (بازم تو نیوکمپ ، که 2-1 باختیم) از تیو فیکس بازی گرفت و موقعیت های فراوانیو هم خراب کردن ... در کل این فصل به اندازه ی کافی بازی کرد بنظرم


چهارشنبه، ۱۷ تیر ۱۳۹۴ (۱۱:۳۵)
 
سوداگر
پاسخ به: رافینیا؛ بازیکن فراموش شده ای که آینده از آنِ اوست
به نظرم حالاکه برای حداقل چندسال نمی تونیم بازیکن سازی مطلوب بکنیم وهم چنین استعدادبالغوه رافینیاوامثالهم باید ریسک کنیم والبته تحمل عواقب ریسک روهم داشته باشیم وبیشتربهشون میدون بدیم....من به عنوان یک طرفدار حاضرم این مسئله واین ریسک روقبول کنم به جوانان بااستعدادبیشترمیدون بدیم


چهارشنبه، ۱۷ تیر ۱۳۹۴ (۱:۳۰)
 
kamiba
پاسخ به: رافینیا؛ بازیکن فراموش شده ای که آینده از آنِ اوست
هنوز هم جای پیشرفت زیادی داره و در آینده بیشر به بارسا کمک میکنه


سه‌شنبه، ۱۶ تیر ۱۳۹۴ (۲۲:۰۱)
 
iman_khatar
پاسخ به: رافینیا؛ بازیکن فراموش شده ای که آینده از آنِ اوست
اگر سرعت و دقت رو به بازیش اضافه کنه میشه جانشین اینیستا چون اینیستا هم قبلا نفوذ های بیشتری داشت منتها قضیه اینه که اینیستا بیشتر در کناره ها بازی میکرد ولی رافینیا بیشتر وسط بازی میکنه و سبک جدید بارسا نیماره که بیشتر در کناره های خط دیده میشه


سه‌شنبه، ۱۶ تیر ۱۳۹۴ (۲۰:۳۷)
 
Nima.Kanani
پاسخ به: رافینیا؛ بازیکن فراموش شده ای که آینده از آنِ اوست
نقل قول
اصلا چرا باید به خرج کردن 90 میلیون یورو برای بازیکنی که مشابهش را در نیمکت خود داریم، فکر کنیم؟


واقعا درسته
فصل خیلی کم بازی کرد ولی هر وقت بازی میکرد از بازیش مطمئن بودم





پ.ن : اون کارت قرمزه مال کدوم بازی بود؟


سه‌شنبه، ۱۶ تیر ۱۳۹۴ (۱۸:۳۶)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۰۶ کاربر آنلاین است. (۲۳ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۰۶

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!