به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

آخرین مصاحبه اسطوره با مجله بارسااسطوره‌ها
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ یکشنبه، ۷ تیر ۱۳۹۴ (۱۳:۱۹) (۱,۰۹۸ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: تیم ترجمه اخبار / FCBarcelona.ir


هافبک افسانه‌ای بارسلونا به گفتگو با نشریه رسمی باشگاه پیرامون فوتبال و زندگی‌اش پرداخت.

احساسات زیادی در نیوکمپ و تالار کنفرانس وجود داشت. خانواده ژاوی به همراه همسرش، نوریا، والدینش خواکیم و ماریا مرسه، خواهران و برادرانش، الکس، اسکار آریاندا... حضور داشتند و برای ژاوی سخت بود که بتواند احساساتش را کنترل کند. آندرس اینیستا راجع به هم‌تیمی‌اش به صحبت پرداخت و نخستین کسی بود که اشک‌هایش سرازیر شد. ساعتی بعد، ژاوی در صحبت با مجله بارسا از احساسش در رابطه با روز خداحافظی‌اش با باشگاه و هواداران گفت.


در سالن کنفرانس، به همراه خانواده و همسرت، دوستانت و هوادارانی که تو را در طول این ماجراجویی طولانی همراهی کرده بودند؛ چه احساسی داشتی؟

«بسیار هیجان زده بودم. همه منتظر بودند و من نگران چرا که ما باید در تست ضد دوپینگ شرکت می‌کردیم و من فکر کردم ممکن است مجبور باشیم که این رویداد (مراسم خداحافظی) را لغو کنیم. من یادداشتی را آماده کرده بودم زیرا نمی‌خواستم کسی را جا بیاندازم؛ چرا که خیلی مدیون باشگاه و سایر بازیکنان هستم. می‌توانستم خانواده و دوستانم را در ردیف اول ببینم... بسیار هیجان انگیز و احساسی بود اما با صحبت‌های آندرس هیجانم کم شد. با خودم گفتم "ببین! شبیه احمق‌ها به نظر میایی!" و سپس آرام‌تر شدم».

از صحبت‌هایت مشخص بود که بسیار خودت را مدیون اطرافیانت می‌دانی.

«آنچه باید گفته می‌شد را با خوشحالی و رضایت گفتم. به خاطر رفتار باشگاه، رئیس باشگاه، هم‌تیمی‌ها و ... خداحافظی رویایی‌ای بود. اگر ابتدای فصل از ما پرسیده می‌شد که آخر فصل چه اتفاقی می‌افتد، باور نمی‌کردیم. بسیار خوشحالم که همه چیز به خوبی پیش رفت».

چند بار با خود گفته‌ای که "اگر من تابستان قبل تیم را ترک می‌کردم چه... ؟"

«تصور کنید فصل گذشته هیچ جام و افتخاری کسب نکرده بودیم و من بدون جام و رضایتمندی در حال ترک باشگاه بودم. موفق نشده بودیم افتخاری کسب کنیم اما می‌دانستیم وقتی بارسا جامی نمی‌برد، همه عصبانی هستند و باید تلاش کنیم بقیه بازیکنان را آرام کنیم. تصور کنید باید با دلخوری از مردم خداحافظی می‌کردم. اکنون مردم خوشحال و راضی‌اند و این در شرایطی اتفاقی افتاد که یک هفته زودتر لیگ را بردیم و توانستیم مراسم خداحافظی را در خانه برگزار کنیم. حقیقت این است که خداحافظی خیلی باشکوه بود و من بسیار خوشحالم که یک سال دیگر اینجا ماندم. آندونی زوبی زارتا، لوئیز انریکه و بارتومئو مرا متقاعد کردند. می‌دانستم که باید در یک نقطه باشگاه را ترک کنم و از آنجایی که آدم بسیار لجوجی هستم تصمیم به ترک باشگاه گرفته بودم ولی آنها مرا طی دو یا سه جلسه قانع کردند و اکنون بسیار خوشحال هستم که ماندم».

خاص‌ترین لحظه خداحافظی‌ات چه بود؟

«نمی توانم انتخاب کنم. همه چیز عالی بود. همه اینجا حضور داشتند. از رئیس باشگاه و مدیران قبلی گرفته تا هم‌تیمی‌های سابق، دوستان، خانواده‌ام و همسرم نوریا و والدینم و برادرانم که بسیار هیجان زده بودند. وقتی به آنها نگاه کردم، بسیار احساساتی شدم و سعی کردم که خودم را کنترل کنم. می‌خواستم با تک تک آنها صحبت کنم ولی ممکن نبود که به همه توجه کافی داشته باشم».

حالا به سمتی می‌روی که زندگی‌ات را به کلی تغییر خواهد داد. پس از 24 سال در حال ترک بارسا هستی و به زودی پدر می‌شوی. چگونه با این قضایا کنار می‌آیی؟

«داشتن یک بچه شما را به فکر کردن وا می‌دارد. بخش جدیدی از زندگی من در حال آغاز شدن است، به همراه اکثر اعضای خانواده به قطر می‌رویم و تا پایان سال، پدر و مادر می‌شویم. این می‌تواند فصل جدیدی در زندگی ما باشد و می‌خواهیم از آن لذت ببریم. اما به شخصه خیلی خوشحال هستم که می‌خواهم پدر بشوم. خانواده‌ام برای من از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. آن‌ها بزرگترین چیزی هستند که من در زندگی دارم. من یک خانواده فوق‌العاده دارم که مرا به اینجا رسانده‌اند. از اینکه چنین خانواده‌ای دارم، احساس غرور می‌کنم. همه می‌گویند داشتن یک بچه بهترین حسی است که یک انسان می‌تواند تجربه کند. من تا به حال آن را تجربه نکرده‌ام اما بسیار برای تجربه‌اش هیجان زده هستم».

و آن تصویرت با همه جام‌هایی که به دست آورده‌ای را به فرزندت نشان خواهی داد؟

«من دوست دارم تا آن روز برسد و با افتخار به فرزندم چیزهایی که تجربه کردم را نشان دهم. روزی که آن قدر بزرگ شود تا بتواند بفهمد، با یکدیگر به تماشای این عکس‌ها خواهیم نشست و او خواهد دید که چه لحظات خوبی را گذراندم و چه افتخاری نصیبم شد که جزئی از این بارسا، با این همه بازیکنان فوق‌العاده بوده‌ام. می‌خواهم فرزندم بداند که چقدر از زندگی‌ام لذت برده‌ام».

بارسا را به عنوان پر افتخار‌ترین بازیکن باشگاه ترک خواهی کرد. بعد‌ها کدام خاطره را از بارسا به یاد خواهی آورد؟

«می دانم که در نهایت رکوردم شکسته خواهد شد، شاید توسط آندرس و لئو. آن‌ها تنها یک جام کمتر از من کسب کرده‌اند و می‌توانند فصل بعد به آن برسند. اما در آینده من تنها لذت اینکه روزی توانسته‌ام برای بارسا، باشگاهی که از کودکی عاشقش بودم، بازی کنم و اینکه چقدر خوش شانس بوده‌ام، را به یاد خواهم آورد، من دوران حضورم در بارسا را با جام‌ها و عناوینی که بدست آوردم نمی‌سنجم. بلکه آن را با میزان لذتی که از حضور در بارسا و در کنار هم‌تیمی‌های فوق‌العاده‌ام داشته‌ام، می‌سنجم. من از عملکردم به عنوان بخشی از بارسا بسیار راضی‌ام و به نوعی آرامش درونی در این مورد دست پیدا کرده‌ام».

انتظار برخورد احساسی و باشکوه هواداران در روز خداحافظی‌ات در نوکمپ را داشتی؟

«من در ابتدا آرام بودم اما هنگامی که هواداران وارد زمین شدند، دیگر نتوانستم خودم را کنترل کنم و احساساتم را رها کردم، زیرا آن روزی بود که من بیشتر از همیشه در مرکز توجه قرار داشتم. می‌دانستم که قرار است یک مراسم خداحافظی برای من برگزار کنند و دوست ندارم که همه نگاه‌ها اینچنین معطوف من باشد. من تنها می‌خواهم از بازی کردن لذت ببرم. اما این یک مراسم خارق العاده بود. هواداران در استادیوم نام مرا فریاد می‌زدند و بازیکنان مرا روی دست بلند کرده بودند... در همان لحظه همسرم و پدر و مادرم وارد زمین شدند و من بسیار احساساتی شدم. حس‌های آن لحظه‌ام فوق‌العاده و تکرارنشدنی بود».

در این روزهای آخر همه از تو تشکر می‌کنند. چه حسی دارد؟

«من نیز از آن‌ها در مراسم خداحافظی تشکر کردم. مردم در خیابان جلوی من را می‌گیرند و تشکر می‌کنند، اما کسی که باید بگوید "متشکرم" من هستم! برای اینکه فرصت یافتم در بارسا بازی کنم. برای همه این‌ها از بارسا متشکرم. من علاقه بیش از حد آن‌ها را دیدم و احساس غرور می‌کنم. از همه هواداران برای اینکه آخرین بازی‌هایم در خانه‌ام را تا این اندازه خاص کردند، تشکر می‌کنم. نمی‌توانستم تصور چیزی باشکوه‌تر از این را داشته باشم. من قدردان آن‌ها هستم و واقعا باعث تعجب من می‌شود که همه می‌خواهند از من تشکر کنند. من می‌دانم که ما موفقیت‌های بسیاری کسب کردیم و این کار را از راه بسیار جذاب و فوق‌العاده‌ای انجام دادیم و فکر می‌کنم تمام این‌ها به این خاطر است که ما فوتبال خوبی ارائه داده‌ایم. من از همه چیز راضی و خوشحالم. از تاریخ‌سازی که با بارسا انجام دادیم، احساس غرور می‌کنم. زمانی که من در تیم‌های پایه بودم، هیچگاه فکر نمی‌کردم که بتوانم این تعداد از عناوین را با بارسا بدست بیاورم و به همراه هم‌تیمی‌هایم یکی از بهترین تیم‌هایی که در تاریخ وجود داشته است را تشکیل دهم. همه این اتفاقات فوق‌العاده بودند و من قدردان آن‌ها هستم».
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
arminops
پاسخ به: آخرین مصاحبه اسطوره با مجله بارسا
هنوز ما یادت یادت میمونیم با این که خیلی از بارسا دور شدی


پنج‌شنبه، ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ (۱۵:۵۷)
 
6+5=11
پاسخ به: آخرین مصاحبه اسطوره با مجله بارسا
مهندس


جمعه، ۱۲ تیر ۱۳۹۴ (۳:۵۲)
 
BRAIN
پاسخ به: آخرین مصاحبه اسطوره با مجله بارسا
اسطوره دوست داشنی هیچ وقت هنر نماییت رو فراموش نمی کنیم.


دوشنبه، ۸ تیر ۱۳۹۴ (۲۳:۵۴)
 
سوداگر
پاسخ به: آخرین مصاحبه اسطوره با مجله بارسا
نام وآوازه ی توعجین شدباپرافتخارترین باشگاه جهان


دوشنبه، ۸ تیر ۱۳۹۴ (۱۹:۵۴)
 
Sidarta
پاسخ به: آخرین مصاحبه اسطوره با مجله بارسا
من عاشق اون ادب و احترامت هستم
تو یه فرشته ای ...
کاش نمیرفتی ...
صندلی های نیوکمپ بهتر از چمن قطره


دوشنبه، ۸ تیر ۱۳۹۴ (۱۰:۳۸)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: آخرین مصاحبه اسطوره با مجله بارسا
در به یاد موندنی ترین خاطرات ما جاودانه خواهی بود اسطوره.


دوشنبه، ۸ تیر ۱۳۹۴ (۵:۱۲)
 
Daughter.of.Eve
پاسخ به: آخرین مصاحبه اسطوره با مجله بارسا
مهندس چقدر خوب حرف میزنی
دلم برات خیلی تنگ میشه


یکشنبه، ۷ تیر ۱۳۹۴ (۱۹:۴۲)
 
saeidi
پاسخ به: آخرین مصاحبه اسطوره با مجله بارسا
دیگه هیچ بازیکنی مثل ژاوی پیدا نمی شه


یکشنبه، ۷ تیر ۱۳۹۴ (۱۴:۱۳)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۵۳ کاربر آنلاین است. (۱۲ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۵۳

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!