به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

بررسی نقش کلیدی مسی در تعیین سرنوشت فینال برلینآنالیز فنی
فرستنده علی صبوری در تاريخ پنج‌شنبه، ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ (۱۸:۴۰) (۲,۵۲۶ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: بلیچر ریپورت
مترجم: تیم ترجمه سایت / FCBarcelona.ir


بسیار ساده است که حرکات بازیکنی مانند لیونل مسی را به آمار تبدیل کنیم، اما این کار نه خوب است، نه عاقلانه! درست است که شماره 10 بارسا در 56 مسابقه 58 گل به ثمر رسانده است، درست است که او در این فصل به همراه تیمش سه جام را بدست آورده است، اما این آمار کل داستان را بازتاب نمی‌دهند.

او لحظات بزرگ و برجسته زیادی را رقم زده که بارها عمیقاً تحلیل شده است، مانند گل تکرار نشدنی‌اش در فینال جام حذفی مقابل بیلبائو، اما آن چیزی که مسی را تبدیل به کامل‌ترین بازیکن حال حاضر، بهترین بازیکن دنیا و احتمالا تاریخ کرده است، همه کاره بودن اوست.


ژاوی هرناندز به عنوان هم‌تیمی لیونل مسی معتقد است که او بهترین بازیکن حال حاضر دنیاست. او پیش از فینال لیگ قهرمانان در گفتگو با سایت یوفا گفت: «او کوچکترین بازیکن میدان است، اما در همه فاکتورها، بهترین است، حتی در توپ‌های هوایی. مسی یک پدیده است. قرار نیست که اینجا چیز جدیدی بگویم. کاری که مسی انجام می‌دهد، شگفت انگیز است. او حتی در دفاع کردن هم بهترین است. وقتی او پرس را روی مدافعین انجام می‌دهد، به راحتی توپ را پس می‌گیرد. او در همه چیز بهترین است، اهمیتی ندارد که چه کاری انجام می‌دهد».


وقتی ژاوی صحبت می‌کند، بهترین کار این است که گوش دهید. پس از پیروزی 3-1 بارسا مقابل یوونتوس، اگر شما تنها به آمار بازی توجه کنید، فکر می‌کنید که مسی نمایش چندان قاطعی نداشته است. در واقع او گلی به ثمر نرساند، حتی پاس گلی مستقیمی به هم‌تیمی‌هایش نداد. به همین خاطر شما نیاز دارید که با عمق بیشتری به بازی نگاه کنید، زیرا مسی تأثیری کلیدی بر جریان فینال داشت. شاید بر اساس معیارهای مسی، این نمایش چیزی جز یک مسی معمولی و استاندارد نبود؛ اما هنگامی که او را با دیگر بازیکنان مقایسه می‌کنید، می‌فهمید که او همچنان سطحی بسیار بالاتر از هر بازیکن حال حاضر دیگری در دنیای فوتبال دارد.

مسئولان فنی یوفا در پایان بازی، آندرس اینیستا را به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب کردند، در حالی که نیمار و ایوان راکیتیچ نیز از شانس مناسبی برای انتخاب شدن برخوردار بودند، اما شما هیچگاه نمی‌توانید مسی را جزء گزینه‌های بهترین در نظر نگیرید.

اجازه بدهید به صحبت‌های ژاوی پس از مسابقه، که در گفتگو با اسپورت انجام شد، نگاهی بیندازیم: «بازی سختی را پشت سر گذاشتیم، زیرا یووه در نیمه دوم و پس از گل تساوی، پرس بسیار سنگینی را اعمال کرد. این فشار از لحاظ روحی به ما ضربه زده بود، اما بار دیگر لئو ظاهر شد و نقش کسی که در یک لحظه بازی را عوض می‌کند، بازی کرد. در حالی که تیم تحت تأثیر احساساتش قرار داشت، مسی بار دیگر تعیین کننده بود». البته نکته‌ای که وجود دارد این است که معنای لغوی "تعیین کننده" در اسپانیایی و انگلیسی اندکی با یکدیگر تفاوت دارد و منظور ژاوی ضمن "شگفت انگیز" بودن مسی، این بود که بار اصلی تیم بر دوش او بوده است. این چهارمین قهرمانی اروپایی مسی بود و با وجود اینکه او در فینال نه گلزنی کرد، نه پاس گل داد، تأثیری بسیار عمیق بر جریان بازی و گل‌های تیمش داشت.


فرای همکاری او با سایر مهاجمین بارسا، راه‌های دیگری نیز برای ارزشیابی مسی وجود دارند؛ از جمله آمار و ارقامی که به سادگی نمی‌توان بیان کرد. در نیم ساعت اول بازی، در صحنه‌ای لئوناردو بونوچی را مشاهده کردیم که مشتش را پر کرده بود از پیراهن مسی (!)؛ صحنه‌ای که خود گویایی این است که چگونه می‌توان با این بازیکن رقابت کرد. همچنین در صحنه‌ای دیگر، او پس از یک دو‌هایی با نیمار و سوارز به صورت زیگراگ از بین مدافعین حریف عبور کرد و در آخر نیز شلیک او زوزه کشان از بالای دروازه به بیرون رفت.

غیر ممکن است که بتوانیم میزان ترس و دلهره‌ای که مسی در دل مدافعیم یووه انداخت را اندازه‌گیری کنیم؛ یا به عبارتی دیگر تلفات ذهنی که این تیم ایتالیایی برای یارگیری نفر به نفر با مسی پرداخت. همچنین شاید امکان اندازه‌گیری تعداد دریبلهای این اعجوبه وجود دارد، اما به هیچ وجه نمی‌توان تاثیر مخرب آنها را بر شاگردان آلگری محاسبه کرد.

در این بین، سایر بازیکنان بارسا نیز از مسی که یکی از بهترین بازیکنان یوونتوس را به خود مشغول کرده بود، رضایت داشته و بابت فضا و زمانی که برایشان ایجاد شده از این اسطوره متشکر بودند. تقریباً یک ساعت از بازی، پل پوگبا به پاتریس اورا کمک می‌کرد تا مسی را به زمین بزند. این زوج فرانسوی، در جای جای زمین مسی را دنبال می‌کردند و برخی صحنه‌ها دست به دامان سایر هم‌تیمیهای خود می‌شدند تا مسی را از جریان بازی خارج کنند. پوگبا حتی در یک صحنه به دلیل تکل خشن روی پای مسی کارت زرد دریافت کرد.


مسی نیز به منظور خروج از این فضا، به میانه میدان آمد و اتفاقاً از همین جا بود که تاثیر خود را بر گل اول بارسا گذاشت. او در صحنه گل، با پاسی میلیمتری آلبا را صاحب توپ کرد تا حرکتی عادی در میانه میدان، به موقعیتی خطرناک برای بارسا تبدیل شود؛ موقعیتی خطرناک که آلبا طی آن نیمار را تغذیه کرد و او نیز توپ را جلوی پاهای اینیستا انداخت. بازیکن اسپانیایی توپ را برای راکیتیچ مهیا کرد و بازیکن کروات آن به هدف نشاند. مسی در صحنه حضور نداشت و چهار بازیکن پس از به توپ ضربه زدند، اما با این حال نقشش در به ثمر رسیدن گل ضروری و بی‌نظیر بود.

گل دوم نیز در موقعیتی حساس و تنها 10 دقیقه پس از گل تساوی یووه به ثمر رسید. درست در لحظاتی که نقش پوگبا بیشتر هجومی بوده و مسی آزادی عمل بیشتری پیدا کرده بود. در صحنه گل، مسی به طور معمول یک نفر را دریبل زد، سپس دیگری را از پیش رو برداشت و ضربه زمینی را به سمت دروازه بوفون روانه کرد. دروازه بان هوشیار و مضطرب ایتالیایی نیز دراز کشید تا ضربه بازیکنی را که چند روز قبل از بازی او را "آدم فضایی" خطاب کرده بود، مهار کند. توپ رفت و رفت و پس از برخورد به کف دست بوفون برگشت تا سوارزی که سالها در حسرت عناوین مختلف به سر می‌برد، از موقعیت نهایت استفاده را بکند.


تمام شد! نیمار در وقتهای اضافه گل دیگری به ثمر رساند، اما گل دوم نیز برای پیروزی کافی بود. اگرچه روی صحنه گل نیمار نیز این مسی بود که وی را رو به جلو فرستاد، تا وی پس از دریافت پاس پدرو توپ را وارد دروازه کند.

بدون گل، بدون پاس گل، اما ایفای نقش کلیدی در سرنوشت بازی! خانم‌ها، آقایان: «لیونل مسی!».
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
6+5=11
پاسخ به: بررسی نقش کلیدی مسی در تعیین سرنوشت فینال برلین
مسی مسی مسی مسی


شنبه، ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ (۱۸:۵۲)
 
ehsan1025
پاسخ به: بررسی نقش کلیدی مسی در تعیین سرنوشت فینال برلین
اصن یه وضعی شده که اگه مسی نخواد باز هم تو بازی تاثیر میزاره یعنی دست خودش نیس
خیلی اوضاع بده


جمعه، ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ (۲۰:۳۵)
 
پارسا-10
پاسخ به: بررسی نقش کلیدی مسی در تعیین سرنوشت فینال برلین
مسی=زیبایی فوتبال


پنج‌شنبه، ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ (۲۳:۰۸)
 
My.Love.Messi
پاسخ به: بررسی نقش کلیدی مسی در تعیین سرنوشت فینال برلین
نقل قول
، بهترین بازیکن دنیا و احتمالا تاریخ کرده است

آخه وقتی خودمون اینو با تردید میگیم دیگه چه انتظاری از بقیه داریم؟! بدون شک مسی بهترین بازیکن تاریخ فوتباله.


پنج‌شنبه، ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ (۲۲:۱۳)
 
MESSI_1389
پاسخ به: بررسی نقش کلیدی مسی در تعیین سرنوشت فینال برلین
با سلام خدمت شما دوست عزیز...
معمولا به پاسهای دقیق، پاسهای میلیمتری گفته میشه چون اگه یک میلیمتر اینو اونور بشه ممکنه به مقصد نرسه!


پنج‌شنبه، ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ (۲۱:۳۹)
 
سوداگر
پاسخ به: بررسی نقش کلیدی مسی در تعیین سرنوشت فینال برلین
نقل قول
با پاسی میلیمتری آلبا را صاحب توپ کرد تا حرکتی عادی در میانه میدان، به موقعیتی خطرناک برای بارسا تبدیل شود؛ موقعیتی خطرناک که آلبا طی آن نیمار را تغذیه کرد
پاس 50متری رومیگن میلیمتری؟؟؟؟اگرازلحاظ متراژمیگن که این غلط هست اگرهم ازلحاظ تناسب میگن بایدگفت دقیق وحساب شده نه میلیمتری.....به پاسهای ریزوسریع وحساب شده میگن میلیمتری..................ممنون ازبابت زحمت این ترجمه


پنج‌شنبه، ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ (۲۱:۳۰)
 
***Leo.Messi***
پاسخ به: بررسی نقش کلیدی مسی در تعیین سرنوشت فینال برلین
هوادارای منطقی فوتبال خودشون دیدن مسی تو برلین چیکار کرد
هوادارای رئال هم که اگه مسی 10 تا گل میزد 10 تا هم پاس گل میداد بازم میگفتن شانسی بود دروازه خالی بود و به کمک داور بود و غیره


پنج‌شنبه، ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ (۲۰:۴۴)
 
Sidarta
پاسخ به: بررسی نقش کلیدی مسی در تعیین سرنوشت فینال برلین
عجب اعجوبه ایه این مسی
به نظر من تو این فرمی که داره با هیچ ستاره ای قابل مقایسه نیست
امسال واقعا عالی بود امیدوارم سال های بعد از اینم بهتر بشه


پنج‌شنبه، ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ (۱۸:۱۳)
 
X-BARSELONA
پاسخ به: بررسی نقش کلیدی مسی در تعیین سرنوشت فینال برلین
بهترین بازیکن شایسته بهترین تشکر هاست شایسته بهترین و عمیق ترین کلمات است ولی حیف که هیچ کلمه ای در وصف او نیست.
او پدیده است و بس میگید نه؟؟ برید گل مسی به بیلبائو تو فینال جام حذفی رو ببینید تا بر همه منتقدان تندرو مسی ثابت بشه


پنج‌شنبه، ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ (۱۷:۳۸)
 
messi-.10
پاسخ به: بررسی نقش کلیدی مسی در تعیین سرنوشت فینال برلین
نقل قول
خانم ها، آقایان: «لیونل مسی!».



پنج‌شنبه، ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ (۱۵:۰۸)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۳۲۵ کاربر آنلاین است. (۲۶ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۱
مهمان: ۳۲۴

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!