به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

پیش بازی حساس‌ترین فینال فصل، شمارش معکوس برای نبرد سخت برلین!اختصاصی
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ شنبه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ (۲۱:۰۰) (۸۶۷ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مبینا پولایی/ FCBarcelona.ir

ساعت 23:15 امشب بارسلونا و یوونتوس در ورزشگاه المپیا اشتادیون برلین برای کسب عنوان قهرمانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

شاگردان انریکه پس از کسب مقتدرانه دو جام این فصل - لالیگا و جام حذفی - اکنون برای رسیدن به سه گانه و تداعی خاطرات دوران مربیگری پپ گواریدولا برابر شاگردان آلگری قرار می‌گیرند. امشب چشمان میلیون‌ها هوادار امیدوار بارسلونا به این دیدار خیره خواهد شد تا بیننده عملکرد فوق‌العاده و بی‌نظیر تیمشان در این فصل که با شیرینی آغاز شد، با چه طعمی به پایان می‌رسد؛ پیروزی یا شکست؟!


مسیر طی شده دو تیم تا فینال

بارسلونا تا رسیدن به این فینال مسیر ناهموار و پر خطری را پشت سر گذاشت. کاتالان‌ها در مرحله گروهی با پاریس سن ژرمن، آژاکس و آپوئل هم گروه شدند و به عنوان تیم صدر نشین به مرحله 1/8 نهایی رسیدند. قرعه دشوار منچستر سیتی را نیز در مجموع با نتیجه 3-1 شکست داده و راهی 1/4 نهایی شدند. در این مرحله از رقابت‌ها بود که مجبور شدند مجددا با هم گروهی خود، پاریس سنت ژرمن به تقابل بپردازند. اما باز هم این فرانسوی‌ها بودند که مجبور بودند شکست مقابل غول‌های اسپانیا را (با نتیجه 5-1 در مجموع دو دیدار) بپذیرند و از دور رقابت‌ها کنار بکشند. آبی اناری پوشان بعد از مصاف با این تیم‌های نیرومند و صدرنشین و ارائه بازی‌هایی بی‌نظیر و تحسین برانگیز، در نیمه نهایی رقابت‌ها مقابل شاگردان مربی قبلی خود، پپ گواردیولا قرار گرفتند. پیش بینی این دیدار سخت بود. انریکه یا گواریدولا؟ کدام یک پیروز این دوئل سرنوشت ساز می‌شود؟ خوشبختانه بارسلونا این مرحله را نیز با اقتدار پشت سر گذاشته و در مجموع با نتیجه 5-3 آلمانی‌ها را شکست دادند و حضور خود در فینال برلین که تا ساعاتی دیگر برگزار خواهد شد را مسجل کردند.

و اما یوونتوس که یکی از بهترین و شیرین‌ترین فصل‌های چند سال اخیر خود را پشت سر می‌گذارد، رسیدن به فینال لیگ قهرمانان برایش دست کمی از کسب جام و عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها ندارد. بانوی پیر و جاودان ایتالیا نیز راه سختی را پیمود. آن‌ها در مرحله گروهی با مالمو، المپیاکوس و آتلتیکو مادرید، قهرمان فصل گذشته لالیگا هم گروه شدند و به عنوان تیم دوم، پشت سر مادریدی‌ها به 1/8 نهایی رسیدند. در این مرحله مقابل دورتمند مجموعا با نتیجه 5-1 پیروز شدند و در 1/4 نیز مقابل موناکو با تنها یک گل به مرحله بعد راه یافتند. اما سخت‌ترین قرعه لیگ قهرمانان برای ایتالیایی‌ها در نیمه نهایی افتاد، رئال مادرید! شاید این قرعه روحیه سفید پوشان مادریدی را مضاعف و روحیه یوونتوس را تضعیف کرد. اما سرانجام با اعتماد به نفس این تیم را هم از سر راه خود برداشتند و به فینال برلین رسیدند.

البته بارسلونا و یوونتوس یک وجه اشتراک هم در این فصل دارند، کسب دوگانه! همان طور که میدانید بارسلونا، عنوان قهرمانی در جام حذفی و لالیگا این فصل را از آن خود کرد و یوونتوس نیز در جام حذفی و سری آ ایتالیا قهرمان شد.

تاریخچه و عملکرد دو تیم در لیگ قهرمانان اروپا

بارسلونا با 88.31 درصد دقت در پاس، بیشترین رکورد را در بین تیم‌های حاضر در این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان در اختیار دارد.

میانگین دربیل کامل بارسلونا با 18.7 بیشتر از سایر تیم‌های حاضر در این فصل لیگ قهرمانان است و میانگین دربیل کامل یوونتوس نیز 8.2 است.

نیمار بعد از ریوالدو و لیونل مسی، سومین بازیکن آبی اناری است که در یک فصل لیگ قهرمانان بیش از 9 گل به ثمر رسانده است.

نیمار و مسی تنها بازیکنانی هستند که در یک تیم حضور داشته و هر کدام بیش از 9 گل در رقابت‌های لیگ قهرمانان به ثمر رسانده‌اند.

ژاوی و ایکر کاسیاس هم اکنون با 150 بازی در لیگ قهرمانان، بیشترین حضور در این رقابت‌ها را مشترکا از آن خود کرده‌اند. اما اگر ژاوی در فینال برلین هم به میدان برود، می‌تواند این رکورد را بشکند.

دنی آلوز با 6 کارت بیشتر از هر بازیکنی در این فصل لیگ قهرمانان کارت دریافت کرده است.

فوق ستاره آرژانتینی کاتالان‌ها با 77 گل و 22 پاس گل در 98 بازی خود، در به ثمر رسیدن 99 گل تیمش در دیدار‌های اروپایی، سهیم است.

لئو مسی فرصت این را دارد که به برترین بازیکن گلزن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا بدل شود. در حال حاضر او و کریس رونالدو با 77 گل زده این رکورد را مشترکا در اختیار دارند.

پیراهن شماره 10 بارسلونا در فینال سال‌های 2009 و 2011 لیگ قهرمانان تیمش حضور داشته که در هر دو آن‌ها گلزنی کرده است.

جیانلوئیجی بوفون، دروازه بان ایتالیایی‌ها در هیچ یک از بازی‌های رسمی مقابل لیونل مسی قرار نگرفته است.

مارک آندره تراشتگن و جیانلوئیجی بوفون با 6 کلین شیت در این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان بیشترین رکورد را در این امر از آن خود کرده‌اند.

آمار ارقامی از مربیان دو تیم

ماسیمیلیانو آلگری سرمربی بانوی پیر، فقط یکی از هشت بازی خود مقابل بارسلونا را پیروز شده است (3 تساوی و 4 شکست).

اما لوئیز انریکه در تمامی رقابت‌ها سه بار به عنوان مربی با یوونتوس روبرو شده است که یک شکست و یک تساوی در سری A و یک شکست در 1/4 نهایی کاپ ملی کسب کرده است.

پس از فابیو کاپلو، مارچلو لیپی، کارلو آنجلوتی و روبرتو دی‌ماتئو، آلگری پنجمین مربی ایتالیایی است که به فینال لیگ قهرمانان راه یافته است.

بعد از ویسنته دل بوسکه، رافا بنیتز و پپ گواردیولا، لوئیز انریکه نیز چهارمین مربی اسپانیایی است که به فینال لیگ قهرمانان راه یافته است.

پیش بینی‌ها

بیش‌تر نامداران فوتبال جهان بارسلونا را پیروز این تقابل می‌دانند که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

زیکو بازیکن سابق تیم ملی برزیل: بارسلونا 3-1 یوونتوس
روبرت پیرس بازیکن سابق فرانسه و باشگاه آرسنال: بارسلونا1-1 یوونتوس
استیو مکمنمن بازیکن سابق انگلیس: بارسلونا 3-1 یوونتوس
دکو بازیکن سابق پرتغال و بارسلونا: بارسلونا 2-0 یوونتوس
اریک آبیدال بازیکن سابق بارسلونا: بارسلونا 3-1 یوونتوس

با آرزوی پیروزی برای آبی و اناری‌ها!
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
rewdvuujds
پاسخ به: پیش بازی حساس ترین فینال فصل، شمارش معکوس برای نبرد سخت برلی...
قهرمان شدیم رفت


جمعه، ۱۲ تیر ۱۳۹۴ (۱۷:۴۳)
 
6+5=11
پاسخ به: پیش بازی حساس ترین فینال فصل، شمارش معکوس برای نبرد سخت برلی...
استرس


سه‌شنبه، ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ (۲۲:۳۵)
 
سوداگر
پاسخ به: پیش بازی حساس ترین فینال فصل، شمارش معکوس برای نبرد سخت برلی...
ان شاالله بااختلاف 3 گل می بریم مسی2-نیمار1-وسوارز 1-


شنبه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ (۲۲:۳۶)
 
ramin-barca
پاسخ به: پیش بازی حساس ترین فینال فصل، شمارش معکوس برای نبرد سخت برلی...
باید ببریم


شنبه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ (۲۱:۳۰)
 
m@rc0$
پاسخ به: پیش بازی حساس ترین فینال فصل، شمارش معکوس برای نبرد سخت برلی...
ان شاالله ک سه گانه رو بگیریم...........


شنبه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ (۲۱:۰۱)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۹۶ کاربر آنلاین است. (۱۲ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۹۶

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!