به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

دلپیرو : «انریکه کار فوق‌العاده‌ای در بارسا انجام داده است»مصاحبه
فرستنده علی صبوری در تاريخ پنج‌شنبه، ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ (۱۰:۴۰) (۷۹۰ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: غلامحسین صبوری / FCBarcelona.ir


الساندرو دلپیرو طی مصاحبه‌ای به تحلیل دو فینالیست امسال لیگ قهرمانان اروپا پرداخت.

الساندرو دلپیرو یکی از ستاره‌های تیم یوونتوس در فصل 1995/96 بود که موفق شد به قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا دست یابد. وی طی مصاحبه‌ای با سایت رسمی باشگاه بارسلونا به تحلیل فینال پیش رو بین آبی و اناری پوشان و بیانکونریها پرداخت. در جریان مصاحبه، این اسطوره به سه نام انریکه، مسی و ژاوی اشاره کرده و به تمجید از آنها پرداخت.


- آیا برای دیدن فینال به برلین می‌روی؟ انتظار چه نوع فینالی داری؟

بله در برلین حضور خواهم داشت. انتظار یک فینال را دارم! پس هر اتفاقی ممکن است در آن رخ دهد. امکان پیش بینی چنین بازیهایی وجود ندارد. تیم برتر ممکن است پیروز شود یا بالعکس. من خودم به شخصه در فینالهای پیروز شده‌ام که برتر نبودیم و فینالهایی را واگذار کرده‌ام که در آن تیم برتر بودیم. نام این ورزش فوتبال و تنها اینگونه دیدارها هستند که در آخر حساب می‌شوند.

- 12 سال از آخرین حضور یوونتوس در فینال لیگ قهرمانان اروپا می‌گذرد. در آن فصل آنها بارسا را از گردونه رقابتها حذف کردند. آیا آن یوونتوس شباهتی به این یکی دارد؟

این دو، تیمهایی متفاوت با تاریخچه‌ای متفاوت هستند، اما یک نکته مشترک دارند. هر دو تیم با پیشرفت در رقابتها، ظرفیت و شخصیت بیشتری کسب کردند. بازی به بازی، به لطف حریفهای قدرتمندی که داشته‌اند، سطح آنها ارتقا پیدا کرده است. در رابطه با یوونتوس فعلی دیدار نیمه نهایی مقابل رئال مادرید و در رابطه با آن یووه، دیدار یک چهارم نهایی مقابل بارسا نقش کلیدی ایفا کرده است.

- همواره ژاوی و پیرلو با هم مقایسه می‌شوند. تو هر دو را پس از انجام بازیهای متعددی در کنار و مقابل آنها، به خوبی می‌شناسی. چه ویژگی در این دو نظر تو را به خودش جلب کرده است؟

ما درباره المپیا‌های فوتبال با آخرین درجه هوش و ذکاوت صحبت می‌کنیم. آنها دو جزء منحصر به فرد تاریخ فوتبال بوده و پدیده واقعی هستند. بازی در کنار و مقابل آنها برای من افتخار بزرگی محسوب می‌شود.

- فکر می‌کنی یوونتوس در چه بخشی می‌تواند قدرتمند‌تر ظاهر شود؟

ضربات آزاد پیرلو، شوتهای توز و موراتا، دفاع مستحکم و توانایی آنها در نگه داشتن بازی در صورت کسب نتیجه دلخواه.

- در این فصل، هر دو تیم چگونه تکامل یافته اند؟

در ابتدای فصل، هیچکدام از دو تیم بارسا و یوونتوس شانس حضور در چنین مرحله‌ای نداشتند. مردم فکر می‌کردند که بارسا فوق‌العاده است، اما نه به اندازه تیمهای خوب دیگر. این حقیقت که آنها به فینال رسیده‌اند و آنهم با چنین شرایطی، نشان می‌دهد که آنها بازی به بازی و پیروزی به پیروزی تیم خود را ساخته‌اند.

- فکر می‌کنی که در چه بخشهایی، آلگری و انریکه بیشترین تاثیر را بر تیمهایشان گذاشته اند؟

آلگری، تیمی برنده را تحویل گرفت و بدون اعمال تغییرات گسترده آن را ارتقا داد. او به تدریج ایده‌های خود را بدون از بین بردن اعتماد به نفس تیم، به آن تزریق کرد و همین باعث شده تا اکنون یووه بازی آرام و سازمان دهی شده‌ای ارائه کند. آنها فوتبال بسیار خوب و تاکتیکی به نمایش می‌گذارند. انریکه نیز کار فوق‌العاده‌ای در بارسا انجام داده است. تیم وحدت و درخشش خود را پیدا کرده و در پیشانی خود سه مهاجم فوق‌العاده را می‌بیند که علی رغم آزادی عمل کامل، همواره به سود تیم کار می‌کنند.

- لیونل مسی را چگونه تشریح می‌کنی؟

مس نامبر وان است. او همراه با خود استعداد، غریزه، شور و احساس و سحر و جادو را دارد. مسی بخشی از میراث فوتبال است و ما بسیار خوش شانسیم که در عصری زندگی می‌کنیم که می‌توانیم از تماشای بازیهای او لذت ببریم.

- ممکن است نتیجه این دیدار را پیش بینی کنی؟

صد در صد نه! همانگونه که در ابتدا گفتم، فینال همیشه فینال است!
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
6+5=11
پاسخ به: دلپیرو : «انریکه کار فوق العاده ای در بارسا انجام داده است»
صد در صد


سه‌شنبه، ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ (۲۲:۵۶)
 
سوداگر
پاسخ به: دلپیرو : «انریکه کار فوق العاده ای در بارسا انجام داده است»
نقل قول
و در پیشانی خود سه مهاجم فوق العاده را می بیند که علی رغم آزادی عمل کامل، همواره به سود تیم کار می کنند.
بعضیها بسوزن.... دل پیرو جزء معدود بازیکنان ایتالیایی بودکه ازش خوشم میو مد سبک بازی واخلاقش رو میگم....ربرتوباجو کریستین ویری....مانچینی ومالدینی وپیرلو والبته تولدو دروازبان اینترمعدودبازیکنانی بودن که هم اخلاق داشتن وهم حرفه ایی بودن....


جمعه، ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ (۱۵:۰۱)
 
kamiba
پاسخ به: دلپیرو : «انریکه کار فوق العاده ای در بارسا انجام داده است»
امیدوار بودن چیز خوبیه. ماه امیدواریم که بارسا قهرمان بشه. حالا که کیلیبی هم مصدوم شده کار راحت تر هم شده!


پنج‌شنبه، ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ (۲۱:۵۶)
 
messi-.10
پاسخ به: دلپیرو : «انریکه کار فوق العاده ای در بارسا انجام داده است»
نقل قول
مس نامبر وان است. او همراه با خود استعداد، غریزه، شور و احساس و سحر و جادو را دارد. مسی بخشی از میراث فوتبال است و ما بسیار خوش شانسیم که در عصری زندگی می کنیم که می توانیم از تماشای بازیهای او لذت ببریم.



پنج‌شنبه، ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ (۱۷:۰۷)
 
m@rc0$
پاسخ به: دلپیرو : «انریکه کار فوق العاده ای در بارسا انجام داده است»
خدا لعنتشون کنه باز بارسا رو میخوان از شبکه ورزش پخش کنن والیبال ایران لهستانو از شبکه سه ... دوستان خواهشا برین کامنت بزارین مانع بشین تازه گزارشگرش هم میرزایی هست اخه چرا عادل رو نذاشتن ؟؟؟؟؟؟؟


پنج‌شنبه، ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ (۱۶:۱۹)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۴۰ کاربر آنلاین است. (۱۳ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۴۰

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!