به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

ژاوی: «بوسکتس جانشین بر حق من است»مصاحبه
فرستنده نسرین عظیمی در تاريخ سه‌شنبه، ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ (۱۸:۲۲) (۱,۵۰۱ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: نسرین عظیمی / FCBarcelona.ir


ژاوی در روزهای آخر خود به عنوان بازیکن بارسلونا، طی مصاحبه مفصلی با سایت یوفا به صحبت راجع به برخی از هم‌تیمیهایش پرداخت.

فصل در حال تمام شدن است و تنها فینال لیگ قهرمانان اروپا باقی مانده است. اگر ژاوی در این دیدار به میدان برود آخرین بازی خود با پیراهن بارسا را تجربه خواهد کرد. کمتر از یک هفته به این بازی باقی مانده و ژاوی در مصاحبه‌ای با یوفا درباره برخی از هم‌تیمیهایش صحبت کرد.


او طی این مصاحبه بوسکتس را جانشین برحق خود معرفی کرده و عنوان کرد که نیمار روزی برترین بازیکن جهان خواهد شد.

در زیر به برخی از صحبتهای او اشاره می‌کنیم:

تراشتگن

«من او را نمی‌شناختم و هرگز بازی او را ندیده بودم. اما فکر می‌کنم این یک خرید خوب توسط آندونی زوبیزارتا (مدیر سابق ورزشی تیم) بود که می‌تواند تا 10، 12یا 15 سال از دروازه بارسا محافظت کند. من هرگز دروازه بانی با این توانایی در بازی با پا ندیده‌ام».

خاویر ماسکرانو

«او دوستی با قابلیت ذهنی بسیار بالاست. هماهنگ شدن او با سبک بازی بارسا عالی بود. او باهوش، یک رهبر واقعی داخل و بیرون زمین و الگویی برای باشگاه است. با وجودی او در آکادمی نبوده است اما گویی در اینجا رشد کرده است».

جوردی آلبا

«او یک دوست فوق‌العاده است. برای من بدون هیچ شکی او بهترین مدافع چپ در جهان است. او بازیکنی خاص با ذات برنده شدن است. شخصیتی بینظیری دارد که به او اجازه داد تا به سرعت با سبک بازی بارسا هماهنگ شود. اگر به همین شکل ادامه دهد می‌تواند تبدیل به رهبر تیم شود».

جرارد پیکه

«پیکه یک رهبر ذاتی داخل و خارج از زمین مسابقه است. او می‌خواست دوباره به بهترین مدافع جهان تبدیل شود که به آن دست یافت. برای رسیدن به آن در پیش فصل به سختی کار کرد. اینک 28 ساله است و 4 تا 5 سال دیگر می‌تواند در بالاترین سطح در بارسا بازی کند. همچنین یکی از بازیکنان کلیدی در ترکیب تیم و در طول بازیها است. خط دفاعی ما به لطف بازیکنانی مانند او و ماسکرانو خیلی خوب کار کرده است».

آندرس اینیستا

«او فوق‌العاده است. به نظر من یکی از با استعدادترین بازیکنان تاریخ اسپانیاست. یک بازیکن عالی با شخصیتی بینظیر و قلبی بزرگ که در برخورد با مردم بهترین است. آندرس یک رهبر است، او همیشه می‌خواهد توپ را داشته باشد. از اینکه سالهای زیادی را در کنار او بوده‌ام، بسیار خوشحال هستم».

بوسکتس

«او دوست صمیمی من است و فکر می‌کنم که در دفاع و حمله به خوبی فوتبال را می‌فهمد. هوش او در آنالیز بازی شگفت انگیز است. او کسی است که شباهتهای زیادی به من دارد. من قبلاً نگفته‌ام اما فکر می‌کنم که او بطور طبیعی می‌تواند جانشین من در داخل و خارج زمین مسابقه باشد. هیچ شکی ندارم که او می‌تواند رهبر تاکتیکی بارسا برای 10 سال آینده باشد».

لوئیز سوارز

«من طرفدار بزرگ لوئیز هستم و قبل از آمدنش به بارسا ما همدیگر را می‌شناختیم. ما یک دوست مشترک به نام "گابری" (بازیکن سابق بارسا) در آژاکس داشتیم. او یک بازیکن فوق‌العاده است بخاطر روش بازی او که پشت به دروازه است، بخاطر درک او از بازی و راهکارهایی که او در پرس‌های حریف ارائه می‌دهد. او از حریف خطا می‌گیرد، گل می‌زند و همان جنگندگی و اشتیاق گلزنی ساموئول اتوئو را دارد. او یک بازیکن فوق‌العاده و یک انسان فروتن است».

نیمار

«او یک شخصیت بی‌نظیراست. من او را زمانیکه در برزیل مشهور بود می‌شناختم. من می‌دانم که او یک بازیکن در کلاس جهانی است، اما او خیلی فروتن است و تاثیر زیادی در تیم دارد. وقتیکه مسی بازنشسته شود او جایش را پر می‌کند، روزی او بهترین بازیکن جهان خواهد شد، شک ندارم».

لئو مسی

«از نظر قد و قامت او کوچکترین است، اما احتمالاً او در همه چیز بهترین است، حتی در بازیهای هوایی. من چیز جدیدی درباره او نمی‌گویم. موفقیتهایی که لئو به آن دست یافته است فوق‌العاده است. او حتی در دفاع کردن هم بهترین است. هر وقت او حریف را پرس می‌کند اغلب در دوئلها پیروز می‌شود. او در هر چیزی که انجام می‌دهد بهترین است».
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
6+5=11
پاسخ به: ژاوی: «بوسکتس جانشین بر حق من است»
لایک


سه‌شنبه، ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ (۲۳:۰۹)
 
kamiba
پاسخ به: ژاوی: «بوسکتس جانشین بر حق من است»
زنده باد ژاوی


پنج‌شنبه، ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ (۲۲:۲۳)
 
biology
پاسخ به: ژاوی: «بوسکتس جانشین بر حق من است»
دوستان فک میکنید چرا انریکه متئو رو جای بوسکتس تعویض نمیکنه و از ماسکرانو در هافبک دفاعی استفاده نمیکنه؟؟؟ چون بوسکتس استاد پرس کردن بازیکن های حرفیه و در نقش هافبک هم خیلی موثره.........لطفا به حرفام موقع بازی کردن بوسکتس تو زمین کمی فکر کنین...... نه اینکه سوتی دادن های بوسکتس رو مطرح کنین.


پنج‌شنبه، ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ (۱:۳۵)
 
X-BARSELONA
پاسخ به: ژاوی: «بوسکتس جانشین بر حق من است»
نقل قول
بازهم جروبحث بی خود ....هرموقع اومدم وازاین بحثها دیدم حالت تهوع گرفتم

نظرات و دیدگاه ها متفاوت هستند. احترام بزارید به نظرات لطفااااااا


چهارشنبه، ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ (۱۵:۴۱)
 
سوداگر
پاسخ به: ژاوی: «بوسکتس جانشین بر حق من است»
بازهم جروبحث بی خود ....هرموقع اومدم وازاین بحثها دیدم حالت تهوع گرفتم


چهارشنبه، ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ (۱۳:۴۲)
 
BRAIN
پاسخ به: ژاوی: «بوسکتس جانشین بر حق من است»
حیف که زوج ژاوی اینیستا رو دیگه نمی تونیم ببینیم.یادش به خیر چه آقایی می کردند 4 سال پیش زمانی که 3 گانه رو گرفتیم.


چهارشنبه، ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ (۱۰:۵۷)
 
PIQUE3
پاسخ به: ژاوی: «بوسکتس جانشین بر حق من است»
آخرش اینجا شد محلی برای نقد بوسکتس
بارسا یه تیمه و هر بازیکنی نقش کلیدی خودش رو تا رسیدن تیم به این نقطه(کسب سه جام) به خوبی انجام داده
شاید تاثیر بعضی ها بیشتر بوده اما مهم اینه که توی تیم کار تیمی مطرحه نه بازی یک نفره
بوسکتس و همه بازیکنای دیگه بهترین تلاش خودشون این فصل انجام دادن
بهتره با این بحث های الکی این جو خوب و تاریخی رو خراب نکنیم
از همه بازیکنای تیم و کادر فنی هم تشکر میکنممممممممم به شخصه


چهارشنبه، ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ (۹:۰۰)
 
del-barca
پاسخ به: ژاوی: «بوسکتس جانشین بر حق من است»
به نظرم اونایی که از بوسکتس انتقاد میکنن یا از قیافش خوششون نمیاد یا درک درستی از تاکتیک بارسا ندارن.
بوسکتس خیلی باهوشه و به موقع پاس میده و در کل به بازی بارسا نظم میده.
من که دوسش دارم.
به کسی توهینی نکردم و نظرم رو گفتم...


چهارشنبه، ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ (۳:۲۵)
 
zarringr
پاسخ به: ژاوی: «بوسکتس جانشین بر حق من است»
بوستکس کسیه ک یحیی توره رو مجبور به ترک باشگاه کرد !! امسالم کم تاثیر گذار نبوده از جمله گل سه امتیازیش به والنسیا !! تو توپ قطع کردن بی نظیره !!حتما باید مثه رئال بی هافبک دفاعی باشیم تا قدر بوسکی رو بدونیم ؟؟ دوران گورادیولا بوسکی و پدرو و پیکه جزو بهترینا بودن !! حالا انریکه بلد نیس استفاده کنه ازش شده بد ؟؟ بوسکتس کسیه ک سیتی خواست براش 120 میلیون پرداخت کنه (سیتی واسه رونالدو 150 خواست بده)!! اگر بوسکی بده پس اینیستا هم یه فاجعس امسال چرا اونو نمیکوبید ؟؟ اینیستا امسال یه بازیکن عادی بوده برا بارسا نون محبوبیتشو الان میخوره !! اصلا نباید جایی در ترکیب داشته باشه به همون دلایلی ک شما میگید بوسکتس در ترکیب نباشه !! خوشم نمیاد یه جوی تو سایت راه افتاده یه سری از بازیکنا رو میکوبید !! پویول سالهای اخرش خدای سوتی بود اونو نمیکوبید بعد میرید بازیکنایی مثه بوسکتس رو میکوبید ؟؟ هیچکی جواد نکونام رو تو تیم ملی قبول نداشت خصوصا سالهای اخر میگفتن تو تیم هیچ کارس !! ولی حالا بازیا تیم ملی رو دنبال کنید ببینین نبودش چقدر تاثیر گذاره بوسکتس بازیش به چشم نمیاد ولی خیلی تاثیر گذاره !! مقایسه ژاوی با بوسکتس هم درس نیس ... کلا سه نوع هافبک داریم هافبک های تخریبی مثه بوسکتس و خوی مارتینز !! هافبک های بازیساز مثه ژاوی و مودریچ ... هافبکهای تکنیکی ک گاهی یه خلاقیتی هم دارن مثه زیدان و اینیستا !! این سه کلاس کاریشون متفاوته !! تعجبم ژاوی چطوری جانشین خودشو یه هافبک دفاعی معرفی کرده !!


چهارشنبه، ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ (۱:۵۸)
 
X-BARSELONA
پاسخ به: ژاوی: «بوسکتس جانشین بر حق من است»
نقل قول
امان از این تعارفات! بوسکتس در بهترین روزش کفش ژاوی در بدترین روزش هم نیست!

این سخنانی که ژاوی در مصاحبه گفت شاید بی انصافی به خودش باشد..درست است ژاوی اوج تعارفات را به جا آورده ولی در مورد بوستکس کمی بیشتر از بقیه سخن رفته.. بوسکتس در حال حاضر به گفته ی خودش در بهترین وضعیت خودش قرار دارد و میبینید که بعضی سوتی ها و لو دادن های توپ از بوسکتس کار را برای تیم سخت میکند...ولی شاید بتواند کیفیت بازی اش را بالا ببرد....بخش آخر سخنان ژاوی نسبت به سرجیو را به حساب در محظوظ گیر افتادن ژاوی بزارید...
ژاوی تکرار نشدنی است و هیچ بازیکنی جای او را نمیگیرد به مولا
با تشکر از ترجمه


چهارشنبه، ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ (۱:۱۳)
 
zarringr
پاسخ به: ژاوی: «بوسکتس جانشین بر حق من است»
نقل قول
شما بهتره اول فرق نظر مخالف و نقد رو با توهین و حرف نابجا بفهمی! هیچ حرفی از دسته اول پاک نمیشه اما از دسته دوم چرا! لطفا جای اینکه کار ما رو بهمون یاد بدید، سعی کنید به قوانین جامعه ای که توش هستید احترام بذارید!

اولا من توهینی به کسی نکردم !! فقط اط بوسکتس دفاع کردم !! دوما همه میدونن بوسکتس ناخن پای ژاوی هم نیس پس دلیلی نداره ک بخوای بوسکتس رو بکوبی !! سوما فقط نظر من پاک نشد نظر یه دوست دیگمونم ک هم عقیده با بنده بود پاک شد !! نی اونم توهن کرده ؟؟ من بی ادب اونم بی ادبه ؟؟


چهارشنبه، ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ (۱:۰۴)
 
Messi.FCB
پاسخ به: ژاوی: «بوسکتس جانشین بر حق من است»
با احترام به ژاوی من اصلا حرفش رو قبول ندارم
بدون تعصب بوسکتس تو کارهای دفاعی واقعا ضعیفه و تو کارهای هجومی تا حدودی خوبه!
در مجموع میشه گفت بازیکن متوسطیه برا بارسا.
هیچوقتم در حد و اندازه های ستاره های جاودان بارسا تو نسل قدیم و نسل حاضر نمیشه!
اما خیلی خوش شانسه که تو سن کم اومد به تیم اصلی و همه مربیان بارسا ازش استفاده میکنن بصورت فیکس و در وکنار یه گروه فوق العاده داره به افتخارات و تعداد بازیاش همینجوری اضافه میکنه!!
حتی ژاوی گفته شاید رکورد تعداد بازیاشو این بشکنه!!
البته خدا کنه تیم همینجوری تو اوج باشه و هر سال قهرمانیای قشنگ و رنگارنگ بگیره،این وسطم کی بدش میاد بوسی به افتخاراتش اضافه کنه؟! بر منکرش لعنت
شاید اونجا تو تیم چیزی هست و ما نمیدونیم که همه ازش تعریف میکنن،هر چند ما اون چیزی اونا میگن نمیبینیم ولی بخاطر تیم محبوبمون به تصمیمات احترام میذاریم و فقط موفقیت بارسا برامون مهمه!


چهارشنبه، ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ (۱:۰۴)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: ژاوی: «بوسکتس جانشین بر حق من است»
نقل قول
سعید جون اصلا مارو بلاک کن خیال خودتو راحت کن ! کسیم دیگه نیس نظراتتو نقد کنه !! مدیر باس یه جو احترامم به کامنت کاربراش بزاره !! ... من خودم دو تا سایت داشتم (کارم طراحی سایت بود)دو سال پیش همه رو بستم به دلیل درس ! هیچ وقت نظراتو مخالفو پاک نمیکردم و جواب نمیدادم همیشه بی جواب منتشرشون میکردم !

شما بهتره اول فرق نظر مخالف و نقد رو با توهین و حرف نابجا بفهمی! هیچ حرفی از دسته اول پاک نمیشه اما از دسته دوم چرا! لطفا جای اینکه کار ما رو بهمون یاد بدید، سعی کنید به قوانین جامعه ای که توش هستید احترام بذارید!


چهارشنبه، ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ (۰:۲۱)
 
zarringr
پاسخ به: ژاوی: «بوسکتس جانشین بر حق من است»
سعید جون اصلا مارو بلاک کن خیال خودتو راحت کن ! کسیم دیگه نیس نظراتتو نقد کنه !! مدیر باس یه جو احترامم به کامنت کاربراش بزاره !! ... من خودم دو تا سایت داشتم (کارم طراحی سایت بود)دو سال پیش همه رو بستم به دلیل درس ! هیچ وقت نظراتو مخالفو پاک نمیکردم و جواب نمیدادم همیشه بی جواب منتشرشون میکردم !


سه‌شنبه، ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ (۲۳:۳۸)
 
zarringr
پاسخ به: ژاوی: «بوسکتس جانشین بر حق من است»
نقل قول
گلی که از بیلبائو خوردیم آخرین نماد افتضاح بودن این بازیکن در وظایف دفاعی بود. حالا یه خط جلوتر کمی قابل تحمله!

اونم انسانه و حق اشتباه داره !! اگر اشتباهات نباشه تمام تنیجه بازیا باید صفر صفر شه ... هر گلی ک به ثمر میرسه نتیجه هر اشتباهیه از سوی حریفه !! شما پدرو رو میکوبید بوسکتس رو هم میخوایید بکوبید ؟؟ اصلا یادتون رفته این دو چقد زحمت کشیدن برا تیم بعد به ما میگید نمک نشناس !!


سه‌شنبه، ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ (۲۳:۲۴)
 
ramin-barca
پاسخ به: ژاوی: «بوسکتس جانشین بر حق من است»
بوسکس محشره.
بعضیا هنوز بوبان کرکیچ رو بازیکن میدونن.
زنده باد بارسا


سه‌شنبه، ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ (۲۳:۰۵)
 
PIQUE3
پاسخ به: ژاوی: «بوسکتس جانشین بر حق من است»
بقول آقا سعید اینجابحث در مورد توان بازیکنا نیست و این تعارف ها همیشه بین بازیکنا هست
ولی ولی ولی هرچی کاپیتان بگه سنده
گرچه هممون میدونیم معلوم نیس چند سال طول بکشه بازیکنی مثل ژاوی زاده بشه و اینکه الان تو این دوران هم قطعا هیچ جانشینی نداره هر چقدرم میخوان بگن که پوگبا بهترینه یا گوندوگان یا فلانی یا فیسانی با اینکه همشون قابل احترامن اما بدون تعصب میگم بقول اقا سعید همه این ها توی بهترین روزای اوجشونم کفش روزهای بد ژاوی هم نمیشن


سه‌شنبه، ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ (۲۲:۰۳)
 
iman_khatar
پاسخ به: ژاوی: «بوسکتس جانشین بر حق من است»
دوستان همه ی حرقای ژاوی درسته ولی اینکه شما میگید راجع به بوسکتس تعارف کرده قبول ندارم چون باهوش بودن درکنار توان استفاده از اون هوش هستش که ژاوی رو محبوب کرده ولی اون چیزی که معلومه اینه که بوسکتس احتمالا فرد باهوشی هست ولی مثل ژاوی نمیتونه مانور بده و از هوشش استفاده کنه به نظرم از مهمترین عواملش فیزیک لاغرشه که با قدش همخوانی نداره واینکه قد در چابکی موثره برای همین من از بوسکتس خورده نمگیرم چون اون رو خیلی خوب نمیدونم و میدونم که بیشتر از این ازش انتظار نمیره ایشالله یکی از جوان ها پیدا بشه که بتونه بوسکتس رو نیمکت نشین کنه


سه‌شنبه، ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ (۲۱:۱۶)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: ژاوی: «بوسکتس جانشین بر حق من است»
این تعارفات رایج بین بازیکناس. همین تعریفا رو زمانی از اولگوئر هم می کردن!

بوسکتس تو پست خودش یه افتضاح محضه. گلی که از بیلبائو خوردیم آخرین نماد افتضاح بودن این بازیکن در وظایف دفاعی بود. حالا یه خط جلوتر کمی قابل تحمله!

البته بهتره زمان برای بحث کردن در مورد بوسکتس هدر نره. اونم در مورد حرفهای اسطوره بزرگ.


سه‌شنبه، ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ (۲۱:۱۰)
 
messi-.10
پاسخ به: ژاوی: «بوسکتس جانشین بر حق من است»
در واقع پست ژاوی و بوسکتس با هم متفاوته
بوسکتس تو پست خودش بهترینه


سه‌شنبه، ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ (۲۱:۰۶)
 
R.A.Lionel
پاسخ به: ژاوی: «بوسکتس جانشین بر حق من است»
حضرت استاد اصلا اهل تعارف و اینجور برنامه ها نیست


سه‌شنبه، ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ (۲۰:۳۶)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: ژاوی: «بوسکتس جانشین بر حق من است»
امان از این تعارفات! بوسکتس در بهترین روزش کفش ژاوی در بدترین روزش هم نیست!

پ.ن: دوستان لطفا نظر خودتون رو بنویسید! شما در جایگاه تحلیل نظر دیگران نیستید!


سه‌شنبه، ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ (۱۹:۰۰)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۱۷ کاربر آنلاین است. (۲۱ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۱۷

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!