به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

ششمین دوگانه لالیگا و جام حذفی برای بارسلونااخبار بارسا
فرستنده علی صبوری در تاريخ یکشنبه، ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ (۱۳:۰۶) (۹۳۷ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: غلامحسین صبوری / FCBarcelona.ir


بارسلونا با احتساب دوگانه امسال همراه با انریکه، به تیمی مبدل شد که بیشترین دوگانه را در تاریخ فوتبال اسپانیا کسب کرده است.

شب گذشته بارسلونا در فینال جام حذفی با نتیجه 3-1 اتلتیک بیلبائو را شکست داد تا ژاوی در فاصله کمتر از یک هفته، دو جام لالیگا و جام حذفی را بالای سر ببرد. این در حالی است که با احتساب این جام، آبی و اناری پوشان ششمین دوگانه تاریخ خود را تجربه کردند. لازم به ذکر است که تا قبل از این، دو تیم اتلتیک بیلبائو و بارسلونا هر کدام 5 دوگانه را تجربه کرده بودند و از این حیث بهترین رکورد را در بین تیمهای اسپانیایی در اختیار داشتند.


سلاطین دهه 50

بارسلونا اولین دوگانه خود را در فصل 1951/52 تجربه کرد؛ فصل مشهور 5 جامی! این تیم با سرمربی گری فردیناند دائوکیک و با در اختیار داشتن ستارگانی همچون کوبالا، ابتدا قهرمانی خود در لالیگا را مسجل کرده و سپس در فینال جلام حذفی با نتیجه 4-2 والنسیا را شکست داد. آبی و اناری پوشان درست یک فصل بعد نیز چنین کاری را تکرار کرده و اینبار در فینالی بزرگ با نتیجه 2-1 اتلتیک بیلبائو را شکست دادند.

اما این پایان دو گانه‌های بارسا در دهه 50 نبود. آنها همچنین موفق شدند با مربی گری هلنیو هررا ابتدا با 51 امتیاز و 4 امتیاز برتری نسبت به رئال مادرید، قهرمانی لالیگا را به دست بیاورند و سپس در فینال جام حذفی با نتیجه 4-1 خرانادا را درهم بکوبند.

موفقیت فنخال، گواردیولا و انریکه در اولین فصل مربی گری

نزدیک به 40 سال طول کشید تا آبی و اناری پوشان چهارمین دوگانه خود را به ثبت برسانند. این کار توسط فنخال و آنهم در اولین فصلی که وی هدایت بارسا را بر عهده داشت، صورت گرفت. در آن فصل، کاتالانها با 9 امتیاز برتری نسبت به اتلتیک بیلبائو تیم دوم جدول، قهرمانی قاطعی را در لالیگا به دست آوردند و سپس در فینال جام حذفی در ضربات پنالتی مایورکا را شکست دادند.

در ادامه این گواردیولا بود که در اولین فصل حضور بر روی نیمکت بارسا این تیم را به دوگانه رساند. شایان ذکر است که این همان فصل مشهوری بود که آبی و اناری پوشان در آن 6 جام را به دست آوردند.

اکنون لوییس انریکه‌ای که خود در دوگانه زمان فنخال نقش داشت، در اولین فصل حضورش به عنوان سرمربی بارسا، دوگانه را برای این تیم به ارمغان آورد. اگرچه با توجه به فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل یوونتوس، وی این شانس را دارد تا آبی و اناری پوشان را به دومین سه گانه تاریخ خود برساند.
ارزش: ۱۰.۰۰ (۱ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
6+5=11
پاسخ به: ششمین دوگانه لالیگا و جام حذفی برای بارسلونا
6 گانه


سه‌شنبه، ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ (۲۳:۲۱)
 
سوداگر
پاسخ به: ششمین دوگانه لالیگا و جام حذفی برای بارسلونا
ان شاالله اول سه گانه وبعد هم شش گانه


دوشنبه، ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ (۱۶:۰۸)
 
del-barca
پاسخ به: ششمین دوگانه لالیگا و جام حذفی برای بارسلونا
بیصبرانه منتظر سه گانه هستیم.
چه شبی میشه اگه قهرمان بشیم.


دوشنبه، ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ (۰:۴۰)
 
messi-.10
پاسخ به: ششمین دوگانه لالیگا و جام حذفی برای بارسلونا
بعد از 3 گانه باید به 6 گانه فکر کرد


یکشنبه، ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ (۱۳:۱۸)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۴۷ کاربر آنلاین است. (۴ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۴۷

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!