به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

راه راه‌هایی که سنت‌ها را زیر پا می‌گذارند!آبی و اناری‌ها
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ شنبه، ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ (۱:۳۰) (۲,۳۷۶ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: Grup 14
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


بعضی اوقات ما به اتفاقات ناگوار نیاز داریم تا بتوانیم به گذشته‌ها برویم و بفهمیم واقعا چه کسی بوده‌ایم. طرح نهایی و رسمی پیراهن بارسلونا برای فصل بعد، یک اتفاق ناگوار، یک توهین به تاریخ و فلسفه باشگاه و مهمتر از همه، یک بی‌حرمتی به هواداران بارسلونا در سراسر جهان است.

بگذارید در همین ابتدا تکلیف را روشن کنیم: باشگاه بارسلونا از پیراهن‌های آبی و اناری با خطوط افقی برای برخی قسمت‌های خود، مانند بسکتبال استفاده کرده است و در واقع این استفاده به فصل 1971/72 باز می‌گردد. اما اینکه این طرح در یک بخش از باشگاه استفاده شده است، به این معنی نیست که می‌توان تصویر و نماد اصلی باشگاه، چیزی که هواداران بارسا در سراسر کاتالونیا و جهان با آن شناخته می‌شوند را تغییر داد!


115 سال از تأسیس باشگاه می‌گذرد و بیان این نکته که هفته نامه Los Deportes در تاریخ 13 دسامبر 1899 پس از دومین جلسه سران باشگاه چه چیزی را منتشر کرد، خالی از لطف نیست. متنی که می‌توانید در تصویر زیر مشاهده کنید.


«در این جلسه تصمیم گرفته شد که رنگ‌های پیراهن باشگاه، آبی تیره و اناری با خطوط راه راه عمودی، در کنار پرچم بارسلونا، باشد».

این انتشار، همواره یک مرجع تاریخی محسوب می‌شود. روزنامه‌هایی مانند La Vanguardia و La Publicidad نیز در 15 دسامبر 1899 اشاره کردند که دومین جلسه سران باشگاه به انتخاب اولین هیئت مدیره تاریخ باشگاه و توافق برای رنگ‌ها و طرح لباس بارسلونا، منجر شد. آیا سران فعلی بارسلونا می‌توانند چیزی که پیشگامان و مؤسسان باشگاه مانند والتر وایلد و هانس گمپر تعیین کرده‌اند را تغییر دهند؟ آیا همه چیز درآمد باشگاه و مسائل مالی است؟ آیا چند میلیون ارزش این را دارد که هویت باشگاه ضربه ببیند؟

طی 115 سال، نسل‌های مختلف اعضا و حامیان باشگاه شاهد این بوده‌اند که بازیکنان بسیار بزرگی این پیراهن‌های با خطوط عمودی را پوشیده‌اند و تاریخ‌سازی کرده‌اند. پیراهنی که پائولو آلکانتارا قفل دروازه‌ها را با آن می‌شکست و سامیتیر رکوردها را. پس از آن سزار و کوبالا آنقدر خوب بودند که باشگاه مجبور شد برای جا دادن هوادارانی که می‌خواستند بارسلونای 5 جام را ببینند، نوکمپ را بسازد.

یوهان کرویف این پیراهن را پوشید و به 13 سال ناکامی در لیگ پایان داد. مارادونا با این رنگ و طرح رئال مادرید را نابود کرد؛ مانند روماریو، لادروپ و استویکوویچ. گواردیولا در حالی که این پیراهن را پوشیده بود بازیکن بارسا، و سپس کاپیتان این تیم شد. ما بازیکنانی امثال ژاوی، پویول و اینیستا را دیدیم که از کودکی با افتخار این پیراهن را به تن کردند. رونالدینیو و اتو'و به افتخارات دست پیدا کردند. و مسی، بیش از 400 گل را با لباس‌هایی این چنینی برای بارسا به ثمر رساند، و قهرمانی در همه جام‌های ممکن اروپا را بیش از یک بار تجربه کرد.

بارسلونا با پیراهن افسانه‌ای خود 85 جام را بدست آورد؛ بیش از هر تیم دیگری در جهان فوتبال. هیچگاه کسی در مورد عوض کردنِ خودِ واقعی‌مان، هویتمان فکر نکرده بود: معجونی از رنگ‌ها و راه راه‌های عمودی که نشان دهنده باشگاهی بود که ما برای عشق و حمایت انتخابش کرده بودیم.

اما در 1 دسامبر 2014، کارکنان شرکت Oregon طرحی ارائه کردند کاملا یک بی‌احترامی به 115 سال هویت و تاریخ یک تیم محسوب می‌شد. نایک جلسه‌ای با رئیس بارتومئو ترتیب داد؛ جلسه‌ای بسیار خصوصی که حتی بعضی از افراد هیئت مدیره در آن حضور نداشتند. شرکت نایک در آن جلسه کیت‌های مربوط به فصل 2015/16 را ارائه کرد. چند طرح مختلف بر روی میز رئیس قرار گرفت، شامل یک طرح بسیار زیبا که یادآور گذشته باشگاه بود.

بارتومئو و بخش تجاری باشگاه تصمیم گرفتند که پیراهنی با راه راه‌های افقی را برای فصل جدید انتخاب کنند. تلویزیون کاتالونیا اعلام کرد که هدف باشگاه این است که تبدیل به بزرگترین فروشنده پیراهن در جهان شود و این اعتراضات شدید به "پشت کردن به سنت ها" موقتی است؛ زیرا چندان برای هواداران خارج از کاتالونیا معنا ندارد. هواداران خارجی، کسانی مانند من و شما که نمی‌توانند مگر با گذراندن پروسه‌ای طولانی و سخت، عضو رسمی باشگاه شوند، ناگهان اهمیت پیدا کردند، اما فقط برای اهداف مالی! و با ادعایی جسورانه که این طرح بر گرفته از پرچم‌هایی است که هواداران در نوکمپ استفاده می‌کنند؛ ورزشگاهی که هیچ هوادار غیر عضوی برای تماشای یک بازی فوتبال به آن نمی‌رود. تناقضات کامل.

سنت، هویت، تاریخچه و حس متعلق بودن به اصل خویش، تنها برای فروختن چند پیراهن بیشتر از رئال مادرید و منچستریونایتد، کنار گذاشته شد.

نکته جالب این است که با توجه به واکنش نه چندان مشتاق هواداران بارسا در شبکه‌های اجتماعی بعد از تأییدیه رسمی پیراهن‌های فصل بعد، به نظر می‌رسد که این پیراهن‌ها به اندازه‌ای که مدیران تجاری باشگاه در ابتدا تصور می‌کردند، فروش نداشته باشد.

سنت‌های مقدسی وجود دارند که هیچ مقدار زیادی از پول، نمی‌تواند آن‌ها را "بخرد".
ارزش: ۱۰.۰۰ (۱ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
BRAIN
پاسخ به: راه راه هایی که سنت ها را زیر پا می گذراند!
نقل قول
این طرح بر گرفته از پرچم هایی است که هواداران در نوکمپ استفاده می کنند؛ ورزشگاهی که هیچ هوادار غیر عضوی برای تماشای یک بازی فوتبال به آن نمی رود. تناقضات کامل


واقعا آدم تعجب میکنه از این انتخاب سطحی. البته مشخصه که این طراح اصلا نمی دونسته چنین چیزی سابقه نداشته و با نماد باشگاه در تضاده و الا یک بار هم پیراهن های با همین طرح رو تو سال های گذشته آتیش زدن..احتمال داره با اومدن رئیس جدید شاید طرح عوض بشه.


دوشنبه، ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ (۱۱:۲۳)
 
zymotic21
پاسخ به: راه راه هایی که سنت ها را زیر پا می گذراند!
واقعا جای تاسف داره، من هنوز که هنوز باورم نشده که روی پیراهن مقدس بارسا اسپانسر اومده،راه های افقی و شرت ورزشی قرمز که دیگه واقعا شاهکاره یادمه وقتی ده سالم بود از پیراهن بدون اسپانسر بارسا خوشم اومد که طرفدار این تیم شدم نه به خاطر جام گرفتن یا بازیکن خاصی....


دوشنبه، ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ (۱۱:۰۷)
 
سوداگر
پاسخ به: راه راه هایی که سنت ها را زیر پا می گذراند!
نقل قول
سنت، هویت، تاریخچه و حس متعلق بودن به اصل خویش، تنها برای فروختن چند پیراهن بیشتر از رئال مادرید و منچستریونایتد، کنار گذاشته شد.
این جمله برای منی که بافلسفه ومکتب باشگاه عاشق این تیم شدم خیلی دردناک این جمله خداوکیلی....این فصل که هیچ ولی ان شاالله فصلهای بعدی تکرارنشه


شنبه، ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ (۲۲:۴۴)
 
shakib10
پاسخ به: راه راه هایی که سنت ها را زیر پا می گذراند!
من نمی فهمم وقتی می بینن فروش نمیره خب عوضش کنن دیگه!مثل اینکه یادشون رفته دارن برای چه کسانی تیم داری میکنن


شنبه، ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ (۱۸:۳۲)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: راه راه هایی که سنت ها را زیر پا می گذراند!
زیر پا گذاشتن ارزشها تو تیم کثیف راسل زمانی شروع شد که لباسی که بیشتر از یک قرن نماد کشور کاتالونیا و مردمش بود رو به کالای تجاری تبدیل کردن و روش تبلیغ چسبوندن. افقی کردن خطوط که چیزی نیست در مقابل اون...


شنبه، ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ (۱۷:۱۵)
 
saeidi
پاسخ به: راه راه هایی که سنت ها را زیر پا می گذراند!
من متمئن هستم که مدل پیراهن را عوض می کنند


شنبه، ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ (۱۷:۰۵)
 
saeidi
پاسخ به: راه راه هایی که سنت ها را زیر پا می گذراند!
من واقعا متعصفم که مدل پیراهن باشگاه بارسلونا مثل پیراهن
بسکتبال است


شنبه، ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ (۱۷:۰۴)
 
***Leo.Messi***
پاسخ به: راه راه هایی که سنت ها را زیر پا می گذراند!
من رو بیشتر از خط های افقی ، اسم قطرِ که اذیت میکنه


شنبه، ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ (۱۴:۵۷)
 
Soobasa
پاسخ به: راه راه هایی که سنت ها را زیر پا می گذراند!
ممنون میشم اگر این خبر رو هم کار کنید..
نشان از نفوذ رئالیها در کمیته برگزاری فوتبال اسپانیا داره و اینکه چقدر نسبت به بارسا کینه دارند:
___________________________________
نشریه موندودپورتیوو که اولین بار خبر مربوط به تحقیق کمیته برگزاری لالیگا در مورد فرضیه تبانی در بازی بارسلونا و دپورتیوو را منتشر کرد، در گزارشی،کمیته برگزاری لالیگا را به خصومت علیه بارسلونا متهم کرد.


همه چیز از آخرین هفته لالیگا و بازی بین بارسلونا و دپورتیوو در نوکمپ شروع شد. زمانیکه بارسا ابتدا با دو گل پیش افتاد و سپس در عین ناباوری، دپورتیوو که تا آن لحظه تیم سقوط کرده بود با جبران دو گل خورده، بازی را به تساوی کشاند و بدین ترتیب در لالیگا ماندنی شد. بازی برای بارسلونا که قهرمانی خود را مسجل کرده بود اهمیت آنچنانی نداشت.



دو روز پیش، فاش شد که اواخر بازی، لوپو بازیکن دپورتیوو به ژاوی گفته است که مسابقه را جدی نگیرند تا دپور در لالیگا بماند. ادعایی که ژاوی به شدت آن را تکذیب کرد اما کمیته برگزاری لالیگا به رهبری خاویر تباس، گروهی را برای تحقیق در مورد این بازی مامور کرده تا در مورد فرضیه تبانی بین دو تیم بررسی های لازم را به عمل بیاورند.



نشریه موندو دپورتیوو، امروز با چاپ گزارشی، کمیته برگزاری رقابت های لالیگا را با ذکر دلایلی، به خصومت علیه بارسا متهم کرده است. در بخشی از این گزارش آمده است:" عجیب نیست در طول دو فصل گذشته هیچ مربی و هیچ بازیکنی از بارسلونا از سوی این کمیته به عنوان مربی و بازیکن ماه اسپانیا برگزیده نشده اند؟



چگونه می شود که نونو (مربی والنسیا) سه بار، والورده و آنچلوتی (مربیان اتلتیک و رئال) دو بار به عنوان مربی ماه برگزیده می شوند ولی تاتا مارتینو، مربی بارسا در فصل 2013-2014 با وجود کسب 8 برد متوالی در هفته های ابتدایی حضورش و نیز لوئیس انریکه با وجود کسب 5 برد متوالی همراه بارسلونا در ماه آوریل گذشته، به عنوان مربی ماه برگزیده نمی شوند.



چگونه می شود که لئو مسی در 18 انتخاب گذشته، هرگز به عنوان بازیکن ماه برگزیده نشده است؟ او ماه مارس 2014 با زدن 9 گل پشت سر کیلور ناواس، دروازه بان وقت لوانته قرار گرفت.
این کمیته در جوایز سالانه خود در 4 دسامبر 2013، برای رونالدو یک جایزه اختراع کرد. جایزه باارزش ترین بازیکن سال. در حالیکه مسی از سوی فوتبالیست های شاغل در لالیگا به عنوان



بهترین بازیکن انتخاب شد و جایزه خود را نیز دریافت کرد. آیا این کمیته دوست داشت به رونالدو هم جایزه ای برسد؟

جالب اینجاست که سال بعد یعنی دسامبر 2014، جایزه باارزش ترین بازیکن حذف شد. دقیقا سالی که رونالدو عنوان بهترین بازیکن سال را از آن خود کرد. در مراسمی که به هیچ یک از اعضای اتلتیکو، تیم قهرمان لالیگا، جایزه ای تعلق نگرفت."

_____________________

ممنون


شنبه، ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ (۱۲:۰۳)
 
messi-.10
پاسخ به: راه راه هایی که سنت ها را زیر پا می گذراند!
نقل قول
سنت های مقدسی وجود دارند که هیچ مقدار زیادی از پول، نمی تواند آن ها را "بخرد".

اصلا از این پیراهن راضی نیستم - شاید بعد از انتخابات لاپورتا بیاد و پیراهن رو عض کنه


شنبه، ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ (۱۰:۲۴)
 
6+5=11
پاسخ به: راه راه هایی که سنت ها را زیر پا می گذراند!
115 سال هویت و تاریخ مثل اب خوردن نادیده گرفتن ..


شنبه، ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ (۵:۵۷)
 
Sidarta
پاسخ به: راه راه هایی که سنت ها را زیر پا می گذراند!
مطلب خیلی جالبی بود
من از هیچ کدوم از لباسای امسال خوشم نمیاد واقعا هر سال دارن پسرفت میکنن


شنبه، ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ (۰:۴۱)
 
iman_khatar
پاسخ به: راه راه هایی که سنت ها را زیر پا می گذراند!
متاسفانه توی این 2 سال کلا هویت باشگاه زیر سوال رفته با کارهای مدیران


جمعه، ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ (۲۳:۰۵)
 
X-BARSELONA
پاسخ به: راه راه هایی که سنت ها را زیر پا می گذراند!
مهم نیس چقدر پی گیر تیمت باشی. مهم اینه که چه مقدار به ارزش های تیمت اعتقاد داشته باشی هر چند ارزش هایی باشند که در فرهنگ و کشورت بی ارزش جلوه کنند. به نظرم این زمان است که معنی طرفدار واقعی با معنی طرفدارای مدعی طرفداری وابسته به نگاه عمیق و ژرف پوچ از یک دلبستگی سطحی و کژ جدا میشود و باشگاه به آن ارج مینهد
نه استقلال نه پرسپولیس .قلب ما با توست بارسا


جمعه، ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ (۲۳:۰۰)
 
ali_catalan
پاسخ به: راه راه هایی که سنت ها را زیر پا می گذراند!
خیلی قشنگ بود مرسی


جمعه، ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ (۲۲:۵۱)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۷۳ کاربر آنلاین است. (۱۱ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۷۳

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!