به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

مصاف‌های قبلی بارسا و یوونتوسلیگ قهرمانان
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ جمعه، ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۱۱:۳۰) (۷,۶۲۵ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


بارسا در مسابقات اروپایی، 5 بار مقابل بانوی پیر تورین صف آرایی کرد که سه بار موفق به صعود شد و دو بار نیز از دور رقابت‌ها کنار رفت.

بارسا و یوونتوس در گذشته پنج بار در رقابت‌های اروپایی به مصاف هم رفتند، اما دیدار 6 ژوئن آن‌ها در برلین، اولین مصاف آن‌ها پس از 12 سال خواهد بود. بارسا در حالی به دنبال کسب پنجمین جام اروپایی خود است، که آخرین قهرمانی آن‌ها در این رقابت‌ها به چهار سال پیش باز می‌گردد. یوونتوس نیز در حالی در پی سومین جام اروپایی خود است که تقریبا بیست سال از آخرین قهرمانی آن‌ها در این رقابت‌ها می‌گذرد.


مصاف اول: جام لاتین

بارسا و یوونتوس اولین مصاف خود را در نیمه نهایی جام لاتین، در فصل 1951/52 برگزار کردند، که در آن بارسا به راحتی و با نتیجه 4-2 یووه را شکست داد و به فینال رفت. گل‌های بارسا در آن بازی را مانخن، کوبالا و باسورا به ثمر رساندند. آبی و اناری‌ها در فینال نیز با شکست نیس در پارک د پرنس، عنوان قهرمانی را بدست آوردند.

دومین دیدار: فیرز کاپ

راه راه پوشان شهر تورین، 15 سال برای گرفتن انتقام از بارسا صبر کردند، تا در نهایت در دور سی و دوم رقابت‌های فیرز کاپ در فصل 1970/71، در هر دو بازی رفت و برگشت آبی و اناری‌ها را شکست دادند و راهی فینال شدند. اگرچه آن‌ها در فینال با توجه به قانون گل زده در خانه حریف، مغلوب لیدز یونایتد شدند و از کسب جام بازماندند.

بازی شماره سه: جام اروپا

در رقابت‌های اروپایی فصل 1985/86، این دو تیم در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف یکدیگر رفتند. بارسا دیدار اول در نوکمپ را با تک گل خولیو آلبرتو با پیروزی پشت سر گذاشت؛ یک تساوی در تورین نیز باعث شد بارسا در مجموع بتواند با حذف یوونتوس به نیمه نهایی برسد. بارسا در آن فصل با مربیگری ونابلس موفق شد تا فینال رقابت‌ها بالا بیاید، اما در فینال در ضربات پنالتی حریف استوا بخارست نشد و به نائب قهرمانی بسنده کرد.

برخورد چهارم: جام برندگان

دیدار بعدی بارسا و یوونتوس، این بار در فصل 1990/91 و باز هم در جامی متفاوت رقم خورد. بارسا موفق شد با پیروزی 3-1 در خانه (با گل‌های استویکوویچ) و باخت 1-0 در ایتالیا، به نیمه نهایی این رقابت‌ها برسد.

دیدار آخر: لیگ قهرمانان اروپا

آخرین باری که این دو تیم با هم دیدار داشتند، به فصل 2002/03 باز می‌گردد. این دیدار همواره به خاطر آن وقت‌های اضافه شوم در نوکمپ، که در نهایت حکم به صعود یووه داد، در یادها خواهند ماند. در آن فصل، بارسا در دیدار رفت در ایتالیا با گل ساویولا، یوونتوس را در خانه با تساوی 1-1 متوقف کرد. در دیدار برگشت، ابتدا ندود یووه را پیش انداخت، اما گل ژاوی باعث شد بازی به وقت‌های اضافی برود. در حالی که همه منتظر بودند تا خود را برای ضربات پنالتی آماده کنند، در آخرین ثانیه‌های وقت اضافی دوم، زالایتا برای یوونتوس گلزنی کرد و بارسا از دور رقابت‌ها کنار رفت.
ارزش: ۱۰.۰۰ (۱ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
6+5=11
پاسخ به: مصاف های قبلی بارسا و یوونتوس
سال 2003 افتضاح


دوشنبه، ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۵:۰۷)
 
Barca_4_ever
پاسخ به: مصاف های قبلی بارسا و یوونتوس
سلام .. کسی می تونه گل های بارسا 3-1 یوونتوس رو بزاره واسه دانلود ؟

تو یوتوب هست ولی خب هیتلر شکن ندارم :(


شنبه، ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۱۸:۱۹)
 
BRAIN
پاسخ به: مصاف های قبلی بارسا و یوونتوس
بازی خوبی از آب در میاد.


شنبه، ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۱۲:۲۲)
 
del-barca
پاسخ به: مصاف های قبلی بارسا و یوونتوس
سال 2003 بارسا از یووه ضعیفتر بود اما با بدشانسی از یووه باختیم.
هیچ وقت اون موقعیتهایی که مثل آب خوردن از دست دادیم رو یادم نمیره.


جمعه، ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۱۵:۲۶)
 
xavi_6
پاسخ به: مصاف های قبلی بارسا و یوونتوس
واقعاباخت سال 2003 خیلی تلخ بود یکی از تلخترین شبهام به عنوان هوادار بارسا داشتم پنالتی زنای تیم رو میشمردم که تو وقت اضافه گل خوردیم خیلی حیف شد امیدوارم انتقام بگیریم


جمعه، ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۱۴:۴۳)
 
***Leo.Messi***
پاسخ به: مصاف های قبلی بارسا و یوونتوس
بهترین رئالی دنیا


جمعه، ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۱۲:۲۷)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۶۳ کاربر آنلاین است. (۱۵ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۶۳

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!