به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

پیش بازی: بایرن - بارسلونالیگ قهرمانان
فرستنده امین سبحانی در تاريخ سه‌شنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۱۹:۳۰) (۹۷۲ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: امین سبحانی / FCBarcelona.ir


آبی و اناری پوشان در حالی در دور برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، برابر باواریایی‌ها صف آرایی می‌کنند که برتری 3-0 دیدار رفت را در حساب خود دارند.

کمتر از یک هفته پیش بود که بارسایی‌ها با ارائه یک بازی تماشایی در نیمه دوم، پیروزی 3 بر صفر دیدار رفت را برای خود به ارمغان آوردند. دو گل ارزشمند از مسی در صدمین حضورش در لیگ قهرمانان به همراه یک گل از نیمار سختکوش، این پیام را به بایرن پپ گواردیولا داد که باید تمام توان خود را در آلیانز آرنا به کار گیرد. دیداری که امروز ساعت 23:15 به وقت ایران برگزار می‌شود.


اخبار دو تیم

لوییز انریکه تصمیم گرفت تمامی بازیکنان تیم نخست به همراه سه نفر از تیم دوم متشکل از مونیر، ساندرو و سرجی سمپر را برای بازی برگشت به مونیخ ببرد. جرمی متئو روز یکشنبه پس از دریافت چراغ سبز پزشکان، در این لیست 26 نفره حضور یافت. این مدافع فرانسوی، دیدار رفت این دو تیم و همچنین بازی با سوسیداد را به دلیل مصدومیت از ناحیه آشیل از دست داده بود. کاتالانها آخرین جلسه تمرینی خود قبل از دیدار با بایرن را صبح روز دوشنبه در آلیانز آرنا برگزار کردند.

پپ گواردیولا، مصدومان زیادی را قبل از بازی خانگی با بارسلونا پیش روی خود دارد. آرین روبن، داوید آلابا، فرانک ریبری و هولگر بدشتوبر که همگی از جمله غایبین دیدار رفت بودند، باز هم باید از بیرون زمین تماشاگر دیدار تیمشان با بارسا باشند. روز دوشنبه، ژرمن‌ها آخرین تمرین خود را در زمین سابنر استراسه به انجام رساندند تا برای رویارویی با حریف آماده باشند. مانوئل نویر و تیاگو در این جلسه تمرینی شرکت نکردند اما مطمئنا در لیست انتخابی گواردیولا برای مسابقه حضور خواهند داشت. سباستین رود نیز پس از آنکه دیدار رفت را به دلیل مصدومیت همسترینگ از دست داد، به همراه تیم تمرین کرد و به احتمال زیاد در لیست 18 نفره پپ قرار می‌گیرد.

مصاحبه مربیان

لوییز انریکه در کنفرانس مطبوعاتی خود در آلیانز آرنا با اشاره به این مطلب که به دنبال نمایش بهتری است، بیان کرد: «اگر توانستیم با کسب نتیجه‌ای خوب این فاصله را ایجاد کنیم، پس باز هم باید همین کار را انجام دهیم. ما هرگز عقب نشینی نمی‌کنیم». سرمربی بارسلونا همچنین به همگان یادآور شد که ژرمن‌ها دیدار رفت یک چهارم نهایی را به پورتو واگذار کردند، اما این مقدمه‌ای بود برای در هم کوبیدن تیم پرتغالی و حضور در نیمه نهایی: «در مرحله قبل، آنها توانستند برگردند. می‌دانیم در لحظاتی با مشکل مواجه خواهیم شد. نبردی را می‌خواهیم که همانند دیدار رفت باشد».

پس از شکست در بازی نخست، پپ گواردیولا – سرمربی سابق آبی و اناری‌ها – در نشست مطبوعاتی تلاش کرد تا میان خوش بینی و واقع گرایی تعادل برقرار کند. او اظهار داشت: «سه گل از بهترین تیم اروپا در پانزده سال اخیر عقب افتاده‌ایم؛ اما باید تلاش کنیم». از نظر این مربی، اگر تیم بخواهد فرصت‌سازی کند و رو به جلو حرکت نماید، باید اشتباهات دیدار رفت را به فراموشی بسپارد: «باید بیشتر از آنچه در بارسلونا به نمایش گذاشتیم حمله کنیم و کنترل بازی را در دست بگیریم».

عملکرد اخیر دو تیم

پیروزی 2-0 بارسا برابر سوسیداد در خانه، اختلاف امتیاز میان آنها و رئال مادرید رده دومی را به عدد چهار رساند، در حالی که هنوز دو دیدار باقی است. نیمار نخستین گل تیم در این بازی، و همچنین پنجاهمین گلش با پیراهن آبی و اناری را به ثمر رساند. دیگر گل بازی را نیز پدرو جانشین با ضربه‌ای آکروباتیک ثبت کرد. این پیروزی، هفدمین برد بارسایی‌ها در هجده مسابقه اخیرشان در تمامی رقابت‌ها به شمار می‌رفت. در اروپا نیز آنها پس از شکست برابر پاریس سنت ژرمن در پارک دو پرینس که سپتامبر گذشته رخ داد، از چهار دیدار متوالی خارج از خانه خود سربلند بیرون آمده‌اند.

بایرن اما، از 26 آوریل که قهرمانی‌اش در بوندسلیگا قطعی شد، چهار دیدار است که طعم پیروزی را نچشیده؛ این دیدارها شامل تمامی رقابتها می‌شوند. شکست 1 بر صفر روز شنبه مقابل آگزبورگ در خانه، آخرین آن می‌باشد. باواریایی‌ها اکنون 361 دقیقه است که موفق به گلزنی نشده‌اند. این یعنی بدترین آمار گلزنی در هفده سال اخیر.

تاریخچه

پیروزی در بازی رفت، در واقع دومین برد بارسا از نه دیدار اخیر این دو تیم در بازی‌های رسمی قلمداد می‌شود. آخرین پیروزی آبی و اناری‌ها در آلمان، به مرحله یک هشتم پایانی فصل 2011/12 و مصاف با لورکوزن برمی گردد. جایی که دیدار نخست این دو تیم با نتیجه 3-1 و دیدار برگشت نیز در نوکمپ 7-1 به سود بارسا به پایان رسید. مسی در این دیدار پنج بار موفق به گشودن دروازه حریف شد. همچنین آخرین حضور بارسا در آلیانز آرنا با شکست 4-0 این تیم برابر شاگردان یوپ هاینکس در بازی رفت مرحله نیمه نهایی فصل 2012/13 همراه بوده است.

با وجود شکست اول هفته بایرن برابر آگزبورگ در بوندسلیگا، این تیم هنوز رکورددار صد در صد پیروزی بازی‌های خانگی در لیگ قهرمانان این فصل به شمار می‌رود. 13 گل در دو دیدار خانگی اخیر اروپایی از جمله آمار به ثبت رسیده توسط آنها می‌باشد؛ هفت گل به شاختار در مرحله یک هشتم، و شش گل به پورتو در یک چهارم پایانی. بایرن توانست بازی رفت را با پیروزی در دیدار برگشت جبران نماید. این، نخستین باری بود که آنها در رقابتی اروپایی موفق می‌شوند با وجود اختلاف دو گل در دیدار نخست، به مرحله بعد صعود کنند. این بار، آنها باید بهتر از این عمل کرده تا بتوانند با غلبه بر بارسا برای یازدهمین بار به فینال این رقابتها راه پیدا کنند.

پوشش تلویزیونی

این دیدار سه شنبه شب ساعت 23:15 به وقت ایران به صورت زنده از طریق شبکه سوم سیما پخش خواهد شد.
ارزش: ۹.۰۰ (۱ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
6+5=11
پاسخ به: پیش بازی: بایرن - بارسلونا
میبازیم ..


چهارشنبه، ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۵:۱۷)
 
***messi***
پاسخ به: پیش بازی: بایرن - بارسلونا
2_1 یا 3_1 به نفع ما میشه


سه‌شنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۲۲:۲۹)
 
saeed2014
پاسخ به: پیش بازی: بایرن - بارسلونا
اقا اين بكن بائر خيلي بدجور سوزش گرفتتش.نوشته هنوز هم پله بهتر از مسي.برو بابا پله از مارادونا هم عقبتره چه برسه به مسي


سه‌شنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۲۲:۲۷)
 
milad-10
پاسخ به: پیش بازی: بایرن - بارسلونا
100 درصد 5-0 میبرییییییییم


سه‌شنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۲۰:۵۰)
 
saeed2014
پاسخ به: پیش بازی: بایرن - بارسلونا
ايشالا دهنشون رو امشبم سرويس ميكنيم


سه‌شنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۲۰:۳۲)
 
سوداگر
پاسخ به: پیش بازی: بایرن - بارسلونا
من خودم هم به بارساعلاقه دارم هم به بایرن ....ولی امیدوارم که بارسا هم پیروزاین دیدارباشه وهم فینال روببره


سه‌شنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۱۹:۵۹)
 
***Leo.Messi***
پاسخ به: پیش بازی: بایرن - بارسلونا
به نظرتون ما اولین تیمی میشیم که دو بار سه گانه را کسب کرده؟
من که امیدورم


سه‌شنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۱۹:۳۷)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۷۵ کاربر آنلاین است. (۱۵ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۷۵

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!