به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

رونالدینیو: «من همچنان 100% نیستم.»مصاحبه
فرستنده سام فروهش در تاريخ جمعه، ۱۸ آبان ۱۳۸۶ (۱۵:۵۰) (۱,۲۵۸ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: سام فروهش / FCBarcelona.ir


هنگام صحبت روز بعد از دو بار گلزنی در شكست 3-0 بتیس برابر بارسا, رونالدینیو افكارش در مورد آغاز این فصل و فرم خودش را بیان كرد. او معتقد است كه جا برای پیشرفت دارد.

در مصاحبه اختصاصی با تلویزیون بارسا و مشاهده لینک, رونالدینیو آزادانه در مورد انتقاداتی كه اخیرا از او شده صحبت كرد. او به ما اطمینان داد كه در مورد آن‌ها نگران نیست و قصدش بازی با بازدهی 100% و ماندن با بارسا است.


در خانه شما شكست ناپذیر هستید. شما بهترین تیم در خانه در اروپا هستید.

عالیه, مگه نه؟ همه چیز واقعا خوب در خانه پیش می‌رود و اكنون ما باید سعی كنیم كه با همین استاندارد در بازی‌های خارج از خانه عمل كنیم. هدف خوب كار كردن در خانه و خارج از آن است.

چرا بارسا تغییر زیادی بیرون از نیوكمپ می‌كند؟

من فكر می‌كنم این عادی است. همین دشواری‌هایی كه ما زمان بازی خارج از خانه داریم، تیم‌هایی كه به اینجا می‌آیند نیز هنگام بازی پیدا می‌كنند. وقتی تیم‌های دیگر در خانه بازی می‌كنند، آن‌ها هیجان زیادی دارند و حمایت هواداران را دارند. همه این‌ها كار را برای ما مشكل می‌كند.

رایكارد می‌گوید كه شما به روحیه بیشتری نیاز دارید. فداكاری بیشتر در خارج از خانه.

او حق مسلمی برای گفتن هرچه می‌خواهد دارد. او مربی است. این درست است كه ما در هر بازی بهتر می‌شویم. باید به او گوش بدهی و به او احترام بگذاری و انجام چیزی كه او می‌خواهد وظیفه ما است.

آیا شما شروع به بازگشت به فرمی كه پیش از وقفه بازی‌های ملی داشتید كرده اید؟

هروقت توقف می‌كنی، بازگشت به سطح پیشین را دشوار می‌یابی. بیایید امیدوار باشیم كه این اتفاق بعد از وقفه بعدی رخ ندهد. چنین چیزی وقتی شما بازی همیشگی با یك تیم و با یك ریتم را متوقف می‌كنی عادی است.

آیا الان بهتر هستید؟

هرروزی كه می‌گذرد، من خوشحال‌تر هستم. بعد از مصدومیتم, من دوباره احساس خوبی دارم و امیدوار هستم كه بزودی 100% بشوم.

این یعنی شما هنوز احساس آمادگی كامل ندارید؟

نه. من هنوز 100% نیستم. من می‌خواهم از هرنظر پیشرفت كنم. من بهتر از گذشته هستم اما متوجه هستم كه می‌توانم خیلی بهتر باشم.

ما دیروز لبخند شما را دیدیم. این یعنی شما از خودتان در زمین لذت می‌برید؟

آن‌ها فقط وقتی من لبخند نمی‌زنم از من برداشت بد می‌كنند؛چون من همیشه خوشحال هستم. اما گاهی اوقات, مردم نمی‌خواهند لبخند شما را ببینند و شما نیز لبخند نمی‌زنید. این واقعیت دارد. من از خودم دیروز لذت بردم و من همیشه احساس بهتری پیدا می‌كنم.

گل برابر وایادولید از نظر روحی در نمایش دیروز شما مهم بود؟

من فكر نمی‌كنم كه این حیاتی بوده باشد. من هربازی آماده‌تر می‌شوم و این خوب است. این گل نیست كه به من اعتماد به نفس می‌دهد, به خصوص اگر بازیكنی باشید كه در هر بازی گل نمی‌زند. اما اینكه خود را با ریتم خوب پیدا می‌كنید عالی است. اگر گل‌ها هم باشند چه بهتر. چیزی كه من را خوشحال‌تر هم می‌كند گلزنی از ضربات آزاد است. این چیزیست كه گاهی اوقات من زیاد روش كار می‌كنم و وقتی جواب می‌دهد من خیلی خوشحال می‌شوم.

آیا شما چنین نمایشی را برای بازپس گرفتن اعتماد به نفس نیاز داشتید یا برای مردم كه دوباره به شما امیدوار بشوند؟

هیچ كدام. یك بازیكن باید هرروز چك كند كه در فرم خوبی هست یا خیر. این زندگی یك فوتبالیست است. باید هرروز ثابت كنی كه قابلیت حضور در تركیب اصلی را داری, برای ملی‌پوش بودن، برای سرگرم كردن هواداران. پس این زندگی روزانه من است.

این گل‌ها را به چه كسی تقدیم كردید؟

به یك دوست بزرگ كه همیشه برای هربازی اینجا است (مانل ویچ, گوینده نیوكمپ). من با او خیلی خوب هستم و دیروز گل‌هایم را به او تقدیم كردم.

گل دوم را هم به او تقدیم كردید؟

بله, هردو گل. او دوست بزرگی است.

شما تا كنون 90 گل برای بارسا به ثمر رسانده‌اید و آقای گل تیم هستید. امسال به 100 می‌رسید, اینطور نیست؟

بله؟ حتی خودم هم انتظار انتظار این تعداد گل را نداشتم. این خوب است و امیدوارم كه به همین شكل بماند.

فكر می‌كنید ما رونالدینیو 2 یا 3 فصل پیش را ببینیم - بازیكنی كه گل‌های غیرممكن به ثمر می‌رساند؟

شما همیشه یك بازیكن با انگیزه كه می‌خواهد 100%‌اش را به نمایش بگذارد را می‌بینید و من امیدوارم این چیزی باشد كه همه برای دیدنش می‌آیند. رونالدینیو یی كه همیشه سعی در انجام بهترین‌ها را برای تیمش دارد.

من گمان می‌كنم بودن در همان استاندارد سخت است. فكر می‌كنید با اینكه استاندارد بالایی را به نمایش می‌گذارید اما به سطح گذشته نیستد و مردم فكر می‌كنند این كافی نیست؟

من فكر می‌كنم انتقاد است تا انتقاد. انتقاد از سوی كسانی می‌شود كه هیچ گاه فوتبال بازی نكرده‌اند و نمی‌داند چه می‌گذرد. انتقادی هم از سوی كسانی می‌شود كه فوتبال بازی كرده‌اند و می‌دانند كه چقدرسخت است و می‌دانند كه چه می‌گذرد. من فكر می‌كنم كه خوب بازی می‌كنم و اما متوجه هستم كه می‌توانم پیشرفت زیادی داشته باشم. من می‌خواهم جایی باشم كه فكر می‌كنم توانایی‌اش را دارم.

برخی از مردم می‌گویند شما باید خود را به عنوان بازیكن دوباره پیدا كنید تا بتوانید چیزهای دیگر را بیاورید و برای تیم بسیار مهم باشید.

نكته مهم ادامه به نوآوری و پیدا كردن راهی برای شگفتی ساز بودن است. شما همیشه نگاه به شگفتی, با دریبل زنی, حركتی جدید, پاسی جدید و... دارید. تا آنجایی كه یادم است من قوه ابتكار آن را داشته ام, این چیزی است كه من برایش تلاش می‌كنم و انجامش می‌دهم. من هیچ وقت شاخصه‌هایم را از دست نمی‌دهم چون این چیزی است كه می‌دانم چگونه انجام بدهم. من می‌خواهم همه چیز را مخلوط كنم و این نوآوری با همان چیز‌های همیشگی است.

فكر می‌كنید انجام چیزهایی كه قبلا آسان بوده‌اند را سخت می‌یابید؟

نه, اما شاید هواداران و حریفان انتظار دارند كه همه مهارت‌ها را انجام بدهم. من معتقدم كه نوآوری برای پرهیز از تكرار مهم است.

نظرتان راجع به هفته‌های گذشته اخیر چیست؟ چگونه به انتقادات واكنش نشان داده اید؟

من نگران نیستم. من همیشه تلاش می‌كنم و 100% را عرضه می‌كنم و بهترین‌ها را برای تیم می‌آورم.

احساس می‌كنید ناعادلانه با شما رفتار می‌شود؟

هیچ گاه. هیچ وقت. هواداران همیشه با من بوده‌اند كه این برای من مهم است.

حتی الان كه مردم راجع به زندگی خصوصی شما صحبت می‌كنند؟

مردم همیشه صحبت می‌كنند اما چیزی برای نشان دادن ندارند. من مدت زیادی است كه اینجا هستم، من همیشه راه زندگی خودم را داشته‌ام و به یك سان رفتار كرده‌ام. تا كنون، هیچ كس نتوانسته ثابت كند كه من كاری كرده‌ام. مردم همیشه چیز‌های زیادی می‌سازند. و وقتی آن‌ها نظر عمومی می‌شوند، مردم زیادی عاقبت به آن‌ها اعتقاد پیدا می‌كنند.

همه هم‌تیمی‌هایتان از شما در هفته‌های اخیر دفاع كرده‌اند. آن‌ها همچنان شما را رهبر تیم می‌بینند. حمایت آن‌ها حیاتی بود؟

آن‌ها دوست هستند و با من خوب رفتار می‌كنند. ما مانند یك خانواده هستیم. و این عادی است. وقتی از كسی انتقاد می‌شود و با او ناعادلانه رفتار می‌شود ما همیشه از او دفاع می‌كنیم, چون می‌خواهیم همه را در 100%‌شان ببینیم.

شما چیزهای زیادی به بارسلونا عرضه داشته‌اید. تاریخ باشگاه در سال‌های اخیر تغییرات زیادی داشته است. فكر می‌كنید مردم آن را فراموش كرده اند؟

مردم همیشه پشتیبان من بوده‌اند. آن‌ها هیچ وقت من را تنها نگذاشته‌اند. و این چیزی است كه به من انگیزه می‌دهد: هرروز تمرین بیشتر و بیشتر برای ادامه به سرگرم كردن. این انگیزه من است.

در بارسلونا خوشحال هستید؟

مثل همیشه.

به اندازه گذشته؟

مثل همیشه. هرروز بیشتر.

هیچ گاه به رفتن فکر کرده اید؟

هیچ وقت.

هم‌تیمی‌ها

در مورد مسی كه یكی از الگوهای نیوكمپ شده است چه فكر می‌كنید؟

این عادی است و من از این بابت خیلی خوشحالم. با او بودن و دیدن همه چیزهایی كه در زندگی‌اش می‌گذرد عالی است. این شگرف است و دوست او بودن چیزی است كه من از آن لذت می‌برم چون او هیچ وقت تغییر نمی‌كند.

فكر می‌كنید چرا مسی تقریبا همه گل‌هایش را به شما تقدیم می‌كند؟

چون ما دوستان بسیار خوبی هستیم و همیشه سعی كرده‌ایم كه به یكدیگر كمك كنیم. چه در زمین و چه خارج از آن. بیشتر گل‌هایی كه به ثمر می‌رسانیم از حركات پیوسته بدست می‌آید و ما در مورد چگونه انجام دادن این حركات زیاد صحبت می‌كنیم. وقتی كه جواب می‌دهد, شگفت انگیز است.

در مورد دو بازیكن جوان, بویان و جیوانی چه فكر می‌كنید؟

داشتن بازیكنان جوان یك اصل بنیادی است. این آینده بارسا است. بیایید امیدوار باشیم كه همان اتفاقی كه برای مسی افتاد برای آن‌ها نیز رخ بدهد. آن‌ها به نظر من خوب نشان می‌دهند. آن‌ها اعتماد به نفس بیشتر و بیشتر پیدا می‌كنند. آن‌ها هرروز با تیم هستند و معامله بزرگی را یاد می‌گیرند. آن‌ها بهتر و بهتر نشان می‌دهند.

و خرید‌های جدید؟به خصوص آبیدال و توره كه برای خیلی از ما ناشناخته بودند و تا كنون بازیكنان مهمی بوده‌اند.

آن‌ها هردو بازیكنان بزرگی هستند. آن‌ها همكاری زیادی می‌كنند و حتی می‌توانند بیشتر نیز كمك كنند. آن‌ها خود را با ریتم جدیدی از بازی تطبیق می‌دهند، برای تیمی كه به شیوه متفاوتی نیست به دیگران بازی می‌كند و من فكر می‌كنم آن‌ها همچنان چیزهای زیادی برای عرضه دارند.

بین شما و آنری كمبود هماهنگی وجود دارد. شما برای یكدیگر نگاه می‌كنید اما خیلی وقت‌ها پاس‌ها نمی‌رسند. شما به زمان نیاز دارید؟

این عادی است. آنری از جایی كه سال‌های زیادی در آن بازی می‌كرده است جا به جا شده است و اكنون خودش را وفق می‌دهد. او می‌تواند باهركسی سازگار شود. من خیلی با او راحت هستم و هر بازی كه در كنار هم می‌كنیم یكدیگر را بهتر می‌شناسیم. او بازیكن بسیار باهوش و بازیسازی است. مشكل تنها زمان است.

جام جهانی 2014 در برزیل برگزار خواهد شد. شما رویای شركت در آن را دارید؟

بله. می‌توانم خودم را در حال بازی در آنجا ببینم. خودم را سرحال و آماده تصور می‌كنم. هدف من نگه داشتن جایم در تیم برزیل برای همیشه و كمك به كشورم برای بردن جام جهانی دیگر است.
ارزش: ۷.۰۰ (۳ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
behnoush1360
پاسخ به: رونالدینیو: «من همچنان 100% نیستم.»
زنده باد بارسلونا و زنده باد مسی


پنج‌شنبه، ۱۰ مرداد ۱۳۹۲ (۸:۵۱)
 
farzadweisi
پاسخ به: رونالدینیو: «من همچنان 100% نیستم.»
viva barca


پنج‌شنبه، ۲۲ مهر ۱۳۸۹ (۱۲:۲۲)
 
farzadweisi
پاسخ به: رونالدینیو: «من همچنان 100% نیستم.»
viva barca


پنج‌شنبه، ۲۲ مهر ۱۳۸۹ (۱۲:۲۱)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: رونالدینیو: «من همچنان 100% نیستم.»



یکشنبه، ۹ خرداد ۱۳۸۹ (۱۷:۰۰)
 
LOVE_MESSI
پاسخ به: رونالدینیو: «من همچنان 100% نیستم.»
g


جمعه، ۷ خرداد ۱۳۸۹ (۱۶:۰۴)
 
Blaugrana.ForEvEr
پاسخ به: رونالدینیو: «من همچنان 100% نیس...
منم عاشق رونی هستم


پنج‌شنبه، ۲۹ آذر ۱۳۸۶ (۱۵:۰۲)
 
koorosh_eshghebarsa
پاسخ به: رونالدینیو: «من همچنان 100% نیس...
من هم عاشق رونی هستم اما ......


چهارشنبه، ۲۳ آبان ۱۳۸۶ (۲۰:۳۵)
 
nima_barca
پاسخ به: رونالدینیو: «من همچنان 100% نیس...
رونالدينيو و بازي هاي كم نظيرش هيچوقت از ذهن طرفداراي بارسا پاك نميشه.
ويوا بارسا
ويوا رونالدينيو


شنبه، ۱۹ آبان ۱۳۸۶ (۱۳:۵۰)
 
arash10
پاسخ به: رونالدینیو: «من همچنان 100% نیس...
نظر خیلی خوبی داشتی مینا جون.....
بارسلونا با نام رونالدینیو معنی داره....
رونالدبنبو رویائیست که حقیقت دارد.


شنبه، ۱۹ آبان ۱۳۸۶ (۱۲:۱۷)
 
Mina_ronaldinho10
پاسخ به: رونالدینیو: «من همچنان 100% نیس...
خداااااااااا چی آفریدی.........!!!؟؟؟
اول از اینکه همچین مصاحبه ی زیبا رو گذاشتید ممنونم و لزتون می خوام دیگه اینقدر دیر آپ نکنید.... چون آدم مجبور میشه دم و دقه به سایت سر بزنه ..... حالا آپ می کنن ... حالا اپ می کنن...
دوم اینکه از رونالدینهوی عزیزم سپاسگزارم....
ممنونم که چند سالی می شه با خنده هات با تاکتیکات .... با حرکاتت بهم هیجان می دی ....
ممنونم ......... وامیدوارم روز به روز بهتر بشی.


جمعه، ۱۸ آبان ۱۳۸۶ (۱۹:۵۵)
 
تینا
پاسخ به: رونالدینیو: «من همچنان 100% نیس...
براش ارزوی موفقیت میکنم چون اون جزیی از تاریخ بارسلونا است


جمعه، ۱۸ آبان ۱۳۸۶ (۱۶:۵۷)
 
arash10
پاسخ به: رونالدینیو: «من همچنان 100% نیس...
اولا تشکر به خاطر این مطلب زیبا...
رونالدینیو همان رونالدینیوی همیشگیست امیدوارم در سانتیاگو برنابئو کاری کنه که همه به نشانه تسلیم دسمال سفید تکان دهند....انشاءالله
رونالدینیو رویائیت که حقیقت دارد.


جمعه، ۱۸ آبان ۱۳۸۶ (۱۶:۱۹)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۵۳ کاربر آنلاین است. (۲۴ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۱
مهمان: ۱۵۲

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!