به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

بررسی نبرد تاکتیکی دیدار بارسلونا - بایرن مونیخآنالیز فنی
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ چهارشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۱۷:۰۰) (۲,۲۸۸ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: Grup 14
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


مسلما این یکی از پیش بینی شده‌ترین بازی‌های این فصل است که خیلی‌ها از آن به عنوان یک فینال زودرس در این رقابت‌ها، یاد می‌کنند. رئال مادرید با مشکلات مصدومیت بازیکنانش دست و پنجه نرم می‌کند و یوونتوس با داشتنِ شانس زیاد قهرمانی در این رقابت‌ها، فاصله دارد.

صحبت‌های زیادی پیرامون این مسابقه وجود دارد. مانند اینکه بایرن دو فصل پیش، در همین مرحله بارسا را در مجموع دو دیدار با نتیجه 7-0 شکست داد؛ همچنین گواردیولا به خانه باز می‌گردد تا یکی از سخت‌ترین بازی‌های دوران مربی گری‌اش را تجربه کند.


بایرن در این فصل مصدومین بسیاری دارد؛ بازیکنانی مانند روبن، ریبری، بداشتوبر و آلابا در حالی شرایط بازی کردن ندارند که لواندوفسکی و خاوی مارتینز نیز احتمالا از شرایط ایده آل برای حضور در برابر بارسلونا برخوردار نیستند. هر دو تیم توپ را می‌خواهند، اما برخی سؤالات پیش خواهد آمد که باید پاسخ داده شود.

سیستم احتمالی بازی؛


مسی کجا و چگونه بازی خواهد کرد؟

متوقف کردن مسی در بازی بسیار سخت است زیرا او در طول زمان بازی، بارها و بارها نقش خود را در زمین تغییر می‌دهد. اما او در چه نقشی به کار گرفته می‌شود؟ وینگر راست؟ مهاجم کاذب؟ مهاجم نوک؟ پست شماره 10؟ هافبک مرکزی؟ او حقیقتا یک بازیکن منحصر به فرد است که می‌تواند در تمامی پست‌های ذکر شده بهتر از هر بازیکن دیگری ظاهر شود. آمارهای گلزنی و پاس گل او، شاهدی محکم بر این نکته است.

چیدمان تهاجمی بارسلونا در مقابل ترکیب احتمالی بایرن مونیخ با حضور فیلیپ لام در دفاع چپ؛


لوچو به احتمال بسیار زیاد از ابتدا مسی را در پست وینگر راست قرار خواهد داد؛ جایی که ترکیب مسی، آلوز و راکیتیچ در این منطقه، تأثیر مثبتی بر تاکتیک تیمی بارسلونای این فصل داشته است. راکیتیچ بیشتر وظیفه متعادل کردن حرکات مسی را بر عهده دارد؛ به این معنی که هنگام حرکت مسی به وسط، راکیتیچ به راست رفته و جای او را پر می‌کند. حتی اگر مسی تصمیم بگیرد که بیشتر به محوطه نزدیک شود، راکیتیچ می‌تواند به عنوان وینگر راست، حرکاتی را انجام دهد. دنی آلوز در جایی بین خط هافبک و خط گوشه زمین بازی می‌کند و همواره به دنبال انجام حرکات ترکیبی با مسی، در هنگام حرکت شماره 10 به مرکز خط حمله است.

ترکیب لئو مسی و آلوز همواره جذاب بوده است. در اکثر مواقع مسی به عنوان بازیکنی که گسترده‌تر بازی می‌کند و آلوز به عنوان بازیکنی که بیشتر متمایل به مرکز بازی می‌کند، بازی را آغاز می‌کنند. سپس با پاس‌های تک ضرب و حرکات ترکیبی با هم جابجا می‌شوند. این مسئله تمرکز مدافعان را به سمت حرکت‌های هجومی دنی آلوز می‌برد و مسی فرصت فرار از این فضای شلوغ، به فضای خالی پشت مدافعین را پیدا می‌کند. دنی آلوز و راکیتیچ نقش‌های خود را به عنوان فضا باز کن برای لئو مسی، به خوبی انجام می‌دهند.

هنگامی که مسی وسط حرکت می‌کند، گزینه‌های بسیاری برای ارسال پاس‌های مورب دقیقش، همان‌هایی که این در این فصل بسیار دیده‌ایم، دارد. نیمار بین مدافعین کناری و مرکزی حریف حرکت می‌کند، سوارز فرارهای خاص خودش را انجام می‌دهد و همینطور خود را در موقعیت همکاری سریع با مسی قرار می‌دهد و آلبا با سرعت بسیار بالایش از فاصله ایجاد شده پشت مدافعین کناری، برای حمله استفاده می‌کند.

برنامه بایرن برای متوقف کردن مسی چیست؟

خب، حرکت احتمالی ژرمن‌ها مقابل مسی چه خواهد بود؟ آن‌ها احتمالا این کار را با به کارگیری بازیکنان بیشتر در سمت مسی انجام خواهند داد؛ شبیه به روش‌هایی که پاریس سنت ژرمن و رئال مادرید اخیرا در مقابل بارسا از آن استفاده کردند. حتی شایعاتی وجود دارد که پپ می‌خواهد از لام در یک "پلنِ ضد مسی" استفاده کند، که در آن صورت لام را در یک نقش منحصر بفرد در سمت چپ خط دفاعی خواهیم دید.

ترکیب نامتقارن بایرن برای شلوغ‌تر کردن ناحیه حضور مسی، با به کارگیری لام به عنوان هافبک مرکزی متمایل به چپ؛


بایرن می‌تواند از یک سیستم نامتقارن 4-3-2-4/1-3-4/3-4-2 مانند تصویر بالا استفاده کند. این باعث می‌شود تا توپ به سمت چپ خط حمله بارسا انتقال پیدا کند که در آن صورت بایرن می‌تواند بازی را انتقال دهد و پرس شدیدی را اجرا کند.

حرکات احتمالی بازیکنان بایرن، هنگامی که توپ به آلبا می‌رسد؛


در انجام پرس‌های سنگین، این نکته از اهمیت بالایی برخوردار است که از پاس به مسی جلوگیری شود. به همین خاطر ممکن است بایرن با یک ترکیب 4-4-2-0 وارد زمین شود که در آن مهاجمین بایرن تمرکز بیشتری در منطقه حضور بوسکتس دارند تا از ارسال هر گونه پاس رو به جلو، جلوگیری کنند (با حضور لواندوفسکی متمایل به مرکز و تیاگو متمایل به سمت مسی)، در حالی که همه بازیکنان پرس سنگین انجام می‌دهند و از یکدیگر پشتیبانی می‌کنند تا انسجام تیم حفظ شود.

بایرن می‌تواند مستقیما با مولر و لواندوفسکی منطقه حضور آلبا را پوشش دهد؛ بایرنی‌ها ترجیح می‌دهند به جای باز پس‌گیری توپ از مسی، با پرس سنگین آلبا، به مسی اجازه دستیابی به توپ را ندهند، اما قدرت پاسدهی تراشتگن در این مورد می‌تواند تفاوتی عظیم رقم بزند. پاس‌های بلند تراشتگن بسیار دقیق است و می‌تواند به بارسلونا برای پیدا کردن سریع‌تر فضاهای خالی کمک کند.

بایرن همچنین می‌تواند پرس را از طریق قطع کردن ارتباط مسی با بقیه بازیکنان بارسلونا انجام دهد. برای این کار، لام باید نقشی در سمت چپ خط دفاعی داشته باشد و با توجه به هوش او در قطع پاس و پرسینگ، می‌تواند گزینه مناسبی برای یارگیری نفر به نفر با مسی باشد. البته نقش‌ها و موقعیت‌ها می‌توانند متفاوت باشند و این‌ها فقط پیش بینی هستند.

بایرن چگونه در مقابل بارسا حمله خواهد کرد؟

ممکن است بایرن بخواهد با انجام یک بازی تدافعی، به فکر زدن ضد حمله به دروازه بارسلونا باشد، اما این روش می‌تواند به ضرر این تیم تمام شود؛ زیرا بارسلونا زمانی که توپ را در اختیار دارد، بسیار خطرناک‌تر است.

تیم گواردیولا به دنبال مالکیت توپ بیشتر خواهد بود (و احتمالا به آن خواهد رسید) و همانطور که قبل از این اشاره شد، پرسینگ را در زمین بارسا انجام خواهد داد. این بهترین روش مقابله با بارسلونا است: مجبور کردن آن‌ها به دفاع در زمین خودی. شاید پس از مدت بسیار زیادی شاهد کمتر بودن درصد مالکیت توپ بارسلونا نسبت به حریف، در نوکمپ باشیم.

روش احتمالی دیگری که پپ ممکن است به آن فکر کرده باشد، استفاده از مدافعین کناری کاذب است که سبب بیشتر شدن پاس‌های مستقیم خطی به وینگرها و انتقال بهتر بازی از دفاع به حمله در هنگام پیدا شدن فضاهای خالی، می‌شود؛ اگرچه با توجه به عدم حضور ریبری و روبن در گوشه‌ها، تأثیر این روش تا حد زیادی کاهش پیدا خواهد کرد.

بایرن احتمالا به دنبال حرکات ترکیبی گسترده برای نفوذ از راه عمق به دفاع بارسلونا خواهد بود. اما اجرای این روش در برابر بارسلونا بسیار سخت خواهد بود، زیرا تمرکز دفاعی مردان لوچو، در مرکز خط دفاعی این تیم است؛ به این معنا که ژرمن‌ها برای این کار باید تعداد بسیار زیادی پاس‌های بلند و مورب، برای انتقال بازی از گوشه به مرکز بفرستند که کاری تقریبا غیر ممکن است.

هر دو تیم هم در زمینه مالکیت توپ و هم در زمینه ضد حمله‌های سریع، فوق‌العاده هستند. در حالی که بایرن تراکم دفاعی بیشتری دارد و بارسلونا در ضد حمله‌های خود بسیار سریع‌تر و باهوش‌تر عمل می‌کند. ضد حمله‌های بارسا توسط مسی، سوارز و نیمار، نتیجه‌ای جز یک حمله سریع و بسیار خطرناک ندارد. هر سه بازیکن ترکیبی از توانایی دریبل زنی و تمام کنندگی عالی را دارا هستند و به احتمال فراوان بارسلونا یک گل از روی ضد حمله‌های خود به ثمر خواهد رساند.

نتیجه‌گیری

این بازی می‌تواند پر از غافل گیری‌های بسیار باشد که پیش بینی تاکتیک‌های مورد استفاده در آن را سخت می‌کند؛ اما می‌توان با قاطعیت گفت که این بازی بسیار جذاب خواهد بود. این دیدار می‌توانست بسیار جذاب‌تر باشد، اگر هر دو تیم در آمادگی کامل به سر می‌بردند، اما این فوتبال است.

در مجموع به نظر می‌رسد بارسلونا تیمی باشد که شانس بیشتری برای صعود به فینال برلین دارد. شاگردان لوچو با حضور مسی در بالاترین کیفیت خود و بدون هیچ مصدوم خاصی، یکی از نامزدهای اصلی کسب سه گانه در این فصل می‌باشد. سَوای هر نتیجه‌ای، این "فینال زودرس" بسیار جذاب و دیدنی خواهد بود.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
6+5=11
پاسخ به: بررسی نبرد تاکتیکی دیدار بارسلونا - بایرن مونیخ
عالی بود


چهارشنبه، ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۶:۰۶)
 
zarringr
پاسخ به: بررسی نبرد تاکتیکی دیدار بارسلونا - بایرن مونیخ
نقل قول
تا چن سال پیش میگفتیم بارسا باشگاه بازیکن پروریه
اما الان بهتره بگیم بازیکن پرور یا مربی پرور؟ :)
پپ، انریکه، بلان، لوپتگی، کوکو، دی بوئر، کومان و .. .....
امیدوارم جانشین انریکه فقط ژاوی باشه نه کس دیگه ای

فن خال و مورینیو رو جا انداختی !


چهارشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۲۲:۳۵)
 
saeed2014
پاسخ به: بررسی نبرد تاکتیکی دیدار بارسلونا - بایرن مونیخ
ايشالا امشب بدجور نوير رو داغ ميكنيم.


چهارشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۲۱:۲۹)
 
Patrick
پاسخ به: بررسی نبرد تاکتیکی دیدار بارسلونا - بایرن مونیخ
اگر انریکه به خودش لج نمیکرد الان همین چند تا باختم نمیداد واقعا اول فصل رو مخ بود الحدادی رو به مسی و نیمار و پدرو ترجیح میداد چند تا باخت مفت داد بارسا


چهارشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۲۱:۱۰)
 
Patrick
پاسخ به: بررسی نبرد تاکتیکی دیدار بارسلونا - بایرن مونیخ
تا چن سال پیش میگفتیم بارسا باشگاه بازیکن پروریه
اما الان بهتره بگیم بازیکن پرور یا مربی پرور؟ :)
پپ، انریکه، بلان، لوپتگی، کوکو، دی بوئر، کومان و .. .....
امیدوارم جانشین انریکه فقط ژاوی باشه نه کس دیگه ای


چهارشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۲۱:۰۹)
 
ElMaestro6
پاسخ به: بررسی نبرد تاکتیکی دیدار بارسلونا - بایرن مونیخ
ایشاا.. اگ اتفاق غیر طبیعی نیافته امشب حسابی از خجالت بایرن در میایم..
ب امید پیروزی با ی نمایش زیبا


چهارشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۲۰:۴۳)
 
zarringr
پاسخ به: بررسی نبرد تاکتیکی دیدار بارسلونا - بایرن مونیخ
نقل قول
مورینیو : امشب دنیا برا تماشای یک مسابقه 2 ساعت باز می ایستد

مورینیو نگو ک این بازی برات مهمه !! البته دوستان میدونستید اونقدی ک پپ و مورینیو با هم کل کل دارن ولی مورینیو انریکه رو خیلی دوس داره ؟ خودش گفته بود وقتی تو بارسلون بودم انریکه بازیکن مورد علاقم بود !! به امید پیروزی پر گل بارسلون !


چهارشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۲۰:۳۵)
 
behnam98
پاسخ به: بررسی نبرد تاکتیکی دیدار بارسلونا - بایرن مونیخ
به امید برد بارسا


چهارشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۲۰:۳۱)
 
سوداگر
پاسخ به: بررسی نبرد تاکتیکی دیدار بارسلونا - بایرن مونیخ
اولا ممنون بابت مطالب بسیارمفید که خیلی ازابهاماتم برطرف شد دوما گفتم بازم میگم تیمی که 5باقهرمان شده تیم بی خودی نیس (سوای علاقه خودم به بایرن)پس نبایددست کم بگیریمشون حتی اگه باتیم دوم بیان توی بازی سوما متاسفانه من امشب وفرداشب وپس فرداشب شیفت شبم نمی تونم بازی روببینم... پس به امید بردبارسلونا انشاالله


چهارشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۱۹:۴۶)
 
Wimps
پاسخ به: بررسی نبرد تاکتیکی دیدار بارسلونا - بایرن مونیخ
من امیدوارم
زنده باد بارسا



چهارشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۱۹:۳۴)
 
***Leo.Messi***
پاسخ به: بررسی نبرد تاکتیکی دیدار بارسلونا - بایرن مونیخ
چه بازی ترو تمیزی ببینیم امشب


چهارشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۱۹:۰۸)
 
saeed2014
پاسخ به: بررسی نبرد تاکتیکی دیدار بارسلونا - بایرن مونیخ
هواداراي مارو ببين وادادن.بابا بايرن كجاش تيم بود وهست؟؟؟اون سري هم سره گيج بازي دفاع باختيم


چهارشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۱۸:۳۵)
 
zarringr
پاسخ به: بررسی نبرد تاکتیکی دیدار بارسلونا - بایرن مونیخ
میترسم پپ غافل گیرمون کنه !! خدا نکنه گل بخوریم !! حتی 0-0 هم بشه راضیم ... ولی ته دلم میگه میبریم !!


چهارشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۱۷:۱۸)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۳۵ کاربر آنلاین است. (۱۲ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۳۵

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!