به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

ژاوی: «پیروزی "دست" بهترین تجربه من در فوتبال بود»مصاحبه
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ سه‌شنبه، ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۲۲:۰۰) (۱,۱۸۶ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: توتال بارسا
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / Fcbarcelona.ir


ژاوی و علاقه‌اش به بازی برای اتلتیک بیلبائو

ژاوی در یک مصاحبه طولانی در با روزنامه‌ای اسپانیایی، به یادآوری لحظات مهم دوران حضورش در بارسا پرداخت: بازی‌های ویژه و خاص، الگوهای دوران جوانی‌اش و مربیانی که با آن‌ها کار کرده است. ژاوی به عنوان بازیکنی که 17 سال در تیم اول بارسا حضور داشت، پیشرفت‌های بسیاری داشته است، مقابل بازیکنان بزرگی قرار گرفته است و آمد و رفت مربیان مشهور بسیاری را دیده است.

در مورد الگوهای دوران جوانی‌اش می‌گوید: «وقتی جوان‌تر بودم، برند شوستر را الگوی خود می‌دانستم. وقتی پست هافبک مرکزی را برای بازی انتخاب کردم، همواره بازی‌های او را تماشا می‌کردم و سعی می‌کردم مانند او بازی کنم. بعد‌ها اما سعی کردم مانند پپ باشم: سبک پاس‌های تک ضرب او، طرز سرعت بخشیدن او به بازی، طرز آرام کردن بازیِ او، حالات فیزیکی‌اش برای دریافت توپ، در نظر گرفتن همه زوایا پیش از دریافت توپ».


وقتی از او در مورد بازی مورد علاقه‌اش پرسیده شد، او صراحتا و بدون هیچ مکثی پاسخ داد: پیروزی دست (5 تایی کردن) مقابل رئالِ مورینیو در سال 2010. مرد کاتالانی در این باره توضیح داد: «اوج کار ما، بهترین دستاورد ما، پیروزی 5-0 مقابل رئال مادرید بود. هیچ چیز با آن قابل مقایسه نیست؛ اگرچه پیروزی 6-2 هم فوق‌العاده بود. عجب بازی فوق‌العاده‌ای! عجب سلطه‌ای! ما در تمام طول بازی توپ را در اختیار داشتیم. وقتی توپ را از دست می‌دادیم، فورا آن را پس می‌گرفتیم. این عالی‌ترین درجه یک بازی فوتبال بود. وقتی در پایان نیمه اول، 2-0 پیش افتادیم، بازیکنان مادریدی شدیدا ناراحت و عصبانی بودند. ما با سرعت به رختکن رفتیم. برای شروع نیمه دوم لحظه شماری می‌کردیم... ما حتی می‌توانستیم گل‌های بیشتری به ثمر برسانیم. ما آن‌ها را سلاخی کردیم، به خاطر هر چه که تا آن زمان در مورد ما می‌گفتند».

بهترین استادیومی که در آن بازی کرده ای؟ به طور قطع، برای ژاوی پاسخ نوکمپ است: «بهترین ورزشگاه در جهان. وقتی در آن حضور پیدا کنی، از آنچه هست، بزرگتر به نظر می‌آید. برنابئو هم ورزشگاه بزرگی است و بازی کردن در ان لذت بخش است. همچنین سن مامس؛ قدیم و جدید».

گفتیم سن مامس! آیا می‌دانستید که ژاوی علاقه زیادی به بازی در اتلتیک بیلبائو دارد؟ «من بیلبائو را دوست دارم. من در کریسمس و برای بازی دو تیم منطقه باسک و کاتالونیا به این شهر سفر کردم. با اینکه کلاه بر سر داشتم، مردم جلوی من را در خیابان می‌گرفتند. آن‌ها با من بسیار مهربان بودند. واقعا دوست داشتم که چند فصلی را برای این تیم بازی کنم».

دوران بازیگری ژاوی، پر از سختی بوده است. زمان زیادی سپری شد تا مربیان او بفهمند که او در چه پستی و چگونه می‌تواند بهترین نمایش را برای تیمش داشته باشد. «من در حالی در سال 2008 توانستم توانایی واقعی خود را به نمایش بگذارم که 10 سال از حضورم در تیم اصلی می‌گذشت. ورق زدن خاطرات گذشته، مرا به خنده می‌اندازد. آن‌ها می‌گفتند که من ساکن هستم. می‌گفتند حضور ادگار داویدز سبب شده تا من خوب به نظر بیایم. می‌گفتند تنها می‌توانم توپ را از منطقه‌ای به منطقه دیگر بفرستم. آن‌ها مرا "برف پاک کن" صدا می‌زدند».

او همچنین در مورد مربیان گذشته‌اش، شامل لوییز آراگونس (که رابطه فوق‌العاده‌ای با او داشت)، لوییز فن خال (که اولین فرصت حضور در تیم اصلی را به او داد)، گواردیولا (که در دوران او، ژاوی بهترین نمایش‌های خود را نشان داد)، رایکارد (تغییر بزرگ) و خوان ویا (کسی که ژاوی اعتقاد دارد که از او بیشتر از هر کسی یاد گرفته است) سخن گفت.

لوییزیتو معتقد است که فینال لیگ قهرمانان، یک ال کلاسیکو خواهد بود

لوییز سوارز (نسخه پیر شده)، اسطوره بارسلونا و تنها بازیکن اسپانیایی برنده توپ طلا، که شنبه گذشته در حالی تولد خود را جشن می‌گرفت که هم نامش یک هت تریک برای بارسا ثبت کرده بود، معتقد است فینال لیگ قهرمانان می‌تواند یک ال کلاسیکو باشد.

او در مورد جشنی که باشگاه برای روز تولدش ترتیب داده بود سخن گفت: «شما هر روز اینقدر باشکوه تولد خود ا جشن نمی‌گیرید. باشگاه با دادن پیراهن شماره 10 لیونل مسی به من، در حالی که نام خودم پشت آن نوشته شده بود، و همچنین حضور آندرس اینیستا، مرا غافلگیر کرد. اینیستا بازیکنی است که من از تماشای بازی او لذت می‌برم. زیرا دید او در بازی، مانند من، وقتی برای بارسا بازی می‌کردم، است».

او همچنین در مورد فینال احتمالی لیگ قهرمانان اروپا گفت: «احساس می‌کنم که یک فینال تمام اسپانیایی دیگر در راه است. این واقعا عجیب است که در 60 فینال گذشته این رقابت‌ها، هیچ تقابل بارسا-رئالی را تماشا نکرده‌ایم. زمانی که من در بارسا بودم، چند بار نزدیک بود که این دیدار در فینال لیگ قهرمانان رقم بخورد، اما این اتفاق نیفتاد. به نظر من زمان آن رسیده است. آن‌ها از حریفانشان بهتر هستند؛ بایرن با وجود ترکیب بسیار خوبی که دارد، نسبت به قبل، ضعیف‌تر شده است».

او همچنین واضحا ابراز داشت که بارسلونا شانس بیشتری از آلمان‌ها برای صعود به فینال دارد: «من فکر می‌کنم آن‌ها در همه بازی‌ها، شانس بیشتری برای پیروزی دارند. همه چیزهای مورد نیاز یک تیم فوتبال، در بارسا وجود دارد، خصوصا در خط حمله. با مثلث خط آتش خود، آن‌ها همواره به جلو می‌تازند و هیچ چیز نمی‌تواند متوقفشان کند».
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
6+5=11
پاسخ به: ژاوی: «پیروزی "دست" بهترین تجربه من در فوتبال بود»
مهندس


چهارشنبه، ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۶:۱۲)
 
heroes
پاسخ به: ژاوی: «پیروزی "دست" بهترین تجربه من در فوتبال بود»
اسطوره تمام نشدنی


چهارشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۱۹:۳۷)
 
سوداگر
پاسخ به: ژاوی: «پیروزی "دست" بهترین تجربه من در فوتبال بود»
راستی بچه ها دیشب بازی رئال ویووه دقیقه نود توی تماشاگرهارو دیدید؟؟؟؟یکی ازطرفدارهای یووه یه پلاکاردکاغذی باماجیک نوشته بود پنالدو....خدایی تاساعت 3 شب خندیدم


چهارشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۱۴:۳۷)
 
X-BARSELONA
پاسخ به: ژاوی: «پیروزی "دست" بهترین تجربه من در فوتبال بود»
آقا مهندس تو در حد پپ نیستی داداش..تو تکی پسر...
انشالله در بازی امشب هم هنرنمایی های تو را ببینیم


چهارشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۱۲:۰۰)
 
6+5=11
پاسخ به: ژاوی: «پیروزی "دست" بهترین تجربه من در فوتبال بود»
مهندس


چهارشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۵:۱۸)
 
saeed2014
پاسخ به: ژاوی: «پیروزی "دست" بهترین تجربه من در فوتبال بود»
دمت گرم مهندس


سه‌شنبه، ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۲۲:۲۶)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۱۱ کاربر آنلاین است. (۱۱ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۱۱

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!