به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

یک برد تاریخی، در یک فصل تاریخی!نوستالژی
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ سه‌شنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ (۱۹:۰۰) (۱,۶۵۶ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: Grup 14
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


فصل 2008/09 بود و رئال مادرید رکورد 17 برد از 18 بازی اخیر خود در لالیگا را ثبت کرده بود. رکوردی تقریباً کامل، وقتی حریف سنتی آن‌ها، بارسلونا، پای به شهر مادرید می‌گذاشت. در این مقاله یادی کرده‌ایم از پیروزی تاریخی بارسا در برنابئو، که زمینه‌ساز کسب شش‌گانه رؤیایی شد.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

در آن روز، در حالی که رئال مادرید انتظار بهبود رکورد خود در نوزدهمین بازی را داشت، بارسلونا آن‌ها را نابود کرد. این برد بارسلونا را با 7 امتیاز بیشتر نسبت به رئال مادرید نابود شده، در صدر جدول نگه داشت. دو گل از مسی، دو گل از هانری، یک گل از کارلس پویول و یک گل از جرارد پیکه، شرایط لِه کردن رئال مادرید را برای بارسلونا فراهم کرد!

در حالی که پپ گواردیولا اولین فصل حضورش بر نیمکت بارسا را تجربه می‌کرد، کاتالان‌ها با ارائه یک بازی بی‌نقص، ضمن در هم کوبیدن رئال مادرید در خانه، یکی از یک طرفه‌ترین ال کلاسیکوهای تاریخ را به مردم دنیا نشان دادند.

این بازی یک نمایش عالی از قدرت و هنر خلاقانه بارسلونا بود. وقتی لیونل مسی با ژاوی یک-دو کرد، وارد محوطه جریمه شد و کاملا کاسیاس را از پیش رو برداشت و در حالی که 15 دقیقه به پایان بازی مانده بود، با زدن گل پنجم، همه امیدهای رئال مادرید برای کمرنگ‌تر کردن شکست را از بین برد، شما می‌توانستید متوجه سلطه بارسا بر حریف مادریدی شوید. اگر شما آن بارسلونا را آنالیز می‌کردید، به راحتی می‌توانستید پیشبینی کنید که به زودی این بارسا سراسر اروپا را تحت سلطه خود در خواهد آورد و کابوس را به شب‌های دیگر تیم‌ها، اضافه خواهد کرد. نمایش خارق العاده بارسا مقابل رئال مادرید، تیمی کهکشانی که بارسا هیچ سیاره‌ای از آن را بدون ویرانی باقی نگذاشت، نشان داد که چلسی دست به چه کار بزرگی زده که کاتالان‌ها را با تساوی بدون گل متوقف کرده است (در اواسط هفته قبل از ال کلاسیکو، بارسا در بازی رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان مقابل چلسی با تساوی بدون گل متوقف شده بود).


رئال مادرید بازی را بهتر آغاز کرد و با پرس سنگین و حمله‌های زهر دار، برای بارسا خط و نشان می‌کشید. در دقیقه چهاردهم، راموس از آبیدال عبور کرد و توپ را روی دروازه فرستاد و هیگواین فرصت طلب آن را به گل اول رئال مادرید تبدیل کرد. اوضاع برای رئال بر وفق مراد، و برای بارسا نه چندان خوب به نظر می‌رسید. اما کاتالان‌ها به تنها چهار دقیقه زمان نیاز داشتند تا جشنواره گل خود را افتتاح کنند. هانری با پاس زیبای مسی، در موقعیت تک به تک با کاسیاس، توپ را استادانه به گوشه دروازه فرستاد: 1-1.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

هانری لاسانا دیارا را از پیش رو برداشت؛ در صدد گذشتن از فابیو کاناوارو بود، که این بازیکن ایتالیایی هانری را با خطا متوقف کرد. ژاوی پشت ضربه آزاد ایستاد و ارسال دقیق او را کاپیتان پویول با صلابت هر چه تمام‌تر به گل دوم بارسا تبدیل کرد. شاید بحث برانگیز‌ترین صحنه این بازی، بوسه‌های کاپیتان پویول بر بازوبند کاپیتانی بارسلونا (پرچم کاتالونیا) پس از به ثمر رساندن این گل بود. رئال باید با پیروزی در این بازی فاصله خود را با صدر جدول کاهش می‌داد، اما فرناندو گاگو، و بقیه هافبک‌های رئال مادرید، توان تقابل با زوج افسانه‌ای بارسا، ژاوی و اینیستا را نداشتند. گاگو و هم‌تیمی‌هایش یک کشتی شکسته در وسط اقیانوس خلاقیت بارسا بودند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

به نظر می‌رسید که توپ‌های مسی در این بازی وارد گل نمی‌شوند و شانس‌های او مانند ضربه چیپش، شوتی که پس از 10 پاس سالم به سمت دروازه زده شد، و حرکت ویران کننده‌اش به داخل محوطه جریمه، از دست می‌رفتند. اما در دقیقه 36 بازی، مسی نام خود را به گلزنان این مسابقه اضافه کرد. توپ ربایی عالی ژاوی از لسانا دیارا و پاس عالی او برای مسی کافی بود تا مرد آرژانتینی بارسا گل سوم این تیم را به ثمر برساند. بارسا نبض بازی را در دست داشت. به دلیل پاس کاری‌های سریع و بی‌نقص بازیکنان بارسا، مادریدی‌ها حتی به سختی می‌توانستند توپ را ببیند!

کانون هواداران بارسلونا در ایران

بارسا با برتری 3-1 در پایان نیمه اول به رختکن رفت. در ابتدای نیمه دوم سرخیو راموس روی سانتر ارسالی آرین روبن از روی یک ضربه آزاد، اختلاف را به حداقل رساند. رئال مادرید کمی امیدوار به بازگشت شد، اما هانری فرصت هیچگونه امیدواری به سفید پوشان نداد و با فرار زیبا پشت مدافعین رئال مادرید، پاس دقیق ژاوی را به گل چهارم بارسا تبدیل کرد و اختلاف را دوباره به دو رساند. به دقایق پایانی بازی نزدیک می‌شدیم و بارسلونا 4-2 بازی را برده بود. اما این نتیجه هم عادلانه نبود. نتیجه می‌توانست از این سنگین‌تر هم باشد!

برای کسانی که می‌خواهند از دیدگاه آماری به این بازی نگاه کنند، بارسا 63% مالکیت توپ و رئال مادرید 37% از آن را در اختیار داشتند. همچنین بارسلونا دروازه رئال مادرید را به توپ بست و 17 شوت به سمت دروازه ایکر کاسیاس روانه کرد که 13 شوت از آن‌ها در چارچوب بود. در مقابل رئال 4 ضربه داخل چارچوب، از مجموع 5 ضربه خود به سمت دروازه بارسا داشت. این یک سلطه مطلق از بارسلونا بود. گواردیولا پس از بازی گفت: «پیروزی در برنابئو هیچگاه ساده نیست و این یکی از بهترین شب‌های فوتبالی من است، زیرا ما انسان‌های زیادی را شاد کردیم. ما قدمی بلند برای بردن لیگ برداشتیم، ما می‌خواستیم پرونده لیگ را در همین بازی ببندیم و موفق شدیم. پیروزی در این ورزشگاه و در مقابل این هواداران واقعا لذت بخش است».

«این بازی سبب نمی‌شود که تمرکز ما از بازی مقابل چلسی برداشته شود، بلکه ما را در فرم بسیار بهتری قرار می‌دهد. ما به لندن می‌رویم تا بلیط خود را برای حضور در فینال رم، قطعی کنیم».

پیروزی در این بازی، خوشبختانه برای ما و بدبختانه برای فوتبال اروپا، برای بارسا در راه تبدیل شدن به نخستین تیم اسپانیایی که سه گانه (لیگ قهرمانان اروپا، لیگ و جام حذفی) را فتح می‌کند، بسیار مهم بود.

کانون هواداران بارسلونا در ایران
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Lucho.The.Great
پاسخ به: یک برد تاریخی، در یک فصل تاریخی!
وای از اون تیم بی نظیر...

شیرجه های فوق العاده والدس؛
ضربات سر بی نظیر کاپیتان پویول بزرگ در دفاع و در حمله؛
پیکه فوق العاده از همه نظر؛
نفوذهای دلنواز دنی آلوز؛
پاسها و چرخشها و بینش بی نظیر ژاوی بزرگ؛
میدون داری بی مانند یحیی توره بی نظیر؛
اینیستای جوون و قبراق و خلاق؛
مسیِ جوون در بهترین فرم که توقف ناپذیرتر از همیشه بود؛
تیری آنری دوست داشتنی و باهوش؛

واقعا باورکردنی نیست چنین ترکیبی از بهترین ستاره های تاریخ بارسا در یک زمان دور هم اومدن. درود بر فرانک ریکارد بزرگ بابت ساختن چنین استعدادهایی و کنار هم چیدن چنین مهره هایی. تمام موفقیت های بارسا تا امروز، بر پایه درایت و جوونگرایی و آینده بینی این هلندی دوست داشتنیه!


سه‌شنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ (۲۰:۳۹)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: یک برد تاریخی، در یک فصل تاریخی!
نقل قول
messi-.10 نوشته:

مدیر یک سوال
2سال پیش فکرکنم ثبت نام کردین برای کارت هواداری با شماره ملی ثبت نام کردیم الان میخواستم بپرسم به جای رسید؟ ممنون اگه جواب بدین

فعلا درگیر مسائل حقوقی و اداری با باشگاه هستیم.


سه‌شنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ (۲۰:۳۶)
 
messi-.10
پاسخ به: یک برد تاریخی، در یک فصل تاریخی!
مدیر یک سوال
2سال پیش فکرکنم ثبت نام کردین برای کارت هواداری با شماره ملی ثبت نام کردیم الان میخواستم بپرسم به جای رسید؟ ممنون اگه جواب بدین


سه‌شنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ (۱۹:۱۹)
 
heroes
پاسخ به: یک برد تاریخی، در یک فصل تاریخی!
بازي فراموش نشدني بود


سه‌شنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ (۱۹:۱۷)
 
6+5=11
پاسخ به: یک برد تاریخی، در یک فصل تاریخی!
یک فصل تاریخی


چهارشنبه، ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۶:۱۹)
 
سوداگر
پاسخ به: یک برد تاریخی، در یک فصل تاریخی!
آقا من که اون شب یکی ازبهترین شبهای زندگیم بود خداوکیلی با وجوددندان درد شدید راحت خوابیدم


سه‌شنبه، ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۲۱:۱۰)
 
ali1377
پاسخ به: یک برد تاریخی، در یک فصل تاریخی!
مشاهده لینک


سه‌شنبه، ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۲۰:۱۷)
 
del-barca
پاسخ به: یک برد تاریخی، در یک فصل تاریخی!
این بازی رو تا لحظه مرگم فراموش نمیکنم.
همه تو این بازی عالی بودن.
بعد این بازی کسانی بهم تبریک گفتن که اصلا نمیدونستن فوتبال چیه!!!!!


سه‌شنبه، ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۳:۵۶)
 
6+5=11
پاسخ به: یک برد تاریخی، در یک فصل تاریخی!
یاد چهار هم بخیر ..


سه‌شنبه، ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۲:۵۵)
 
9alexissss9
پاسخ به: یک برد تاریخی، در یک فصل تاریخی!
آقا اگه کسی لینک خلاصه این بازیو داره بده بی زحمت


سه‌شنبه، ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۱:۲۳)
 
ElMaestro6
پاسخ به: یک برد تاریخی، در یک فصل تاریخی!
واقعا هر چقد از این برد تاریخی و مادرید سوز بگیم کم گفتیم بازی پر بود از لحظات فراموش نشدنی واسه من بشخصه شادی گل کاپیتان و شادی گل دوم هانری ب سبک خاص خودش بی نهایت لذت بخش بود.
یادش بخیر..


دوشنبه، ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۲۲:۱۷)
 
saeed2014
پاسخ به: یک برد تاریخی، در یک فصل تاریخی!
ايشالا دوروز ديگه هم توي نيوكمپ برد تاريخي كسب ميكنيم


دوشنبه، ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۲۰:۲۹)
 
biology
پاسخ به: یک برد تاریخی، در یک فصل تاریخی!



دوشنبه، ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۲۰:۰۴)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۳۰۷ کاربر آنلاین است. (۲۵ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۳۰۷

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!