به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

8 گل در یک بازی: پیام آماده باش برای بایرن مونیخ آنالیز فنی
فرستنده علی صبوری در تاريخ دوشنبه، ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۷:۰۰) (۱,۰۴۱ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: توتال بارسا
مترجم: غلامحسین صبوری / Fcbarcelona.ir


اگر طرفدار بارسلونا باشید، بدون شک از نمایشهای این روزهای تیمتان لذت می‌برید. شاید این بهترین نمایش بارسلونا در این فصل نباشد، اما بارسا به گونه‌ای بی‌رحمانه کوردوبای درمانده را گلباران کرد که بدون شد عرق گواردیولا را در آورده است. بارسا در دو بازی اخیر خود 14 گل به ثمر رسانده، گلی را دریافت نکرده و بازیکنان این تیم نیز در آمادگی کامل به سر برده و تشنه کسب پیروزی‌های بیشتر هستند. مسی، سوارز و نیمار در فرم ویران کننده‌ای به سر می‌برند، اگرچه ضلع برزیلی MSN در این بازی چندان سر حال به نظر نمی‌رسید، اما امیدواریم که پسر طلایی بارسا انرژی خود را برای مقابله با قهرمان ژرمنها آماده کرده باشد.

بسیاری از هوادارن بارسلونا انتظار داشتند انریکه در این بازی به برخی از ستارگان اصلی خود استراحت بدهد و حتی برخی اصرار داشتند که مسی باید کار را از روی نیمکت آغاز کند. اگرچه، انریکه با تبعیت از ضرب المثل معروف "سری که درد نمی‌کند را دستمال نمی‌بندند!" از بهترین ترکیب 11 نفره‌ای که تا به اینجای فصل در اکثر بازیهای حساس از آن بهره برده، استفاده کرد. ترکیبی شامل: کلودیو براوو در درون دروازه، دنی آلوس و جوردی آلبا در کناره‌های دفاع، پیکه و ماسکی در قلب خط دفاع، بوستکس به عنوان سپر دفاعی در میانه میدان، آندرس اینیستا و راکیتیچ به عنوان دو هافبک رو به جلو و MSN غیر قابل چشم پوشی در خط حمله.


در حقیقت، کوردوبا این بازی را خوب آغاز کرد و حتی چند موقعیت گلزنی بر روی دروازه براوو ایجاد کرد. اگرچه، بارسا هرگز تحت فشار جدی قرار نگرفت و در دقایق ابتدایی به راحتی مالکیت توپ را در اختیار داشت. اما همانگونه که مشخص بود بارسا می‌توانست در این بازی به گل برسد، ولی زمان به ثمر رسیدن این گل مشخص نبود. نیمار در دقیقه 3 بازی موقعیت ایده آلی را باری گلزنی از روی سانتر دنی آلوس از دست داد. سپس مسی نیز پس از دریافت پاسی از سوی ماسکرانو، به زیبایی چند مدافع را پشت سر گذاشت، اما ضربه او مستقیماً به دستان دروازه بان حریف زده شد. شماره 10 بارسلونا در ادامه با پاسی دیدنی، از سمت راست توپ را از روی سر مدافعین عبور داده و نیمار را در موقعیت ایده آل گلزنی قرار داد، اما این بازیکن آنگونه که می‌خواست نتواست به توپ ضربه بزند و ضربه وی به تیرک عمودی دروازه برخورد کرد. اگرچه بالاخره بارسلونا موفق شد از روی ضربه سهمگین راکیتیچ در دقیقه 42 بازی به گل اول خود دست پیدا کند. از روی حرکتی که شباهت زیادی به گل به ثمر رسیده مقابل من سیتی داشت، مسی بار دیگر توپ را از روی سر مدافعین عبور داده و راکیتیچ را در موقعیت گلزنی قرار داد. این بازیکن کروات نیز ابتدا توپ را به زیبایی کنترل کرده و سپس با ضربه والی قدرتمندی، توپ را وارد دروازه کرد. البته، کار بارسا در این نیمه، تمام نشده بود و در آخرین ثانیه‌های نیمه اول، اینیستا پاسی برای سوارز آماده کرد تا این بازیکن با ضربه نوک پای خود بارسا را با خیال راحت به رختکن بفرستد. کوردوبا در نیمه اول نمایش بسیار خوبی را ارائه داد، اما این 5 دقیقه پایانی این نیمه بود که کار آنها در این بازی را یکسره کرد.

نیمه دوم نیز به دلیل 6 گل به ثمر رسیده و چند گل به ثمر نرسیده، بسیار جذاب و دیدنی بود. مسی دو گل زد که اولی از روی سانتر زیبای آلوس و ضربه سر تماشایی او به گوشه پایینی دروازه رقم خورد، سوارز نیز دو گل دیگر به ثمر رساند تا اولین هتریک خود برای بارسا را به ثبت برساند، نیمار گل دیگری را وارد دروازه کوردوبای نگون بخت کرده و پیکه نیز با به ثمر رساندن گلی در این بازی، فرم گلزنی بسیار خوب خود در این فصل را بهبود بخشید. تمام اینها دست به دست هم دادند تا شاهد بازی فوق‌العاده‌ای باشیم که تنها نکته منفی آن تمام کنندگی ضعیف نیمار بود. در این میان، انریکه قبل دقیقه 60 بازی اینیستا و ماسکی را بیرون کشید تا به آنها اندکی استراحت بدهد و به جای آنها متئو و ژاوی افسانه‌ای را وارد میدان کرد. پدرو نیز 20 دقیقه مانده به پایان بازی به جای راکیتیچ وارد میدان شده و جای او را در زمین پر کرد. این بازیکن اسپانیایی در مدت حضور در زمین بسیار فعال نشان داده و نقطه عطف او در این بازی یک دو با مسی بود که در نهایت به گل دوم ستاره آرانتینی ختم شد.

در هر صورت، نتیجه بازی خود گویای عملکرد فوق‌العاده بازیکنان است، اما این بازی حاوی چند نکته بسیار کلیدی بود. اولین و مهمترین آن این است که این بازی بار دیگر نشان داد که هیچ مثلث دیگری در جهان از لحاظ روحیه و جو به گرد پای MSN نیز نمی‌رسد. به عنوان مثال، به نظر می‌رسید گل دوم مسی به نوعی سهم نیمار است و در حالی که می‌رفت تا این بازیکن برزیلی کار را تمام کند، مسی از پشت اضافه شده و توپ را وارد دروازه کرد. اگرچه نیمار اصلاً شکایتی نسبت به این موضوع نداشت و اولین فردی بود که مسی را در آغوش کشیده و به او تبریک گفت. سپس در دقایق پایانی بازی داور به نشانه پنالتی در سوت خود دمید و مسی اجازه داد تا نیمار ضربه پنالتی را بزند. او نیز پس از اندکی مکث، نام خود را در دیداری به لیست گلزنان اضافه کرد که در آن تمام کنندگی بسیار ضعیفی داشت. پیوند متواضعانه بین این دو ستاره در شرایطی که هر کدام برای کسب عناوین مختلف تلاش می‌کنند، در دنیای ورزش مثال زدنی است و هرگاه می‌فهمیم این دو اهل دو کشور رقیب هستند نیز بیشتر شگفت زده می‌شویم. این دو نه تنها در کنار یکدیگر به خوبی بازی می‌کنند و مدافعین حریف را به صلابه می‌کشند، بلکه خوشحالند که این کار را با هم انجام می‌دهند و برایشان فرقی نمی‌کند که در پایان بازی تمجید‌ها روانه کدام بازیکن می‌شوند.

صحبت از مهاجمین شد و نباید از پدرویی چشم پوشی کنیم که در زمان حضورش در میدان بسیار فعال عمل کرده و نشان داد در صورت پیدا کردن فرصت می‌تواند مفید وافع شود. اما یکبار دیگر باید اضافه کنیم که تیم رقیب، کوردوبای ته جدولی بود و نباید درباره عملکرد پدرو بر اساس این بازی قضاوت کنیم. امیدواریم که هر اتفاقی رخ می‌دهد به نفع او و باشگاه باشد و اگر قرار است باشگاه را ترک کند، چه بهتر که با خاطره‌ای خوش این کار را انجام دهد. هر چه باشد پدرو همواره یک خدمتکار وفادار به باشگاه بوده و این کمترین چیزی است که او لیاقتش را دارد.

در مورد بازیکنانی که قصد ترک باشگاه را دارند باید اضافه کنیم که دنی آلوس در این بازی فرم بسیار فوق‌العاده‌ای از خود نشان داد و در شرایطی که شایعات پیرامون حاکی از توافق او و باشگاه دارند، او نمایش استثنایی ارائه کرد تا ثابت کند که چرا باشگاه هنوز به دنبال تمدید قرارداد با اوست. این بازیکن برزیلی با دو پاس گلی که برای مسی و سوارز فراهم کرد، قدرت سانتر بالای خود را نشان داده و در این بازی به ندرت قدم اشتباهی برداشت.

در پایان نیز باید به نحو ویژه از سوارز یاد کنیم. بازیکنی که اولین هتریک خود برای آبی و اناری پوشان را به ثبت رساند و بار دیگر به نشان داد که مخالفین انتقال او به بارسا اشتباه می‌کرده‌اند. ایول لوییس!

در مجموع عملکرد بی‌رحمانه و درخشانی را از بارسا مشاهده کردیم که حاوی پیام آماده باش برای پپ گواردیولایی بود که چهارشنبه بار دیگر به نیوکمپ قدم خواهد گذاشت. تمامی سیلندرهای تیم به نحو احسن کار می‌کند و بازیکنان مصممند تا بازگشت پپ به خانه را به کامش زهر کنند!
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
6+5=11
پاسخ به: 8 گل در یک بازی: پیام آماده باش برای بایرن مونیخ
آماده باش


چهارشنبه، ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۶:۲۳)
 
6+5=11
پاسخ به: 8 گل در یک بازی: پیام آماده باش برای بایرن مونیخ
اماده باش


چهارشنبه، ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۶:۲۲)
 
6+5=11
پاسخ به: 8 گل در یک بازی: پیام آماده باش برای بایرن مونیخ
بایرن هم 8 تایی خواهیم کرد


سه‌شنبه، ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۲:۵۹)
 
biology
پاسخ به: 8 گل در یک بازی: پیام آماده باش برای بایرن مونیخ



دوشنبه، ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۱۵:۱۸)
 
سوداگر
پاسخ به: 8 گل در یک بازی: پیام آماده باش برای بایرن مونیخ
هربازی موقعیت ودردسرهای خودش روداره اگه باخیال برد مقابل کوردوبا بریم سراغ بایرن به دردسرمیخوریم


دوشنبه، ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۱۴:۱۰)
 
saeed2014
پاسخ به: 8 گل در یک بازی: پیام آماده باش برای بایرن مونیخ
ايشالا ميريم تحقيرشون كنيم خداييش


دوشنبه، ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۱۱:۵۳)
 
mowloudy
پاسخ به: 8 گل در یک بازی: پیام آماده باش برای بایرن مونیخ
بازیکنان مصممند تا بازگشت پپ به خانه را به کامش زهر کنند!
باید انتقام گرف از این آلمانی ها


دوشنبه، ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۱۱:۴۵)
 
zarringr
پاسخ به: 8 گل در یک بازی: پیام آماده باش برای بایرن مونیخ
همین 8 تا رو رفت و برگشت بشون میزنیم !!


دوشنبه، ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۷:۰۸)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۴۹ کاربر آنلاین است. (۲۶ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۴۹

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!