به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

پیش بازی: بارسلونا - پی اس جیلیگ قهرمانان
فرستنده علی صبوری در تاريخ سه‌شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۲۱:۰۰) (۷۸۳ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: غلامحسین صبوری / FCBarcelona.ir


بارسلونا امشب در حالی دیدار برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در نیوکمپ را مقابل پی اس جی برگزار می‌کند که در بازی رفت با نتیجه 3-1 به پیروزی رسیده است.

بارسلونا تنها 90 دقیقه دیگر تا نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا فاصله دارد. بین این تیم و چهار تیم پایانی رقابتها، پاریس سنت ژرمنی قرار دارد که اگر می‌خواهد در قرعه کشی روز جمعه در نیون سوییس سهمی داشته باشد، باید شکست 3-1 خانگی دور رفت را جبران کند.


اخبار دو تیم

آبی و اناریها در حالی روز دوشنبه آخرین جلسه تمرینی خود قبل از رویارویی با پاریسیها را انجام برگزار کردند که آندرس اینیستا با دریافت چراغ سبز پزشکان، به طور کامل در این جلسه شرکت کرد. این هافبک اسپانیایی اکنون آماده است تا پس از از دست دادن بازی مقابل والنسیا به دلیل مصدومیت کمری که در پارک دو پرنس نصیبش شد، بار دیگر به ترکیب تیم باز گردد. همچنین جرمی متئو نیز به دلیل برخوردی که در بازی شنبه شب مقابل تیم سابق خود داشت، در آخرین جلسه تمرینی به طور اختصاصی تمرین کرد. اگرچه لوییس انریکه سرمربی تیم اعتقاد دارد که این مدافع فرانسوی مشکلی برای حضور در بازی نداشته و نام او در لیست این بازی قرار خواهد گرفت. لازم به ذکر است که دنی آلوس نیز پس از گذراندن یک جلسه محرومیت، بار دیگر می‌تواند در این بازی به میدان برود.

از سوی دیگر، لورن بلان سرمربی تیم پی اس جی نیز بار دیگر می‌تواند از زلاتان ابراهیموویچ ستاره خط حمله تیمش و بازیکن سابق بارسلونا در ترکیب استفاده کند؛ بازیکنی که به دلیل محرومیت بازی رفت مرحله یک چهارم نهایی را از دست داده بود. همچنین هافبک تاثیر گذار پی اس جی یعنی مارکو وراتی نیز پس از گذراندن یک جلسه محرومیت در این بازی حاضر خواهد بود. اگر چه سرجی اویر مدافع پاریسیها در پی محرویمت سه جلسه‌ای که در دیدار مقابل چلسی گریبانگیرش شد، در این بازی حضور نخواهد داشت. تیاگو موتا هافبک سابق بارسا نیز به دلیل مصدومیت در این بازی غائب خواهد بود، درست همانند تیاگو سیلوا کاپیتان پی اس جی که در دیدار رفت در دقیقه 20 بازی به دلیل مصدومیت جای خود را به داوید لوییز داده بود.

نکته نظرات مربیان

سرمربی بارسا در نشست مطبوعاتی خود ضمن اشاره به توانایی تیمش برای صعود به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان بر اساس نمایشهای قبلی شاگردانش در مقابل پی اس جی، عنوان کرد: «احساس بسیار خوبی دارم، زیرا به خوبی از حریفمان شناخت داریم. ما تا به اینجای این فصل سه بازی مقابل آنها انجام داده‌ایم؛ سه بازی که ما در آن نکات مثبت بیشتری نسبت به نکات منفیمان داشته‌ایم». انریکه همچنین به صحبت در رابطه با بازگشت ابراهیموویچ و وراتی به ترکیب پی اس جی پرداخت و عنوان کرد: «از لحاظ فوتبالی تفاوتی برای ما ایجاد نخواهد کرد، زیرا پی اس جی با همان سبک فوتبال سابقش کار را ادامه خواهد داد. اما از آن جهت که این دو پتانسیل بالایی دارند، پی اس جی نیز از لحاظ فردی پیشرفت خواهد کرد».

لورن بلان نیز به صحبت در مورد شانس تیمش برای صعود در پی شکست 3-1 خانگی پرداخته و عنوان کرد: «من واقع بین هستم و می‌دانم که کار بسیار سختی پیش رو داریم و علاوه بر این فرصت بسیار کمی نیز برای آماده شدن برای این بازی در اختیار داشتیم. چیزی برای از دست دادن نداریم و تنها بازی همیشگیمان را ارئه خواهیم کرد».

فرم دو تیم

به لطف پیروزی در دیدار رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان و پیروزی شنبه شب مقابل والنسیا در نیوکمپ، بارسلونا اکنون در 11 بازی از 12 بازی اخیر خود به پیروزی رسیده است. پیروزی 2-0 مقابل شاگردان نونو سانتوس در لالیگا باعث شد تا آبی و اناری‌ها اختلاف 2 امتیازی خود در صدر جدول با رئال مادرید را حفظ کنند. علاوه بر این لیونل مسی در این بازی 400 مین گل خود برای بارسلونا را وارد دروازه حریف کرده و سوارز نیز پس از گلزنی در این بازی اکنون در 12 بازی آخر خود 12 گل را به ثمر رسانده است.

پس از شکست در دور رفت، پاریس سنت ژرمن با پیروزی 3-1 مقابل نیس، سومین پیروزی متوالی خود در لوشامپیونه را به دست آورد. خاویر پاستوره آرژانتینی در دیدار 2 گل به ثمر رساند؛ دیداری که باعث شد تا پی اس جی با پیروزی در آن و با توجه به یک بازی کمتر پشت سر لیون در رتبه دوم جدول قرار بگیرد.

تاریخچه

بارسا در آخرین بازی مرحله گروهی در ورزشگاه نیوکمپ مقابل پی اس جی به پیروزی 3-1 دست یافت؛ پیروزی که باعث شد تا آبی و اناری پوشان بالاتر از پاریسیها به عنوان تیم نخست گروه F راهی مرحله بعد شوند. این دو تیم همچنین در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان دو سال قبل نیز با هم رو به رو شدند که بارسلونا پس از تساوی 2-2 در پارک دو پرنس و 1-1 در نیوکمپ به لطف گل زده بیشتر در خانه حریف راهی مرحله بعد شد. بارسلونا در 31 بازی آخر خانگی خود در لیگ قهرمانان تنها 1 شکست را در کارنامه خود می‌بیند و در 9 دیدار آخر خود نیز 8 پیروزی و 1 تساوی را کسب کرده است.


پاریس سنت ژرمن به دنبال این است تا بار دیگر پس از شکست دادن بارسلونا در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا فصل 1994/95، بار دیگر حضور در نیمه نهایی این رقابتها را تجربه کند. این تیم فرانسوی تاکنون 10 بار در خاک اسپانیا مقابل تیمهای این کشور قرار گرفته و 4 پیروزی، 2 تساوی و 4 شکست را به دست آورده است. آخرین پیروزی آنها در خاک اسپانیا، به دیدار برگشت مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ قهرمانان 2 سال قبل بر می‌گردد که این تیم به لطف گلهای دو بازیکن آرژانتینی خود یعنی پاستوره و لاوتزی با نتیجه 2-1 والنسیا را شکست داد.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
6+5=11
پاسخ به: پیش بازی: بارسلونا - پی اس جی
میبریم


جمعه، ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۱۹:۱۹)
 
X-BARSELONA
پاسخ به: پیش بازی: بارسلونا - پی اس جی
کاملا مشخصه برنده بارساست..ولی ژرمن هم شاید 1 گلی بزنه
مثلا 2 بر 1 یا 3 بر 1


سه‌شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۲۱:۴۰)
 
Reza29.4
پاسخ به: پیش بازی: بارسلونا - پی اس جی
فقط امیدوارم دست کم نگیریمشون فکر کنم بهتر باشه از بازی تهاجمی اونا استفاده کنیم و یه گل بزنیم بعد میتونیم کنترل بازی رو دست بگیریم و با اقتدار بیشتر صعود کنیم


سه‌شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۲۱:۰۶)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۵۹ کاربر آنلاین است. (۲۰ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۵۹

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!